annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15708519
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383990
Et andet syn 1993248
Åndelig Føde 1530262
Jesu ord 1524789
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
0 registrerede 450 gæster og 62 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 13 af 18 < 1 2 ... 11 12 13 14 15 17 18 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#8200 - 30/11/2009 22:32 Re: "DE TROENDE" [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Kære Treram,

Prøv at læse alle de ord, som tilskrives Jesus i nt, så - ja! - så kan du tro, at udlægningen af den mikroskopiske lille tekstbid, som du har pillet ud af den totale mængde får en helt anden udlægning end det, du gerne vil gøre det til.

Ting får mening i deres kontekst. Men dette vil du heller ikke forstå, fordi du er så besat af at svine troen til.

"Elsk jeres fjender, gør godt mod dem, der hader jer. Velsign dem, der forbander jer, bed for dem, der mishandler jer. Slår nogen dig på den ene kind, så vend også den anden til. Tager nogen din kappe, så lad ham tage kjortlen med. Giv enhver, som beder dig, og tager nogen, hvad der er dit, så kræv det ikke tilbage. Som I vil, at mennesker skal gøre mod jer, sådan skal I gøre mod dem. Hvis I kun elsker dem, der elsker jer, hvad tak fortjener I for det? Også syndere elsker jo dem, de selv bliver elsket af. Hvis I kun gør godt mod dem, der gør godt mod jer, hvad tak fortjener I for det? Sådan gør jo også syndere. Og hvis I kun låner ud til dem, som I håber at få lånet tilbage fra, hvad tak fortjener I for det? Også syndere låner ud til syndere for at få lige så meget igen. Men elsk jeres fjender, gør godt og lån ud uden at håbe på at få noget igen. Så bliver jeres løn stor, og I bliver den Højestes børn, for han er god mod de utaknemlige og onde. Vær barmhjertige, som jeres fader er barmhjertig."
(Lukas 6, 27-36)
Top Svar Citer
#8201 - 30/11/2009 22:37 Re: "DE TROENDE" [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

......i forlængelse af forrige indlæg...........:

Vær venlig at copy paste, så du kan citere mig korrekt. Jeg har ikke skrevet det, som du citerer mig for.

- Da du er registreret, kan du sikkert nå at rette det. Men vær venligst opmærksom på det næste gange. Der må godt være troværdighed og bund i det, du skriver - især når du skriver om andre.
Top Svar Citer
#8206 - 01/12/2009 20:19 Re: "DE TROENDE" [Re: treram]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Hej treram

En lille opsamling på mit hurtige svar i går..

Jo da, bliv da endelig vegetar, det har helt sikkert en betydning på klimaet og din egen sundhed, måske derfor du oplever, at der skal mindre og mindre kød på tallerknen. Men køddet er jo en udmærket proteinkilde, så det er altid en god idé at få disse på anden vis.

Når jeg mener, at du mistolker den anonyme, skyldes det, at du responderer med en religionskritik, som i virkeligheden ikke er noget den anonyme vil afvise, men det, der muligvis sker er, at du som sådan ikke skelner mellem religion og f.eks. tro eller spiritualitet, da du mener, at tro på en gud uanset hvad, har medført og medfører umenneskelige virkeligheder. Noget i den retning? Det kan jo vanskeliggøre en dialog, hvis din modtager rent faktisk forsøger at være åben - men dér, hvor to gerne vil missionere (undskyld ordvalget, men vi har vel alle en form for mission her i livet) om tro eller ikke-tro findes der sjældent en mellemvej :o)

Nu har jeg gjort alt muligt andet end det, jeg skulle eller burde, så nu vil jeg pakke ned og glæde mig over, at livet trods alt går videre smiler

Mvh
Anne
_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
#8216 - 03/12/2009 13:46 Re: "DE TROENDE" [Re: ALH]
Anonym treram
Uregistreret

Hej Anne.

Undskyld det lidt sene svar, men her kommer det så.

Jeg skelner ikke mellem religion og tro-spiritualitet siger du,hvem står for religionen? er det præsterne og så den almindelige dødelige der står for troen.
Fordi jeg mener at troen på en gud uanset hvad, har medført og medfører umenneskelige virkeligheder.

