Hvordan man end vender og drejer det, så er der ingen videnskabelig forklaring på, at verden er. Videnskaben har en teori: Big Bang, som fortæller om dette univers helt tilbage til lige efter, hvad de kalder Big Bang – men ikke længere tilbage end dertil! Selve Big Bang, hvad der startede det, og hvad der var før Big Bang, har vi ikke teorier om – i hvert fald ikke teorier, der kan kaldes andet og mere end spekulationer.
Så at verden ER, det er ikke hverken forklaret eller forstået! Det eneste, vi har at støtte os til, er nogle usikre videnskabelige teorier samt nogle religiøse dogmer om verdens skabelse – hvis man tror på dem.
Sætter man sig en dag – med denne baggrund i sindet – f.eks. i smuk natur – falder lidt til ro – slipper tankerne – og alene sanser – oplever – tror jeg næppe, man kan undgå at opfatte verden – ALT – som et ufatteligt vidunder – et mirakel
Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed
Fordi jeg søger at tydeliggøre det vidunderlige, det mirakuløse i den hensigt, at også andre end mig kan have glæde af det. Jeg synes ikke, jeg kan være andet bekendt
Jeg tænker også på - nu du kom med en replik her - hvor du står. Det seneste indtryk af dig, jeg har fået, var, at du vil frigøre fra al tro - "trosfrihed".
Men det, jeg skriver om her, er jo ikke tro - snarere en konstatering. Den gør mig glad - men åbenbart ikke dig.
Så at verden ER, det er ikke hverken forklaret eller forstået!
der er vel intet vi kan sige mere om
vores fysiske kropslige biologiske sanselige kosmiske i verdens værens tilstedeværelse (dasein) eksistens
tydeligvis er det verden som umwelt de grubler over
nå men vores fysiske kropslige biologiske sanselige kosmiske i verdens værens tilstedeværelse (dasein) eksistens
er bestemt af sult og tørst - hvor umwelt - naturen er hvor vi er prisgivet at finde vores ernæring (føde drikke) for at overleve
af beskyttelse imod sol vind og vejr (kulde eller for høj varme)
beskyttelse imod fjender (rovdyr og andre mennesker)
evolutionsbiologien kan redegøre for disse forhold
at verden ER - betyder altid ER for et menneske - Arne fx - Arne der dog kun opfatter verden igennem astronomiske filosofiske grublerier - hvorimod de fleste mennesker æstetisk sanser verden/umwelt/naturen meget mere umiddelbart direkte stærkt, hvor de opstemmes af den kropslige sanselige kosmiske kraft og energi såvel som den sanselige skønhed i lys og farver og former, den skønhed de erfarer i naturen og RO
verden som Umwelt/naturen er ikke nødvendigvis objekt for astronomiske filosofiske grublerier som du nedgør det til Arne, men vi erfarer os selv som en i verdens værens eksistens:
som vores fysiske kropslige biologiske sanselige kosmiske i verdens værens tilstedeværelse (dasein) eksistens
at verden ER - gør os smertelige bevidste om vores død - vores endelighed - at vores tid på jorden er et ganske kort glimt --
her er en radioudsendelse fra igår jeg på det varmeste må anbefale jer alle at lytte til:
Registeret: 27/12/2018
Indlæg: 3119
Sted: Odense, Danmark
Ja, Arne er, som han er. Dog har Stephen Hawkings på TV desværre sagt, at måske universet tilfældigt kommer fra paralelle universer. Intet er tilfældigt om alt andet end gudsbevidsthedens spontanitet. ´Er´ døden om sjælen virkelig, så havde livet været meningsløst ligegyldigt og ikke mirakuløst, altså frygteligt kun midlertidig ligesom intet uden kærlighed. Derfor istedet for en aggressiv evolution handler Helligånden om den guddommelige indgriben i skabelsen.
Idag fattede en yngre kvinde, som kun har noget interesse for spiritualitet, at ikke det var eller bliver er ligesom jeg. Så, om det uforandelige selv ligesom Det guddommelige ´lys´ og evigt liv kaldte hun dette for min genfødsel, fordi jeg samtidigt og kun et sted igennem forandringer både er kommet frem og tilbage til udgangspunktet vedrørende uskylden og frelsen således. Derfor er jeg fredeligt ikke ligesom verden og hos Riget klager jeg ikke over skæbnen.
