annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
18 september Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 519 gæster og 56 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 229 af 245 < 1 2 ... 227 228 229 230 231 ... 244 245 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#42719 - 25/01/2024 15:12 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Hvad har du fået bildt dig selv ind ler Kongen rider på en hest...

Citat:
Da farisæerne hørte, at Jesus havde lukket munden på saddukæerne, samledes de, og en af dem, en lovkyndig, spurgte ham for at sætte ham på prøve: »Mester, hvad er det største bud i loven?« Han sagde til ham: » ›Du skal elske Herren din Gud af hele dit hjerte og af hele din sjæl og af hele dit sind.‹ Det er det største og det første bud. Men der er et andet, som står lige med det: ›Du skal elske din næste som dig selv.‹ På de to bud hviler hele loven og profeterne.«

Hvem har bestået prøven...




Your friend forever

Krishna

PS: Kom nu op i omdrejninger...


Top Svar Citer
#42721 - 25/01/2024 16:17 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Kære Hanskrist, Arne og Jan

Hanskrist, jeg har tænkt på, om jeg kunne finde nogle få ord af N.T. Wright, som vil kunne justere de misforståelser, som Arne og Jan har af kristendommen.

Arne mener jo - og du må rette mig, Arne, hvis jeg tager fejl - at mennesket sættes højere end resten af verden, i den forstand at "kun mennesket forkæles".

Jan mener - og du må rette mig, Jan, hvis jeg tager fejl - at denne verden blot er et midlertidigt levested, fordi mennesket skal videre til en helt anden verden (en "åndelig" verden).

Her er nogle få ord af Wright, hvor det står helt klart, hvilken central og ærværdig plads Guds skabelse har, og hvilken relation vi mennesker har til verden. Ikke i form af en rangering, Arne, men i form af et dynamisk forhold. Man fristes jo næsten til at sige, at det er verden, som "forkæles" via os mennesker.

Here, then, we are at the heart of Christian theology. God made humans to be his stewards, reflecting his wise image in the world, so that he might himself come into his world as the ultimate steward of creation… Humans were made as appropriate vehicles for God’s self-expression in his world.
- N.T. Wright


Humans were made to be ‘image-bearers’, to reflect the praises of creation back to the Creator and to reflect the Creator’s wise and loving stewardship into the world.
- N.T. Wright


It seems to me that God has put humans like an angled mirror in His world so that God can reflect His love and care and stewardship of the world through humans and so that the rest of the world can praise the creator through humans.
- N.T. Wright


Kh Thomas
Top Svar Citer
#42723 - 25/01/2024 18:07 Re: Åndelig Føde [Re: Anonym]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Jeg kan ikke være med til, at Gud har skabt menneskelegemet, men det er der andre kristne som kan, og det må vi have en snak om ler Hvem skabte menneskelegemet? Hvilke muligheder er der? Gud eller nogle faldne engle? Hvor tager de døde hen...






Your friend forever

Krishna

PS: Engang for længe siden...

https://www.youtube.com/@vandrermodlysetforum1912/videos






PPS: For dem som interesserer sig for mit navn...

https://en.wikipedia.org/wiki/Krishna
Top Svar Citer
#42724 - 25/01/2024 18:31 Re: Åndelig Føde [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Hej Thomas.
Du skriver om mine meninger:
Citat:
Arne mener jo - og du må rette mig, Arne, hvis jeg tager fejl - at mennesket sættes højere end resten af verden, i den forstand at "kun mennesket forkæles".
Min replik:
Jeg er enig i din beskrivelse, såfremt den kan fortås som dette:

Jeg er nået til den opfattelse af tilværelsen, at vores art: Homo sapiens, hverken er mere eller mindre værd end alt andet værende, samt at vi har muligheden for at erkende, at vi er en del af dette "Sandhedens MirakeL": Den værende verden.
At vi ikke fylder ret meget i universet - kun på denne planet - og kun i en meget kort del af universtes tid - det ændrer jo ikke ved, at vi er en del af miraklet.
Da jeg nåede til dén erkendelse, fyldte det mig med kærlighed til miraklet, en kærlighed som giver mit liv mening.

Jeg fornemmer også denne kærlighed i kristendommens forskellige former, men kristendommens dogmer tror jeg ikke på.
Det betyder bl.a., at jeg ikke tror på evigt liv, hverken for mennesker, andet liv på denne klode, andet værende på denne klode og ejheller for universet.

Jeg tror ikke på, at bruge tid på sådanne spekulationer.
For mig ligner det ønskedrømme.
Jeg tror på at hvert øjeblik er helligt - og på efter bedste evne at leve op dertil smiler

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed heart smiler
Top Svar Citer
#42725 - 25/01/2024 19:00 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Du gamle menneske ler Snart er vi borte blinker Hvilken glæde...

Your friend forever

Krishna

PS: Her er et opløftende navn til barnet...


Top Svar Citer
annonce
Side 229 af 245 < 1 2 ... 227 228 229 230 231 ... 244 245 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Oklahoma i undtagelsestilstand efter tor..
29/04/2024 01:44
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Nyheder fra Religion.dk