annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
Symbol
Hvem er online?
0 registrerede 318 gæster og 306 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 13 af 20 < 1 2 ... 11 12 13 14 15 ... 19 20 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#38125 - 22/12/2022 19:34 Re: Kristendommens ABChristus [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Jeg ignorerer Hanskrists evindelige personfnidder og fokuserer på Hanskrists udtalelse:
Citat:
- det religiøse spirituelle bygger på EKSTATISKE BRUD ERFARINGER - åbenbarings og "indbruds erfaringer" der bryder med vores hverdags bevidstheds servile prosaiske rationalitet.
Og helt rigtigt: Det er jeg for dum til at forstå - og hvor mange flere er mon det? blinker

Dét, der betyder noget for mig, er, hvad jeg kalder sandhedens ufattelige mirakel - som Rumi pegede på for ca. 900 år siden - Verdens Væren.
Dét giver mig oplevelser af det guddommeliges ubegribelige væren.
Dét får samtlige religioner til forekomme mig alt for primitive.

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, medfølelse, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#38133 - 23/12/2022 14:51 Re: Kristendommens ABChristus [Re: ]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Kære Gerth

Kan du skrive forståeligt om tingene...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#38147 - 24/12/2022 12:00 Re: Kristendommens ABChristus [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Julen i Danmark

Christmas de fleste andre steder i verden



Christmas og julen er:


GUDS KÆRLIGHED KRISTUS = GUDS FØDSEL i vores liv. Gud der kommer til os, når os, finder sammen med os igen i sin elskede SØN Jesus Kristus og vi bliver GUDS BØRN for altid. Vi kommer til at tilhøre Gud på samme måde som Jesus Kristus tilhørte Gud. HansKrist


Og når vi først er frelst og tilhører Gud, tager Helligånden plads i vores hjerter for evigt, og forsegler os med sit bekræftende, faste og forsikrende løfte om, at vi for evigt er hans børn.
GodQ

Kærlighed er altid foreningen af to der hører sammen og som har været væk fra hinanden. Det kan være kærligheden mellem mand og kvinde. GUDS KÆRLIGHED er at Gud finder sammen med sin elskede anden mennesket. Gud og mennesket finder igen sammen i et dynamisk spirituelt åndeligt samliv.

Vi kristne er blevet fundet af Gud i Jesus Kristus. Gud når os i sin elskede SØN. Vi er blevet fundet af Gud i sin elskede SØN Jesus Kristus.


GUDS KÆRLIGHED KRISTUS er UDGYDT i vore HJERTER ved HELLIGÅNDEN der er givet os. Rom 5.

Juletræet er: at vores legeme er et tempel for Gud Helligånden.

Ja i KRISTUS har vi hele Guddomsfylden i kød og blod.


I er et Kristus-brev, der er blevet til ved vores tjeneste, ikke skrevet med blæk, men med den levende Guds ånd, ikke på tavler af sten, men i hjerter, på tavler af kød og blod.

En sådan tillid har vi til Gud ved Kristus. Ikke at vi af os selv duer til at udtænke noget, som kom det fra os selv; at vi duer til noget, skyldes Gud, som også har gjort os duelige til at være tjenere for en ny pagt, ikke bogstavens, men Åndens; for bogstaven slår ihjel, men Ånden gør levende. 2 Kor 3

”Det er Ånden, som gør levende, kødet gør ingen gavn. De ord, jeg har talt til jer, er ånd og liv”. Johannesevangeliet, kap. 6, vers 63.



-0-0-0-0-

TREENIGHEDEN ER:

1):

Gud kan nå os igennem sit OVERVÆLDENDE STORSLÅEDE SKABERVÆRK - igennem NATURENS SKØNHED - som PERSONEN GUD FADER SKABER.

2):

Gud kan nå os igennem andre mennesker på jorden - gennem sine børn. JESUS KRISTUS er proto type eksemplet - som PERSONEN GUD SØN.


3):

Gud kan nå os igennem sin HELLIGÅND som PERSONEN GUD HELLIGÅND.


Du er altid lidt provokerende nytænkende HansKrist men du kan dit stof da der tydeligvis er en rød tråd og dyb dyb forståelse i hvad du skriver hvor ingen teologer tør bestride hvad du skriver.

Du kan din Paulus forfra og bagfra. Og vel fordi du elsker Paulus ham der er blevet far til dig i KRISTUS - Paulus der har iklædt dig KRISTUS.


I er et Kristus-brev, der er blevet til ved vores tjeneste, ikke skrevet med blæk, men med den levende Guds ånd, ikke på tavler af sten, men i hjerter, på tavler af kød og blod.