Arne der dog kun opfatter verden igennem astronomiske filosofiske grublerier -
Min kommentar: Min måde at opfatte verden, er den direkte - fri for alle tanker - som børn opfatter - og først derefter: Hvordan kan det være at verden ER.
Modsat Hanskrist har jeg sat jeg'et - og dets behov - til side, så det ikke forvrænger oplevelsen
Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed
Tilføjelse: Det går op for mig, at det kan være svært at mestre: Kunsten at glemme sig selv. Kaspar Meitil konkluderer:
Citat:
Pointen her er, at når vi bliver mindre selvcentrerede, bliver vi mindre selvkritiske, mindre selvoptagede, mindre egoistiske og mindre selvbevidste, vi tager ting mindre personligt, bliver mindre styret af vores behov for anerkendelse og tilfredsstillelse – vi bliver i det hele taget mentalt friere og mindre fastlåste i bestemte idéer om, hvem vi er. Og fra dette ståsted er der plads til mere kærlighed, venlighed og hjælpsomhed, mere plads til at interessere sig for verden, for menneskerne og dyrene i den, for det fælles bedste, for naturen og helheden. Og nu understøttes det af forskningen – at denne form for væren er bedre for vores mentale trivsel.
Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed
Derfor istedet for en aggressiv evolution handler Helligånden om den guddommelige indgriben i skabelsen.
Fremragende ❤️
Og videnskabsfolk indenfor genetik kalder det for den religiøse kulturelle evolution som endda på forbavsende få år har ændret hjernen, hvilket kun kan forklares ud fra den kulturelle evolution modsat den naturlige evolution som aldrig kunne foregå i samme hastighed.
Kan ikke finde ud af om du er gal eller genial Gerth - måske er du lidt begge dele.
Måske jeg skulle se imellem fingrene med 1): din monster liderlighed og 2): at Helligåndens Chakra der for de fleste af os andre har hjemme i øverste del af brystkassen og halsen - hos dig er steget med i "anus rod chakret" - som virkelig er noget rod min ven.
Hvis du gerne vil skrive - så burde du arbejde med at formulere dig så det kan læses. Kunne du ikke skoles? Modtage undervisning i at skrive. Hvad hjælper det at du gerne vil skrive men ingen kan læse dine tekster, ja fordi de er ulæselige. Jeg vil ikke udelukke at der bag mange af dine ulæselige tekster gemmer sig interessante tanker.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Registeret: 27/12/2018
Indlæg: 3119
Sted: Odense, Danmark
Biblen er tiltrods for sin imperfektion et mesterværk, men hvor mange forstår den idag, fordi sådan er det også med mit skriveri og jeg. Alligevel fatter jeg ligesådan den kærlige plan med skabelsen, hvilket er fuldkomment.
Registeret: 27/12/2018
Indlæg: 3119
Sted: Odense, Danmark
UDVIKLINGEN SAMTIDIGT TILBAGE OG FREM TIL ET ELLER ANDET OG PÅ SAMME STED.
En lidt spirituel kvinde påstår: "Du er et produkt af omgivelserne." Nej! Ligesom heltens rensende rejse genhusker jeg bare min sande identitet om det evige selv. Den var, er og bliver til igen. Jeg fremsiger udgangspunktet (kilden om altings ´lys´). Den forfaldne eller højere bevidsthed...
Du: "Og videnskabsfolk indenfor genetik kalder det for den religiøse kulturelle evolution som endda på forbavsende få år har ændret hjernen, hvilket kun kan forklares ud fra den kulturelle evolution."
