annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15911410
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2401931
Et andet syn 2006011
Åndelig Føde 1614891
Jesu ord 1535625
Galleri
Limfjorden Nørresundby siden
Hvem er online?
0 registrerede 52 gæster og 154 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Min ”religion”

Citat:
Arne:


Hanskrist.
Du vil have mig "brændt på kætterbålet" for min modstand mod "at lænke Gud".
Det tror jeg ikke vil lykkes dig her på Trosfrihed.dk, og jeg opfordrer fortsat til, at vi i stedet kommunikerer i gensidig respekt, og at vi forsøger at forstå hinanden.



Nej jeg vil ikke have dig brændt på kætterbålet - men vil påpege at den Gud Jesus Kristus forsoner os med og åbenbarer for os er den Gud og Gudsforståelse du ringeagter og afviser på skrift ret ihærdigt igen igen især igennem de seneste flere år - går vi ti år tilbage i tid så vi ikke dette så udtalt hos dig.

Alt dette er okay Arne - og da især når du som ikke kristen selvfølgelig ikke skal stå på mål for de kristnes gudsforståelse.

Der hvor problemet opstår er at samtidigt med at du benægter og afviser og ringeagter den Gud Jesus Kristus forsoner os med og åbenbarer for os, ja så flager du med et Jesus Kristus Ikon.

Dette er groft misbrug af Jesus Kristus. At du benægter alt det Jesus Kristus religionshistorisk er verdenskendt for og samtidig flager med et Jesus Kristus Ikon.

Det er meningsløst selvmodsigende og den ortodokse kirke ville blive ganske forfærdet hvis de så hvad du skriver samtidigt med at du flager med et Jesus Kristus Ikon.

Iøvrigt bedrager du eventuelle læsere, som du fører bag lyset.

Du kan simpelthen ikke skrive som du gør og samtidigt bevare din troværdighed når du hiver din kanin 🐰 op af hatten - et Jesus Kristus Ikon.

Det er groft manipulation og misbrug af Jesus Kristus - ja alt det han er religionshistorisk verdenskendt for bekæmper og afviser du og ringeagter du samtidigt med at du ikke er bleg for at flage med dit Jesus Kristus Ikon.

Vi behøver ikke snakke mere om det. Men det er og bliver min holdning at det ingen steder hører hjemme uden at blive påtalt - og det vil jeg altid gøre.

Det har intet med et kætterbål at gøre - men om troværdighed og om vi er forstandige voksne mennesker der er værd at lytte til.

Du udviser jo ingen respekt og forståelse for Jesus Kristus - du bekæmper og ringeagter alt han er religionshistorisk verdenskendt og anerkendt for - men det afholder dig ikke fra at misbruge ham på det groveste når du flager med dit Jesus Kristus Ikon.

Tænk at Gud er kommet vi mennesker nær i Jesus Kristus - her bliver vi mennesker forsonet med Jesus Kristus Gud Fader vi som Guds Børn med Guds Ånd. Alt hvad Jesus Kristus siger om Gud benægter du og ringeagter du.

Jo mere jeg tænker over det - jo mere absurd grotesk forekommer det mig at være og den ortodokse kirke ville smide dig ud på røv og albuer.

Nå jeg må stoppe nu - for jo dybere jeg tænker over misforholdet og den selvmodsigende meningsløshed der er tale om og misbruget af Jesus Kristus - jo mere rystet bliver jeg og forarget over at sådan noget kan finde sted uden at andre end undertegnede påtaler dette absurde groteske forhold.

Du mister simpelthen din troværdighed hos folk der har bare lidt forstand på tingene.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist

Vi må videre - jeg må videre
Seneste indlæg
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Vigtige præciseringer
af somo
16/05/2024 15:16
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
Flere end 50.000 har givet deres holdnin..
18/05/2024 11:48
Mand blev angrebet i eget hjem - 33-åri..
18/05/2024 11:01
To metro-linjer er lukket
18/05/2024 11:00
Peberspray, knojern og kokkekniv blev fu..
18/05/2024 10:11
Mindst 50 døde efter kraftig regn og ov..
18/05/2024 09:06
Nyheder fra Religion.dk