annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15780480
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2392052
Et andet syn 1998337
Åndelig Føde 1555892
Jesu ord 1529942
Galleri
Limfjorden, Strandparken Nørresundby
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 242 gæster og 181 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 12 af 17 < 1 2 ... 10 11 12 13 14 16 17 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#43487 - 24/04/2024 22:39 Re: Min ”religion” [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3677
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:


Hanskrist.
Du vil have mig "brændt på kætterbålet" for min modstand mod "at lænke Gud".
Det tror jeg ikke vil lykkes dig her på Trosfrihed.dk, og jeg opfordrer fortsat til, at vi i stedet kommunikerer i gensidig respekt, og at vi forsøger at forstå hinanden.



Nej jeg vil ikke have dig brændt på kætterbålet - men vil påpege at den Gud Jesus Kristus forsoner os med og åbenbarer for os er den Gud og Gudsforståelse du ringeagter og afviser på skrift ret ihærdigt igen igen især igennem de seneste flere år - går vi ti år tilbage i tid så vi ikke dette så udtalt hos dig.

Alt dette er okay Arne - og da især når du som ikke kristen selvfølgelig ikke skal stå på mål for de kristnes gudsforståelse.

Der hvor problemet opstår er at samtidigt med at du benægter og afviser og ringeagter den Gud Jesus Kristus forsoner os med og åbenbarer for os, ja så flager du med et Jesus Kristus Ikon.

Dette er groft misbrug af Jesus Kristus. At du benægter alt det Jesus Kristus religionshistorisk er verdenskendt for og samtidig flager med et Jesus Kristus Ikon.

Det er meningsløst selvmodsigende og den ortodokse kirke ville blive ganske forfærdet hvis de så hvad du skriver samtidigt med at du flager med et Jesus Kristus Ikon.

Iøvrigt bedrager du eventuelle læsere, som du fører bag lyset.

Du kan simpelthen ikke skrive som du gør og samtidigt bevare din troværdighed når du hiver din kanin 🐰 op af hatten - et Jesus Kristus Ikon.

Det er groft manipulation og misbrug af Jesus Kristus - ja alt det han er religionshistorisk verdenskendt for bekæmper og afviser du og ringeagter du samtidigt med at du ikke er bleg for at flage med dit Jesus Kristus Ikon.

Vi behøver ikke snakke mere om det. Men det er og bliver min holdning at det ingen steder hører hjemme uden at blive påtalt - og det vil jeg altid gøre.

Det har intet med et kætterbål at gøre - men om troværdighed og om vi er forstandige voksne mennesker der er værd at lytte til.

Du udviser jo ingen respekt og forståelse for Jesus Kristus - du bekæmper og ringeagter alt han er religionshistorisk verdenskendt og anerkendt for - men det afholder dig ikke fra at misbruge ham på det groveste når du flager med dit Jesus Kristus Ikon.

Tænk at Gud er kommet vi mennesker nær i Jesus Kristus - her bliver vi mennesker forsonet med Jesus Kristus Gud Fader vi som Guds Børn med Guds Ånd. Alt hvad Jesus Kristus siger om Gud benægter du og ringeagter du.

Jo mere jeg tænker over det - jo mere absurd grotesk forekommer det mig at være og den ortodokse kirke ville smide dig ud på røv og albuer.

Nå jeg må stoppe nu - for jo dybere jeg tænker over misforholdet og den selvmodsigende meningsløshed der er tale om og misbruget af Jesus Kristus - jo mere rystet bliver jeg og forarget over at sådan noget kan finde sted uden at andre end undertegnede påtaler dette absurde groteske forhold.

