annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Lidt billeder fra min sidste tur til Israel
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 483 gæster og 51 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 15 af 20 < 1 2 ... 13 14 15 16 17 19 20 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#38156 - 25/12/2022 12:13 Re: Kristendommens ABChristus [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Citat:
Jan ABC:

Gælder det også for Jesus? At han først skulle blive bevidst om, at han var Guds barn?


Nu kender vi ikke historiske Jesus - evangelierne er mere vildledende i et forsøg på at få kendskab til historiske Jesus end de er oplysende.

Men vi kender det miljø og de mennesker Jesus gjorde sig gældende i. Paulus breve er her de vigtigste. Hos Paulus er vi nær, nærmest på Jesus VIRKNINGS HISTORIE, hvilken opstandelse (opgør og oprør) han er skyld i.

Jesus kan ikke have været meget forskellig i spontanitet livlighed og dynamik og robusthed og højt humør og høj intelligens og lyst til meget livligt at tale og drøfte tingene - en meget livlig demokratisk og fri samtale kultur hvor alle skulle have lov til at komme til orde registrerer vi tydeligt (Højlund Forsamlingshus).

Såvel som det er praktiske duelige snarrådige mennesker der er engageret i de materielle livsnødvendige fornødenheder, dette at hjælpe straks de syge og fattige og udstødte. Der er et stort politisk engagement.

Så Jesus personlighed og temperament har matchet ovenstående.

Så den historiske Jesus som vi ikke kender kan vi jo dog så "uddrage" eller konstruere ud fra de urkristne menigheder (hvor Paulus breve er fyldt med historiske fakts) - hvilken entusiasme og engagement og gejst livlighed der var her. Vi er tæt på Jesus virknings historie, hvad han har sat i værk i verden, i de urkristne menigheder.

Vi må derfor også gå ud fra at Jesus har haft en barndom som mennesker flest, hvor at være Guds Søn og et Guds barn ingen rolle har spillet i hans bevidsthed og selvforståelse. Fordi om han havde haft allerede fra opvæksten en alternativ identitet ville han ikke være blevet engageret i folks nød, sygdom og materiel nød fattigdom.

Det er først som mere moden mand at han har fået en vision om en bedre verden her og nu dersom folket engagerer sig og slutter sig sammen og hjælper hinanden - tar sagen i egen hånd.

Her er han gået forrest som reformator og revolutionær af samfundet - hvor nye fællesskaber og samfund skulle opstå der forsøgte at forbedre vilkårene for de syge og fattige og udstødte og slaver - altså helt nye fællesskaber og samfund ville han skabe og derigennem en ny verden - Guds Riget. Fordi han gjorde det ud fra GUD. Hævdede det var GUDS VILJE at opbygge disse nye fællesskaber og samfund.

Det lykkedes ham jo så kan vi se idag.

Nå men det må først være i dette Jesus politiske revolutionære engagement som voksen moden mand, hvor han hævder at hvad han arbejder på er i nøje overensstemmelse med GUDS VILJE - den Retfærdige Guds Vilje (at det er et GUDS RIGE SAMFUND han vil skabe) - at han må være blevet bevidst om at han handler i fuld overensstemmelse med GUDS VILJE og at han er drevet af GUDS ÅND når han provokere eller kommer på kant med de religiøse gældende sædvaner og skikke. Bliver han presset hævder han at han kun gør GUDS VILJE og ja så er han jo et GUDS BARN (GUDS SØN) og ja Messias (KRISTUS) hvis vi siger JA til at han sgu da har ret i at hvad han kæmper for er i nøje overensstemmelse med GUDS VILJE.

Og sådan opstod kristendommen ved at folk begyndte at sige JA til Jesus og den VEJ han havde tegnet for øjnene af os vi skulle bevæge os ind på.


Det er historisk stensikkert at Jesus ender med at blive korsfæstet - han er simpelthen for provokerende for det omgivende samfunds religiøse skikke og sædvaner og tanker om Gud, i sin hævdelse af at hans arbejde - at hans revolutionære virke VEJEN - er i nøje overensstemmelse med GUDS VILJE.

Men de første kristne opstår fordi de siger JA til at JESUS har ret (JESUS KRISTUS) - Jesus gør virkelig GUDS VILJE og han er derfor for os kristne messias KRISTUS.


