annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 16008374
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2415407
Et andet syn 2013284
Åndelig Føde 1649408
Jesu ord 1539298
Galleri
Sne, sne og atter sne
Hvem er online?
0 registrerede 237 gæster og 39 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 13 af 27 < 1 2 ... 11 12 13 14 15 ... 26 27 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#42022 - 25/11/2023 00:35 Re: Skal folkekirken fornyes... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3689
Sted: Nørresundby
du er blevet skør desværre

men ked af at sige det,

nu rabler det da fuldstændig for dig

-0-0-0-

er du sikker på du har det godt?????

det er virkelig trist - trist - trist - sørgeligt - tæt på tragisk - samtidigt er der også noget komisk over det

og man sidder hovedrystende tilbage - ved ikke om man skal le eller græde - men det er vel naturens orden at man kan nå det stadium at al logik og logisk sans begynder at forsvinde fuldstændig

jeg kan jo hverken gøre fra eller til, blot hvor ville jeg ønske det var anderledes fat med dig


som så ofte før skriver jeg et venligt og imødekommende meddelelse til dig - hvor der er så mange interessante oplysninger, og jeg fortæller om et liv ovenikøbet en dygtig tidligere debattør Arne kender, og hvad hun arbejder med som præst i den danske folkekirke

hvad får man i hovedet - noget snak der overhovedet ingen mening giver i forhold til den meddelelse og de informationer der var i den meddelelse

så mørk og så ondt et menneske har jeg sgu nærmest aldrig mødt før, hvor lillebitte og hvor mørk og ond kan et menneske blive, hvor formørket kan et menneskes sjæl ende op som

hvor mørkt hvor megen ondskab kan et menneske ikke rumme

når det begynder at rable for folk, skal man så sige det eller bare se på at al mening og sammenhæng og logik og logisk sans bare forsvinder og vedkommende siger det samme og det samme - tror der er en pointe og der er ingen pointe i det vedkommende siger, skal man påpege det, hvad pokker gør man som vidner til så stort et fald ned i et forfærdeligt mørke - en formørkelse ikke bare af forstanden men også en formørkelse af enhver naturlig venlighed og imødekommenhed overfor andre mennesker - man kan ikke engang svare andre mennesker, men eneste reaktion er perfid ondskabsfuldhed - så formørket og indskrumpet bevidsthed - et lille lille lille bitte menneske uden overhovedet noget godt i sig selv i forhold til andre mennesker - skræmmende, intet mindre end skræmmende

at den dag kunne komme har da strejfet mig, også hvordan det ville komme til at se ud, og om man skulle sige noget eller bare ryste på hovedet - måske det er naturens orden


Citat:
Arne:

ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed


jeg brækker mig

kvalmende læsning


det er alder Hansi, det er naturens orden, med alderen vil sådan noget kunne hænde


-0-0-0-

jeg synes da manden med det der Lukas citat skulle besøge Arthos bjerget eller hvad det nu hedder - tage navnebroderen og tilhængeren af pædofili Christian Braad Thomsen med ned til den Kirke hvor Arne fik sin Jesus Kristus Ikon oplevelse - gå med et papstykke hvor der stod:


Men mine fjender dér, som ikke vil have mig til konge, før dem herhen og hug dem ned for mine øjne.

Arne og navnebroderen der er tilhæger at pædofili har gjort en stor stor opdagelse der vælter en hel verdensreligion omkuld, nemlig kristendommen

når man bliver gammel sker det at folk går i barndommen

om noget det er hvad der er sket her


hvis der er nogen der ved at kristnes tro ikke er en tro på hvad der står i Bibelen så er det fandeme Anne og hendes menighed,

kristnes tro er ikke på Bibelen men er tro på Gud som Gud er kommet til os i Kristus,

en tro på Guds Kærlighed Kristus til os udgydt i vore hjerter ved Helligånden der er givet os

Bibelen har ingen autoritet i den sammenhæng hvis den ikke bevidner dette, er et vidnesbyrd herom
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#42023 - 25/11/2023 01:25 Re: Skal folkekirken fornyes... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7249
Sted: Sydsjælland
@Hanskrist.
Dine amatør-psykiatriske diagnosticeringer af mig stiller dig - i mine øjne - i et latterligt lys.
Om det har noget at gøre med din "ekstatiske i-Kristus-væren", ved jeg jo ikke, men hvis det har, så tiltrækker dét bestemt ikke mig!
I øvrigt tænker jeg på, hvad det ville betyde, hvis medlemmer af folkekirken var opmærksomme på, at den citerede Lukas-tekst ligger på alterbordet ved hver eneste gudstjeneste.

I min opfattelse af tilværelsen er det oplevelsen af verden som sandhedens mirakel - og alt dét, der følger heraf - der er det centrale.

