annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Blitz your Bliss
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 10 gæster og 90 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 28 af 28 < 1 2 ... 26 27 28
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#45323 - 11/08/2025 12:13 Re: Lys [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hanskrist kræver, at man "taler sandt", og han tager tillige "patent på sandheden", mens han igen og igen lyver om mig.

For mig gælder det om at udtrykke sin ærlige mening - i respekt for andres ærlige meninger.

Arne.
Top Svar Citer
#45324 - 11/08/2025 20:34 Re: Lys [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Citat:
Arne: Det sætter jo også Bibelen lidt i skyggen - til fordel for den direkte oplevelse.

I skyggen?

Jeg vil mene: Har du oplevet Kristus, ja, så har du også oplevet Faderen og dennes Ånd.

Citat:
De ord, jeg siger til jer, taler jeg ikke af mig selv; men Faderen, som bliver i mig, gør sine gerninger. Tro mig, at jeg er i Faderen, og Faderen er i mig; hvis ikke, så tro på grund af selve gerningerne.
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/joh/14

Man kan ikke designe sin egen opstandne Kristus.

Citat:
ARNE: Har du set, at hans højre hånd, "Kærlighedshånden", er dobbelt så stor som den venstre, "Bibelhånden"

Ja, nu du siger det – men som du måske husker, er ikoner ikke rigtig min kop te. Det der fangede min interesse, var det med Helligånden …
men har du så tænkt over, at bibelen er nærmest hjertet?

Citat:
ARNE: Jeg har ikke haft til hensigt at provokere med min ikon-snak, men ser jo, at det netop er dét, der er sket, og at ikon-oplevelsen f.eks. kan opfattes som "antikristen" eller som "indbildning".

Enhver indbildning kan vel opleves som virkelighed for et menneske – selv om den kun eksisterer i bevidstheden.

Indbildninger er nok en blanding af kultur, kollektiv påvirkning, ønsker og andet, vil jeg tro – for hvordan forklares det ellers, at så mange tilbeder den samme gud?

Mennesket må have et sted i bevidstheden, som giver rum for Gud - noget højere, som også kan opleves gennem meditation, eller bare ved at flytte fokus og ændre adfærd og værdier.

Men godt du har lært kærligheden at kende.

Bibelsk kendes den, fordi Gud elskede os først.

Bibelen siger også, at Gud er den som drager –

Måske det er forklaringen på dine mange besøg til klosteret (?)

.
Top Svar Citer
#45325 - 11/08/2025 21:18 Re: Lys [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Citat:
Tikka til Arne:

Jeg vil mene: Har du oplevet Kristus, ja, så har du også oplevet Faderen og dennes Ånd.

Ja ihvertfald den virkelighed med Gud Jesus Kristus Åbenbarer os - må man tage imod foran et Jesus Kristus Ikon og gør man ikke det eller har man ikke erfaret dette som Arne åbenbart ikke har så er det blot et portræt af et menneske måske forestillende i Arnes hoved Jesus - men ikke Jesus der er Kristus.

For at der skal være tale om Jesus der er Kristus skal der være en Åbenbaring Jesu Kristi Gud Fader gennem Helligånden.

Alt dette benægter Arne. Og Arnes skræmmende gennem årene Anti Jesus Kristus budskaber gør at den Ortodokse Kirke ville kyle manden ud på røv og albuer.

Han er selvfølgelig velkommen i deres Kirke og menigheder men hans skriverier får ikke lov til at se dagens lys og holder Arne stædigt på at hans skriverier skal frem i lyset bliver han smidt ud på røv og albuer da de er så skræmmende Anti Jesus Kristus som noget kan være.

Arne ville forvirre menigheden med sine Anti Jesus Kristus budskaber, skriverier.

Det ved Arne godt også derfor han siger han ikke er kristen og ikke tror på nogen Åbenbaring Gud i Jesus Kristus.

Arne siger jeg lyver - det gør jeg bestemt ikke - men Arne manipulerer os andre og eventuelle læsere.

Jesus Kristus er ikke Gudløs og ej heller panteist og slet slet ikke agnostiker. Det er det sidste af alt Jesus Kristus er og det sidste af alt i verden Jesus Kristus disciple og tilhængere er uden hvem ingen mennesker ville vide noget som helst om Jesus Kristus.

Jesus er modtaget i verden som Kristus fordi mennesker har taget imod Jesus Kristus Åbenbaring vores virkelighed med Gud. Og Guds Kærlighed Kristus er udgydt i vore HJERTER gennem Helligånden.

Den virkelighed med Gud Jesus Kristus Åbenbarer os og som vi tager imod er vores FADER'SØN eller JEG'DU kreative dynamiske kommunikerende BØNs'HØRENDE samspils'virkelighed med Jesu Kristi Gud Fader gennem Helligånden.

Hvilket ethvert kristent Fromhedsliv og TROsLIV og SPIRITUALITET har taget til sig som det naturligste og mest selvfølgelige af alt.

Arne vil ikke vide af disse forhold men ikke nok med det han har i årevis ringeagtet det forhold, den virkelighed med Gud omtalt ovenfor, som er blevet verden Åbenbaret i Jesus Kristus og som er årsagen til at Jesus er blevet taget imod som Kristus.

Var Jesus ikke blevet taget imod som Kristus ville vi aldrig have hørt noget som helst om Jesus Kristus og ingen Ikoner eller Nye Testamente og Paulus Breve ville vi have haft og ingen Kirker og ingen kristendom.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist

Sandhed er et kriterium der begrænser os mennesker i den forstand at vi skal holde os til sandheden - til at tale sandt og at alt ikke er lige sandt og godt i en sag - at vi ikke kan sige hvad vi lyster. Jamen så er der ikke Trosfrihed råber Arne op om i tide og utide - fordi i Arnes hoved betyder Trosfrihed at vi må mene hvad som helst er sandt bare det er noget et menneske har oplevet.

Arne vil ikke holde sig til sandheden fordi så er der ikke Trosfrihed ifølge manden - Trosfrihed er at uanset hvad vi har oplevet så er det sandt.
Side 28 af 28 < 1 2 ... 26 27 28

Seneste indlæg
Lys
af Hanskrist
11/08/2025 21:18
Misforståelsen
af somo
07/08/2025 08:15
Guds Ord
af Hanskrist
05/08/2025 18:04
DE TOBENEDE ABER
af Hanskrist
23/07/2025 14:10
Kristus-Ordet
af Tikka
22/07/2025 17:15
Nyheder fra DR
Støre og Solberg erklærer sig som stat..
11/08/2025 22:22
Lars Løkke efter drab på journalister ..
11/08/2025 20:50
Stærk vind og over 40 grader - Spanien ..
11/08/2025 20:03
EU: Vi støtter USA's arbejde for fred i..
11/08/2025 19:55
Trump om Putin-besøg i Alaska: Det bliv..
11/08/2025 18:24
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Tilfælde af flåtoverført hjernebetæn..
11/08/2025 20:26
Støre og Solberg erklærer sig som stat..
11/08/2025 19:56
Toldpause mellem USA og Kina forlænges ..
11/08/2025 18:59
EU godkender hollænderes milliardkøb a..
11/08/2025 18:53
Nu kan den danske stat få aktiemajorite..
11/08/2025 17:50