annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 4571521
Et andet syn 1181579
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 946792
Jesu ord 822754
Spirituel omsorg 776144
Galleri
Himmellandskab
Hvem er online?
3 registrerede Simon, Hanskrist, Arne Thomsen 66 gæster og 117 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Islam
Hop til nye indlæg Re: Lyser på vej
af Hanskrist @ 01/04/2020 18:01

Du forstår ikke en hujende fis af noget Og ufatteligt du gider blive ved med at opføre dig som en hjælpeløs idiot der bliver mere og mere uinteressant at høre på Sjældent nu om dage man møder en ateist der ikke har forstået en bønne af ...
Se mere
Åndelig fordybelse
Hop til nye indlæg Re: Tror du på, at du har en Sjæl?
af Hanskrist @ 01/04/2020 17:52

Enig mennesket er en levende sjæl Og for at det ikke skulle misforstås skrev jeg netop: Selvfølgelig er der et samspil mellem vores sjælelige mikrokosmiske liv og makrokosmos, vores umwelt. Men da vi ikke kan se hvad der foregår af sjæleli...
Se mere
Åndelig fordybelse
Hop til nye indlæg Re: Mellemrummet
af Simon @ 01/04/2020 17:35

Vi bringer en efterlysning Atter tilfældige kendsgerninger: en mig fremmed er forsvundet en mand som troede verden og havde egne øjne egen krop er uforklarligt gået bort har knust sin glasdør, efterlyses Hvorfor er det mig Jeg kan se ham gå i ...
Se mere
Islam
af Simon @ 01/04/2020 17:25

P.s.: "messenger Muhammad han forbød hor, og drikker alkohol" - De der engang overskrev de på den tid gældende moralske påbud, gjorde det jo så fra jødiske skrifter som GT. Forøvrigt ved jeg nu ikke hvor megen god moral der befinde...
Se mere
Åndelig fordybelse
af Jørgen Primdahl @ 01/04/2020 12:20

SJÆL [hebr.: næʹfæsj (נֶפֶשׁ); gr.: psychēʹ (ψυχή)]. Grundordenes anvendelse i Bibelen viser at en „sjæl“ i bibelsk forstand er en person eller et dyr eller det liv som en person eller et dyr har. Det erkendes i stigende grad at ...
Se mere
Åndelig fordybelse
af Jørgen Primdahl @ 01/04/2020 12:03

SJÆL [hebr.: næʹfæsj (נֶפֶשׁ); gr.: psychēʹ (ψυχή)]. Grundordenes anvendelse i Bibelen viser at en „sjæl“ i bibelsk forstand er en person eller et dyr eller det liv som en person eller et dyr har. Det erkendes i stigende grad at ...
Se mere
Islam
af Gerth @ 31/03/2020 22:11

Hans K: " Jeg drøfter ikke mere direkte med bogstavstroende, dette er under mit niveau." Ja! Det er jeg enig med dig i. Det er dermed mit farvel til denne tråd medmindre, at i andre pludseligt en dag deltager her noget mere aktivt og hv...
Se mere
Åndelig fordybelse
af Gerth @ 31/03/2020 21:27

Jeg henviser til mit her relevant forrige svar til Hans K´s tavshed. En god bekendt af mig, som anerkender mine åbenbaringer, hvilke han dog istedet kalder for ´det uforklarlige´, fordi ifølge ham lyder ordet ´åbenbaring´ for religiøst. I g...
Se mere
Islam
af Hanskrist @ 31/03/2020 16:20

Takket være Paulus kan vi nyde rødvin til flæskestegen Vi bliver opfordret til at synge og spille og skabe billeder på nethinden og på murværk og lærred Vi får et direkte forhold, hver eneste af os, til Gud som Ånden der uformidlet, uden...
Se mere
Åndelig fordybelse
Hop til nye indlæg Re: Mellemrummet
af Simon @ 31/03/2020 16:06

Rædsler Det sker at jeg drømmer om rædsler så store at de ikke kan huskes med forstanden i behold. Men vel næppe større end dem jeg jævnlig ser i fjernsyn. Måske er det kun dem jeg drømmer om. Måske min egen fremtid. - Villy Sørensen. ...
Se mere
Islam
af Simon @ 31/03/2020 16:02

P.s.: du er om ikke andet en slags morsom pendant til Mosekonen - at ha' "mosevand i bowserne", får straks en anden og sjovere betydning, når små lægprædikanter forsøger at tilpasse deres religiøse dogmetro til udklip fra exempelvis ...
Se mere
Åndelig fordybelse
af Gerth @ 30/03/2020 23:28

