annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532982
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372074
Et andet syn 1980581
Jesu ord 1518197
Åndelig Føde 1464857
Galleri
Rødhus hedeklit
Hvem er online?
0 registrerede 228 gæster og 259 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 8 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#33919 - 15/12/2021 14:47 Re: Lidt af hvert [Re: Hanskrist]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej HansKrist (fred være med dig)

Lad os nu tale om tingene...

Citat:
Denne sin Forklaring af Jesu Mission og Død gav Paulus derefter til sine Disciple. I Tidernes Løb forvanskedes Ordene en Del, og i den ændrede Skikkelse optoges de senere hen i evangelierne, som om Jesus selv havde udtalt dem ved Paaskemaaltidet. Men at Ordene skyldes Paulus og ikke Jesus, fremgaar tydeligt af 1. Korint. 11,23. Paulus siger dér: Thi jeg selv har modtaget fra Herren, hvad jeg ogsaa har overantvordet eder, at Herren Jesus i den Nat, da han blev forraadt, tog et Brød . . . o. s. v. – Hvis Jesus havde anvendt Ordene ved Afskeden, vilde Paulus have sagt: »Thi jeg har modtaget Ordene fra Herrens Apostle, der, som I vide, vare til Stede ved Maaltidet.« Men han siger udtrykkelig: Jeg selv har modtaget fra Herren. Paulus lagde i det hele taget aldrig Skjul paa, at han mente, hans Tanker skrev sig direkte fra Herren (Br. til Gal. 1,11–12) og at han saaledes ikke byggede paa »Andenmands Grundvold« (Br. til Rom. 15,20). (I »Vandrer mod Lyset« vises, hvem det egentlig var, der stod bagved Pauli Tanker og derved blev den virkelige Ophavsmand til Læren om Jesu Soningsdød.)

Hvad tror du på...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#33940 - 16/12/2021 00:05 Re: Lidt af hvert [Re: ABC]
per Offline
ny
Registeret: 28/11/2021
Indlæg: 17
Hej
Dette bliver mit definitivt sidste indlæg for min(e) mission(er) er nu opfyldt her på dette forum. Tak for nu og vil slutte med noget musik forneden smiler
Vil lige tilføje at jeg engang stod med en bibel, der cirkulerede i visse kredse, inden der var internet, mobiltelefoner og sådan. jeg måtte låne den i 30 dage og skulle så sende den tilbage. Bogen var Det Nye Testamente skrevet 2-3 år efter Jesu død (1. edition urkristendom)!! Jeg burde helt klart have kopieret den, inden jeg sendte den videre, men var kun 12 år, katolsk opdraget med ønsket om at blive munk .... Ved godt det er et yderst kontroversielt udsagn, men jeg ønsker ikke yderligere kommentarer dertil.
B Klein argumenterer for, at alle omkring Jesus ikke var helt rene i deres chakrasystem og derfor var det altså mørkets første adgang til at forvanske Jesu ord og gerninger, ingen undtaget !
At elske naturen og mineralriget. Sendte en fra familien til et kursus hos Eskild Tjalve, hvor hun lærte at kommunikere med naturen. Bla sagde et træ dette til hende : Prøv at mærk denne følelse, ved du hvad det er ? Det er den rislen, der er i min top, når det blæser ! (nogle gange sker kommunikationen med et træ også gennem en natur-deva, hvilket hun i ovennævnte tilfælde også mente var det, der faktisk skete).
Selv om UFO aktivitet ikke er den hyppigste transportmulighed her i Universet, så er her 2 forskellige udsagn fra nogle UFOer :
1 Vi forstod intet af aktiviteten på Jorden og forlod den hurtigt igen.
2 Vi blev indfanget af især musikken og blev længere tid end forventet.
Her er min afskedssalut med musik, da det er en universel måde at connecte på - Take it or leave it :
An international band based in Copenhagen - Heilung
https://www.youtube.com/watch?v=3Z-WZoNihBk

An old danish band based in Copenhagen - Mercyful Fate
https://www.youtube.com/watch?v=Thw5jM-T4ic

Sidste video er en musikstil, jeg først lige fornylig med stor glæde har fundet. Måske er manden med kasketten selveste Jesus i forklædning smiler
https://www.youtube.com/watch?v=A99sZ0ngd_U

Please enjoy smiler

Må Centralsolen lyse ! Mvh ""Per""
Top Svar Citer
#33942 - 16/12/2021 10:39 Re: Lidt af hvert [Re: per]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Kære Per

Har det noget med min brandert at gøre trist Jeg må lade være med at drikke og skrive = det løber bare af med mig. Håber du vender tilbage...

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 8 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Frygter udslip af farlige materialer eft..
28/03/2024 09:26
Fire personer dræbt i Illinois efter kn..
28/03/2024 09:22
Nyheder fra Religion.dk