En lægelig mand sagde for længe siden til mig, at engang beviseligt skete der pludseligt et underligt kvantespring to forskellige steder i verden uden menneskelig kontakt mellem hinanden på den måde om nogle menneskeaber - kosmisk stråling eller...? Illustreret videnskab havde dette emne i et blad, der handlede om forskellige af dets bud på fortid, nutid og fremtid. Noget af det var, at tro er en del af menneskets genetisk arv, fordi sådan kan ifølge desværre en ikke-troende forsker det klare at overleve i verdens vilkår af modgang og modstand. Idag er der jo dem, som er imod troens kraft? Istedet om dette drives jeg kun af Helligånden, fordi Det guddommelige sådan virker igennem mig og for folket om det gode ved netop en selv, livet og sjælen. Igennem tiderne har ´menneskeheden´ altid kunstnerisk skabt: malerier (tegninger- især idag elektroniske billeder), trosretninger på forskellige måder vedrørende nogen/noget og steder større end verden via historiefortælling og musik. Hihihi hehe. Derfor jeg påstår, at jeg ikke er Homo Sapiens Sapiens (satanisk dæmonmennesket) men istedet det nye menneske Gudemennesket. Nu i nat larmer igen festligt unge, hvor de slår på radiatorrørene og jeg oplever nogle chok. Hold kæft, hvor jeg trænger til bare et´ godt afstressende knald, så det ikke længere føles som helvedet iblandt dem! Det ender ikke galt ved civilisationen, fordi den fornyet menneskeart anderledes opfører sig civiliseret på en hensynsfuld måde, der kommer fredeligt i selvbevidsthed.
Altså en psykisk syg mand har pjattet sammenlignet mig med en skurk, som har en smart plan, men der er faktisk noget mening med galskaben om min rolle - Øv, her på den ganske skøre trosfrihed kan jeg hverken tro på virkeligheden angående profilernes dumhed, hån og ros. Hvad skal jeg dog tro om ´jer´?
Registeret: 27/12/2018
Indlæg: 3119
Sted: Odense, Danmark
Arnes citat: "bliver vi mindre selvkritiske, mindre selvoptagede, mindre egoistiske og mindre selvbevidste."
Arrh, nej! Ligesom psykisk sygdom uden selvindsigt om sindstilstanden, så er det altså psykopater, egoister og mine onde naboer, som mangler selvkritik, hvor de derfor ikke fatter en ordentlig opførsel. Derfor den værste type person ikke kan lytte til andres kritik. Selv Biblen taler om vigtigheden ved erkendelsen af ens egne synder tiltrods for, at mine plageånder kun nyder deres egne ting og det kropslige men at de uden selvransagelsen ikke kender til evigt liv om livet. Jo mere man i lyset indrømmer afslørende ligesom åbenbaring alt sine fejl igennem anger, så mindskes mørket til intet.
Registeret: 27/12/2018
Indlæg: 3119
Sted: Odense, Danmark
p.s. Vinperse/vintræet - selv Jesus udtrykte ligesom Hans K´s sarkastisk hidsighed og min selvironi en vrede ligesom Gud overfor de ulydige uden ansvar.
P.s. - De unge beboere havde fjernet ´dør´ telefonens forbindelse, hvor jeg af den grund ingen mulig ´kontakt´ havde med dem.
Registeret: 27/12/2018
Indlæg: 3119
Sted: Odense, Danmark
Behandlingen af surdej til brød: En bekendt sammenlignede mig med en, som skælder ud på de mindre begavede. Jeg kender en voksen psykisk udviklingshæmmet (åndssvag) mand, som desværre ligesom et problembarn kun fatter en grænse uden det søde, når man ifølge ham er sur. Dem, som jeg elsker, de tugter jeg, der handler om ligesom en god årgangsvin.
Det går op for mig, at det ind imellem at "glemme sig selv", når man oplever verden, det er ikke almindeligt. Og alligevel mener ganske mange - også jeg - at uden dette får man kun en forvrænget oplevelse af verden.
Så nu forstår jeg bedre, hvorfor så mange ikke oplever den værende verden som et mirakel.
Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed
At ”glemme sig selv” er kodeordet til kærlighed – at være kærlig og dette, at kunne tilgive … men at være den "identitetsløse" beskuer giver ikke meget mening i længere tid.
Vi skal jo leve og overleve, men når det er sagt, kan verden også dér være fantastisk, hvor vi undres og glæder os ved livet, men det handler også om værdsættelse og taknemmelighed - og det kan let glemmes i en travl/presset hverdag
Det går op for mig, at det ind imellem at "glemme sig selv", når man oplever verden, det er ikke almindeligt.
jo det er selvfølgelig ret udbredt - hvorfor tager folk på bjergvandringer og Caminoen og hvorfor opholder folk sig, især de unge, i skovene og den vilde natur mere og mere.
