annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Kristen Videnskab - Christian Science
Hvem er online?
2 registrerede ABC ,(1 usynlig), 317 gæster og 46 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: At være ateist


Godmorgen, Simon.

Det virkeligt pudsige er, at grunden til at jeg fortsat skriver på trosfrihed, er at Hans og Arne fortsatte med at svine mig til måneder efter jeg havde forladt debatten. Men da jeg fik at vide, at en googling på mit navn førte til stribevis af svinske og løgnagtige bemærkninger om mig, var jeg jo næsten tvunget til at gribe ind. De har virkelig lavet ris til egen bag.

Det bedste forsvar mod et angreb på ens troværdighed er selvfølgelig at holde sig til sandheden, og gøre det i et sprog, som alle kan forstå. Det er jo også Hans og Arnes største handikap, at de ikke forstår, hvordan andre mennesker opfatter deres ord. Det, og så det faktum, at de ikke ejer humoristisk sans, gør f.eks. Arnes barnlige brug af dansende bananer til et komisk indslag for alle andre. Det lyser ud af hans tekster, at han vitterligt tror, at han er morsom. Hvis han opførte sig sådan i et selskab, ville han få folk til at krumme tæer i skoene og føle sig pinligt tilpas.

Faktisk er det en god sammenligning. Når man står ansigt til ansigt med folk, får man jo en effektiv tilbagemelding i form af tilskuernes tavshed. Brøleaben forstår ikke folks tavshed, men tolker det som om alle andre er feje, når de ikke vil hylde ham for "hans kamp mod trolde". Man skal ikke undervurdere folks intelligens (selv om det nok er berettiget med de to), specielt ikke når man selv så åbenlyst mangler social intelligens (evnen til at forstå andres opførsel).

Men jeg vil nok i fortsættelsen undlade at skrive indlæg om dem, men nøjes med nogle sarkastiske bemærkninger i chatten. Det er ikke min natur at sparke til en modstander, der ligger ned. griner

Ha' en god dag selv.

Ole Bjørn :o)

Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Russisk bombefly er styrtet ned i eget l..
19/04/2024 09:09
Sidste år uddelte politiet næsten 4.00..
19/04/2024 08:52
Omstridt stutteri ryger på tvangsauktio..
19/04/2024 08:34
Minister annullerer besparelser på inte..
19/04/2024 08:20
Træværksted brændt ned i Bramming
19/04/2024 08:16
Nyheder fra Religion.dk