annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 468 gæster og 35 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 213 af 245 < 1 2 ... 211 212 213 214 215 ... 244 245 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#35702 - 08/05/2022 07:54 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Arne: "Jeg må ikke forsøge at se næstekærligt på Vladimir Putin."


denne din næstekærlighed som dine ideer om at den russiske ortodokse kirke i rusland er afskyeligt. Den russiske ortodokse kirke og dens patriark Kirill er korrupt og i lommen på Putin og Kreml og hvad de står for er og bliver afskyeligt.


-0-0-0-0-



Citat:
Arne: Jeg gentager gerne, at jeg respekterer din kristendom, men den griber mig ikke.


du forstår ikke et ord af min kristendom - og du er ikke grebet af noget overhovedet, som iøvrigt "grebet" er et ord du har stjålet fra mig, som du stjal de "spontane suveræne livsytringer" og "motivation" - hvorfor stjæler din underbevidsthed mine begreber og tanker og ideer om tingene, fordi din bevidsthed er fyldt med overdreven modstand og afstandstagen fra min position. Din bevidsthed kan være fyldt med modstand men din underbevidsthed kan du ikke på den måde manipulere med hvorfor den har et helt anderledes positivt syn på hvad jeg skriver.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#35708 - 08/05/2022 11:51 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Arne forstår ikke en skid af mit kristne trosliv og dets SPIRITUALITET.

Og han har på inkvisitorisk vist forfulgt mig siden 2003 og talt konstant nedsættende om mig og hvad han tror jeg står for. Eksemplerne er utallige.

Nå det er derfor du er så kritisk overfor Arne? Ja en af grundene, en anden grund er hans næstekærlige omfavnelse og beskyttelse Putin (nøjagtig som Gerth) uden at de to overhovedet nævner de tusindvis og atter tusindvis af uskyldige menneskelige lidelser, død og lemlæstelse og invaliditet manden kynisk i sin egen storheds vanvid er totalt ligeglad med. Ideen om Stor Rusland står over menneskers liv, nøjagtig som i Zar tiden og Sovjetunionen og nu gentaget af Putin og Putin's Rusland.

-0-0-0-0-0-

Arne har overhovedet ingen forståelse for "min" "form" for kristendom.


At få indblik deri kræver som minimum at læse mine indlæg med en vis interesse og positiv indstilling til en begyndelse.

Her følger en af de utallige nøgler ind til mit kristne univers:


Jeg har lavet en hel del forskellige synopsis'er

Sokrates-Platon <-> Jesus-Paulus

Paulus <-> Karl Marx

Paulus <-> Jung

Jung <-> Hans-Kristian Hindkjær.

Paulus <-> Jung - er rasende spændende og slet ikke ukendt pga Paul Tillich der var meget optaget af Jungs Psykologi. Men jeg har fundet noget meget væsentligt jeg ikke har hørt Paul Tillich nævne, nemlig at vi finder "arbejdsmetoden" til Jung's Psykologi i 1 Kor 2:

Citat:
Dog, visdom taler vi om blandt de fuldkomne, men ikke en visdom, som er af denne verden eller fra denne verdens forgængelige herskere. Hvad vi taler om, er Guds hemmelige visdom, som var skjult, men som Gud allerede før tidernes begyndelse havde bestemt skulle føre os til herlighed. Den visdom har ingen af denne verdens herskere kendt, for havde de kendt den, ville de ikke have korsfæstet herlighedens Herre. Men som der står skrevet:

Hvad intet øje har set og intet øre hørt,

og hvad der ikke er opstået i noget menneskes hjerte,

det, som Gud har beredt for dem, der elsker ham,

det har Gud åbenbaret for os ved Ånden. Thi Ånden ransager alt, selv Guds dybder. For hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os. Og om dette taler vi ikke med ord, som menneskelig visdom har lært os, men med ord, som Ånden har lært os, og vi tolker det åndelige for åndelige.

Et sjæleligt menneske tager ikke imod det, der kommer fra Guds ånd; det er en dårskab for sådan et menneske, og det kan ikke fatte det, for det bedømmes kun efter Åndens målestok. Det åndelige menneske derimod bedømmer alt, men selv bedømmes det ikke af nogen; for »hvem kender Herrens tanker og kan belære ham?« Men vi har Kristi tanker. Citat 1 Kor 2 slut


-0-0-0-0-

the conscious ego must surrender to a higher force, the Self (the Imago Dei or center and totality of the psyche).