Skoven bliver endda brugt som terapi fordi man her glemmer sig selv i æstetisk sanselig skønhed der stemmer - opstemmer os på en ny måde - hvor stress og al stressens fysiologi/biologi sættes ud af kraft og en ny regenerativ recovery biologi indfinder sig hvor vi kommer til nye kræfter igen.
Dette det rekreative har været kendt altid, og iøvrigt næsten altid været forbundet primært med naturen.
HansKrist, undertegnede, har skrevet utallige gange at det menneske der ikke kan blive fri og løs af sig selv - en hengivelse, eller en overgivelse eller en ekstase/glæde (de spontane suveræne livsytringer) til noget andet (naturen eller et arbejde - en idræt eller kunst) eller nogen anden (kæreste venner ol) at et sådant menneske til sidst vil være selvmordstruet eller det vil benytte psykofarmaka og andet medicin eller stoffer eller alkohol og andet forlystelse, sex, for at blive fri og løs af sig selv. Ingen mennesker kan udholde at gå til grunde i sig selv, i ensomhed og isolation og ende som et subjekt isoleret objekt. Det kan være manden isoleret kvinden (eller omvendt) - det kan være mennesket uden kontakt til naturen (de naturlige omgivelser) - det kan være mennesket uden kontakt til sig selv - det ubevidste - sin egen sjæl og alle de kollektive arketyper potentialer her - det være sig mennesket der ikke har samfundskontakt/kopntrakt, kontakt til det omgivende samfund og kontrakt med det omgivende samfund.
Den selvforglemmende ekstase - hvor vi står ud af os selv (uden dog at have mistet os selv) er hvad begivenheden Kristus bygger på i et og alt: "jeg lever ikke mere selv men Kristus lever i mig".
Gør intet af selviskhed og heller ikke af indbildskhed, men sæt i ydmyghed de andre højere end jer selv. Tænk ikke hver især på jeres eget, men tænk alle også på de andres vel.
Vi glemmer os selv når vi hengiver os til kvinden i erotik og elskov, vi glemmer os selv når vi overgiver os til skovens eller bjergenes og naturens æstetiske sanselige kosmiske skønhed.
Vi glemmer os selv i festens, legens, kunstens (musik og sang (1)*) og idrættens de spontane suveræne livsytringer.
Vi glemmer os selv når vi grebet af ekstatisk begejstring og motivation flyver op af sengen om morgenen for at kaste os over vores arbejde, studie eller forskning. Beretningerne om hvor meget folk i forbindelse arbejde, studie eller forskning fuldstænig glemmer sig selv er utallige.
Denne selvforglemmelsens kreativitet hører mennesket til hvor vi formår at blive frie og løse af os selv for at blive optaget af noget andet (arbejde, studie, forskning, kunst, leg mmm) og/eller nogen anden (kæresten, vennerne eller børnene).
vores kropslige biologiske sanselige kosmiske i verdens værens tilstedeværelse (dasein) eksistens er en før teoretisk eller før kulturel kendsgerning - og det er ofte en æstetisk sanselig TAO eller kosmisk totalitets erfaring - hvor vi overvældes og gribes af kræfterne og skønheden - de æstetiske sanselige af slagsen -
iøvrigt derfor jeg købte sommerhuset i Rødhus - ved vesterhavet og ødemarken Rødhus Hedeklit - hvor jeg ynder at gå om natten gerne i fuldmåneskin - hvor der ikke er mennesker i flere kilometers omkreds - (bortset fra mig selv)
disse naturoplevelser hvor der ikke er et subjekt der iagttager et objekt, men hvor subjekt og objekt er faldet sammen i TAO eller i en kosmisk totalitetserfaring - er netop hvad Heidegger's filosofi forsøger at afdække ved at se på vores:
fysiske kropslige biologiske sanselige kosmiske i verdens værens tilstedeværelse (dasein) eksistens
det er ikke noget vi skal opdage at vores eksistens er en i verdens værens eksistens, det er givet at selv og verden hører sammen. Der er dog 3 verdener, måske 4:
umwelt (naturen) - mitwelt (den sociale (familie nation mm (inklusivt den historiske politiske)) - eigenwelt eller selbstwelt (vores indre psykiske eller selvforholdet - hvordan vi formår at relatere til os selv - det ubevidste) og noosfæren/kultursfæren. Men Arne taler altid om verden som umwelt
(1)*:
Luther mente, at musik kunne glæde de bedrøvede, opmuntre de fortvivlede, neddæmpe et hadefuldt sind og fordrive Djævelen.
