annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15820860
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2394771
Et andet syn 2000374
Åndelig Føde 1576324
Jesu ord 1531253
Galleri
Sne, sne og atter sne
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 196 gæster og 37 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 16 < 1 2 3 4 5 6 ... 15 16 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#41870 - 14/11/2023 20:05 Re: Det 5. bud [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3683
Sted: Nørresundby
Hvad har jeg dog skrevet der retfærdiggør dette skudsmål:


Citat:
Arne:


Hvis den måde, som ham, der kalder sig Hankrist, opfører sig på, er noget, han har lært af Paulus, så synker Paulus i min agtelse.
Jeg tror dog, at Hanskrist selv må tage hele ansvaret på sig - sammen med sine arveanlæg og sine miljøpåvirkninger.
Og jeg tænker på, hvad det egentlig er - helt basalt - der plager Hanskrist - om han har brug for hjælp til at finde sin indre harmoni.
Sådan hjælp evner jeg desværre ikke - så jeg må nøjes med det gode ønske herom



Jeg aner ikke hvad det er jeg har gjort mig skyldig i.


Jeg har skrevet nogle af de bedste i kvalitet indlæg om problemstillingen der er på tale i 1 Kor 11.


Og så kaster du sådan et spand lort i hovedet på mig.



Vil du have jeg skal synke ned på dit niveau og Christian Braad Thomsen's niveau hvor jeg begynder at plukke tilfældige citater ud fra Nye Testamente som jeg slet ikke har formået at kontekste og læse i deres rette sammenhæng.

Hverken du eller Christian Braad Thomsen forstår den debat der foregår i 1 Kor 11 i dets større sammenhæng med resten af Paulus forfatterskab. I har ikke engang opdaget at det er Paulus der bliver udfordret af de jøde kristne.

Hader du kvalitet??? Vil du have at jeg skal være lige så overfladisk som du og Christian Braad Thomsen???

Du bliver rasende på mig fordi jeg ved noget om tingene.

Det synes jeg er en mærkelig opførsel.

Hvis du vil have fjernet forældet ragelse fra bibelen tror jeg du skulle feje for egen dør først - få kigget på om nogen kan være tjent med at du skriver:

Hitler er guddommelig og det er vores pc-er også

Og at Paulus opfordrer til korstogene

Og at Jesus fader søn billede på kvaliteten af vores virkelighed med Gud er blasfemisk naiv

Hvad du har skrevet af vanvittige ting igennem tiderne er ikke småting

Og nu angriber du mig fordi jeg går seriøs til den opgave det er at forstå hvad det er der er på spil i 1 Kor 11


-0-0-0-

Jeg tror dit problem var at du troede du sammen med Christian Braad Thomsen havde fundet noget der fuldstændig underminerede det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET ved blot at hive et par citater ud af sammenhæng som hverken du eller Christian Braad Thomsen har formået at læse i dets rette kontekst sammenhæng.

Dette er overfladisk og gør os allesammen dummere - hvilket er hvad jeg ønsker må stoppe her på Trosfrihed - at vi bliver ved og ved med at vrøvle.

Jeg vil hellere at vi går mere grundigt til værks og til stadighed bliver klogere og vi oplyser hinanden frem for at sprede misforståelser og usande påstande. Som du Arne har været en mester i gennem årene når man tænker på alle de uhyrlige påstande om Paulus du har hældt ud over Trosfrihed.

Dig der slet ikke har læst Paulus - ikke engang anede hvad der stod i Paulus brevene og du troede ovenikøbet at Evangelierne var øjenvidner beretninger.

Hvorfor er det en type som dig vi skal lytte til og ja en type som Christian Braad Thomsen - når I ikke engang har styr på hvad der burde være almen dannelse.


-0-0-0-0-


Citat:
Arne:

Uanset hvad Bibelselskabet kommer med af svar, så tror jeg næppe, det ændrer ved, at folkekirken i Danmark - efter min mening - i dag står for noget primitivt og barbarisk,


Jeg håber Bibelselskabet læser her hvad du skriver før de svarer dig

Dog tror jeg ikke hvis de læser hvad du skriver at de får lyst til at svare dig

Du virker nemlig ikke særligt tiltalende og sympatisk som person når man læser hvad du skriver som når du pludselig overfalder mig på en ganske uforskammet måde set i forhold til min seriøse indsats med at finde ud af hvad der er op og ned i det der udspiller sig i 1 Kor 11.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#41871 - 14/11/2023 20:27 Re: Det 5. bud [Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Hvad er det værste ved kristendommen...

https://www.kristeligt-dagblad.dk/kronik/p%C3%A5sk...ningsl%C3%A6ren

Jeg vil gerne drøfte tingene på et ordentligt grundlag...

https://www.saxo.com/dk/gud-er-kaerlighed_lau-sander-esbensen_indbundet_9788797205006

Eleven Hanskrist har ikke fat i den lange ende, hvilket enhver kan forvisse sig om, ved at læse bogen, men gør som I vil...

