annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Tålmodighed belønnes.
Hvem er online?
1 registreret somo 363 gæster og 123 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 13 af 14 < 1 2 ... 11 12 13 14 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#17083 - 25/04/2014 08:49 Re: At være ateist [Re: ole bjørn]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Morgen Ole..

Man må ellers nok sige det seneste års tid har vist ”den hellige treenigheds” moralske vægtløshed; de både lyver, bedrager og kopierer alt og alle i brudstykker, med en sandhedsværdi der går i stumper og stykker, der er simpelthen råd i tømmeret!
Jeg synes vi gennem flere år har stået model masser af intetsigende klicheer fra deres side, helt afskåret fra enhver realitet, endda en afstumpet følelsesdumhed hvor især Arne har taget prisen – manden der nu er gået helt i baglås efter at ha stirret sig blind på sin ”intuition”, mens Zenia snakker i søvne og Michael fortsat snakker i koder, alt imens hønsemand stadig aber efter alt og alle i onanidrømmen som intellektuel på en debatside og med kopier af forfatternavne han aldrig har hørt om og som han næppe nogensinde kommer til at læse værker af. Disse dybt religiøse troende her på debatten er ganske enkelt kravlet op væggen, der er forår i maven og kuk i bøtten Ole!
Faktisk er der ikke så meget som én linie med sund fornuft at spore fra nogen af dem i denne tråd overhovedet, og jeg er alvorligt bange for vi heller kommer til at se nogen fremover. Det synes som om de i stigende hast fjerner sig fra enhver form for sund fornuft – og du vil ikke ku’ hjælpe hønsemand, det håber jeg du er klar over, han må bare køre linen ud i sit maniske trummerum, det har vi jo set før. Denne tråd er slut.
Men ha’ en flot solskinsdag og nyd snapsen til silden, og så tak for fornuftige input her og dér i tråden; jeg synes stadig det er bedre du er aktiv end passiv ;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#17084 - 25/04/2014 09:41 Re: At være ateist [Re: Simon]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Godmorgen, Simon.

Det virkeligt pudsige er, at grunden til at jeg fortsat skriver på trosfrihed, er at Hans og Arne fortsatte med at svine mig til måneder efter jeg havde forladt debatten. Men da jeg fik at vide, at en googling på mit navn førte til stribevis af svinske og løgnagtige bemærkninger om mig, var jeg jo næsten tvunget til at gribe ind. De har virkelig lavet ris til egen bag.

Det bedste forsvar mod et angreb på ens troværdighed er selvfølgelig at holde sig til sandheden, og gøre det i et sprog, som alle kan forstå. Det er jo også Hans og Arnes største handikap, at de ikke forstår, hvordan andre mennesker opfatter deres ord. Det, og så det faktum, at de ikke ejer humoristisk sans, gør f.eks. Arnes barnlige brug af dansende bananer til et komisk indslag for alle andre. Det lyser ud af hans tekster, at han vitterligt tror, at han er morsom. Hvis han opførte sig sådan i et selskab, ville han få folk til at krumme tæer i skoene og føle sig pinligt tilpas.

Faktisk er det en god sammenligning. Når man står ansigt til ansigt med folk, får man jo en effektiv tilbagemelding i form af tilskuernes tavshed. Brøleaben forstår ikke folks tavshed, men tolker det som om alle andre er feje, når de ikke vil hylde ham for "hans kamp mod trolde". Man skal ikke undervurdere folks intelligens (selv om det nok er berettiget med de to), specielt ikke når man selv så åbenlyst mangler social intelligens (evnen til at forstå andres opførsel).

Men jeg vil nok i fortsættelsen undlade at skrive indlæg om dem, men nøjes med nogle sarkastiske bemærkninger i chatten. Det er ikke min natur at sparke til en modstander, der ligger ned. griner

Ha' en god dag selv.

Ole Bjørn :o)

Top Svar Citer
#17086 - 25/04/2014 11:22 Re: At være ateist [Re: ole bjørn]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Ole Bjørn skriver:
Citat:
Det virkeligt pudsige er, at grunden til at jeg fortsat skriver på trosfrihed, er at Hans og Arne fortsatte med at svine mig til måneder efter jeg havde forladt debatten. Men da jeg fik at vide, at en googling på mit navn førte til stribevis af svinske og løgnagtige bemærkninger om mig, var jeg jo næsten tvunget til at gribe ind. De har virkelig lavet ris til egen bag.