Du mister simpelthen din troværdighed hos folk der har bare lidt forstand på tingene.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist

Vi må videre - jeg må videre
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#43489 - 24/04/2024 23:10 Re: Min ”religion” [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7213
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist.
Det er jo tydeligt, at du er forarget, men det er uklart for mig, hvad det egentlig er, du er forarget over.
Den tekstforklaring, jeg har skrevet i Billedgalleriet, er jeg sikker på, kan godkendes af den ortodokse kirke.
Så hvad er det præcis - kort og klart - der forarger dig?
(Jeg har ikke til hensigt at forarge nogen, men jeg slipper heller ikke min trosfrihed)
Mvh. Arne.
Top Svar Citer
#43491 - 25/04/2024 00:40 Re: Min ”religion” [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3677
Sted: Nørresundby
At du kan flage med et Jesus Kristus Ikon samtidigt med at du på skrift indædt bekæmper alt det Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt og anerkendt for at have bragt i spil i verden


efterfølgende i citationsboks er så anti-Jesus Kristus agtigt og fjendtligt som noget kan være (jeg laver fed skrifttyper der hvor du siger det stik modsatte Jesus Kristus).

Citat:
Arne:


Og de mange religioner, der hver på deres måde påstår at have viden om det guddommelige, det åndelige, er for mig hovmodige og lidet troværdige.
Dét, at de gør mennesket til verdens centrum, finder jeg naivt og snæversynet.
Idéen om en menneskelignende superfader hævet over barndommens far - i matriarkalske samfund en supermoder - opfatter jeg som en primitiv og nærsynet ønskedrøm.
Jeg forstår godt længslen efter en guddommelig menneskelignende almægtig og kærlig person, som man trygt kan bede til, men for mig er det guddommelige noget langt, langt højere, som det er håbløst for os mennesker at søge at fatte, og som jeg heller ikke tror er meningen med menneskelivet.


du siger og fortæller det modsatte som Jesus Kristus

helt i orden at du tager så kraftigt afstand fra alt det Jesus Kristus er verdenskendt og anerkendt for at have bragt i spil i verden,,,

hvis du altså ikke på samme tid vil flage med et Jesus Kristus Ikon

det er groft misbrug af Jesus Kristus - og du bedrager og fører alle læsere bag lyset,,, med din flagen med dit Jesus Kristus Ikon,,, ja mange vil jo tro at du respekterer og anerkender Jesus Kristus - hvilket jo med dine tekster som fx det i citationsboks ovenfor viser at du overhovedet ikke gør


-0-0-0-

det med fede typer i citationsboksen er så fjendtlig og anti Jesus Kristus agtigt som noget kan være,,, Jesus Kristus indtog nøjagtig det modsatte standpunkt af dit,, alt det du gør grin med og benægter muligheden af er det Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt og anerkendt for at have bragt i spil i verden

-0-0-0-

men ud over at du både kan blæse og have mel i munden og din højre hånd ikke aner hvad din venstre hånd laver -- så kunne jeg godt tænke mig at skrive nogle mere principielle indlæg om hvad det er vi skal bemærke at Jesus Kristus har bibragt os, hvilken Gud er det Jesus Kristus forsoner os med og hvilken gudsforståelse og virkelighed med Gud er det han bringer verden, bringer os, vi kristne der jo møder Gud i Jesus Kristus

ja "den" du Arne bekæmper med næb og klør og gør grin med, ja "den" Gud og virkelighed med Gud Jesus Kristus forsonede os med er den du Arne benægter og ringeagter ---- men dette kunne jeg sagtens leve med, forargelsen opstår først når du til trods din fjendtlige anti Jesus Kristus indstilling til de her spørgsmål også på samme tid vil flage med dit Jesus Kristus Ikon

det kan man selvfølgelig ikke - ihvertfald ikke på en debatportal uden at det bliver påtalt og ja det skal påtales, da du jo fører folk bag lyset, det er jo snyd og bedrag af værste skuffe og meget groft misbrug af Jesus Kristus


måske er det et mere udbredt fænomen at mange gerne vil smykke og pynte sig med Jesus Kristus selv om de siger/skriver det modsatte af hvad Jesus Kristus stod for - som du jo gør i ekstrem grad, ja kender ingen der siger netop det stik modsatte af Jesus Kristus,,, du er så fjendtlig og anti-Jesus Kristus agtigt som et menneske kan være,,, som om du er besat af at sige det modsatte og tage afstand fra Jesus Kristus, og dog til trods vil du flage med et Jesus Kristus Ikon


