|
|
|
Tro og videnskab
|
|
Citat:Kærligheden er tålmodig, kærligheden er mild, den misunder ikke, kærligheden praler ikke, bilder sig ikke noget ind. Den gør intet usømmeligt, søger ikke sit eget, hidser sig ikke op, bærer ikke nag. Den finder ikke sin glæde i urette
|
|
Åndelig fordybelse
|
|
Bekræftelse: "I dag vælger jeg at se det gode i alle mennesker. Det beriger min dag." Alle kan bruge bekræftelser. Se jer selv i spejlet - kig jer selv i øjnene - og sig bekræftelsen højt. Mærker man modstand, ja så er der noget at
|
|
Tro og videnskab
|
|
Tilføjelse: Der er nu efterhånden skrevet ganske meget i denne tråd om placebo-effekten, men tilbage står jo spørgsmålet: Hvad er det? Et svar fra en af de førende forskere er: Citat:Det er en kraft, der er i os, og som kan skabe ændringer i
|
|
Åndelig fordybelse
|
|
Nej hvor sødt..;)
|
|
Åndelig fordybelse
|
|
Alle kan bruge bekræftelser. Bekræftelser kan være inspireret af dagens hændelser. Bekræftelse: "I dag er jeg opmærksom på, hvad jeg siger. Jeg vælger kun at sige kærlige og medfølende ord til enhver, jeg møder på min vej."
|
|
Åndelig fordybelse
|
|
"I dag er mit hjerte fuld af kærlighed. Og min mund giver denne kærlighed videre til de mennesker, jeg taler med. Jeg elsker og velsigner". - Er der ikke lidt sutteklud over denne form for selvtilfreds kærlighedsonani? Lyder dette kun
|
|
Åndelig fordybelse
|
|
"Jeg vælger kærlighedens smukke sti - kærlighed til mig selv og til andre." Michael, jeg håber, at du finder roen og styrken til at gå ind i dig selv og konfrontere det uforløste, som giver dig mareridt. Søvn er en af de absolut vig
|
|
Tro og videnskab
|
|
Hej Ole... "Jeg er helt uenig. Det er efter min mening misbrug, hvis man bruger sin ytringsfrihed til at opfordre til forfølgelse og mord på anderledes tænkende. Det er misbrug, hvis man bruger den til at sprede grove løgne om andre mennesk
|
|
Tro og videnskab
|
|
Du skriver, Simon: Citat:- Der findes ikke misbrug af friheden til at ytre sine meninger, den slags holdninger danner i sig selv belæg for at nogen vil komme på den idé, at man må begrænse nogen i at ytre sig – og så er man netop på vej imo
|
|
Tro og videnskab
|
|
Hej Ole.. ”Enhver frihed har en bagside. For ytringsfrihedens vedkommende stilles vi overfor et dilemma. Skal vi tillade, at ytringsfrihed bruges til at skade andre mennesker? Her er mit standpunkt også klart. Det skal vi, for ellers er vi jo ind
|
|
Kristendom
|
|
Jeg vil foreslå, at den gamle nazist Joseph Ratzinger lyser alle amerikanske ikke-katolikker i band. Så kan de lære det, kan de. Hvad ligner det at kræve katolske præsters seksuelle misbrug af kordrenge undersøgt!! Fy føj i lede protesta
|
|
Sprog, medier og kommunikation
|
|
Jeg beklager at referencesystemet ikke fungerer som forventet. mit første link skulle referere til #12054 - 27/01/2012 11:23 Kursus i sprogforståelse, lektion 5. som findes i denne debat. Ole Bjørn :o)
|
|
Kristendom
|
|
Den romersk-katolske pave er gået i krig mod videnskaben http://www.kristendom.dk/artikel/449583 Det forekommer mig at være højst ukristeligt Arne.
|
|
|
|
Oles første link fører til 10 flere links. Gad vide, om det er Oles mening, at man skal læse dem alle - eller om, det er et forkert link Var det mon ikke nemmere, om Ole gav en kort og klar besked om, hvad han mener med: Citat:Arnes retorik
|
|
|
|
For de, der (med rette) undrer sig over Arne Thomsens måde at debattere på, kan det måske øge forståelsen at genlæse dette link. http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/ubb/userposts/id/14/view/posts/page/2.html Arnes retorik er en pr
|
|
Tro og videnskab
|
|
|
|
Tro og videnskab
|
|
Dit nye forsøg på ordkløveri, Arne, er flueknepperi af så ringe standard, at alle kan se det, uden at jeg behøver at klippe det ud i pap. I rest my case.
|
|
Tro og videnskab
|
|
Foranlediget af Hanskrist's lange uforståelige postulater stillede jeg ham et spørgsmål: Citat:Kan du med enkle ord, som alle kan forstå, kort begrunde, hvorfor du anser kristendom i din version for bedre for menneskene, end de 38.000 andre vari
|
|
Tro og videnskab
|
|
Ole skriver (under overskriften: "Mere citatfusk Arne"): Citat:Du påstod jo, at definitionen var min egen private, opfundet til lejligheden.Jeg er "enig" med Ole i, at dette er citatfusk, for jeg skrev jo: Citat:Det er da vist e
|
|
Tro og videnskab
|
|
Jeg bemærkede, Arne, hvor omhyggeligt du undlod at tage Science Daily's definition af placebo med. Den lyder jo: Citat:Placebo Effect: Harnessing Your Mind's Power To HealDu påstod jo, at definitionen var min egen private, opfundet til lejligheden
|
|
Tro og videnskab
|
|
Oles erklæring: Citat:Placebo effekt handler ikke om smerteoplevelse, men om der rent faktisk sker ændringer i helbredstilstanden, så forsøg som det beskrevne er værdiløse til at afgøre, hvordan placebo kan forbedre regenerationsevnen.(Intere
|
|
Tro og videnskab
|
|
Kan du overhovedet skrive noget, Arne, der ikke enten er en misforståelse, en grov mistolkning eller en lodret løgn? Har nogen her betvivlet beskrivelsen af Fabrizio Benedetti's forsøg? Så vis mig, hvor det står. Men af den beskrivelse, vi
|
|
Filosofi
|
|
Kære Hanskrist (eller hvad du nu hedder?) Jeg kom tilfældigvis forbi denne side og fik lyst til at komme en lille kommentar, da jeg er en af bagmændene bag personalisme.dk Cura har ingen tilknytning til Kristendemokraterne og det er ved at vær
|
|
Tro og videnskab
|
|
Citat:Placebo effekt handler ikke om smerteoplevelse, men om der rent faktisk sker ændringer i helbredstilstanden, så forsøg som det beskrevne er værdiløse til at afgøre, hvordan placebo kan forbedre regenerationsevnen.Det er da vist en helt n
|
|
Tro og videnskab
|
|
Hej Zenia. Jeg kender ikke til forsøgsresultater, som det du her beretter om, men umiddelbart vil jeg gætte, at det vil kunne verificeres. Indtil det sker, vil visse skeptikere imidlertid nok kalde det "overtro" (Gad vide om Ole, i
|