Nu må du fandeme stoppe hr Ole Bjørn

stoppe med din løgne, nu er det simpelthen nok

Jeg har ikke svinet dig til som du skriver her: "Hans og Arne fortsatte med at svine mig til måneder efter jeg havde forladt debatten"


du stinker af løgn mand!

Husker før du forlod debatten hvordan du påstod i et indlæg overfor alle at jeg havde svinet dig til på chatten, noget du var helt oppe at køre over, men uheldigvis havde jeg kopier af chatten der var sat ind i papirkurven, chatten blev gennemgået til mindste detalje, der var ikke det der lignede at du blev svinet til eller intimideret som person.

Hvad sagde du bagefter til den konstatering: "nå jeg havde ej heller læst chatten".

Dette viser mig bare at du er parat til at bruge alle mulige trik, uhæderlige trik. Og nu beder jeg dig dokumentere at jeg har svinet dig til efter at du forlod debatten.

Enhver kan også se siden du er kommet tilbage, at jeg gerne debattere og relatere ordentligt til dig (hvilket jeg også har gjort overfor simon), hvor jeg går efter bolden, de emner vi drøfter med hinanden, men at I hver gang vælger pludselig kun intimiderende personangreb som beklikkelse og belyvning min person (det du kalder tilsvining). Vi har et eksempel i tråden at være ateist, hvor jeg roser dig for pludselig at ville debattere, og vi får et par debatindlæg, seriøse indlæg, men pludselig slår det åbenbart klik for dig og du angriber min person og sviner mig til (for nu at bruge dit eget udtryk). Det samme har jeg erfaret med simon flere gange.

Når disse mærkværdige tilsvininger kommer fra dig og simon (I har begge bevidst nægtet at ville ændre på forholdet, selv om vi nu i over et år har forsøgt at få jer i tale desangående) så har jeg taget mig den frihed at give jer igen med samme mønt, giver jer jeres eget medicin tilbage. Den frihed har jeg taget mig selv, at når jeg synes jeg tilsvining andre debattører eller mig selv, bliver for meget, så vil jeg fra tid til anden gå ind og give jer igen, betale tilbage med samme mønt.

Nå men jeg venter på at du dokumenterer at jeg har fortsat med at svine dig til efter at du forlod debatten.

Og iøvrigt sviner jeg dig ikke til, eller simon, men jeg betaler fra tid til anden tilbage med samme mønt.

Og jeg spør jer igen, igen, igen, for gud ved hvilken gang, vil I være med til at droppe den der OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende pr automatik destruktive debatstil, hvor andre debattører skal latterliggøres og ringeagtes pr automatik, nogle endda beklikkes og belyves, konstant. Hvor teksterne, hvad andre skriver, bevidst mistydes (eller slet ikke læses) og det er på den billige baggrund at der gøres grin med andre debattører.

venlig hilsen HansKrist





_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#17088 - 25/04/2014 11:36 Re: At være ateist [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Så fik jeg set det meste af de 3 DR2-udsendelser om teisme kontra ateisme, og det var påfaldende synes jeg, så selvsikkert alle udtalte sig - på trods af at ingen jo har reel viden.

Ordet Gud blev - naturligt nok - brugt igen og igen, men i mange forskellige betydninger - og selvfølgelig uden nogen nærmere definition, hvilket jo (efter min mening) også er umuligt blinker

I den sidste af de tre udsendelser, hvor menneskets bevidsthed/sind var i søgelyset hæftede jeg mig ved kvinden, der havde haft et hårdt liv, og som afviste det religiøse, men på et tidspunkt alligevel gav det en chance, og som fortalte, at hun "mærkede Guds kærlighed" (var vist ordene).

Lidt senere hørte/så jeg ordene: ro, harmoni og lykke - i stort set den samme sammenhæng.

Det kan man så selvfølgelig kalde "en religiøs eller åndelig sutteklud" eller som udsendelsen vist kaldte det: "en ønskedrøm, der er gået i opfyldelse".

