1
registreret Arne Thomsen
10
gæster og
161
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#45176 - 05/07/2025 11:58
Re: DE TOBENEDE ABER
[Re: Tikka]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Tikka. Du skriver:
… og hvad mener du så, den kærlighed skal bruges til, når der ellers derudover ikke er noget liv, og hvad med frelseren, hvorfor skulle han frelse ,,os,, hvis ikke Gudsriget vil bestå?
Mit svar: Beretningen om den barmhjertige samaritaner siger jo: Næstekærlighed. Men for mig er det tillige: Kærlighed til Verdens Væren, jeg inspireres til.
Og med ordet kærlighed mener jeg jo ikke begær, men bedst mulige indsigt, medfølelse og omsorg. Dét, tror jeg, er Gudsriget, som Frelseren pegede på
Det er jo ikke altid nemt at være næstekærlig. Hvordan kunne man f.eks. være næstekærlig overfor Adolf Hitler, mens han levede? Jeg mener, at fokus på hans nedarvede karaktertæk samt psykoanalyse - også af barndommen - måske kunne have været en vej til hans frelse. I stedet begik han de grusomste forbrydelser - og endte med at begå selvmord. Kort sagt: Alene at straffe krimminelle, det er hverken indsigt, medfølelse eller omsorg.
Og at vi begærligt plyndrer Gudsriget på denne klode vil Frelseren nok ikke tilråde
For mig er aktiv kærlighed til alt vejen til Gudsriget - og meningen med livet 
Arne
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|