annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15738219
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2387905
Et andet syn 1995517
Åndelig Føde 1535871
Jesu ord 1527186
Galleri
Delfin i Aalborg Nørresundby
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 188 gæster og 117 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 12 af 18 < 1 2 ... 10 11 12 13 14 ... 17 18 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#8192 - 30/11/2009 20:05 Re: "DE TROENDE" [Re: ALH]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Anne.

Du havde ret jeg havde "glemt" dig med et svar på et indlæg, jeg havde lidt svært ved at finde det, men nu er jeg her.

Jeg husker ikke lige hvad det var der bragte os sammen første gang, men jeg husker ikke noget med stationer, jeg har gået på alle stationerne på: via dolorosa, men mødte dig ikke der, mødte heller ikke ham tømrersønnen, der skulle være så god. Måske fordi han var klar over at jeg jagede ham.

Der er lige nu en anonym der jager mig og prøver at skamme mig ud, fordi jeg er efter den katolske kirkes ugerninger i Irland, jeg tror ikke han tør læse rapporten, har du læst den?, man føler sig hensat til starten på middelalderen og ikke til det enogtyvende århundrde, eller har du travlt med opgaver?.

Jeg ville nu heller ikke have ham på julebordet, hvis jeg fik "ram" på ham. Og mig får han ihvertfald ikke "ram" på, der er jeg for kløgtig.

Men rigtigt- dyr kan jeg ikke få mig selv til at nedlægge og mærkeligt nok, er jeg ved at være mættet af at spise dyr, der skal ikke så megen kød på tallerkenen, så mister jeg appetitten, men jeg er dog ikke vegetar (endnu).

Men vi er vel fra naturens side bestemt til at være kødædere, det har noget med tænderne at gøre.

jeg tænker på om vi skipper alle køerne, der giver for meget metangas og vi så bliver vegetarer, så bliver det vel bare os der slipper metangasserne løs, hvis vi får 7 maver når vi begynder at spise græs?, så det hjælper ikke på jordens klima.

Så det kunne være vi skal holde lidt tilbage med at blive vegetarer.







Redigeret af treram (30/11/2009 20:18)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#8193 - 30/11/2009 20:21 Re: "DE TROENDE" [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Du er ikke kun ude efter den katolske kirke. Du er ude efter religion.

Heller ikke passer det, at jeg "vil skamme dig ud", fordi du er ude efter den katolske kirke. Du har selv set mig sige, at jeg ikke bryder mig om hele pavegildet, at inkvisitionens mænd ikke er kristne, og at de der voldtager umuligt kan være troende, selv om de kalder sig for dette.

Så la' nu være med at fordreje tingene.

Top Svar Citer
#8195 - 30/11/2009 20:30 Re: "DE TROENDE" [Re: treram]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Hej treram

Jeg tror, at du mistolker den anonyme, som jo allerede har præsenteret sig og derfor burde du vide, at han heller ikke er katolik eller ynder at skulle forsvare katolocismen. Med lad nu det være.. Jeg har ikke fået læst rapporten, har travlt ja.. Fik netop i dag startet på min opgave om traditionel tro og ny - en udersøgelse af, om der er en ny tro på vej, sådan som en tidl. biskop hævder det (hvilket har kostet ham adskillige dødstrusler fra rablende kristne:). Dette sagt meget overordnet. Nu bliver jeg nødt til at lukke ned og må vente med besvare de små indlæg til i morgen, når pausen lige melder sig smiler

Mvh
Anne
_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
#8198 - 30/11/2009 22:05 Re: "DE TROENDE" [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Kære Treram,

Du springer vist over, hvad jeg skriver til dig.

Jeg har netop skrevet flere gange nu, at jeg IKKE bryder mig om pavegildet, og at pavehatten og scepteret og de fine fingerringe burde gå til at brødføde fattige.

Jeg har også skrevet, at inkvisitionens mænd umuligt kan være kristne. Man er ikke kristen, fordi man kalder sig kristen. Hvis man forbryder sig mod alt, hvad Jesus sagde (eller de ord, der tilskrives ham i nt), hvordan skulle man dog så kunne kalde sig troende på Jesus?!

Så jeg forstår ikke helt, hvad du det er, du mener, at jeg melder pas på...

Problemet er stadig det samme: Du associerer paven med religion, og videre associerer du så til alle religionens tilhængere, som du kalder uintelligente. Du må lære at skille tingene ad - OG læse hvad jeg skriver til dig.

- Indtil da vidner du kun om, at din agenda har givet dig så solide skyklapper på, at du kan påstå, at man ikke har skrevet, PRÆCIS hvad man rent faktisk har skrevet til dig.
Top Svar Citer
#8199 - 30/11/2009 22:30 Re: "DE TROENDE" [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
" Hvis man forbryder sig mod alt, hvad Jesus sagde( eller de ord der tilskrives ham i nt) hvordan skulle man dog så kalde sig troende mod Jesus?."

Hvis du ærer dine forældre mere end mig, er du mig ikke værdig, hvis du ærer dine børn, søstre og brødre mere end mig, er du mig ikke værdig, er vist ord mange kender.
Jeg tror kun et fåtal ærer Jesus mere deres egen familie, så det kan kun være et fåtal der kan være troende mod Jesus/ kristne.

Men du har sikkert en anden "udlægning" af teksten, det er jo næsten altid nødvendigt for at få det til at passe i sit kram.

Min agenda er at prøve at åbne øjnene på det af religionerne undertrykte folk, så de bl.a. kan lade deres børn få en fornuftig opvækst, uden at skulle tage stilling til de eventyrlige historier, som de troende kan diske op med, den dag de selv er i stand til at bestemme om de vil være medlem af en kirke, når de er myndige, så lad dem dog bestemme der.

Men så går religionerne den sikre død i møde, kan man forstå på alle de ubehjælpsomme præsters og biskoppers forsøg på at erholde hals og råderetten over de umyndige børn.

Den dag religionerne er blæst væk fra jordens overflade, vil blive en glædens dag, uden krig, kiv og nedslagtning af hinanden i faderens sønnens og helligåndens navn.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
annonce
Side 12 af 18 < 1 2 ... 10 11 12 13 14 ... 17 18 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
30/04/2024 14:16
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Nyheder fra DR
Venstre freder Nyborg-borgmester: Forsla..
30/04/2024 19:50
Haiti får ny præsident og premierminis..
30/04/2024 19:10
Børn i daginstitution i Køge blev hent..
30/04/2024 19:00
Unge blev Danmarksmestre i kål
30/04/2024 18:27
Sådan påvirker skibsbrand togtrafikken..
30/04/2024 18:03
Nyheder fra Religion.dk