annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15931495
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2404016
Et andet syn 2007499
Åndelig Føde 1621575
Jesu ord 1536648
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 47 gæster og 260 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 10 af 16 < 1 2 ... 8 9 10 11 12 ... 15 16 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#41910 - 17/11/2023 12:53 Re: Det 5. bud [Re: Hanskrist]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Vi når vist ikke længere med eleven Hanskrist - han er bare Paulusfikseret, og kan ikke redegøre for noget som helst, så...

https://da.wikipedia.org/wiki/Vandrer_mod_Lyset

Et godt sted at begynde...

https://www.saxo.com/dk/gud-er-kaerlighed_lau-sander-esbensen_indbundet_9788797205006

Hvor er mine øjne rettet hen...




Your friend forever

Krishna
Top Svar Citer
#41911 - 17/11/2023 13:04 Re: Det 5. bud [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3688
Sted: Nørresundby
Citat:
Jan ABC:

Vi når vist ikke længere med eleven Hanskrist - han er bare Paulusfikseret, og kan ikke redegøre for noget som helst, så...



Det er lige præcist hvad jeg kan og har gjort i alle årene

Jeg har redegjort for så meget igennem årene


Til gengæld har du endnu aldrig med dine egne ord redegjort for noget som helst

Og ja du/I må forstå at I har fået svar endda flere gange på det med forsoningen hos Paulus

Men det er rigtig I kommer ikke videre med mig ud i jeres forvirring

Du har allerede fået alt for meget opmærksomhed i forhold til at du bare kopiere de samme indlæg igen igen igen - uden at du med egne ord har demonstreret du forstår noget som helst af tingene

Men med en hjerne i sprit så mange år der går nok noget tid endnu før forstanden kommer til sig selv igen

Men du virker mere ædruelig nu - men den tvangsneurose der altid er en del af at være alkoholiker er der stadig og nu kommer denne din tvangsneurose til udtryk i at du ikke kan lade være med at SPAMME Trosfrihed

Som du før ikke kunne holde dig fra flasken

Kan du nu ikke afholde dig fra at SPAMME Trosfrihed

Så du afreagerer dine neurotiske symptomer ved at SPAMME Trosfrihed

Du er stadig ikke rask
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#41912 - 17/11/2023 14:27 Re: Det 5. bud [Re: Hanskrist]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Jeg har kun hørt dig sige, at der ikke er nogen forsoningslære hos Paulus, og at alle de kristne har misforstået ham? Det er jo ikke en redegørelse, men bare en påstand, som der mangler belæg for, så...

Your friend forever

Krishna
Top Svar Citer
#41913 - 17/11/2023 15:06 Re: Det 5. bud [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3688
Sted: Nørresundby
Citat:
Jan ABC:

Jeg har kun hørt dig sige, at der ikke er nogen forsoningslære hos Paulus, og at alle de kristne har misforstået ham? Det er jo ikke en redegørelse, men bare en påstand, som der mangler belæg for, så...


Har du nogensinde hørt eller læst hvad jeg har skrevet igennem årene?

Aldrig har du givet en respons på noget som helst.

Og nej for 117 gang der er ingen forsoningslære i Paulus Evangelium

Det kan jeg sige dig at samtlige kristne teologer er enige med mig i

For at modtage Gud i Guds Kærlighed Kristus udgydt i vore hjerter ved Helligånden der er givet os - skal ingen terpes igennem nogen forsoningslære

At tage imod Trosbegivenheden Guds Kærlighed Kristus udgydt i vore hjerter ved Helligånden der er os givet

eller Trosbegivenheden Guds Kærlighed Kristus: den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus - der danner de kristne menigheder samfund og Kirken

Skal ingen - som i INGEN - terpes igennem og stå skoleret for nogen forsoningslære (iøvrigt findes en sådan ikke hos Paulus).

At Jesus offer - ja alt hvad han ofrede for vores skyld - det kostede ham livet pælfæstet på en losseplads - gør at han ikke passer til jødernes signalement af Messias - iøvrigt derfor Paulus forfulgte de første Jesus tilhængere med denne tåbelige antagelse om at Jesus der endte sin tilværelse så kummerligt elendigt og forbandet af Gud - skulle være Messias

Men hvad nu hvis Gud virkelig var her med Jesus i verden - hvad nu hvis???


