annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Blue Mind og Green Mind
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 518 gæster og 54 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 16 af 21 < 1 2 ... 14 15 16 17 18 20 21 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#38599 - 28/01/2023 12:06 Re: Hvis et menneske mister TROEN [Re: Anonym]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Hej Anonym.
Jeg mener et sted at have læst, at Paulus var skatteopkræver, men har ikke kunnet finde det igen, så jeg må tilbagekalde denne påstand.

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed heart smiler
Top Svar Citer
#38600 - 28/01/2023 13:16 Re: Hvis et menneske mister TROEN [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Paulus han samlede penge ind til de fattige i Jerusalem eller opfordrede hertil og har uden tvivl selv viderebragt disse indsamlede gaver.



Citat:
Når menigheden af Paulus blev opfordret til at indsamle penge til de fattige i Jerusalem, læser vi, at kollekten, der blev indsamlet af de kristne i Korinth, var et tegn på, at ’”de først og fremmest gav sig selv til Herren”. I brevet til menigheden i Rom formaner Paulus dem, der har modtaget dåben: “Stil jer selv til rådighed for Gud … som redskaber for retfærdighed”. Lidt senere siger han det samme på denne måde: “Jeg opfordrer jer til at give jer selv som en offergave af den slags, som Gud kan lide. I skal leve jeres liv, så det bliver én lang gudstjeneste!” Når vi deltager i kollekten i gudstjenesten er det tegn på, at vi giver os selv og alt vort – evner, tid og penge – til fremme af Guds Rige.

De første kristne i Korinth modtog også en konkret anvisning fra Paulus, så ingen skulle være i tvivl om, hvordan en kollekt kunne blive så stor, at der blev indsamlet rigeligt til al god gerning: “Hver søndag skal I hver især lægge så mange penge til side, som I har råd til!” Af apostlens opfordring til at være med i menighedens kollekt fremgår det også, at kollekten skal baseres på frivillige bidrag. Et ’globalt perspektiv’ mangler heller ikke: “Da I har overflod på alt, se så at få overflod også på denne gave. For øjeblikket er det jeres overflod, der skal afhjælpe de andres nød, og så en anden gang kan det blive de andres overflod, der afhjælper jeres nød!” – På baggrund af et sådant perspektiv er et godt resultat indenfor rækkevidde: “Når dette offer frembæres, bliver ikke blot de Helliges nød afhjulpet, men det vil give overskud i mange menneskers tak til Gud”. Ja, giverglæden falder tilbage på giverne selv, der får “både nok til sig selv i alle henseender og uafbrudt, og samtidig får de overskud til at gøre godt ved enhver lejlighed”!


Indsamling (kollekt) af Bent Hylleberg

Pga af denne praksis mener jeg at Ole Bjørn ved flere lejligheder yndede at kalde Paulus for skatteopkræver. Hvilket nok er hvad du husker. Det eneste du ikke husker er hvordan du har beskyldt Paulus for en lang række ting han på ingen måder kan beskyldes for da han er kendt for det stik modsatte af hvad du altid i din uvidenhed har forsøgt at skyde ham i skoene.

Og ja Jesus og Paulus og ja kristendommen er da også forløberen for den Skandinaviske Velfærdsmodel hvor man over skatten forsøger at drive sygehuse og plejehjem og skoler og finansiere en folkepension med meget mere + ulandsbistand.

De urkristne paulinske menigheder ved man idag fungerede som sygehuse og plejehjem og fattighjælp og undervisning og som arbejdsformidling, da at efterstræbe at være selvhjulpen der kunne klare sig selv og endda derved være i stand til at hjælpe andre var vigtigt, Paulus taler en del om ikke at være en økonomisk belastning for andre.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38602 - 28/01/2023 17:33 Re: Hvis et menneske mister TROEN [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du skriver #38596 - 28/01/2023 08:55 i denne tråd:
Citat:
Også ateisterne tror det er hjernespind derfor Simon var så glad for dig fordi du er den der latterliggør og nedgør kristendommen bedst af alle her på Trosfrihed og man må sige den får ikke for lidt - det er for fuld skrue også derfor jeg siger jeg slet ikke kan rumme dit indædte had til kristendommen - hvilket selvfølgelig er nemmere for ateisterne Simon og Arne - da det jo er vand på deres mølle at de kristne er fyldt med hjernespind - naive overtroiske mentale forestillinger stammende fra at man SKAL tro i bogstaveligste forstand hvert ord i Bibelen eller fra dogmatisk kirke kristendom (fx sluge Trosbekendelserne råt og bogstaveligt uden at forstå det er teologisk tale - en teologisk måde at få noget sagt på).
Min kommentar:
Endnu en beskidt løgn om mig cool
Jeg er jo ikke ateist!
For mig har du følgelig mistet enhver troværdighed! cool

M.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed heart smiler
Top Svar Citer
#38603 - 28/01/2023 20:59 Re: Hvis et menneske mister TROEN [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
For mig har du følgelig mistet enhver troværdighed! Arne


Jeg har da lige hjulpet dig med hensyn til at du kom til at kalde teltmageren Paulus for skatteopkræver.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38606 - 28/01/2023 22:40 Re: Hvis et menneske mister TROEN [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Her har vi så dig Hanskrist, der tilkengiver, at fordi du har "hjulpet" mig i spørgsmålet: hvorvidt Paulus på et tidligt tidspunkt havde været skatteopkræver, og derpå mener, at det så er ok endnu engang at udsprede en løgn mere om mig: at jeg skulle være "ateist".

At du også har påstået, at jeg er "en ondskabsfuld idiot" - og meget andet af samme skuffe - det viser mig, hvad det i praksis betyder for dig "at være iklædt Kristus", som du igen og igen kalder det - i forskellige variationer.

Jeg er ikke kristen, men jeg respekterer mange kvaliteter i kristendommen, ikke mindst kærligheden.

For mig ser det ud, som om du svigter kristendommen - i hvert fald hvad kærligheden angår - snarere synes jeg, du ligner en korstogsfarer.

Undrer mig, at du kke ser det - og skammer dig cool

M.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed heart smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 16 af 21 < 1 2 ... 14 15 16 17 18 20 21 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Nyheder fra Religion.dk