Jørgen P citerede -1 Mosebog 2:7: " Adam fik ikke en sjæl, men han blev til en sjæl." Hans K: " Altså indenfor kristendommen er der intet der kan udslette menneskets individualitet, sjæl, personlighed, ego. Selvfølgelig har vi m...
Se mere
Islam
af Gerth @ 30/03/2020 19:39

Somo: " Skøre og mentalt forstyrrede og dem, der ikke ved noget om livet generelt. De har ingen forpligtelser af nogen art, religiøse eller på anden. Der vil blive sendt en messenger til dem der, Han, der adlyder Allah, vil komme ind i Paradi...
Se mere
Islam
af somo @ 30/03/2020 18:50

de falske profeter, profeterne, der er forudsagt af Jesus, være fred over ham Problemet for nogle kristne er, at de overgiver deres sind til de gejstlige uden at tænke: Her finder vi Kristus, der siger: Fra deres frugter kender du dem, det vil sig...
Se mere
Åndelig fordybelse
af Hanskrist @ 30/03/2020 17:11

Selvfølgelig har vi mennesker et sjæleligt psykisk liv og her spiller åndedrættet en central rolle, hvilket al neurovidenskab, fx såvidt det autonome nervesystem, kan bevise med al tydelighed. Vi skal kunne snakke vores sjæleliv, og udforske ...
Se mere
Åndelig fordybelse
af Jørgen Primdahl @ 30/03/2020 15:36

Første Mosebog 2:7. Der stod at Gud dannede menneskets legeme af jordens støv. Derefter gjorde han det levende og satte åndedrættet i gang for at livet kunne opretholdes. Og hvad var resultatet? Ifølge Guds eget ord ’blev mennesket til en leve...
Se mere
Miljø og overbefolkning
Hop til nye indlæg Re: Klima- og Corona-krise
af Gerth @ 30/03/2020 00:13

Arne til Hans: " Skal vi debattørers ageren her på Trosfrihed.dk være frugtbar, så tror jeg, at vi må hæve os over niveauet, hvor der er personlige krænkelser." Ja! Der findes jo allerede på forskellige områder fagligt teorier om...
Se mere
Miljø og overbefolkning
af Gerth @ 29/03/2020 22:49

Tikka: " men menneskets begær er stærkt og mange handler tåbeligt. Tilmed er det de færreste der vil ofre sig og eller give sit liv for medmennesket eller ´sagen´ - selv om de dedikerede findes." Du har sommetider nævnt ordet ´ren...
Se mere
Miljø og overbefolkning
af Gerth @ 29/03/2020 22:33

Hans K: " I hele mit liv har jeg stået udenfor enhver form for klike og alliance, det blev bemærket i folkeskolen og realskolen dette træk hos mig at flokmentalitet og menneskefrygt var jeg på alle måder hævet over, derfor har jeg altid be...
Se mere
Diverse
Hop til nye indlæg Re: Gerth Drost
af Gerth @ 29/03/2020 20:35

NYHED Dette er en tilføjelse til mit nyeste emnes slutning her på side 54 ´himmeriget er virkeligt´. Ved min fyrre års alder pagt gennemgik jeg en metaforisk ørkenvandringoplevelse som både fysisk og psykisk renselse imod en sindsygt dum on...
Se mere
Side 1 af 2 1 2 >
Seneste indlæg
Lyser på vej
af Hanskrist
01/04/2020 18:01
Tror du på, at du har en Sjæl?
af Hanskrist
01/04/2020 17:52
Mellemrummet
af Simon
01/04/2020 17:35
Klima- og Corona-krise
af Gerth
30/03/2020 00:13
Gerth Drost
af Gerth
29/03/2020 20:35
Nyheder fra DR
Susanne bor i nationalpark – og føler..
01/04/2020 17:00
Tysk butik åbner for toiletpapir-drive-..
01/04/2020 16:45
2020 skulle være stort dansk år for no..
01/04/2020 16:30
Mette Frederiksen om tiltag uden ekspert..
01/04/2020 16:23
Brostrøm: Bekymrende, at sundhedsperson..
01/04/2020 15:31
Nyheder fra Religion.dk
Hvor kan jeg lære om den græske mytolo..
01/04/2020 05:47
Er der belæg i Koranen for at kalde van..
31/03/2020 05:49
Gospelmusik skaber fællesskab
30/03/2020 06:13
Coronarestriktioner set fra et løgstrup..
27/03/2020 06:00
Er min mand og jeg stadig islamisk gift?
26/03/2020 11:45