Jung forlangte eller havde som metode at vi skulle gå i proces (kommunikation = bøn som Paulus forklarer bøn, nemlig at det er Gud Ånden der beder i os) med det ubevidste, hvor Gud os Selv er at finde. Nøjagtig som for Paulus at det var Guds Ånd (og ikke vores ånd) der talte og arbejdede i os, var det for Jung af afgørende betydning at det var det ubevidste SELV (the Imago Dei or center and totality of the psyche) der arbejdede i os og talte til os, og ikke vores bevidsthed der plaprede løs.

The Two Million Year Old Self: the Imago Dei or center and totality of the psyche.

Stevens postulates that the two million-year-old Self lives within the dark subterranean labyrinth of the psyche. He reveals how dreams illuminate the blackness of the primeval underworld, allowing us to discover the ageless Self in this prehistoric archetypal world.

an important and timely reflection on how we must befriend the two million-year-old within and put this ancient collective wisdom into action to save ourselves, our entire human family, and our earth. We need to realize that the two million-year-old Self will continue to survive only if we survive.


At vi iklæder os KRISTUS og/eller KRISTUS vinder skikkelse i os, er HELLIGGØRELSEN hos Paulus, hvad Gud gemmer på til os mennesker af gode gaver, og det svarer til Jung's INDIVIDUATION.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#35710 - 08/05/2022 12:06 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7210
Sted: Sydsjælland
Hanskrist skriver til - og om - mig:
Citat:
du forstår ikke et ord af min kristendom - og du er ikke grebet af noget overhovedet, som iøvrigt "grebet" er et ord du har stjålet fra mig, som du stjal de "spontane suveræne livsytringer" og "motivation" - hvorfor stjæler din underbevidsthed mine begreber og tanker og ideer om tingene, fordi din bevidsthed er fyldt med overdreven modstand og afstandstagen fra min position. Din bevidsthed kan være fyldt med modstand men din underbevidsthed kan du ikke på den måde manipulere med hvorfor den har et helt anderledes positivt syn på hvad jeg skriver.
Så nu kender Hanskrist min underbevidsthed bedre, end jeg selv gør.
Mens han samtidig "tager patent på" ordet: grebet tosset
Hvad mon en psykiater ville mene om dét?

Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#35712 - 08/05/2022 12:46 Re: Åndelig Føde [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:

Ja, Hans K mente tidligere, at faktisk Helligånden fandt vej til mig, men idag siger ´han´, at jeg aldrig har påvist noget om den.



Jeg har altid været både kritisk overfor dine skriverier om Helligånden men også åben og positiv indstillet hvor jeg fandt tegn på at hvad du skrev vidnede delvist sandt om at det kunne være Helligånden der var på spil.


Jeg har opfordret dig til at studere Paulus, faderen til begrebet Helligånden, fordi Paulus har en omfattende og dyb forståelse Helligånden.


Nå men jo mere vi lærte dig at kende Gerth jo mere blev jeg opmærksom på at noget var helt galt fat med din Helligånds forståelse. Og pludselig gik det da helt galt for dig - du mistede fuldstændig kontakten til dig selv (din forstand) og til kærlighed og mening. Nu var Helligånden ifølge dig blot en løsrevet seksuel energi der fungerede uafhængig af kærlighed og mening - alt det Hellige var forsvundet fra din Helligånd.

Gerth du er et uhelligt menneske.

Kroppens Gud Helligånds Energi bygger dig og dit liv op - giver dig et meningsfyldt liv - som det fører dig frem imod den modne seksuelle kærlighed og ikke bare løsagtig sex uden kærlighed og mening.


Du har i den grad skuffet de forventninger jeg/vi kunne nære til dig.

Og dine tekster er nærmest ulæselige - ja Tikka gider ligefrem ikke bruge tid på at læse dig så lidt mening giver hvad du skriver.

To forhold gør sig gældende:

Dine tekster er grammatisk set en katastrofe.

