|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Lys
|
Hej Tikka. Tak for svar. Du har hjulpet mig til at forstå, at en Ikon-oplevelse er svær at acceptere i Luthersk kristendom, og derfor bliver set som indbildning. Jeg har søgt at mærke efter, om det også gælder for mig, men hvad jeg oplever, det var den første gang så nyt og så helt fremmed for mig, at jeg ikke kan få det til at være "mit værk" Mine Ikon-møder er jo uden ord men fuld af følelser og intuitioner, dog få minutter efter mit første Ikon-møde fik jeg ordene: Tag ikke dogmerne for højtideligt. Det gjorde mig snotforvirret. Jeg spurgte mig selv: Hvor kom de ord fra? - og indså, at de måtte være fra Kristus.
Det har så langsomt fået mig til at være opmærksom på, at Bibelens Nye Testamente jo er skrevet af mennesker, som jo ikke kan fortælle andet og mere end, hvad de som mennesker har opfattet. Det har ført mig til spørgsmål som: Er Kristus udover at være Kristus for mennesker også Kristus for kloden - og for universet? Dét bilder jeg mig ikke ind at få svar på, men min tro er: Ja.
Jeg er klar over, at alt dette kan opfattes som meget provokerende for kristne mennesker. Det er ikke hensigten - men at forbyde sådanne emner her på Trosfrihed.dk, mener jeg ville være forkert. Håber på din forståelse herfor.
Arne
|
|
|
|