En sådan tillid har vi til Gud ved Kristus. Ikke at vi af os selv duer til at udtænke noget, som kom det fra os selv; at vi duer til noget, skyldes Gud, som også har gjort os duelige til at være tjenere for en ny pagt, ikke bogstavens, men Åndens; for bogstaven slår ihjel, men Ånden gør levende. 2 Kor 3

”Det er Ånden, som gør levende, kødet gør ingen gavn. De ord, jeg har talt til jer, er ånd og liv”. Johannesevangeliet, kap. 6, vers 63.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38148 - 24/12/2022 13:23 Re: Kristendommens ABChristus [Re: ]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Kære Gerth

Jeg tænker i disse baner...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-17/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xvii/

Er det forståeligt...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#38149 - 24/12/2022 13:30 Re: Kristendommens ABChristus [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Mere julehalløj fra Professorens Elfenbens Tårn:


Juletræet er: at vores legeme er et tempel for Gud Helligånden.

Ja i KRISTUS har vi hele Guddomsfylden i kød og blod.

Juletræet er det brændende tornebusk.


Flammerne og lyset og pynten og skønheden er den GUDS HERLIGHED KARISMA og STRÅLEGLANS og FORKLARELSE og den EKSTASE GLÆDE og JUBEL FRYD vi har fået i KRISTUS





-0-0-0-


Arne forstår ikke det med EKSTASEN

At alt det religiøse spirituelle bygger på vi menneskers kontakt til GUD og det GUDDOMMELIGE gennem ÅBENBARINGER de EKSTATISKE GENNEMBRUDS ERFARINGER vi mennesker har kontakt til som vi har kontakt til vore DRØMME.

Men jeg kan fortælle Arne, og i andre, at stort set al Psykiatri og Neurovidenskab om hjernen (neurotransmittere) og vores nervesystem og dets forhold til krop og kirtler og hormoner er videnskaben om vi menneskers LIMBISKE EMOTIONELLE EKSTATISKE AFFEKT og FLOW forhold. Dopamin og serotonin og noradrenalin og endorfiner og oxytocin er de mest populære forhold vi har kendskab til.

I den religiøse spirituelle EKSTASE skaber mennesket gennem sit eget indre åndelige APOTEK de LYKKEPILLER og DOPAMINER og SEROTONIN VITAMINER og ENDORFINER og ECSTASY mm som den medicinske videnskab med stor besvær forsøger at kopiere.

Derfor jeg siger at PAULUS er den største PSYKIATER verden nogensinde har kendt til gennem den ÅNDELIGE EKSTATISKE i KRISTUS SPIRITUALITET han har SKÆNKET verden.

KRISTI HEALING POWER.

KRISTUS HERREN VORES FRELSER og LÆGE - HELBREDER.



Flere mennesker er blevet HELBREDT i KRISTUS end læger og psykiater og moderne lægevidenskab nogensinde vil kunne nå op på.



Eksemplerne er utallige vi taler om millioner ja milliarder igennem de sidste to tusinde år.


-0-0-0-

Det religiøse spirituelle bygger altid på vi menneskers EKSTATISKE BESÆTTELSE af de Guddommelige meget stærkere ÅNDELIGE kræfter og energier end vi normaltvis i vores fornuftige ikke EKSTATISKE forhold har kontakt med.


EKSTASEN betyder at vi er ude af os selv for at noget meget større og kraftigere andet og nogen anden kan være inde. Besætte vores CENTER COR HJERTE.


De mest verdensberømte eksempler på den religiøse spirituelle EKSTASE finder vi hos EKSTATIKEREN og GNOSTIKEREN PAULUS:


Jeg lever ikke mere selv men KRISTUS lever i mig og virker mægtig i mig. Jeg gider kun tale om det som KRISTUS har udvirket i mit liv.


De primitive urreligioner fx shamanisme handler udelukkende om EKSTATISK TRANCE og alt dette finder vi forfinet og toptunet hos Paulus.


Dette er slet slet ikke så mærkeligt da det er kilden til alt det religiøse spirituelle.

Arne forstår ikke at vi mennesker er religiøse spirituelle åndelige væsener gennem at vi har en medfødt EKSTATISK BEGEJSTRINGs -STRUKTUR - som i dag neurovidenskab og psykiatri især forsker i for at finde ud af om vi kan få den HELBREDELSE og LIVSGLÆDE der er i den religiøse spirituelle EKSTATISKE BEGEJSTRING i pille form.


BRAVO HANSKRIST

Jeg kender ingen som dig - du er langt langt forud for din tid - dine tværvidenskabelige erkendelser og forståelser gør dig til den mest spændende religionsvidenskabs mand og religionsfilosof i vor tid overhovedet.



Ikke så mærkeligt det kniber for Arne at følge dig.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 13 af 20 < 1 2 ... 11 12 13 14 15 ... 19 20 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Israelsk militær: Højtstående Hamas-m..
29/03/2024 00:25
Pavens tætpakkede påskeprogram: Vasker..
28/03/2024 23:53
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Nyheder fra Religion.dk