annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15660759
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380389
Et andet syn 1989730
Jesu ord 1522508
Åndelig Føde 1515606
Galleri
Hammershus
Hvem er online?
3 registrerede ABC, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 379 gæster og 32 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 11 af 18 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 ... 17 18 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#8177 - 29/11/2009 01:54 Re: "DE TROENDE" [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Kære Treram,

Du er meget personlig og fordømmende, når du revser religionens tilhængere for noget, de ganske enkelt ikke har gjort. Du lyver dem alt muligt ondt på. Og det er frygteligt at høre på.

At nogle vælger at begå forbrydelser skal jo ikke lægges andre til last. Hvis ateister begår mord, betyder det jo ikke, at ateismen er morderisk, og at alle ateister har ondt i sinde. På samme vise med religion.

Dine hadfulde udfald på daglig basis er meget uretfærdige. Du kan ikke være det bekendt. Men de sande troende vil også bede for enhver, der spyr den slags had og løgnagtig ondskab mod dem.
Top Svar Citer
#8184 - 29/11/2009 21:46 Re: "DE TROENDE" [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Du har vist lidt læsebesværligheder min kære ven.
Hvor læser du at jeg revser religionernes tilhængere overhovedet?, jeg revser den katolske kirke og dens "højagtige" embedsmænd for at skjule embedsmændenes frygtelige ugerninger og den katolske kirke med paven i spidsen for at gøre alt hvad står i deres magt for at intet kommer ud til offentligheden om ugerningerne, men jeg kan så forstå at du forsvarer disse kristne udyr, for du vil vel ikke benægte at de er kristne?.

Jeg tror der er mange forældre der hader disse kristne udyr og ønsker dem et vist sted hen og gør de ikke det ville det være nogle dårlige forældre, som har et dobbelt problem fordi de ikke troede på deres egne børn, men kun troede på de "højagtelige kristne" udyr.
Først da børnene blev så voksne så de selv kunne stå frem, kom afsløringerne.

Så min kære ven du har lidt af et forklaringsproblem, er du i familie med paven eller hans "håndlangere", man skulle næsten tro det med din forsvarstale.

Prøv lige engang at læse rapporten fra ende til anden så kan det være du vågner op, det er skrækkelig læsning, men det tør du jo ikke, det kunne være du mistede din forkvaklede tro.



Redigeret af treram (29/11/2009 21:48)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#8185 - 29/11/2009 21:52 Re: "DE TROENDE" [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Du revser da troens tilhængere, når du siger, at religiøsitet er et tegn på manglende intelligens.

Jo, jeg vil benægte, at de mennesker, som voldtager, er kristne. At være kristen er nemlig ikke noget, man bare kalder sig, og så er man hokus-pokus kristen. At være kristen vil sige at tro på Jesus, og han talte om selvopofrelse, uselviskhed, at give (at give i det skjulte), at brødføde fattige, at elske sine fjender, osv.
Top Svar Citer
#8186 - 29/11/2009 22:16 Re: "DE TROENDE" [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Tak for dit svar, jeg forstår på det, at du mener at paven med håndlangere ikke er kristne når de kan udføre sådanne nogle gerninger, det er jo ikke første gang at den kristne kirkes mænd har udført endda værre ting, hvad med inkvisitionen, ikke fordi vi skal grave alle de gamle uhyrlige historier frem igen,men også disse mænd var særdeles kristne, de er lige så kristne som biskopperne og præsterne i USA, Canada og Irland der deltog i børnemishandlingerne og paven der stod bi med gode råd og som fik betalt for at være kristne.

Efter min mening er religiøsitet et tegn på manglende intelligens, kan man ikke skrive det?, der bliver skrevet meget andet om ateisterne, de er følelskolde, uden næstekærlighed, er nogle tåber o.s.v. Det kan jeg så opponere imod, hvilket jeg sjældent gør så, der er ytringsfrihed her i Danmark.
Og at man kan tro på en af en jomfru gudeskabt tømmersøn, der skulle have en masse gode råd at dele ud af, kunne gå på vandet og lave sten om til brød o.s.v. ærligt talt det lugter sku lidt af Munchausens historier, som vist ingen tro rigtigt på, men man skal da ikke være for sikker, den sidste idiot er ikke skabt endnu. Sorry det var ikke dig jeg henviste til.



Men det er så kun kirkegængerne i den katolske kirke der kan regnes for katolske kristne-hvor er det dog svært.
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#8188 - 29/11/2009 22:21 Re: "DE TROENDE" [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Kære Treram,

Jamen, jeg mener skam heller ikke, at inkvisitionens mænd var kristne. Det var de da overhovedet ikke. Kristenhed består i at tro på Jesus, der overleverede os et budskab om uselviskhed og selvopofrelse og kærlighed. At forbryde sig mod alt, hvad han sagde, kan da næppe kaldes "tro".

Det er blot mænd, der kaldte sig noget bestemt, for at "empower" sig selv og deres ugerninger.
Top Svar Citer
Array
Side 11 af 18 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 ... 17 18 >


Seneste indlæg
Kom op på bjerget...
af ABC
20/04/2024 13:52
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
20/04/2024 13:31
Vigtige præciseringer
af ABC
20/04/2024 13:23
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Region vil tage hul på milliardlån til..
20/04/2024 12:26
Coops regnskab går i minus med 717 mill..
20/04/2024 11:31
Clara Tauson er finaleklar uden kamp
20/04/2024 11:28
Haiti er hærget af vold: Bander bortfø..
20/04/2024 11:04
Politi undersøger sprængning af pengea..
20/04/2024 10:06
Nyheder fra Religion.dk