-0-0-0-

spænd sikkerheds selerne, nu bliver det teologisk formel 1 race - nu kræver det, det store kørekort i teologi

hvis ikke Gud havde det indre liv jeg har redegjort for (i forbindelse med at jeg påstod Gud ikke var ensom) da ville vi mennesker blive opløst og gå til grunde i Gud, men fordi Gud har dette indre liv i sig af Fader Søn og Helligånden da går vi mennesker ikke til grunde i Gud


Hvis det absolutte er det ene, betyder det, at når man har søgt og fundet det absolutte, reduceres man til dette ene, som i sidste ende udelukker ethvert personligt forhold. Den som opnår dette ene, smelter selv bort og taber sig i det ene. Han har ikke længere liv som person. Hans egen person går op i et upersonligt univers... men de kristnes Gud er Kærlighed. Han opsuger ikke andre i den totale intethed og udslettelse af personen, som et nirvana, men han giver. Han skænker sit eget menneskelige liv for at vi skal få del i hans guddommelige liv: "Jeg er kommet for at de skal have liv og det i overflod" Joh. 10:10. Vi må spørge: er opløsning af personen virkelig bedre end dens fuldkommengørelse? Niels Arbøl: Den Lykkelige forening - grundbog i katolicismen. Side 129.

Paul's mysticism was not like the mysticism elsewhere described as a soul being at one with God. In the mysticism he felt and encouraged, there is no loss of self but an enriching of it; no erase of time or place but a comprehension of how time and place fit within the eternal. A. Schweitzer.

Det bedste ved kristendommen er at den helt absurde ensomme monoteistiske gudsforståelse bliver afløst af den trinitariske gudsforståelse, at der er et indre liv i Gud og er der et indre liv i Gud kan vi være i Gud uden at gå til grunde - ja tværtimod vi opnår som Paulus skriver:

er vi mennesker allerede i Gud i Kristus udvalgt, før verden blev grundlagt, for at blive ført frem som fuldkomment i Kristus, til at stå hellige og uden fejl for Guds Ansigt i Kærlighed.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#43493 - 25/04/2024 13:02 Re: Min ”religion” [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3677
Sted: Nørresundby
Hej Arne prøv at scroll lidt rundt i den tråd her for 15 år siden og bemærk hvor fin en samtale vi har om din Jesus Kristus Ikon oplevelse og ja også om den kristne tro.

Tråden Kristendom og Buddhisme


Det jeg mener at have observeret der er sket med dig på de 15 år er at du er blevet mere og mere dogmatisk og radikal og ja pessimistisk eller negativt indstillet til vi menneskers muligheder for spirituelle erfaringer. At der virkelig er en direkte positiv åndelig spirituel virkelighed vi mennesker har kontakt til og kan gøre os erfaringer med og blive vældige beriget igennem med både kraft (kræfter og energier) og Visdom (stor indsigt) og erfare Kærlighed og andre velsignelser - himmelske åndelige velsignelser.

Måske du kunne have lyst til at knytte en kommentar til hvad jeg skriver om dig i afsnittet ovenfor Arne - hvordan jeg vurderer dig fra dengang (hvor jeg fandt dig mere positiv) til i dag hvor jeg finder dig meget radikal, dogmatisk afvisende og negativ indstillet overfor det spirituelle som jeg redegør for det spirituelle ovenfor (lige så du ved hvad jeg forbinder spiritualitet med).


Mange Kærlige Hilsner HansKrist


PS:

For Tikka og ABC og Gerth og andre det kunne være lærerigt også for jer at scrolle i denne tråd "Kristendommen og Buddhismen", fordi I der vil kunne erfare hvordan en god debat kunne tage sig ud.

Ihvertfald det de store debattører, som Kræn-p og Anne (ALH) med flere andre, de kunne i gamle dage var at forholde sig tekstnært til hvad dem man debatterer med skriver og hvordan de argumenterer.