Blot det at høre musik, mente Luther, var gavnligt for sjælen. Men han anså det for at være allermest velgørende, at man selv sang.
-0-0-0-0-
-0-0-0-0-
hvem pokker er anonyme der svarer Arne 10 minutter før jeg indsender det her indlæg. Okay det er Tikka vil jeg tro, ihvertfald de 3 ... som Tikka anvender, er der
Anonyme/Tikka skriver:
at være den "identitetsløse" beskuer giver ikke meget mening i længere tid.
Heidegger's filosofi er opgøret med subjektivisme (og at alt er bevidsthed) - et opgør med:
at være den "identitetsløse" beskuer tænker og grubler - og teoretiker som Arne og Jan ABC fx
ja Heideggers filosofi var et opgør med Tikka's egen ide om at virkeligheden er et produkt af vores bevidsthed - altså at virkeligheden skaber vi selv - og fx at hvad der skrives om i Bibelen er hjernespin --- alt dette gjorde Heidegger op med ved at tænke selv og verden sammen - at vores eksistens er en i verdens værens tilstedeværelse (dasein) eksistens
udgangspunktet er ikke vores bevidsthed (subjektivisme (rationalisme)) som ellers tidligere før Schopenhauer og Heidegger og Freud og Jung var ved at blive den dominerende opfattelse - og som vores egen Tikka abonnerer hårdnakket på den dag idag - hvor konsekvensen er at det hele er hjernespin - der er intet eksistentielt i Bibelen fx - det dækker ikke over noget eksistentielt men er blot overindlærte og overtroede bibelkonkordantiske trosforestillinger = med hjernespin
men Heidegger og Paul Tillich der er Heidegger elev, læser som HansKrist Bibelen fuldstændigt anderledes
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Registeret: 27/12/2018
Indlæg: 3119
Sted: Odense, Danmark
FRELSERSKIKKELSEN
Jeg udfordrer vore dages faglige teorier om menneskets væren (natur og personlighed)
Alfa og Omega (begyndelsen og enden) - Enden på begyndelsen: Intet og alt, jeg er. Tilbage - frem/ned - op? En lidt spirituel kvinde påstår: "Du er et produkt (resultat) af omgivelserne." Nej! Ligesom heltens rensende rejse genopdager jeg bare min sande identitet om det evige selv, hvilket betyder udgangspunktet, som: Jeg var, er og bliver til igen. Jeg fremsiger noget om den originale kilde og ydermere altings ´lys´, men jeg advarer også imod et forfald og jeg oplyser om civilisationens potentielle vendepunkt til en endnu ukendt højere bevidsthed via afklaring, altså åbenbarende afsløring ligesom syner...
H: "Og Videnskabsfolk indenfor genetik kalder det for den religiøse kulturelle evolution, der endda på forbavsende få år har ændret hjernen."
Jeg kommenterer. "En lægelig mand sagde for længe siden til mig, at engang beviseligt skete der pludseligt et underligt kvantespring to forskellige steder i verden, der var uden menneskelig kontakt mellem hinanden på den måde om nogle menneskeaber - kosmisk stråling eller guddommelig energi...? Illustreret videnskab havde dette emne i et blad, der handlede om forskellige af dets bud på fortid, nutid og fremtid. Noget af det var, at spirituel tro er en del af menneskets genetisk arv, fordi sådan kan psyken ifølge en ikke-troende forsker det klare at overleve igennem verdens barske vilkår af værste hård modgang og modstand ved en sådan orden i verden. Idag er der jo dog alligevel anderledes dem, som er imod spiritualitet? Jeg lever ved livskvalitet. Jeg drives af den guddommelige plan i sjælens struktur, der er den sammenhængende mening med livet om kærlighed i en kontekst. Det ved selvbevidsthed således virker i mig om kun det gode. Igennem tiderne har menneskeheden kunstnerisk skabt eksempelvis: Malerier (tegninger- især idag i form af elektroniske billeder), trosretninger vedrørende nogen/noget større end en selv, eksperimenter/leg, historiefortælling og musik-dans-sang."