M.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed heart smiler
Top Svar Citer
#42024 - 25/11/2023 01:29 Re: Skal folkekirken fornyes... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3689
Sted: Nørresundby
du er gået i barndommen

hvad du skriver giver ikke længere nogen mening

det begyndte med det der Lukas citat som du havde fra Christian Braad Thomsen - siden har du snakket sort snak

der er ingen logik længere i hvad du skriver,

fx den meddelelse og alle de informationer der var i den meddelelse til dig og så hvad du svarer er fuldstændig uden logik - logisk sammenhæng og mening, ja det giver simpelthen ingen mening overhovedet som du svarer længere, måske også derfor du er blevet så stille, du har måske selv opdaget at du ikke kan holde fast på en mening længere eller en argumentation,,,, nu kan du ikke engang svare andre mennesker så det gir mening, du kan ikke engang udvise almindelig høflighed, din første reaktion er perfid onskab - der intet, intet overhovedet har at gøre med det jeg skrev til dig om Anne, intet overhovedet og et normalt begavet menneske ville reagere med venlighed på alle disse informationer,, tag Kræn-p - tænk på ham og hvordan han ville have reageret,

ville han have reageret som du gør??? nej han ville have læst hvad jeg skrev og reageret glædelig overrasket og glad for disse informationer, han ville have sagt en masse anerkendende ord om Anne, han ville have reageret venlig og menneskelig på min meddelelse, hvilket iøvrigt alle normale menneske med social intelligens og empati vil gøre,,, du er jo blevet umenneskelig --- ikke en eneste menneskelig reaktion har du -- ingen social intelligens og empati er du i besiddelse af og alligevel skal vi læse sådan her om dig selv: ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed det er jo lodret løgn ihvertfald i praksis - ja der er jo som sædvanlig overhovedet ingen handlinger bag dine opdigtede ord om dig selv (det er iøvrigt også noget du selv har skrevet om dig selv - fåg da det er sygt at rose sig selv på den måde)


goddaw med en økseskaft


det begyndte med det der Lukas citat hugget fra Christian Braad Thomsen - siden det citat har du skrevet flere indlæg men fælles for dem alle er at de pludselig er blottet for enhver logik og mening,,, nu er det sket faktisk flere gange og enhver kan selv gå om i tråden og læse


hvis det er hvad der bor i dig og hvad du kan præstere så er du færdig, så er din tid over, din tid forbi
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#42025 - 25/11/2023 02:06 Re: Skal folkekirken fornyes... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7249
Sted: Sydsjælland
@Hanskrist.
Fortsat "amatørens psykiatri-diagnostik" og fortsat ingen forholden sig til Bibelen i den danske kristendom.

Er dele af den autoriserede Bibel kassable?
I så fald, hvorfor er de da ikke fjernet?
Er Bibelen uden betydning i kristendommen?


I forhold til overskriften i denne tråd forekommer disse spørgsmål mig at være relevante - eller skal jeg "hugges ned" foran et alter blinker

M.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed heart smiler
Top Svar Citer
#42026 - 25/11/2023 02:18 Re: Skal folkekirken fornyes... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3689
Sted: Nørresundby
Er dele af den autoriserede Bibel kassable?
I så fald, hvorfor er de da ikke fjernet?
Er Bibelen uden betydning i kristendommen?


alt det har du fået svar på


og nu var det ej heller hvad jeg meddelte til dig, men noget om hvad en præst ved navn Anne du har kendt flere år som dygtig debattør her på Trosfrihed,,, hvordan hun arbejdede som præst i folkekirken -- det var fra det virkelige liv - og ikke bare teori og snik snak, men vi fik et lille indblik i hvordan det kan fungere ude i en folkekirke ---

der var ikke et ord om det der Lukas citat --- det er så malplaceret at du begynder at snakke om det og drage det ind som svar på min meddelelse til dig,,, du afslører at du er totalt blottet for social intelligens og at der kun bor ondskab i dig, ihvertfald er det hvad du afslører, du blotter dig selv som ondskabsfuld, ingen mennesker ville reagere så blottet for empati og følelser og social intelligens som du gør,

det er sygeligt - du er syg i sjælen - formørket - ja hvilket mørke sidder du ikke i, er du ikke havnet i

intet lys, ingen glæde, ingen venlighed, kun perfid ondskab

du er simpelthen ikke rask i din sjæl - din sjæl er formørket og humørforladt, blottet for glæde og empati og evnen til at reagere følelsesmæssigt

det er skræmmende
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 13 af 27 < 1 2 ... 11 12 13 14 15 ... 26 27 >


Seneste indlæg
Spiritualitet
af Hanskrist
28/05/2024 23:49
Adskille stat og kirke?
af Arne Thomsen
28/05/2024 23:43
Vigtige præciseringer
af somo
24/05/2024 20:08
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Nyheder fra DR
Amnesty: Vi ser det højeste antal henre..
29/05/2024 06:03
Mette Frederiksen: Danske våben må ger..
29/05/2024 04:44
Tyrefægtning bliver forbudt i Colombia
29/05/2024 02:42
FN: En million mennesker er flygtet fra ..
29/05/2024 00:47
Grønland har søgt om optagelse i ameri..
28/05/2024 22:47
Nyheder fra Religion.dk