annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Fra bjørnens familiealbum.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 310 gæster og 306 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 20 1 2 3 ... 19 20 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#37802 - 04/12/2022 12:35 Kristendommens ABChristus
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Kristendommens ABChristus:

Kristendommens essens er KRISTUS MYSTIKKEN

Vores Væren i KRISTUS

KRISTUS betyder Gud i mennesket.

Begivenheden KRISTUS er Guds fødsel i mennesket.

Begivenheden KRISTUS i mit liv er Guds fødsel i mit liv.


Er nogen i Kristus, er han en ny skabning. Det gamle er forbi, se, noget nyt er blevet til! alt dette skyldes Gud 2 Kor 5


Gud der lader sig føde i os - Gud der kommer til os i vores liv - i mit liv. I KRISTUS er vi i Gud og ja Gud i os.

Hvis vi ikke var skabt i Guds Billede - havde Gud Billede'ligheden med os kunne vi ikke modtage Gud i vores liv. Men altså da vi er skabte i Guds Billede har vi forudsætningerne for at Gud lader sig føde i vores liv - i jeres og i mit liv.

Når vi tager imod Gud i KRISTUS som vi erfarer dette - så sker der forunderlige vidunderlige ting med os.

Her erfarer vi HELBREDELSE og RECOVERY.

Og ja at vi er helt nye skabninger som Paulus så detaljeret bevidner dette i skrift, i sine breve, og i sit liv - hvordan han lever sit liv:

"Jeg gider kun tale om det som KRISTUS har udvirket - gjort - i mit liv". Alt andet finder Paulus mindre betydningsfuldt.

Kristendommen er og består af menneskers KRISTUS VIDNESBYRD - nøjagtig som Nye Testamente er forskellige vidnesbyrd om dette at være i KRISTUS.

-0-0-0-

Jeg vil kraftigt anbefale folk at tage imod Gud i KRISTUS - Gud i deres liv.

I kunne prøve det. Måske 20 minutter og så selv konstruere hvad der sker med jer.

Det er ikke farligt at "lege" eller "eksperimentere" med KRISTUS - da det kun medfører positive gavnlige ting - ja det første I erfarer er en KRAFT (ENERGI) uden lige og HELBREDELSE og RECOVERY og forløsning fra synd og uheldige vaner - misbrug fx.


-0-0-0-0-

I samme øjeblik I beslutter jer for at tage imod Gud i KRISTUS - i samme øjeblik I iklæder jer KRISTUS at I tillader at KRISTUS må vinde SKIKKELSE i jer.

Begynder der fra første sekund at ske forunderlige vidunderlige ting I aldrig har oplevet lignende i jeres liv.

Der findes ikke stærkere kræfter og energier i et menneskes liv end dette.

Det er begyndelsen på et eventyr - et helt nyt afsnit i jeres liv.

Men prøv det folkens - det er ufarligt.

Mange kærlige hilsner HansKrist og ja held og lykke med jeres måske første erfaring med kristendommen - jeres første erfaring af Gud i KRISTUS - af Gud der kommer til jer i KRISTUS - af Gud der lader sig føde i jeres liv.


-0-0-0-0-


Især beder jeg for Arne og Jan ABC og Gerth da I alle tre har brug for at møde Gud i KRISTUS - Gud i jeres liv. Få den enkle sande forståelse af kristendommen - men vigtigst de HELBREDELSER og den RECOVERY der finder sted faktisk øjeblikkeligt fra første sekund. Dette er kun begyndelsen fra da af begynder I på et helt nyt liv - fyldt med alle de Guddommelige Velsignelser der er for os at modtage i KRISTUS.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#37803 - 04/12/2022 15:00 Re: Kristendommens ABChristus [Re: Hanskrist]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Kære HansKrist

Tusind tak for din kærlighed heart Lad os tale sammen om tingene...

https://www.kristeligt-dagblad.dk/kronik/p%C3%A5skekronik-folkekirken-m%C3%A5-g%C3%B8re-op-med-forsoningsl%C3%A6ren

Citat:
Hvorfor er vi i kristendommen mere optaget af Jesu død end af hans liv? Det er vi så heller ikke, forsikres jeg om, for det er ikke det, at Jesus døde, vi fejrer, men at han døde for vores skyld, og at han ved sin opstandelse overvandt døden og beredte vejen ind til det rigtige liv, det evige liv frelsen. Men det lugter langt væk af bortforklaring. Der er noget instinktivt uforståeligt, nærmest makabert ved tanken om, at Gud har sat sådan en plan i værk. Så har han det? Holder den her idé?

