annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15881791
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2399018
Et andet syn 2003686
Åndelig Føde 1604019
Jesu ord 1534505
Galleri
To verdener så forskellige
Hvem er online?
0 registrerede 560 gæster og 213 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 14 af 27 < 1 2 ... 12 13 14 15 16 ... 26 27 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#42027 - 25/11/2023 10:59 Re: Skal folkekirken fornyes... [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3688
Sted: Nørresundby
Kort og godt - min uenighed med Arne den sidste måneds tid går på at jeg synes vi for Trosfriheds skyld og for hinandens skyld - skylder at vi stopper med at komme med dumsmarte bemærkninger som Christian Braad Thomsen og Arne Thomsen gør.

Hvor de finder helt tilfældige citater og sætninger i Bibelen og påstår at lige dette citat rummer:

1):

Hvad kristendom er

2):

Hvad Bibelen er

3):

Hvilken stilling har Bibelen for kristne




Dette er jo idioti at tro et enkelt citat fra Bibelen rummer svar på disse 3 spørgsmål som Christian Braad Thomsen (tilhænger af pædofili iøvrigt fordi han har misforstået Freud) og Arne gør.

Og Arne bliver ved og ved med at gentage citatet fra Lukas Evangeliet - selv om jeg har minutiøst redegjort for ham den stilling og mangel på autoritet Bibelen har hvis vi river citater ud fra den - nemlig ingen gyldig autoritet og legitimitet har overfor kristne menneskers trosliv og dets SPIRITUALITET.

Når jeg oplyser Arne om hvordan tingene hænger sammen tager han aldrig noget til sig eller kommenterer mine svar og oplysninger men han klapper i som en østers og hvad sker så jo der går nogle uger og så siger Arne Gud døde mig sgu det samme intetsigende sjofle dumsmarte snik snak igen. Det niveau at være debattør på tjener intet formål - det er ødelæggende for debat kulturen på Trosfrihed.

På den måde bliver Trosfrihed et sted hvor vi gør hinanden dummere og dummere - frem for et sted hvor vi hjælper hinanden til en større og større forståelse tingene.


Det er det lave niveau Arne nu pludselig højt op i alderen mere og mere vælger - måske fordi tingene bliver sværere og sværere for ham at have overblik over.

Som om Arne har opgivet at vi graver et spadestik dybere (som Kræn-p altid opfordrede os til - at trænge dybere og dybere ind i stoffet og ikke blive stående ved at sprede kun dumsmarte sjofle overfladiske fordomme - som ikke tjener noget godt eller konstruktiv formål).

Jeg synes Arne skulle trække i arbejdstøjet og begynde at tænke igen - bruge hovedet til at tænke med og spørge sig selv kritisk om hvordan det er han nu pludselig er begyndt at debattere.


-0-0-0-


Jeg synes det er trist også set i lyset af hvor konstruktiv og dygtig en debattør Arne kunne være for bare et par år tilbage i tid.

Men det er som om noget nu begynder at sejle for manden.

Men jeg håber han får styr over sin tanketåge og forvirring og finder tilbage til tidligere tiders større overblik over tingene.


Trosfrihed skal ikke ned på Christian Braad Thomsen's og Arne Thomsen's niveau som det har udspillet sig den sidste måneds tid fra Arne's side.


Mange Kærlige Hilsner HansKrist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#42030 - 25/11/2023 14:07 Re: Skal folkekirken fornyes... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7238
Sted: Sydsjælland
@Hanskrist.
Hvis ikke det egentlig var så trist at se, hvad der kommer fra Hanskrists "i Kristus væren", ville jeg smile - ja grine - ad, hvad der kommer fra ham af tilsviningsforsøg rettet mod mig blinker

Men jeg er ikke den, der har evner og indsigt til at forstå, hvad det er, der driver Hanskrist til så voldsomt at "gå efter manden i stedet for bolden" - og i øvrigt bryde de debatregler, han selv har foreslået.

"Bolden": Lukas' ord i Bibelen om at nedslå fjender, er for mig det rene barbari - og er vel egentlig en godkendelse af kristendommens værste synder, såsom korstog, heksebrændinger og inkvisition.

Hanskrist kan tydeligvis ikke komme længere end til at ordene fra Lukas er "et tilfældigt citat" blinker og forholder sig jo reelt ikke seriøst hertil, men søger i stedet at "heksebrænde" mig blinker

Samtidig får jeg en fornemmelse af, at Hanskrist ønsker at styre Trosfrihed.dk og ikke rigtig går ind for, at overskriften jo er trosfrihed.

Jeg ser kvaliteter i kristendommen - men ikke i de grovheder, der kommer fra Hanskrists elitære "i Kristus væren".

M.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed heart smiler
Top Svar Citer
#42031 - 25/11/2023 14:26 Re: Skal folkekirken fornyes... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3688
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Hvis ikke det egentlig var så trist at se, hvad der kommer fra Hanskrists "i Kristus væren", ville jeg smile - ja grine - ad, hvad der kommer fra ham af tilsviningsforsøg rettet mod mig



Nu holder du fandeme kæft du gamle


Jeg skriver et meget venligt brev - meddelelse - til dig der indeholder så meget af almen interesse og rigtig mange informationer.