Skeptikere vil jo nok kalde det en illusion, mens andre snarere vil kalde det en oplevelse af "noget, der er større end os" eller "noget, der ligger bag dagligdagen" - og en oplevelse er jo nu engang en oplevelse... blinker

Så hvorfor ikke bare give hinanden plads til at opleve tilværelsen hver på vor egen måde? smiler

22/04/2014 10:37 skrev jeg:
Citat:
Når jeg gennemlæser denne tråd, finder jeg det påfaldende, at hverken Ole, Simon eller Treram reelt har forholdt sig til disse ord fra Gyldendals leksikon om ateisme:
Citat:
I 1920'erne brød den deterministiske årsagsforklaring sammen i kvantefysikken. Dermed begyndte grundlaget for den videnskabeligt funderede ateisme at smuldre. Naturvidenskabens resultater kunne tolkes både religiøst og ikke-religiøst.
En række krumspring er forsøgt:

- Pålideligheden af Den Store Danske blev betvivlet, men dette blev efterfølgende opgivet.

- Så blev der argumenteret med at ordene var en "idéhistorisk opfattelse af begrebet ateisme", men artiklen og den citerede udtalelse blev i øvrigt ikke kommenteret.

- Ligså blev der argumenteret med at citatet på misvisende vis var taget ud af en større sammenhæng, men ordene blev fortsat ikke kommenteret i, hvad I måtte påstå at være en korrekt sammenhæng.

Faktum er, at I ikke har forholdt jer til Gyldendals artikel i Den Store Danske om ateisme (klik) og slet ikke til ordene i ovenstående citat.

Det er ganske tankevækkende, synes jeg blinker
Det synes jeg stadig blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#17090 - 25/04/2014 15:05 Re: At være ateist [Re: Simon]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
yeah

simon skriver:

Citat:
- Spirit betyder bare 'ånd', hønsemand - noget du ku' ha' lært i engelsktimerne!
At komme en 'isme bagved indebærer ikke pr. def. snak med døde mennesker. Der er bare ingen grund til at bruge flere begreber for samme meningsindhold, deri det komiske.


"At komme en 'isme bagved indebærer ikke pr. def. snak med døde mennesker".

nå ikke yeah hæ hæ (er ego også ego'isme er vores individualitet også individual'isme??? ha ha lol, og du skulle være sproglig kompetent)

ja endnu et selvmål for åben skærm der viser at du ikke magter emnet religion


men her er et link til en mand der endnu engang er sat skak mat, som i dine Heidegger forvildelser i sin tid også (du forstår simpelthen ofte overhovedet ikke det du skriver om, og endda selv om du har læst på lektien, det hjælper ikke, for du havde gud døde mig studeret Heidegger påstod du for åben skærm, og ja du har nok også studeret religion, det skulle man da synes en mand der råber og skriger sin tåbelige religionskritik ud på 10. år, burde ha sat sig ind i religion før han gør dette).

Spiritisme se ordbogsdefinitionen her:
http://www.denstoredanske.dk/Sprog,_religion_og_fi...sofi/spiritisme


mit indlæg i denne tråd (04/24/14 12:26 PM) var så voldsom en mavepuster til simone at han har valgt at trække sig fra tråden, hverken han eller bamse magter at svare igen på det indlæg, hvorfor de gik over til grove personforfølgelser med fede belyvninger min person, igen igen for hvilken gang.

Efterfølgende her af simone er sort sort snak:

Citat:
Et digt der er godt, har et eget liv, det kan man selvfølgelig godt kalde for en ”ånd”, hvis man med ånd betragter livet i digtet som en tænksom kreation; men det har skam intet at gøre med døde mennesker eller ”ånder” der lever i digtet selv, det betyder bare, at digtet levendegøres af læser selv, så vidt tankebilleder refererer til noget genkendeligt eller en øjenåbner af en slags.


jeg har hverken tænkt, skrevet om, eller haft associationer til noget med spiritisme, det er dig der bringer spørgsmålet pludselig ude af kontekst til debat yeah og det gør du fordi du aldrig har fortået hvad religion og spiritualitet drejer sig om, du har alle dage forbundet tro med at have tro på noget fænomenalt sanseligt gudelige væsner ude i rummet, men religion og spiritualitet (troen) forholder sig kun til de noumenale (Kant) eller arketypiske (Platon) forhold. Derfor bliver du nøjagtig lige så skør og triviel at høre på som Dennett og Dawkins mfl., I aner simpelthen ikke hvad det er I har valgt at tale med om, jeres religionskritik er en tynd kop te der totalt rammer ved siden af og viser at I ingen former for filosofisk dannelse har, I har simpelthen ikke studeret kontinental europæisk filosofi. Og har I, har I ikke forstået en dyt, hujende fis af det hele. yeah
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 13 af 14 < 1 2 ... 11 12 13 14 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af somo
28/03/2024 16:34
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Nyheder fra Religion.dk