Hvad siger andre...

https://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/2014-04-30-forsoningsl%C3%A6ren-skal-pr%C3%A6ciseres-teologisk-ikke-afskaffes

https://scriptoriumtheologiae.dk/2014/04/30/opgor-om-forsoningslaeren/

Kan du forklare det hele for mig...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#37804 - 04/12/2022 15:05 Re: Kristendommens ABChristus [Re: ABC]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Kunne du ikke nøjes med at forholde dig til hvad jeg skriver - så vi bliver i sporet

Vh HansKrist

PS:

Hvis du ikke ønsker at forholde dig til hvad jeg har skrevet - synes jeg du skulle finde en anden tråd at boltre dig - der er frit slag.

Hvad jeg skriver er ikke teoretisk abstrakt spekulation - men erfarings baseret og 100% konkret.

-0-0-0-

Rettelse - jeg skrev i mit forrige indlæg:

I kunne prøve det. Måske 20 minutter og så selv konstruere hvad der sker med jer.

Der skulle selvsagt have stået:

I kunne prøve det. Måske 20 minutter og så selv konstatere hvad der sker med jer.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#37815 - 04/12/2022 20:48 Re: Kristendommens ABChristus [Re: Hanskrist]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Kære HansKrist

Hvad får vi tiden til at gå med i himlen ler blinker halvfuld Lad os samle mystikerne til en snak om tingene...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#37848 - 05/12/2022 13:16 Re: Kristendommens ABChristus [Re: Hanskrist]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Gud i vores liv erfarer vi som Gud Den Hellige Ånds Nærvær i vores liv og hvad HAN udretter af vidunderlige forunderlige gerninger og åndelige velsignelser for os.

Og ja kristendommen er grundlagt på begivenheden KRISTUS: den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.

Og Gud i vores liv erfarer vi som Gud Den Hellige Ånds Nærvær i vores liv og hvad HAN udretter af vidunderlige forunderlige gerninger og åndelige velsignelser for os.


-0-0-0-0-

Hvad dækker det religiøse spirituelle over:

Alle erfaringer af Gud af Gud Helligåndens Nærværelse i vores liv er karakteriseret ved at være:

1):

EKSTATISK

2):

FLOW og TRANCE

3):

EN GLÆDESRUS - HØJT HUMØR

4):

ÆREFRYGTINDGYDENDE NUMINØS OVERVÆLDENDE STORSLÅET (vi bliver slået med forundring)

5):

JUBEL og SPONTANITET - EKSPRESSIONISTISK KREATIVT i sit UDTRYK (fyldt med musik og sang og dans og leg)

6):

STOR og DYB MENINGSFYLDE.

7):

AFGØRENDE STOR FORANDRING - NY SKABELSE - MAN BLIVER ET NYT MENNESKE - især HELBREDELSE og RECOVERY finder sted - som en NY RETNING FOR ENS LIV.

8):

OVERVÆLDENDE IDE'RIGDOM - INSPIRATION og INDSIGT (drømme og syner indgår).

9):

FYLDT MED GNOSIS (erkendelse af det himmelske guddommeliges "indtog" eller gennembrud i vi menneskers liv på jorden).

10):

FYLDT med STOR MOTIVATION - TRO og HÅB.

12):

FYLDT MED KÆRLIGHED og FRED.

-0-0-

Paulus forklarer alt dette ret nøje - ja vi finder det altsammen hos Paulus. Iøvrigt derfor Paulus er så opløftende at læse.

Alle disse stærke religiøse spirituelle erfaringer og kræfter og energier ødelægger ikke vores struktur (jeg-struktur forstandighed) eller organisering eller JEG og JEG'STYRKE og PERSONLIGHED og FORSTAND hævder Paulus og han er med sine breve og dets ide og tanke indhold selv det bedste eksempel herpå. Dette gør ifølge Albert Schweitzer Paulus til verdens historiens største og mest originale moderne mystiker.

Ethvert menneske, ethvert samfund, kultur og civilisation har brug for de 12 punkter ovenfor. Derfor det religiøse spirituelle er så altafgørende vigtigt og aldrig nogensinde forsvinder, det er altså ikke noget vi mennesker eller menneskeheden nogensinde vil vokse fra som Comte og oplysningstiden og positivismen har ment.

Men forståelsen for det religiøse spirituelle vil øges over tid og overtroiskhed og autoritær fundamentalisme vil blive afviklet langsomt over tid.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 20 1 2 3 ... 19 20 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Nyheder fra Religion.dk