|
1
registreret Arne Thomsen
450
gæster og
247
søgemaskiner online. |
|
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
|
Religion
|
Jamen Arne bare rolig Du har altid hungret efter opmærksomhed og kontakt der ville danse efter din pibe og drøfte verdens væren med dig og dit evindelige had til kristendommen - hvor du utallige gange har erklæret at du ikke tror på Gud og at ...
Se mere
|
|
|
Religion
|
Tak, Arne Ja, jeg tror også, at vi kan finde ud af at forholde os til hinandens tro Jeg vender tilbage inden længe. RoseMarie...
Se mere
|
|
|
Religion
|
RoseMarie, jeg håber. at Hanskrist's "indblanding" ikke stopper vores begyndende dialog. Det er lidt uklart for mig, hvor du står trosmæssigt, men jeg øjner en mulighed for, at vi med hver sin tro måske kan finde ud af forholde os god...
Se mere
|
|
|
Religion
|
Hanskrist, du har lov at mene, hvad du vil. Og jeg har lov at ignorere det. Slut herfra, Arne....
Se mere
|
|
|
Religion
|
Citat:Arne: Helt centralt for mig er Verdens Væren, som ikke for mig er en selvfølge, men tværtimod er et ufatteligt mirakel! Det er for mig så vidunderligt, at jeg ikke kan andet end at elske det – det bedste jeg kan. Men som jeg opfatter/op...
Se mere
|
|
|
Religion
|
Hej RoseMarie, her kommer så et forsøg på at skrive min ”trosbekendelse”: Helt centralt for mig er Verdens Væren, som ikke for mig er en selvfølge, men tværtimod er et ufatteligt mirakel! Det er for mig så vidunderligt, at jeg ikke kan and...
Se mere
|
|
|
Religion
|
Citat:Arne: Efter ved min konfirmation at blive udsat for præstens efterfølgende forsøg på tros-tvang, vendte jeg i mange år ryggen til al religion. Det ophørte, da jeg i en moden alder kom i bundløs gæld pga. min daværende hustrus svindel ...
Se mere
|
|
|
Religion
|
Det vil jeg gerne ... så godt som jeg nu formår Jeg tror også, det kunne være frugtbart, Arne Med glæde RoseMarie...
Se mere
|
|
|
Religion
|
RoseMarie - nu må jeg se at få lært at stave dit navn rigtigt - jeg kan jo ikke på forhånd forvente, at du vil være med til en dialog, hvor vi hver præsenterer eget åndelige ståsted og tillige forsøger gensidigt at forstå hinanden. Men jeg...
Se mere
|
|
|
Religion
|
Rosemarie, tak for dit svar. Din indlevelsesevne imponerer mig, og jeg søger at gøre mig klar til en dialog - dig og mig Arne ...
Se mere
|
|
|
Religion
|
Åh ja, Kyrie eleison ... denne bøn med disse to ord betyder også meget for mig. Jeg tror, at jeg nu endelig kan følge dig i din oplevelse helt alene med En Kristus Ikon. Ja, lige dér hvor man føler sig allermest alene og forladt, kan der plu...
Se mere
|
|
|
Religion
|
Efter ved min konfirmation at blive udsat for præstens efterfølgende forsøg på tros-tvang, vendte jeg i mange år ryggen til al religion. Det ophørte, da jeg i en moden alder kom i bundløs gæld pga. min daværende hustrus svindel mod mig. I d...
Se mere
|
|
|
Islam
|
Nogle kristne hævder, at Muhammed blev undervist af en kristen munk ved navn Buhira. Hvis Muhammed lærte af Buhira, hvorfor lærer Muhammed så ikke, at Jesus er Guds søn? Hvorfor kommer Koranen med en stærk advarsel rettet mod dem, der tror, ...
Se mere
|
|
|
|