Your friend forever

Krishna
Top Svar Citer
#41872 - 14/11/2023 20:50 Re: Det 5. bud [Re: ]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3683
Sted: Nørresundby
Citat:
Jan ABC:

Eleven Hanskrist har ikke fat i den lange ende, hvilket enhver kan forvisse sig om, ved at læse bogen, men gør som I vil...


Hvad har forsoningslæren at gøre med 1 Kor 11 som er hvad vi drøfter????

INTET

Vil du godt blive ude af de tråde du ikke deltager i

Denne tråd har intet at gøre med en senere end Paulus, Kirkes forsoningslære

Så SPAM venligst ikke dette indlæg

Gør du vil jeg arbejde for at få dig udelukket - hvorfor??? Fordi du SPAMMER alle indlæg på Trosfrihed - det kan vi ikke leve med længere

Lav en tråd om forsoningslæren og hold det derover

Jeg har lige idag bestemt at hvis du også spammede denne tråd ville jeg begynde at arbejde på at få dig udelukket

Smertegrænsen for dig og din SPAMMEN alle trådene er nået

Håber du forstår alvoren i det her


PS:

Hvorfor tør du ikke møde mig på Chatroom eller hvorfor svarer du ikke på mine pb henvendelser???
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#41873 - 14/11/2023 21:56 Re: Det 5. bud [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7229
Sted: Sydsjælland
Jeg kunne få travlt, hvis jeg skulle afklare alle de fejltagelser, Hanskrist begår, når han anklager mig, men det er nok ikke nødvendigt.
De fleste, tror jeg, gennemskuer ham blinker

Jeg er jo ikke psykolog, men jeg fornemmer hos Hanskrist en enorm indre vrede - parret med storhedsvanvid - som ikke kan finde sin årsag - og derfor søger i alle retninger.
Det er nok ikke en behagelig situation at være i.
Den burde afhjælpes.
Jeg ved ikke hvordan.
Det er mine tanker om situationen for Hanskrist.

Det skal dog tilføjes, at jeg er glad for, at jeg - via dialog med Hanskrist - fik begyndt på idéen om en kristen renæssance.

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed heart smiler
Top Svar Citer
#41874 - 14/11/2023 22:18 Re: Det 5. bud [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3683
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Det skal dog tilføjes, at jeg er glad for, at jeg - via dialog med Hanskrist - fik begyndt på idéen om en kristen renæssance.



glad for, at jeg fik begyndt på ideen om en kristen renæssance


Er det en kristen renæssance at plukke tilfældige citater ud af deres sammenhæng

Du og Christian Braad Thomsen forstår ikke engang sammenhængen

I kan ikke kontekste de citater I hiver ud

Du kan ikke engang læse 1 Kor 11 til ende og forstå hvad det er der er Paulus's ærinde


Den kristne renæssance er i fuld gang og den består i at man gør det stik modsatte af hvad du og Christian Braad Thomsen gør

Nemlig at man har overblik over hele Corpus Paulus og forstår hvor meget bøvl Paulus har med de jøde kristne der hele tiden vil udstrække de jødiske religiøse skikke til også at skulle omfatte hedninger kristne

Men det vil Paulus ikke gå med til

Men Paulus vil ej heller smide de jøde kristne på porten


Du kan ikke lave nogen kristen renæssance hvis du ikke forstår dig på tingene


-0-0-0-

-0-0-0-

-0-0-0-

Vil du nu benægte det her:

Arne:

Uanset hvad Bibelselskabet kommer med af svar, så tror jeg næppe, det ændrer ved, at folkekirken i Danmark - efter min mening - i dag står for noget primitivt og barbarisk



Vil du benægte din tidligere hetz mod Paulus og sværten ham til og beskylde ham for at have opfordret til korstogene og at være repræsentant for trostvang

Jeg finder gerne citater - fra dit tonsvise af vrøvl gennem tiderne

Vil du benægte du flere gange har hævdet Hitler er guddommelig og at vores pc-er også er guddommelige

At du utallige gange har gjort grin med det "Fader Søn" billede Jesus bruger til at beskrive kvaliteten af vores virkelighed med Gud -- nok din mest tåbelige afsløring din egen uvidenhed

-0-0-0-

Du har tydeligvis tabt sutten du gamle
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 16 < 1 2 3 4 5 6 ... 15 16 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
09/05/2024 14:19
Kristi himmelfart
af Tikka
09/05/2024 14:10
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Lars Løkke advarer mod israelsk landope..
09/05/2024 15:27
Tyrkiet kalder israelske påstande om ha..
09/05/2024 15:09
Svensk politi advarer: Kriminelle rekrut..
09/05/2024 14:32
FN: 80.000 er flygtet fra Rafah de senes..
09/05/2024 13:36
Odense godkender byggeri af Novo Nordisk..
09/05/2024 13:28
Nyheder fra Religion.dk