|
0
registrerede
608
gæster og
275
søgemaskiner online. |
|
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
|
Kristendom
|
Det er Thomasevangeliets logion 77, der gør indtryk på mig: Citat:Jesus sagde: Jeg er det lys, som er over dem alle. Det er mig, som er det hele. Fra mig opstod det hele, og til mig strakte det hele sig. Split et stykke træ, og jeg er der. Løft e...
Se mere
|
|
|
Kristendom
|
Citat:Arne: Hvad der griber mig i kristendommen, er næstekærligheden og naturkærligheden (sidstnævnte gemt og glemt i mange år i Thomasevangeliet). Du fortolker Thomas Evangeliet forkert og da jeg bragte citater fra Thomas Evangeliet der klart...
Se mere
|
|
|
Kristendom
|
Hvad der griber mig i kristendommen, er næstekærligheden og naturkærligheden (sidstnævnte gemt og glemt i mange år i Thomasevangeliet). At næstekærligheden ikke trives blandt os mennesker her på kloden har den religion med flest nedlemmer- kr...
Se mere
|
|
|
Kristendom
|
Hold da op mand Hvis du vil påpege noget så skulle du kigge på konventionel industri landbrug: svinefabrikkerne her i landet Du beskæftiger dig med en bagatel og de forskellige sognekirker med tilhørende jord er jo igang med at blive grønn...
Se mere
|
|
|
Kristendom
|
Interessant at se Hanskrist's saglige svar på den i offentligheden fremførte påvisning af den danske organiserede kristendoms svigt overfor den alment vedtagne grønne omstilling. Det får mig til at tænke på det for mig underlige: at folkekirke...
Se mere
|
|
|
Kristendom
|
Citat:Arne: Dét, jeg skriver om her, er den danske organiserede kristendoms svigt i forhold til, hvad for mig er kristendommens grundelementer: Kærlighed til mennesker - og kærlighed til kloden - med fokus på indsigt og omsorg. Det er jo bare d...
Se mere
|
|
|
Kristendom
|
Fuld respekt for den enkeltes personlige kristendom. Dét, jeg skriver om her, er den danske organiserede kristendoms svigt i forhold til, hvad for mig er kristendommens grundelementer: Kærlighed til mennesker - og kærlighed til kloden - med fokus...
Se mere
|
|
|
Kristendom
|
Nu kender jeg dig igen Ude i verden er alle problemer kristendommens skyld - eller verdens problemer er kristendommens skyld I Danmark er det også kristendommen der er skyld i alle problemer, men her især folkekirken Ja det er hvad Arne bidra...
Se mere
|
|
|
Kristendom
|
Men end ikke sin egen grønne omstilling kan folkekirken finde ud af. Arne ...
Se mere
|
|
|
Kristendom
|
Alligevel er det umuligt for mig at opgive den oplevelse, at Jesus Kristus er budbringeren af kærlighed, indsigt og omsorg for alle os mennesker - og for denne klode. Griber vi dén inspiration, ligger mulighederne jo lige for - og er vidunderlige. ...
Se mere
|
|
|
|