|
|
|
Velkommen...
|
|
"Hvad er den af, Thomas. Hvorfor denne skræk for at dokumentere dine påstande, og i stedet altid at stille modkrav?" - Hvad er den af, Ole? Hvorfor denne din skræk for at dokumentere dine påstande, som er blevet udpeget for dig i dage
|
|
Velkommen...
|
|
Du har aldrig tilnærmelsesvis været indstillet som mig, Arne, og jeg vil aldrig blive indstillet som dig. Visse ting er det muligt at spå om med held. Det er denne evne, som har sat mennesket i stand til at frigøre sig fra en tilfældig skæbn
|
|
Velkommen...
|
|
Hej Ole. Tre ting: 1.: Din påstand om, at min "ikonoplevelse" måske har reddet mig ud af en livstruende situation, viser mig, hvor lidt du har fattet. Jeg var indstillet stort set som dig inden. Det er jeg stadig, men nu har jeg i tilgi
|
|
Velkommen...
|
|
Hvad er den af, Thomas. Hvorfor denne skræk for at dokumentere dine pÃ¥stande, og i stedet altid at stille modkrav? Hvordan er det nu, du plejer at sige? Gælder de krav, du fremsætter, kun for andre og ikke for dig selv? Det er altid en fornÃ
|
|
Diverse
|
|
Dinosauer må være vore dages genopstandne metafysiker (Paulus eksempelvis). Jeg har set tegn på himlen, astrologiske tegn på himlen, jeg har set store bjørn, den store astrofysiske bjørn, gad vide hvornår han sætter sine ben på jorden blan
|
|
Diverse
|
|
Endnu et af dine ynkværdige skrivelser, hvor du kun kan tale om 'personen', ikke emnet. Jeg Og jeg hilser...
|
|
Velkommen...
|
|
"Sikke dog en gang personangreb, Thomas" - At bede nogen om at forholde sig sagligt er sandelig ikke et personangreb. Men dine skriverier - heriblandt en påbegyndelse af en hel tråd - hvor du skriver om en person, du forsøger at latterl
|
|
Diverse
|
|
Hvilken imponerende svada af debattens eneste nulevende dinosaur (de findes i alle størrelser) Hvad ville debatten være uden Hansemands Tor-ridt over himmelbuen med bukkene Paulus, Marx, Freud og Jung spændt for sin kærre? Den ville være lam
|
|
Diverse
|
|
Michael: men vi kan aldrig forholde os til en eventuiel Gud hvis vi ikke forstår os selv. Det menneske der forstår sig selv har aflagt alle illusioner og er i stedet åben overfor alting. Michael: Denne åbenhed varer evigt, for man får aldrig no
|
|
Velkommen...
|
|
Sikke dog en gang personangreb, Thomas, og ud over at det som sædvanligt er løgnagtigt, har du også fyldt det med fremmedord, som du dårligt forstår betydningen af. Så drop din problematiske brug af begreber, og vis os i stedet noget dokumen
|
|
Velkommen...
|
|
Simon, forhold dig sagligt. Din begrebsbrug er allerede blevet problematiseret, og dette må du tage til efterretning. Derudover kan dine smædeskrivelser vendes mod dig selv: Din interesse for det private har altid vist sig større end din interes
|
|
Velkommen...
|
|
For sidste gang, Arne ... Din sprogforståelse er yderst mangelfuld for en akademiker, så jeg skal endnu engang klippe ud i pap det, som du nægter at prøve på at forstå. Jeg skrev om fænomener udenfor vor fatteevne: "Men det betyder i
|
|
Velkommen...
|
|
"Alt, hvad du siger, kan vendes mod dig selv". - Det samme gælder dig selv - hvorfor konklusioner jo ikke mister deres værdi som korrekt beskrivelse af din adfærd, blot fordi du vender dem rundt. Din interesse for det private har al
|
|
Velkommen...
|
|
"Man skal vist være mere end almindelig "fleksibel" for at kunne opretholde begge påstande!". - Så begriber du ikke hvad du besvarer! At vi udfra vores grundlag, næppe vil være istand til at besvare hvad vi må betragte s
|
|
Velkommen...
|
|
For sidste gang Ole. Citat:Vi vil aldrig blive i stand til direkte at fatte de fænomener, der ligger udenfor vor snævre firedimensionale sanseverden. Men det betyder ikke, at vi aldrig bliver i stand til at give brugbare forklaringer på dem. Det
|
|
Velkommen...
|
|
"Jeg tror ikke på guder, og jeg tvivler på at menneskers videnskab kan nå det, du påstår, angående bl.a. mit elementære spørgsmål - som mennesker jo altid har stillet sig". - Du stiller jo ikke elementære spørgsmål! Du tror der
|
|
Velkommen...
|
|
Hvad fÃ¥r dig til at tro, Arne, at du kan udtale dig pÃ¥ vegne af verdens befolkning. Er det fordi du har rejst en masse, og arbejdet i mange lande, og sat dig ind i deres sprog, deres religioner og deres livssyn? Eller er det fordi, din fantasi fÃ
|
|
Velkommen...
|
|
Du skriver (kopieret og sat ind): Citat:Citat Arne Thomsen: "Når jeg taler om tro, så handler det om det område, hvor vi ikke har viden (eller rettere ikke har teorier, der indtil videre har vist sig pålidelige). Der er derfor ikke for mi
|
|
Velkommen...
|
|
Citat Arne Thomsen: "Når jeg taler om tro, så handler det om det område, hvor vi ikke har viden (eller rettere ikke har teorier, der indtil videre har vist sig pålidelige). Der er derfor ikke for mig nogen konflikt mellem viden og tro.&quo
|
|
Velkommen...
|
|
Du hænger på den Ole! Du har fremsat en uvidenskabelig påstand/tro om videnskabens fremtidige muligheder, som du ikke kan underbygge Og så nytter det dig ikke at søge at pådutte mig, at jeg "vil betegne videnskab som tro". Selv
|
|
Velkommen...
|
|
Jeg giver op, Arne. Dette ordkløveri fører ikke til noget. Du vil ikke forstå, og det kan jeg ikke rokke ved. Du finder ikke en eneste videnskabsmand eller ordbog, der vil betegne videnskab som tro. Derimod er det ret almindeligt, at fanatisk tr
|
|
Velkommen...
|
|
Hej Ole. Det er nogle ganske alvorlige misforståelser, du gør dig skyld i, synes jeg. Citat:Du vil med djævelens vold og magt gøre videnskab til en trossag på linie med religion.skriver du til mig. Kan du virkelig ikke skelne mellem, hvad viden
|
|
Velkommen...
|
|
Kære Arne. Du vil med djævelens vold og magt gøre videnskab til en trossag på linie med religion. Det eneste, du opnår, er at afsløre din manglende indsigt i sproget. Tro er et flertydigt ord, og i den stærkeste betydning (den religiøse)
|
|
Velkommen...
|
|
Hej Ole. Dit svar indeholder for mig ikke meget nyt - bortset fra endnu en påstand om mig (og noget mere, som jeg kommer til senere): Citat:Din respekt for videnskaben rækker kun bagud. Det er vel, hvad du får ud af mine ord, som var: Citat:Vide
|
|
Velkommen...
|
|
Kære Arne. Du stiller det ultimative spørgsmål om altings eksistens, et spørgsmål som der endnu ikke kan gives et endeligt svar på. Mit svar indeholder blot konstateringen af, at universet har en eksistens, og at denne eksistens giver sig til
|