Dette er det springende punkt - Damaskus hændelsen og omvendelsen af Saulus til Paulus der i kraft af Gud ændrer verdens gang og er årsagen til at kristendommen blev den verdensreligion den er blevet til

Ja dette vil vende op og ned på alting i verden

Og det gjorde det - det har det gjort


Vi kan spekulere over hvilke kræfter Gud råder over - når han først har spillet sig ind i verden ved sin Søn - men faktum er at kristendommen er den største verdensreligion - og dens betydning er uvurderlig - vi har bare høstet frugterne heraf i en grad vi ikke kan forstå - fordi vi simpelthen ikke kan se skoven for bare træer

Det vilde ved kristendommen er at i Kristus er Gud kommet os nær - så nær at vi nu ikke længere har Gud ude i spekulation og menneskelig filosofi - men som virkelighed - Åndens virkelighed - Gud Helligåndens vidunderlige forunderlige gerninger med os - dens frugter og gaver

Dette er Paulus's Evangelium at få denne Guds Hemmelighed og Guds Kærlighed KRISTUS - født eller udgydt i vore hjerter gennem Helligåndens Åbenbaringer dette mysterium for os

For at vi skal forstå det Guds Nådes Kraftværk vi er i Guds Kærlighed Kristus udgydt i vore hjerter ved Helligånden der er givet os

Kristendommen er Guds fødsel i vi menneskers liv og det er vi menneskers fødsel i Gud - de Nye Skabninger vi er i Kristus - vores rigdom som Guds Børn der nu skal åbenbares - komme for en dag - skjult har det været hidtil men ikke længere


-0-0-0-

Når jeg læser dig Jan ABC eller VML og Lau Sander Esbensen's bog - gyser jeg over hvor meget I er fanget i menneskelig filosofi og spekulation - og hvor lidt - ja nærmest ingenting Gud fylder i jeres liv

Det er så trist med jeres gisninger og spekulationer og utallige antagelser og forestillinger om dit og dat - men det udvirker intet godt for jer - det er åndelig skak mat impotens I er havnet midt i

Hvor har jeg ondt af jer - at I har ladet jer bedrage og så let er blevet ført på afveje væk fra Gud og ud i meningsløse spekulationer om Gud og Jesus - det er så tragisk og jeg har virkelig ondt af jer - især dig Jan ABC der står og har brug for hjælp



-0-0-0-0-


En mand som jeg der har studeret Paul Tillich og Nicolai Berdyaev for mange år siden - og ellers teologi i mange år - er Lau Sander Esbensen's bog da bestemt ikke en der vælter mig omkuld - tværtimod er der nogle naive præmisser der gør at hans forsøg på at sige hvad han gerne vil om den der forsoningslære han ser som spøgelse alle vegne er dømt til at mislykkes

Og hvordan han trækker Jesus rundt i manegen fordi han vil sige hvem Jesus er og ikke på nogen måde ønsker at lade sig blive tiltalt af og fundet af Gud gennem Jesus er rystende læsning

Vi ved jo godt hvad I VML folket er ude på - nemlig at Jesus er en lærermester hvormed I misforstår tingene - for det er ikke derom kristendommen drejer sig overhovedet men i det forhold at gennem Jesus møder vi Gud - gennem Jesus åbenbares vores virkelighed med Gud som Guds Børn med Guds Ånd og Gud Helligåndens vidunderlige forunderlige gerninger med os er sluppet løs i verden

hvorigennem de radikalt anderledes nye samfunds ordninger (med et helt nyt værdisystem og kærlighed, omsorg og anerkendelse til medmennesket - det enkelte menneske ser dagens lys) - menighederne og Kirkerne ser dagens lys i verden
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#41914 - 17/11/2023 16:14 Re: Det 5. bud [Re: Hanskrist]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Vi skal altså selv sone vores synder? Ikke noget med at Jesus har sonet dem for os? Det er jo glædeligt at høre, hvis vi altså er enige om det...

Your friend forever

Krishna


Redigeret af ABC (17/11/2023 16:55)
Top Svar Citer
annonce
Side 10 af 16 < 1 2 ... 8 9 10 11 12 ... 15 16 >


Seneste indlæg
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Vigtige præciseringer
af somo
16/05/2024 15:16
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
Mindst 13 meldes såret under ukrainsk a..
19/05/2024 23:05
Tidligere FC Midtjylland-spiller scorer ..
19/05/2024 22:04
Islamisk Stat hævder at stå bag angreb..
19/05/2024 22:04
Spanien kalder ambassadør hjem fra Arge..
19/05/2024 22:00
To personer fundet døde i nordjysk hus ..
19/05/2024 21:35
Nyheder fra Religion.dk