Hvad får jeg tilbage

Lille kort ondskabsfuld perfid svar

Der intet - som i INTET - overhovedet relevans havde for hvad jeg skrev.

Du udviste kun ondskab - ingen empati ingen social intelligens - du udviste kun umenneskelig uforståelig ondskab.


Du befinder dig i et mørke der totalt har slukket lyset for dig - ingen venlighed ingen empati ingen social intelligens - ingen naturlig normal omgangsform med et medmenneske.

Du er syg i sindet.

Kom ud af dit mørke og dit ondskab og dit hykleri og farisæer optræden.

Citat:
Arne:

Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed



Det er til at brække sig over

Og at det er dine egne ord om dig selv fortæller ligesom alt om jordens største hykler

Føj



Hvis du ikke fjerner alt det ondskab der bor i dig og det er det eneste du har at byde ind med --- så gider jeg dig ikke mere Arne

Og det med fed kommer lige fra hjertet

Det var nok dråben (hvordan du svarede mig på min meddelelse om en præsts virke her og nu i folkekirken) der fik bægeret til at flyde over - du er simpelthen gået for vidt - det er blevet for meget du gamle


Du er et lille menneske - så lille menneske her i dit livs efterår -- hvilket indtryk og stempel du ikke der efterlader dig

Det sidste indtryk var ikke smuk - men tegn på et formørket sind hvor ondskab var det eneste det kunne blive til i kommunikation med et medmenneske


Du er en gammel indestængt "tumpe"/nørd blottet for social intelligens og empati og kærlighed - hvad du ellers fremhæver du står for din selvretfærdige hykleriske farisæer du er


Jeg er ligeglad jeg kalder en spade for en spade - når dråben der får bægeret til at flyde over igen igen igen igen igen kommer fra dig af.


-0-0-0-

2 ting jeg ikke gider

1):

Din dumsmarte måde med Christian Braad Thomsen at drøfte kristendom på der gør os alle dummere her på Trosfrihed - simpelthen du sætter niveauet for debat på et latterligt lavt niveau

2):

Og så din evige ondskab og altid på nakken af HansKrist og slikken alle andre i røven - det er så rådden og kvalm at se på - hvad fanden har jeg gjort dig mand???


Nå men jeg vil ikke være med i 1) og 2) mere - dertil er min tid mit liv for kostbar --- jeg har så mange konstruktive skriverier med andre mennesker at jeg kan undvære dig uden det betyder et tab


Men hvor jeg dog ønsker for Trosfriheds skyld at du blev konstruktiv debattør igen som vi så for bare et par år siden tilbage
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#42034 - 25/11/2023 15:47 Re: Skal folkekirken fornyes... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7238
Sted: Sydsjælland
@Hanskrist.
Elitær "I-Kristus-væren" for fuld udblæsning griner - og stadig ingen kommentarer til en Jesus hos Lukas, der vil slå sine fjender ned - og åbenbart fortsat skal være sådan - her i år 2023 trist

Arne smiler
Top Svar Citer
#42035 - 25/11/2023 15:52 Re: Skal folkekirken fornyes... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3688
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:


stadig ingen kommentarer til en Jesus hos Lukas, der vil slå sine fjender ned - og åbenbart fortsat skal være sådan - her i år 2023


Nå jeg tænkte det nok - hukommelsestab

At den dag kunne oprinde er vi jo alle bevidste om men derfor når det sker er det jo til trods en overraskelse og man skal lige vænne sig til at tingene ikke er som de var før

Hvad er det ikke at kunne huske tegn på? Jeg tror du skal have en snak med en læge (eller dine børn)


Jeg har gennemgået det Lukas citat minutiøst og ud i detaljer med dig igennem flere efter hinanden indlæg


Men okay når du ikke kan huske længere det forklarer jo ligesom alt (også at du bliver ved og ved og ved med at fremføre det Lukas citat som du har fået svar på - og du stikker os det også i hovedet hvor det slet ikke er det vi drøfter)

Og vi må opgive at forvente noget der giver den store mening i debat med dig

Jeg har set foruroligende tegn på at noget var galt

Vrøvle indlæg har der været rigtig mange af her på det sidste


Du kan være ramt af en infektion gerne bakterier og have meget høje CRP tal og når så den infektion er bekæmpet får du din hukommelse tilbage

Vi kunne jo håbe det blot var det der er årsagen til at du har mistet din hukommelse og du derfor af den grund skriver vrøvle indlæg efter vrøvle indlæg
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 14 af 27 < 1 2 ... 12 13 14 15 16 ... 26 27 >


Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Anonym
15/05/2024 03:47
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Boeing i nyt stormvejr: Anklages for at ..
15/05/2024 02:59
Efter brokollaps i Baltimore: Containers..
15/05/2024 01:41
For tredje gang ligger der en haj på fo..
15/05/2024 00:41
Tidligere advokat for Trump grillet unde..
14/05/2024 23:47
Heftige kampe tvinger Ukraine til at fly..
14/05/2024 23:38
Nyheder fra Religion.dk