Der er endnu Homo Sapiens Sapiens (satanisk dæmonmennesket), men også iblandt dem sker Gudemennesket. Det ender ikke helt galt ved civilisationen, fordi den fornyet menneskeart på grund af den slags forvandling ligesom en forandret dimension opfører sig civiliseret på en hensyndfuld måde. Derfor istedet for en aggressiv evolution handler Helligånden om den guddommelige indgriben i skabelsen, som kommer med fred.
Desværre er der stadig de, som kun fatter skældud, lov og fysisk med ting dominans. Dommens dag er her og nu ligesom fødseldag i en selv om gudsriget godt nyt imod tidligere dårligdom men ikke for dem, som ubevidst frygter sig selv. Da Jesus sagde igennem ´mig´, det opfatter jeg ikke som værende ham personligt en afgud men istedet ´jeg´ om selvet (ånd-sjæl-sind), der oplever den oplysende vej til sandhed i Riget pr. erfaring, hvor ´Herren´ (Det guddommelige) er hos folket, altså lykkelig retfærdighed. Så, se sådan dig selv, medmennesket og den åbenbarende guddom i med både hjertet (følelse) og forstanden (fornuft) i et. Halleluja ikke kun om Jesus Kristus, fordi han repræsenterede også menneskets herlighed (Menneskesønnen). Om ærespriser vi nyt med Helligånden hylder Det guddommelige vedrørende den vilje i skabelsen. Tillykke.
En del af befolkningen kæmper syndigt imod hinanden ligesom GT om straffen, hvor både dyr og naturen også er imod den type menneskeart tilmed idag via mikroskopisk liv. GT Vinpersetræ (guds dræbende ødelæggelser - vrede/had)/vintræet NT Guds åndelige liv som endvidere i mennesket og Rigets bygning. Selv Jesus blev vred, der egentligt sådan minder om Guds imod de ulydige ligesom problembørn, som mangler ansvar i sind, krop og samfundet. Det er dog ikke vedkommendes skyld, når han/hun med en hjerneskade eller andet psykotisk sindslidelse tvangsindlægges på den psykiatrisk afdeling og/eller bures inde i fængslet. Hidsig ubevidst reaktion er ikke en velfungerende nok, fordi der ligesom dyr ser i ikke. En bekendt sammenlignede mig med en skurks for tosset onde plan ligesom ham den fiktive figur mutanten Magneto (Hitler), som håner de mindre begavede. Det er ikke mig! Biblen: Behandlingen af surdej til brød - Jeg kender en voksen psykisk udviklingshæmmet (åndssvag) mand og hans forfærdelige barndom, som kun fatter ´grænsen´ uden det søde, når folk er sure på ham. Jeg elsker alligevel mine plageånder, som tugter mig, men jeg er ikke ligesom dem men istedet en god årgangsvin helt uden bitterhed. Ærlighed skjuler ikke undertrykkende hemmeligholdelse. Stol på mig dog ikke blindt og hav kun tillid til os, som er ligesom julens gave. Således er jeg istedet med alle og enhver.
Den gode sags tjeneste? Ingen fortjener helt Helvede eller Himlen. Lighed - Tjen ikke en overmagt, men lad os samarbejde forenet om kærlighed og fornuft for individet, fællesskabet og Det guddommeliges vilje i et.
På kunstnerisk vis udtrykker jeg et kritisk budskab til de egnede, der blandt andet er imod uretfærdighed og dårlig behandling af generelt medmennesket Igennem tiderne var der menneskeligt en afvigende rebel og den anden bare ifølge normerne, hvilket også gælder i familien. Jeg opfatter menneskeheden og Det guddommelige som min familie. Man behandlede mig ligesom det sorte får, men istedet for tugt så tilgiver jeg jer. Idag er folk også forskellige. Jeg er ikke alverdens politik og religion, men dog alligevel er jeg ligesom det og den. Dette sker som den nye orden i mig og verden. Ordet udvalgt handler om noget/nogen ligesom en organisations regler, men hvor man også er en del af det i virkeligheden, der jo handler om en persons fri vilje i fællesskabet ligesom en festlig middag.