Troen på en gud har bl.a. medført lidelser for kvinder der ønskede en abort, ikke her i Danmark mere, men før, men nu sker det så i andre mere udprægede religiøse/troende lande, troen på en gud kaldet Allah medfører stadig meget store umenneskelige virkligheder, vil du vel ikke benægte, jeg kunne godt remse op en masse, men det behøves sikkert ikke.
Netop troen på Allah, hvor alle er tvangsindlagt til den ultimative inddoktrinering af islam, er et bevis på at mennesket kan hjernevaskes i en sådan grad, at de ikke kan tolerere andres tro - ikke tro, hvis går du dem på klingen.
Et eksempel er den højstående muslim der udtalte, efter at Schweiz havde stemt om minareter skulle forbydes, at hvorfor kunne Schweiz tillade kristne kirker, når de ikke ville have Minaretet.

Jo alle der er på debatterne misionerer, det er der vist ingen tvivl om, nogle mere end andre.
Thomas missionerer endda rigtigt meget med hans henvisninger til nt, jeg missionerer med henvisning til fortrædelighederne religionerne har forvoldt/forvolder igennem tiderne, og det opfattes som et had, jo jeg hader paven og hans følgesvendes for hvordan de benytter religionen til at dække sig og andres pædofile optræden overfor børn, hvilket Thomas så efter et par indlæg godt kunne følge mig i, dog uden videre kommentarer.

Jeg sviner religionerne og deres tilhængere til mener Thomas, fordi jeg siger deres intelligens er lavere end ateisters.
Ja mener ikke, at det er at svine til, der er bevis for menneskene bliver klogere med tiden, man ser at de troende antal minskes i de store byer, hvor de tør vise deres sande jeg, de lader ikke deres børn døbe og konfirmeres, de melder sig ud af folkekirken, i de små landkommuner er folk bange for at sladren om, at nu var den og den ikke i kirke, gør at de bliver udelukket fra samfundet, du ser bl.a. på Færøerne, der er kirkerne propfulde hver gudstjeneste netop af samme grund.
Jo folk var meget religiøse i gamle dage, dengang var der også tvungen kirkegang.

Top Svar Citer
#8219 - 03/12/2009 16:35 Re: "DE TROENDE" [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Kære Treram,

Drop nu det navnegætteleg - der er jo en grund til, at jeg er anonym.

Her er et par kommentarer til det, du har sagt:

"Fordi jeg mener at troen på en gud uanset hvad, har medført og medfører umenneskelige virkeligheder."

- Du kender da ikke til alle de private hjem eller hjerter, som tror på Gud. Heller ikke ved du, hvordan de tror på Gud - eller hvad de overhovedet lægger i ordet.

"Troen på en gud har bl.a. medført lidelser for kvinder der ønskede en abort"

- Er det troen på Gud, der per se fører til dette? Eller er det snarere troen på en bestemt virkelighedsopfattelse, hvor ordet "Gud" indgår på en helt speciel måde? Du taler om bestemte religiøse retninger og fortolkninger, men du kalder det "troen på Gud". Se nuancerne.


"jo jeg hader paven og hans følgesvendes for hvordan de benytter religionen til at dække sig og andres pædofile optræden overfor børn"

- Hvem gør dog ikke det, Treram????? Det gør de fleste mennesker da! Problemet er, at du kæder det sammen med "troen på Gud". At nogle påstår at handle i "Guds navn", gør dem jo ikke troende og handlende på Jesu ord! Igen må du lære at skille tingene ad.
Top Svar Citer
annonce
Side 13 af 18 < 1 2 ... 11 12 13 14 15 17 18 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
28/04/2024 02:48
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ny portugisisk regering undsiger præsid..
28/04/2024 03:57
Moderaternes ordfører kalder Frederik V..
28/04/2024 02:16
45 mennesker dræbt i oversvømmelser i ..
27/04/2024 23:17
31-årig fængslet og sigtet for drabsfo..
27/04/2024 23:12
Ny lov giver op til 15 års fængsel for..
27/04/2024 22:05
Nyheder fra Religion.dk