annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15453733
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2365629
Et andet syn 1975461
Jesu ord 1515118
Åndelig Føde 1445516
Galleri
Et lille udvalg
Hvem er online?
0 registrerede 265 gæster og 284 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 69 1 2 3 ... 68 69 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#1025 - 19/06/2008 14:07 Jesu ord
Thomas
Uregistreret

"Elsk jeres fjender, gør godt mod dem, der hader jer. Velsign dem, der forbander jer, bed for dem, der mishandler jer. Slår nogen dig på den ene kind, så vend også den anden til. Tager nogen din kappe, så lad ham tage kjortlen med. Giv enhver, som beder dig, og tager nogen, hvad der er dit, så kræv det ikke tilbage. Som I vil, at mennesker skal gøre mod jer, sådan skal I gøre mod dem. Hvis I kun elsker dem, der elsker jer, hvad tak fortjener I for det? Også syndere elsker jo dem, de selv bliver elsket af. Hvis I kun gør godt mod dem, der gør godt mod jer, hvad tak fortjener I for det? Sådan gør jo også syndere. Og hvis I kun låner ud til dem, som I håber at få lånet tilbage fra, hvad tak fortjener I for det? Også syndere låner ud til syndere for at få lige så meget igen. Men elsk jeres fjender, gør godt og lån ud uden at håbe på at få noget igen. Så bliver jeres løn stor, og I bliver den Højestes børn, for han er god mod de utaknemlige og onde. Vær barmhjertige, som jeres fader er barmhjertig. Døm ikke, så skal I ikke selv dømmes; fordøm ikke, så skal I ikke fordømmes. Tilgiv, så skal I få tilgivelse. Giv, så skal der gives jer. Et godt, presset, rystet, topfyldt mål skal man give jer i favnen. For det mål, I måler med, skal I selv få tilmålt med." (Lukas 6, 27-38)
Top Svar Citer
#1026 - 19/06/2008 18:57 Re: Jesu ord [Re: ]
Jerry Offline
godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 161
Tænker du egne tanker, Thomas!

Tænk nu, hvis jeg krævede ifølge dette krav til dig: "Giv enhver, som beder dig, og tager nogen, hvad der er dit, så kræv det ikke tilbage."

Slip alt hvad du har af formue til mig - og det indebærer også din hustru og jeres børn - og så skal du bare elske mig, sådan som du formulerer det med sætningen: "Elsk jeres fjender, gør godt mod dem, der hader jer." Og lignende udsagn, såsom fx: Men elsk jeres fjender"

Shit, mand: Hvis nogen ville slå mig, eller mine kære på kinden, i Jesu navn eller ej, så ville jeg ikke bare vende den anden kind til.

Hold da helt kæft, at henholde sig til den gamle naive Lukas (Lukas 6, 27-38). Hvor naiv kan man være her i 2008.

Man undres - og græmmes.

Jerry

------------------------------------
"Giv enhver, som beder dig, og tager nogen, hvad der er dit, så kræv det ikke tilbage."

O.k. Thomas. Jeg beder dig - giv mig dit - og kræv det ikke tilbage.

Så vil jeg til gengæld ikke bruge det på mig selv, men fx til 'Læger uden grænser' eller lignende ngo'er-organisationer.

Dit svar: (hvis noget) indebærer garanteret ikke en Jesus-foræring af al din formue til 'ikke-slå-på-kinden'.

----------------------------

Eftertanker:

O.k. har lidt svært ved at kommunikere med disse religiøse betonreligiøse som uden egen viden/eftertanke bare bevidstløst downloader andres tanker - uanset at de som Lukas'es tanker er totaltmugne og forældede. Faktisk bare grinagtige.

Ak, ja, Thomas. Der er altså noget, der hedder at tænke selv, være kritisk. Men den disciplin kender du åbenbart ikke til.

Jerry


Top Svar Citer
#1027 - 19/06/2008 19:09 Re: Jesu ord [Re: Jerry]
jmp
Uregistreret

I slutningen af 1800'tallet levede der en yogi kaldet Ramakrishna. Han vandrede rundt i Indien til fods og som den slags har, havde han også en discipel.

En dag, de havde slået lejr, ville Ramakrishna gerne have en kop the, men da de ikke havde en kedel sendte han sin discipel til den nærmeste landsby for at købe en.

Disciplen kom tilbage, men da de ville koge vandet til theen viste det sig at der var hul i kedlen.

Ramakrishna kiggede på sin discipel og sagde:

"Fordi du tjener Gud, behøver du ikke at være idiot."


Redigeret af jmp (19/06/2008 19:09)
Top Svar Citer
#1028 - 19/06/2008 21:08 Re: Jesu ord [Re: ]
jmp
Uregistreret

Jesus siger til hende: "Tro mig, Kvinde: den Tid kommer, da det hverken er paa dette Bjerg eller i Jerusalem, I skal tilbede Faderen. (Johannes 4, 21)

Men den Tid kommer, ja, er allerede inde, da de sande Tilbedere skal tilbede Faderen i Aand og Sandhed; thi det er saadanne Tilbedere, Faderen søger. (Johannes, 4,23)

Manglede der noget?





Top Svar Citer
#1029 - 19/06/2008 22:21 Re: Jesu ord [Re: ]
jmp
Uregistreret

Slettet.
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 69 1 2 3 ... 68 69 >


Seneste indlæg
Små mennesker...
af ABC
19/03/2024 10:44
ABC-spam
af Arne Thomsen
19/03/2024 00:31
Snyder religionerne?
af Arne Thomsen
18/03/2024 22:20
Ramadan-måneden
af ABC
16/03/2024 12:02
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
11/03/2024 09:54
Nyheder fra DR
Er det din kænguru? Politiet efterlyser..
19/03/2024 10:24
Københavns Politi lukker Pusher Street ..
19/03/2024 09:56
Kæmpesommerhuse på Lolland skaber beky..
19/03/2024 09:41
Skraldemænd i Hvidovre har fortsat nedl..
19/03/2024 09:39
Lamin skal åbne Orange Scene i år
19/03/2024 09:36
Nyheder fra Religion.dk