annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Fra bjørnens familiealbum.
Hvem er online?
1 registreret ABC 444 gæster og 142 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#33860 - 11/12/2021 12:41 Re: Lidt af hvert [Re: per]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Hej Per

Jeg holder mig til dette...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-17/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xvii/

Det er til at forstå...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#33861 - 11/12/2021 17:10 Re: Lidt af hvert [Re: ABC]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Hej Per

Dette har min interesse...

https://astrologi.dk/shop/jesus-og-kristusimpulsen-asger-lorentsen/

Er desuden gået i gang med at se denne video...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#33862 - 11/12/2021 20:20 Re: Lidt af hvert [Re: ABC]
per Offline
ny
Registeret: 28/11/2021
Indlæg: 17
Hej ABC
Glad for dit indlæg. Har tænkt på dig og dit "Vandrer mod Lyset" forstået på den måde om, hvad du ellers er tiltrukket af .... ?
Så du gav selv lidt af svaret ved at sige, at du også er interesseret i Asger L.
Jeg er teosof på den måde, at jeg mener, at Blavatsky, Alice Bailey med flere åbnede døren for offentligheden angående, hvad der før havde været en delvis hemmelig lære. Nu blev det offentliggjort som en såkaldt åndsvidenskab og tilgangen blev individuel på den måde, at den enkelte selv kunne afgøre, hvad der er "rigtigt". Dvs man skal følge, undersøge og studere, hvad man selv er tiltrukket af på højere og højere planer dag efter dag.
Teosofien siger netop, at sandheden er ikke gemt bare eet sted, men findes i fragmenter overalt. Denne viden modarbejder fanatisme og strid.
Lige nogle noter angående Asger L. Mødte en arbejdspartner og hun sagde overraskende nej til Asger L .... Hvorfor ? Fordi jeg har prøvet ham 2 gange og han sagde mig ikke noget. Mit svar er : Mange andre finder Asger svær at forstå i hans sprogbrug og i givne tilfælde med ovennævnte person, var det fordi, hun havde set ham snakke om emner, som ikke berørte hende. Asger snakker om meget forskelligt !
Sidste ting : Martinus kom for at fortælle om Universet. Han siger selv, at hans skrifter er, som at bygge et højhus. De enkelte værelser lader han fremtidens mennesker om retteligt at fylde ud !
Asger gik på KU og lavede en afhandling om Martinus. De kommer begge fra samme sted i universet !
Begge personer har jeg været tiltrukket af smiler
Mvh Per
Top Svar Citer
#33870 - 12/12/2021 15:01 Re: Lidt af hvert [Re: per]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Hej Per

Jeg vil anskaffe mig bogen...

https://astrologi.dk/shop/jesus-og-kristusimpulsen-asger-lorentsen/

Lidt om teosofien...

https://vandrermodlyset.dk/14-religioese-retninger/

Som du desuden kan læse, skulle der være nogle sfærer omkring jordkloden, og det er her vi opholder os mellem inkarnationerne = indtil vores læretid på jorden er overstået. Vi tænker altså på samme måde. Men hvad med universet...

https://www.thelight.net/kingdom.htm

Blot til inspiration og fortsat samtale om tingene...

Your friend forever

Jan


Redigeret af ABC (12/12/2021 15:47)
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#33871 - 12/12/2021 17:52 Re: Lidt af hvert [Re: per]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Hej Per

Du skriver:

Citat:
Jeg har en kusine, der er kristen. Med hende har jeg valgt ikke at drøfte noget overhovedet om min situation, da skelet mellem forståelsen er for stor ...



Og ja det forklarer nok også hvorfor du ikke reagerer på mine skriverier om Helligånden - du fornemmer nok at vi har forskellig syn på det med Gud Helligånden og det med essens og eksistens.

Det skal lige siges at jeg meget begejstret for begivenheden KRISTUS (KRISTUS IMPULSEN): den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus - der døber vi kristne og gør os til KIRKE i verden. Intet andet end Gud Helligånden kan opbygge Kirken - ja i intet andet kan vi have vores dåb og fødsel i Gud der gør os til de nye skabninger vi er i KRISTUS.

Tydeligvis har Asger Lorentzen læst Rudolf Steiner (KRISTUS IMPULSEN) selv om Asger Lorentzen nok står teosofien nærmere end antroposofien.

Fx kalder Rudolf Steiner KRISTUS (KRISTUS -legemet) for menneskets Nye Jeg-legeme. Og han siger at alle kristendommens grundsandheder dem finder vi hos Paulus. Steiner er vild med Paulus og de nyeste eller seneste af Steiners skriverier er meget præget af det forhold. Hvor Steiner i sine seneste år bliver mere bevidst om hvori han adskiller sig fra teosofien.

Hvilket du Per også må kunne sige noget om.

Mit problem er at teosofien, modsat kristendommen og fx antroposofien, vil svække vores eksistens på bekostning af vores essens.

En rigtig dårlig handel og tanke efter min mening og ja en flugt fra verden og os selv og en tilflugt eller søgen ly i essens og manglende tro på at hvad der sker under eksistensens vilkår påvirker positivt kreativt vores essens.

Jeg mener vi også skal huske at arbejde med vores eksistens og ikke kun være optaget af vores essens.

Men du mener måske det samme selv om du ville argumentere og formulere dig anderledes.

Hvad vi formår under eksistensens vilkår at virkeliggøre får betydning for vores essens - eller det får evigt gyldig betydning (hvad vi formår under eksistensens vilkår at virkeliggøre går ikke tabt og er ikke uden betydning). Dette er vel kristendommens og antroposofiens vigtigste kritik af teosofien - den teosofi der er fyldt med verden og ego personligheds fornægtelse, forsagelse og forflygtigelse.

Gud Helligåndens begær er livet - liv og eksistens - jeg tror ikke vi skal svækkes her såvidt.

Mange kærlige hilsner HansKrist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Korrespondent: Angreb i Syrien 'kan før..
29/03/2024 08:53
Ukrainske energianlæg ramt af russiske ..
29/03/2024 07:50
Japan genoptager støtten til palæstine..
29/03/2024 07:30
To teenagedrenge anholdt for at stikke 2..
29/03/2024 06:18
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Nyheder fra Religion.dk