Man udviste respekt for andres argumentation og dette var bestemt ikke altid lige med at man var enige med modparten, men man viste tydeligt modparten at man havde læst vedkommendes tekst og argumentation og man gav ros såvel som kritik.

Dette er stort set forsvundet idag, i årevis har jeg skrevet det ene indlæg efter det andet som Kræn-p om han havde været her idag, ville have sagt om: HansKrist har endnu engang skrevet et brandsat godt indlæg. Og det gjorde Kræn-p selv om vi var uenige og også Anne (ALH) og Flemming Vang gjorde det og alle tre havde de en livlig korrespondance med mig privat. Vi skrev rigtig meget til hinanden og jeg husker da min mor læste nogle lange lange mails mellem Kræn-p og mig at hun sad med tårer i øjnene og sagde, det var utroligt at to mænd kunne skrive sådanne dybsindige breve til hinanden hvor de åbnede sig for hinanden om livets dybeste anliggender.

Det var meget rørende.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#43494 - 25/04/2024 14:07 Re: Min ”religion” [Re: Hanskrist]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Har vi andet at lave ler Hvem ved blinker Måske skulle jeg skrive en bog heart heart heart heart heart heart heart Hvad har menneskene brug for...

Citat:
Krigen i Israel/Palæstina

Som udenforstående med begrænset kendskab til og forståelse af tragedien i Israel/Palæstina skal man være meget varsom med at udtale sig kategorisk og komme med lette løsninger. Begge folk kæmper en eksistenskamp, og tragedien bør ikke behandles som en intellektuel øvelse. Det er virkelighed. Det er tragedie, kød og blod, og mennesker der lider endeløst på begge sider.

Alligevel vil jeg forsøge følgende:

Den tanke som spejler sig i konflikten og krigen – en tanke som ikke kan bekæmpes hverken med terror eller krig – forekommer mig at være denne: ”Dette land er vores”. Dette hævder begge parter. Den nuværende israelske regering og Hamas er kun de seneste manifestationer af denne tanke. Andre – måske endnu mere ekstreme – ansigter for tanken kan tænkes i fremtiden, hvis ikke en løsning findes som er acceptabel for begge parter.

Volden fra begge sider spejler sig også; jo mere vold man lægger bag den grundlæggende tanke, ”dette land er vores”, jo stærkere reaktion fra modparten, jo mere eskalerer volden.

Israel har lidt under bestialsk palæstinensisk terror i årtier, palæstinenserne har lidt endeløst i mange årtier, henrettelser af deres politiske ledere, ydmygelser, chikaner i det de ser som deres eget land; på begge sider ud fra den grundlæggende tanke, ”dette land er vores” med dertil hørende spejlende vold fra begge sider.

Hvis ikke man finder en måde for fredelig sameksistens, er der kun folkemordet tilbage; hvis ikke man finder en fælles fred – som ikke kun er en nedfrosset krig – en virkelig fred, er den eneste løsning en total udslettelse enten af alle israelere eller alle palæstinensere. Og da folkemord jo ikke er en farbar vej, er der – efter hvad jeg kan se – kun fredelig sameksistens tilbage som acceptabel udvej.

”Dette land er vores” er en tanke som ikke kan føres til sejr med krig eller terror uden folkemord. Måske man skulle forsøge med ”dette er vores fælles land”. Er der anden udvej?

Han er bare super...

https://carstenplougolsen.com/nonfiction/

Your friend forever

Krishna

PS: Kom op på bjerget...
Top Svar Citer
annonce
Side 12 af 17 < 1 2 ... 10 11 12 13 14 16 17 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
04/05/2024 13:32
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Hilsner
af Tikka
03/05/2024 09:21
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Borgere hoppede i vandet for at redde am..
04/05/2024 13:27
Vej spærret på grund af brændende bus
04/05/2024 12:52
89 værelser på kollegie evakueret: Bra..
04/05/2024 11:53
Over 100 varmerekorder slået i Vietnam ..
04/05/2024 11:09
Italien forbyder hvalpe-yoga
04/05/2024 08:58
Nyheder fra Religion.dk