Og tankeindholdet roder og du blander alt muligt sammen uden at det fremgår hvilken meningsfuld forbindelse og relevans du mener der er mellem dine uklare udsvævende ideer. Du vil gerne snakke om alting (bruge store ord) men det fremgår bestemt ikke om du har en god dyb forståelse af hvad du snakker om.

Det virker for privat småpsykotisk hvor man skal være psykolog eller psykiater for med god vilje og stor tålmodighed at kunne forstå hvad du prøver at sige - der er meget privat småpsykotisk tankegang.

Derfor jeg siger til dig, ta HF fag i dansk og psykologi og religion, måske kristendom.

Her skal du kunne skrive opgaver med udgangspunkt i pensum. Du skal kunne godtgøre at du forstår et stofområde (psykologi, filosofi religion) og kan skrive forståeligt og klart herom som andre kan læse og forstå.

Du roder med dit liv Gerth - det flyder for dig. Du skal have struktur og disciplin ind over dit liv;

Studie og/eller arbejde.

Dyrke sport og have fritids interesser sammen med andre.

Hvad med naturen? Har naturen din interesse? Du kunne vandre og cykle eller løbe i naturen. Kom ud i naturen - ud i skoven.

Hvis du vil skrive og dette at skrive er så vigtigt for dig skal du blive bedre til at udtrykke dig. Du skal have forstand på hvad du snakker om - dvs hvis du snakker om Helligånden skal du studere hvad der er sagt om Helligånden siden Paulus pludselig indfører og kontekste begrebet for 2000 år siden.

Dine private ideer og erfaringer om Helligånden skal være i dialog samtale rapport med menneskers 2000 år lange erfaringer gennem tiderne med Helligånden.

Din private Helligånd der lider skibbrud og ender ud i blot at være uhellig forvirret seksuel energi uden forbindelse til kærlighed og mening er UINTERESSANT for os andre og udstiller dig som et fjols og en amatør.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#35713 - 08/05/2022 13:01 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Du har aldrig brugt ordet: grebet

Men jeg har altid brugt det. Og din underbevidsthed har så stjålet det fra mig.


Du har aldrig talt om de spontane suveræne livsytringer - men det har jeg gjort i årevis - og pludselig en dag tyvstjæler din underbevidsthed vendingen fra mig af.

Som inspiration og motivation også er to begreber din underbevidsthed stjæler fra mig.

Nu mangler vi bare at din underbevidsthed også stjæler EKSTATISK BEGEJSTRING - EKSTASEN og GLÆDEN - ENTUSIASME (passioneret i Gud Væren) - og vores væren i KRISTUS - vores i KRISTUS VÆREN.

At vi iklæder os Kristus og KRISTUS vinder skikkelse i os og at KRISTUS virker mægtig i hver af os etc etc.

Eller begivenheden KRISTUS den GUD Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.

At det er din underbevidsthed der stjæler fra mig er tydeligt da om det var din bevidsthed du ville nævne mig.

Fx første gang for mange år siden hvor du nævnte de spontane suveræne livsytringer sagde du at du var blevet inspireret af HansKrist til at kigge på de spontane suveræne livsytringer som HansKrist havde fundet disse hos Løgstrup. Her var det din bevidsthed (og ikke din underbevidsthed) der havde fået øje på hvad jeg skriver.

Det er altid en fordel at vi har vores bevidsthed med når vi skriver. Og at vi opgiver referencer - hvem der har inspireret os - fx derfor jeg så flittigt nævner Paulus og Tillich Berdyaev og Jung med flere.

Men ud over at vi refererer hvorfra vi har vores tanker og ideer skal vi også vise og demonstrere at vi har tilegnet os disse tanker og ideer og hvordan de fungerer i en moderne kontekst.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 213 af 245 < 1 2 ... 211 212 213 214 215 ... 244 245 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
45 mennesker dræbt i oversvømmelser i ..
27/04/2024 23:17
31-årig fængslet og sigtet for drabsfo..
27/04/2024 23:12
Ny lov giver op til 15 års fængsel for..
27/04/2024 22:05
Knivstikkeri i Nordvest: 27-årig mand r..
27/04/2024 21:37
Harvey Weinstein indlagt fra fængslet
27/04/2024 21:27
Nyheder fra Religion.dk