0
registrerede
34
gæster og
190
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Andre religioner
|
Shinto Shintoisme, en traditionel japansk religion, er et komplekst og mangfoldigt trossystem, der har udviklet sig over tusindvis af år. Shinto har intet dogme, moralkodeks eller noget helligt skrift. Shinto har forklaringer på tilværelsens gru...
Se mere
|
|
Andre religioner
|
Jainisme Jainismen blev grundlagt i det 6. århundrede f.Kr. i det nordøstlige Indien. Den lægger vægt på ikke-vold, sandhed, afholdenhed, og flerdimensionalitet af sandhed. Trods at være rodfæstet i Indien, har Jainisme også fundet tilhæng...
Se mere
|
|
Andre religioner
|
Bahá’í Bahá’í-troen begyndte 1863 i Persien. Bahá'í religionen har egne hellige skrifter. En grundlæggende komponent er troen på Gud. Religionen har ingen præster eller kirker, men bygninger udelukkende til Guds tilbedelse. Centralt tem...
Se mere
|
|
Andre religioner
|
Jødedommen Så vidt, jeg har forstået, er jødedommen ikke en religion, man kan konvertere til, men alene én, man kan fødes ind i. At indgå en pagt med jødernes Gud (som kristne og muslimer jo mener også er den eneste Gud) ser ud til at være ...
Se mere
|
|
Andre religioner
|
Sikhismen Sikhismen tror på lighed mellem alle mennesker og afviser diskrimination på basis af kaste, tro og køn. Sikhismen er en monoteistisk religion. I sikhismen er Gud formløs, tidløs, usynlig, universel, allestedsnærværende og uendelig....
Se mere
|
|
Islam
|
Katolikker og mange andre sekter inden for kristendommen tror, at Jesus er Guds søn, ligeværdig med Gud, at Gud blev menneske, Messias og profet, alt sammen. Udover at være blasfemisk er dette forvirrende. Ville det ikke give mere mening, at Jesu...
Se mere
|
|
Andre religioner
|
Hanskrist, det er jo flot, hvis du har ret i, at der blandt kristendommen følgere: 2.382.750.000 er 2.380.000.000, der er kristne på samme måde, som dig, og kun 2.750.000, der ikke er det. Jeg er ikke klar over, hvem den sidste gruppe er, men det...
Se mere
|
|
Andre religioner
|
Citat: Arne: Hej Hanskrist, jeg respekterer fuldt ud din form for kristendom, men jeg ser ikke, at den har almen tilslutning blandt klodens ca. 2.382.750.000 kristne. Har du et gæt på, hvor mange procent kristne, der er kristne ligesom dig? ...
Se mere
|
|
|
|