Hvis vi kristne bliver TÆNDT af samme revolutionære engagement som JESUS så skal også vi som JESUS turde den KREATIV SKABENDE HANDLINGSBASIS i GUD - vi skal handle ud fra GUDS VILJE og GUDS ÅND.


-0-0-0-

Var Jesus et politisk magt menneske - nej ikke igennem magt men gennem KÆRLIGHED ville han vise os VEJEN - de nye fællesskaber og samfund vi selv skulle skabe igennem et helt nyt politisk religiøs engagement.


Jesus - ubegribeligt
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38161 - 25/12/2022 16:02 Re: Kristendommens ABChristus [Re: Hanskrist]
ABC
Uregistreret

Kære HansKrist (og Anonym)

Er vi langt fra hinanden...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-11/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xi/

Giver det mening...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-12/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xii/

Hvad vinder genklang i vore hjerter...




Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#38163 - 25/12/2022 23:47 Re: Kristendommens ABChristus [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Al din snak om din fri sex gruppe - vil du være så venligt ikke at bruge og misbruge Trosfrihed, brug ikke Trosfrihed som kladdepapir

Du skal ikke bruge Trosfrihed mere i forbindelse dine sex annoncering.

Du er respektløs - du kræver respekt af alle andre men du sjofle andre til -Trosfrihed.

Min skuffelse over dig og ja dine prostitutions annoncering her på Trosfrihed gør mig rasende indvendigt.

Hvorfor gør du det????
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38166 - 26/12/2022 01:45 Re: Kristendommens ABChristus [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Ja så har jeg formuleret mig forkert da Jesus ikke provokerede - men omgivelserne blev provokeret af hans forsøg på samfunds ændringer.

"Jeg har ikke magt over dig. Er du besat af Paulinsk kristendom?" Gerth

Nej besat er nok så meget sagt da jeg har mange andre interesser og studier. Men jeg er virkelig fascineret af Paulus som iøvrigt moderne tænkere også er.

Nej vel har du ikke magt over mig - men du kan da godt nok ødelægge Trosfrihed for andre. Dine sex skriverier hører ikke til på Trosfrihed - det giver overhovedet ingen mening at du bruger Trosfrihed som kladderpapir for hvad der egentlig er tænkt til Facebook.

Meget af hvad du skriver gi'r overhovedet ingen mening.

Hvorfor kan du ikke bare stoppe med dine sex opslag???? Ihvertfald på Trosfrihed. Hvad du gør andre steder (fx Facebook) må du selv om.

Du er blevet smidt ud før fx SELVET.dk gør det slet ikke indtryk på dig?

Kan du overhovedet ikke se der er noget galt med din adfærd???

Fx dine sex opslag hører ikke til her på Trosfrihed.

Og du skriver mange totalt uforståelige indlæg - der er ganske ulæselige og endelig staver man sig igennem dit ukorrekte brug af det danske sprog så er der overhovedet ikke mening og sammenhæng og logik i hvad du skriver. Mange af dine indlæg stinker af skizofreni tankeforstyrrelse. Ikke alle men mange og derfor tænker jeg på at der er forskel på hvor "syg" du er i din tænkning - måske du ikke altid er lige meget skizofren tankeforstyrret i øverste etage. Nogle gange kan dine tekster virke næsten normale og de kan med god vilje læses og andre gange er det virkelig alvorlig skizofreni tankeforstyrrelse for fuld udblæsning.

Det kan selvfølgelig også skyldes medicin, eller alkohol og for lidt nattesøvn og struktureret døgnrytme hvor du ingen pligter har men bare flyder og driver uden mål og mening.

Har du overhovedet ikke lyst til at blive rask?

Hvis du har ambitioner om at blive rask så begynder du at høre efter hvad folk siger til dig. Fx at du skal stoppe dine meningsløse sex opslag her på Trosfrihed.

Vil det være muligt at vi får lov til at snakke med en af dine kommunale kontakt personer. Det ville jeg gerne.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38171 - 26/12/2022 18:43 Re: Kristendommens ABChristus [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:

Jeg kender flere af værste typer mennesker, som for vredt eller hadefuldt ligesom herskende aber dominerer undertrykkende over andre voldeligt og/eller højtråbende (brøler-skriger-knurrer) ved destruktivt grim tale.


Noget lignende har du flere gange tidligere nævnt.

