annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705206
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383701
Et andet syn 1992932
Åndelig Føde 1529625
Jesu ord 1524671
Galleri
Glædelig Jul og et Godt Nytår
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 483 gæster og 33 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Kristendommens ABChristus

Mere julehalløj fra Professorens Elfenbens Tårn:


Juletræet er: at vores legeme er et tempel for Gud Helligånden.

Ja i KRISTUS har vi hele Guddomsfylden i kød og blod.

Juletræet er det brændende tornebusk.


Flammerne og lyset og pynten og skønheden er den GUDS HERLIGHED KARISMA og STRÅLEGLANS og FORKLARELSE og den EKSTASE GLÆDE og JUBEL FRYD vi har fået i KRISTUS





-0-0-0-


Arne forstår ikke det med EKSTASEN

At alt det religiøse spirituelle bygger på vi menneskers kontakt til GUD og det GUDDOMMELIGE gennem ÅBENBARINGER de EKSTATISKE GENNEMBRUDS ERFARINGER vi mennesker har kontakt til som vi har kontakt til vore DRØMME.

Men jeg kan fortælle Arne, og i andre, at stort set al Psykiatri og Neurovidenskab om hjernen (neurotransmittere) og vores nervesystem og dets forhold til krop og kirtler og hormoner er videnskaben om vi menneskers LIMBISKE EMOTIONELLE EKSTATISKE AFFEKT og FLOW forhold. Dopamin og serotonin og noradrenalin og endorfiner og oxytocin er de mest populære forhold vi har kendskab til.

I den religiøse spirituelle EKSTASE skaber mennesket gennem sit eget indre åndelige APOTEK de LYKKEPILLER og DOPAMINER og SEROTONIN VITAMINER og ENDORFINER og ECSTASY mm som den medicinske videnskab med stor besvær forsøger at kopiere.

Derfor jeg siger at PAULUS er den største PSYKIATER verden nogensinde har kendt til gennem den ÅNDELIGE EKSTATISKE i KRISTUS SPIRITUALITET han har SKÆNKET verden.

KRISTI HEALING POWER.

KRISTUS HERREN VORES FRELSER og LÆGE - HELBREDER.



Flere mennesker er blevet HELBREDT i KRISTUS end læger og psykiater og moderne lægevidenskab nogensinde vil kunne nå op på.



Eksemplerne er utallige vi taler om millioner ja milliarder igennem de sidste to tusinde år.


-0-0-0-

Det religiøse spirituelle bygger altid på vi menneskers EKSTATISKE BESÆTTELSE af de Guddommelige meget stærkere ÅNDELIGE kræfter og energier end vi normaltvis i vores fornuftige ikke EKSTATISKE forhold har kontakt med.


EKSTASEN betyder at vi er ude af os selv for at noget meget større og kraftigere andet og nogen anden kan være inde. Besætte vores CENTER COR HJERTE.


De mest verdensberømte eksempler på den religiøse spirituelle EKSTASE finder vi hos EKSTATIKEREN og GNOSTIKEREN PAULUS:


Jeg lever ikke mere selv men KRISTUS lever i mig og virker mægtig i mig. Jeg gider kun tale om det som KRISTUS har udvirket i mit liv.


De primitive urreligioner fx shamanisme handler udelukkende om EKSTATISK TRANCE og alt dette finder vi forfinet og toptunet hos Paulus.


Dette er slet slet ikke så mærkeligt da det er kilden til alt det religiøse spirituelle.

Arne forstår ikke at vi mennesker er religiøse spirituelle åndelige væsener gennem at vi har en medfødt EKSTATISK BEGEJSTRINGs -STRUKTUR - som i dag neurovidenskab og psykiatri især forsker i for at finde ud af om vi kan få den HELBREDELSE og LIVSGLÆDE der er i den religiøse spirituelle EKSTATISKE BEGEJSTRING i pille form.


BRAVO HANSKRIST

Jeg kender ingen som dig - du er langt langt forud for din tid - dine tværvidenskabelige erkendelser og forståelser gør dig til den mest spændende religionsvidenskabs mand og religionsfilosof i vor tid overhovedet.



Ikke så mærkeligt det kniber for Arne at følge dig.
Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 16:10
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 07:03
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Store mængder kokain fundet i banankass..
27/04/2024 16:14
20 soldater dræbt i Cambodja ved eksplo..
27/04/2024 15:51
Støttedemonstration vil have Spaniens p..
27/04/2024 15:26
Danske badmintonkvinder åbner Uber Cup ..
27/04/2024 15:24
Svensk politi siger, at de besøgende ti..
27/04/2024 15:05
Nyheder fra Religion.dk