1
registreret Arne Thomsen
7
gæster og
205
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Pjat og humor
|
Hanskrist, jeg vil mene, at enhver, der læser denne tråd, kan se, at det slet ikke er emnet, der interesserer dig. Dét, du ønsker, er tydeligvis at nedgøre mig. Det lyser jo ud af næsten hver eneste sætning, du skriver Du går endda så vidt...
Se mere
|
|
Pjat og humor
|
Nej penge er ikke nødvendigvis problemet - problemet er at vi ikke gør det rigtige med pengene. Vi forbrugere bestemmer jo selv hvad vi vil købe og hvordan vi vil investere vores penge. Men du gled selv af på spørgsmålet da du ikke tør inve...
Se mere
|
|
Pjat og humor
|
Jo, penge er problemet! De er praktiske, når man har noget og vil bytte til noget andet. Men de kan desværre meget mere end det: De kan bruges til at skabe profit - ved at låne dem ud (renter), og ved at kapitalejere investerer i vareproduktion - ...
Se mere
|
|
Pjat og humor
|
Hvad er samfundet? Er det ikke også dig? Dig og dine muligheder for at igangsætte en udvikling der fører i den retning du ønsker. Penge som sådan er jo ikke problemet men det de bliver investeret i. Hvis vi alle investerede i grønne tiltag...
Se mere
|
|
Pjat og humor
|
Hanskrist, dit forsøg på at "opdrage" mig - "Manden i stedet for Bolden" - godtager jeg ikke At vi ikke stammer direkte fra de nulevende aber, det er næppe en nyhed for ret mange, men at de nulevende aber er dem, der i dag a...
Se mere
|
|
Pjat og humor
|
Du er meget negativ Arne. Bare overskriften "DE TOBENEDE ABER" virker negativt hvilket det sørme også er ser man. Du peger altid fingre af nogen som også Tikka har bemærket. Igennem årene har du kritiseret kristendommen og du stille...
Se mere
|
|
Pjat og humor
|
Moses "slagtede" Guldkalven. Men den overlevede som Penge - det så nyttige værktøj, der desværre udviklede sig til et uhyre, som dominerer "de tobenede abers verden" med begær, magt og katastrofal økonomisk vækst. Arne ...
Se mere
|
|
Pjat og humor
|
Citat:Selvfølgelig kan man ikke opnå ro, harmoni og velbehag, hvis man har presserende problemer, der kræver handling Livet kræver handling og magter man ikke dette kommer kommunen måske og hjælper en. Ihvertfald den dag man ikke magter at han...
Se mere
|
|
Pjat og humor
|
Jeg glemte at tilføje: Selvfølgelig kan man ikke opnå ro, harmoni og velbehag, hvis man har presserende problemer, der kræver handling - eller hvis man lader sig lokke af Mammon-Verdenens Markeds-skrig Arne ...
Se mere
|
|
Åndelig fordybelse
|
Re: Lys
af Hanskrist
@ 14/07/2025 13:31
Hej Thomas Citat:Er det rigtig set af mig, at du er interesseret i psykologi og samfund, og at du bringer den religiøse sfære ind på dette felt? Forstår du det sådan, at Paulus gennemgik en særlig psykologisk proces, som Jung kunne sætte ...
Se mere
|
|
Pjat og humor
|
Første gang, jeg oplevede den indre ro, var en sommereftermiddag på en café i græske Thessaloniki. Det var en ældre mand, der sad ved et udendørs cafébord, som vi café-gæster jo alle gjorde. Han sad alene og så ud over omgivlserne. Lidt e...
Se mere
|
|
Islam
|
Injīl er en bog åbenbaret af Allāh (Ære være Ham), ligesom Koranen og Tawrāt (Toraen) - det er Hans tale, ikke et menneskes ord. Selvom det er muligt, at visse udsagn fra Injīl i en eller anden form har overlevet i Det "Nye Testamente&qu...
Se mere
|
|
Pjat og humor
|
Overvejelse: Har vi "tobenede aber" af arten Homo sapiens evner til at finde harmoni med de omgivelser, vi jo er en del af. Hvis vi ikke har, så er det jo ikke vores skyld, men så er vi jo blot nogle griske misfostre, der ikke egner sig t...
Se mere
|
|
Pjat og humor
|
Tilføjelse: Nu er det jo ikke lige i morgen, at Solen brænder ud. Naturvidenskaben mener at det sker om ca 5 milliarder år. Så vi har god tid til at gøre "vores" klode ubeboelig for os selv Arne ...
Se mere
|
|
Åndelig fordybelse
|
Re: Lys
af Anonym
@ 09/07/2025 14:21
Kære Hanskrist Er det rigtig set af mig, at du er interesseret i psykologi og samfund, og at du bringer den religiøse sfære ind på dette felt? Det forekommer mig, at du har en dyb viden og et heftigt engagement i det, du taler om. Derfor har je...
Se mere
|
|
|
|