Vis mig hvem du omgås og jeg skal fortælle dig hvem du er

Nemlig opfører du dig ABE agtigt - du opfører dig skørt og grænseoverskridende som om du ingen menneskelighed og opdragelse er i besiddelse af

Også dit sex prostitution er dyrisk ABE agtigt (dyrisk bliver sex når det løsriver sig fra forelskelse og kærlighed og dybere mening = ånd)

Hvorfor omgås du sådanne mennesker? Bor du i en beskyttet bolig? - et Socialt Bosted? Ihvertfald har jeg tænkt på at din grænseoverskridende ABE agtige adfærd kunne skyldes at du omgås mennesker der opfører sig sådan - nemlig har du nævnt det mange gange.



Citat:
Gerth:

Derfor forhåbentligt i det nye år forlader jeg dette forum, når jeg der møder folket ved min rolle (kald) om blandt andet Frelserskikkelsen.


Jeg har sagt at jeg ikke tror du kan undvære Trosfrihed.

Fx hvad har jeg ikke lært dig er ikke småting og du ønsker næppe at gå glip af mine dybe originale indsigter i tingene.

+ du ved godt jeg taler direkte til dig fordi jeg ønsker dig et godt liv

+ du får meget mere opmærksomhed på Trosfrihed end du får andre steder såvidt dine idéer og tanker om dig selv


-0-0-0-

Du mangler struktur over dit liv - et arbejde og et studie mangler du - derfor du ikke bliver dygtigere ikke gør fremskridt men sejler rundt i dig selv og skøre tanker om dig selv der ikke holder i virkeligheden


Derfor forhåbentligt i det nye år forlader jeg dette forum, når jeg der møder folket ved min rolle (kald) om blandt andet Frelserskikkelsen.Gerth

Uha Uha gys gys - gad vide hvad du forbinder med at møde folket i din frelserskikkelse - jeg har set dine videoer og de gør mig urolige

Der er virkelig noget desperat over dig

Du kører ting ud til den yderste grænse

Og dine tanker er jo indimellem virkelig langt ude - hvor du virker små psykotisk

Du burde hjælpes til et bedre liv - men det får du ikke før du får jordforbindelse - selv holder din lejlighed - gør rent og sådan og selv køber ind og laver mad og du får et arbejde

Du ville vokse gevaldigt ved at du magter at klare dig selv og kunne klare et job - nogle praktiske pligter

Dit virkelighedsbillede er jo ret meget forstyrret men gennem at du lærer at klare dig selv - være selvhjulpen og du også får et arbejde - du vil langsomt begynde at finde ud af hvordan virkeligheden ude i verden ser ud for almindelige mennesker


-0-0-0-0-0-

Virkelig svært at vurdere dig - 1): hvor syg rask og store udfordringer du har og 2): hvor meget der skyldes provokerende barnlig umoden narcissistisk ABE opførsel

Nogle gange virker du bestemt ikke til at have rundet de 40 år - du virker overhovedet ikke på nogen måde at være voksen og forstandig

En mand på din alder skulle jo ikke opføre sig som du gør


-0-0-0-0-

Citat:
Gerth:

Du virker falsk ligesom alle de andre profiler her



Tikka siger det samme

Hvad pokker det er du/I mener med falsk forstår jeg ikke

Det kunne være at vi få der er her ikke lever op til jeres forventninger

Men at de få aktive debattører på stedet ikke lever op til jeres forventninger gør dem vel ikke til falske profiler

At min profil ikke er falsk kan enhver forsikre sig om da jeg altid har været selvbiografisk ærlig - samme profil HansKrist siden 2002 eller var det 2003 - I ved stort set alt om mit liv hvis I har fulgt med.

Arne ved vi også rigtig meget om.

Så ihvertfald kan de to jo umuligt være falske profiler (og troll er vi ikke i nærheden af at være og den der vil mene det burde læse op på hvad troll er (troll virksomhed der står bag Trump og Brexit er en meget mere alvorlig sag)


-0-0-0-

Citat:
Gerth:

Rosemarie profilen mødte ikke på til date


Jo det gjorde hun da - det var vist dig der kom ret meget for sent
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 15 af 20 < 1 2 ... 13 14 15 16 17 19 20 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Den irske regering vil sende asylansøge..
28/04/2024 17:02
Ukrainske tropper falder tilbage flere s..
28/04/2024 17:00
Talsmand for Det Hvide Hus: Israel vil ..
28/04/2024 16:36
MitID er oppe og køre igen
28/04/2024 16:28
Alle beboere fra sammenstyrtningstruede ..
28/04/2024 15:14
Nyheder fra Religion.dk