annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 11098793
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2112339
Et andet syn 1821829
Jesu ord 1398037
Den Evige Filosofi 1194995
Galleri
Den store synagoge i Krakow.
Hvem er online?
0 registrerede 43 gæster og 45 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 5 < 1 2 3 4 5 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#35770 - 13/05/2022 22:48 Re: Verdens Væren [Re: Gerth]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:

Derfor istedet for en aggressiv evolution handler Helligånden om den guddommelige indgriben i skabelsen.

Fremragende ❤️

Og videnskabsfolk indenfor genetik kalder det for den religiøse kulturelle evolution som endda på forbavsende få år har ændret hjernen, hvilket kun kan forklares ud fra den kulturelle evolution modsat den naturlige evolution som aldrig kunne foregå i samme hastighed.

Kan ikke finde ud af om du er gal eller genial Gerth - måske er du lidt begge dele.

Måske jeg skulle se imellem fingrene med 1): din monster liderlighed og 2): at Helligåndens Chakra der for de fleste af os andre har hjemme i øverste del af brystkassen og halsen - hos dig er steget med i "anus rod chakret" - som virkelig er noget rod min ven.

Hvis du gerne vil skrive - så burde du arbejde med at formulere dig så det kan læses. Kunne du ikke skoles? Modtage undervisning i at skrive. Hvad hjælper det at du gerne vil skrive men ingen kan læse dine tekster, ja fordi de er ulæselige. Jeg vil ikke udelukke at der bag mange af dine ulæselige tekster gemmer sig interessante tanker.
#35771 - 13/05/2022 23:12 Re: Verdens Væren [Re: Hanskrist]
Gerth Offline
veteran
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Biblen er tiltrods for sin imperfektion et mesterværk, men hvor mange forstår den idag, fordi sådan er det også med mit skriveri og jeg. Alligevel fatter jeg ligesådan den kærlige plan med skabelsen, hvilket er fuldkomment.

Redigeret af Gerth (13/05/2022 23:13)
#35772 - 13/05/2022 23:40 Re: Verdens Væren [Re: Hanskrist]
Gerth Offline
veteran
UDVIKLINGEN SAMTIDIGT TILBAGE OG FREM TIL ET ELLER ANDET OG PÅ SAMME STED.

En lidt spirituel kvinde påstår: "Du er et produkt af omgivelserne." Nej! Ligesom heltens rensende rejse genhusker jeg bare min sande identitet om det evige selv. Den var, er og bliver til igen. Jeg fremsiger udgangspunktet (kilden om altings ´lys´). Den forfaldne eller højere bevidsthed...

Du: "Og videnskabsfolk indenfor genetik kalder det for den religiøse kulturelle evolution som endda på forbavsende få år har ændret hjernen, hvilket kun kan forklares ud fra den kulturelle evolution."

En lægelig mand sagde for længe siden til mig, at engang beviseligt skete der pludseligt et underligt kvantespring to forskellige steder i verden uden menneskelig kontakt mellem hinanden på den måde om nogle menneskeaber - kosmisk stråling eller...? Illustreret videnskab havde dette emne i et blad, der handlede om forskellige af dets bud på fortid, nutid og fremtid. Noget af det var, at tro er en del af menneskets genetisk arv, fordi sådan kan ifølge desværre en ikke-troende forsker det klare at overleve i verdens vilkår af modgang og modstand. Idag er der jo dem, som er imod troens kraft? Istedet om dette drives jeg kun af Helligånden, fordi Det guddommelige sådan virker igennem mig og for folket om det gode ved netop en selv, livet og sjælen. Igennem tiderne har ´menneskeheden´ altid kunstnerisk skabt: malerier (tegninger- især idag elektroniske billeder), trosretninger på forskellige måder vedrørende nogen/noget og steder større end verden via historiefortælling og musik.
Hihihi hehe. Derfor jeg påstår, at jeg ikke er Homo Sapiens Sapiens (satanisk dæmonmennesket) men istedet det nye menneske Gudemennesket.
Nu i nat larmer igen festligt unge, hvor de slår på radiatorrørene og jeg oplever nogle chok. Hold kæft, hvor jeg trænger til bare et´ godt afstressende knald, så det ikke længere føles som helvedet iblandt dem! Det ender ikke galt ved civilisationen, fordi den fornyet menneskeart anderledes opfører sig civiliseret på en hensynsfuld måde, der kommer fredeligt i selvbevidsthed.

Altså en psykisk syg mand har pjattet sammenlignet mig med en skurk, som har en smart plan, men der er faktisk noget mening med galskaben om min rolle - Øv, her på den ganske skøre trosfrihed kan jeg hverken tro på virkeligheden angående profilernes dumhed, hån og ros. Hvad skal jeg dog tro om ´jer´?

Redigeret af Gerth (14/05/2022 00:38)
#35773 - 14/05/2022 01:05 Re: Verdens Væren [Re: Arne Thomsen]
Gerth Offline
veteran
Arnes citat: "bliver vi mindre selvkritiske, mindre selvoptagede, mindre egoistiske og mindre selvbevidste."

Arrh, nej! Ligesom psykisk sygdom uden selvindsigt om sindstilstanden, så er det altså psykopater, egoister og mine onde naboer, som mangler selvkritik, hvor de derfor ikke fatter en ordentlig opførsel. Derfor den værste type person ikke kan lytte til andres kritik. Selv Biblen taler om vigtigheden ved erkendelsen af ens egne synder tiltrods for, at mine plageånder kun nyder deres egne ting og det kropslige men at de uden selvransagelsen ikke kender til evigt liv om livet. Jo mere man i lyset indrømmer afslørende ligesom åbenbaring alt sine fejl igennem anger, så mindskes mørket til intet.

Redigeret af Gerth (14/05/2022 01:23)
#35778 - 14/05/2022 04:50 Re: Verdens Væren [Re: Gerth]
Gerth Offline
veteran
p.s. Vinperse/vintræet - selv Jesus udtrykte ligesom Hans K´s sarkastisk hidsighed og min selvironi en vrede ligesom Gud overfor de ulydige uden ansvar.

P.s. - De unge beboere havde fjernet ´dør´ telefonens forbindelse, hvor jeg af den grund ingen mulig ´kontakt´ havde med dem.

Redigeret af Gerth (14/05/2022 05:45)
Side 3 af 5 < 1 2 3 4 5 >

Seneste indlæg
Evig vækst
af Gerth
31/05/2023 23:25
Det spirituelle parti...
af ABC
29/05/2023 19:21
Så er der linet op...
af Gerth
29/05/2023 17:44
Tro, håb og kærlighed
af Gerth
29/05/2023 15:23
skadelige urenheder
af Gerth
26/05/2023 16:41
Nyheder fra DR
Mette Frederiksen inden topmøde: Vil ta..
01/06/2023 11:39
Nyt tiltag skal sikre beviser for druggi..
01/06/2023 11:01
Nu får danske eliteatleter en whistlebl..
01/06/2023 10:51
Kræftens Bekæmpelse: Advarsel på ciga..
01/06/2023 10:26
Analytiker om halvårsregnskab: 'SAS er ..
01/06/2023 10:16
Nyheder fra Religion.dk