annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15846431
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2396402
Et andet syn 2001586
Åndelig Føde 1591447
Jesu ord 1533150
Galleri
IKON AF KRISTUS
Hvem er online?
0 registrerede 213 gæster og 198 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Åndelig Føde

Citat:
Gerth:

Ja, Hans K mente tidligere, at faktisk Helligånden fandt vej til mig, men idag siger ´han´, at jeg aldrig har påvist noget om den.



Jeg har altid været både kritisk overfor dine skriverier om Helligånden men også åben og positiv indstillet hvor jeg fandt tegn på at hvad du skrev vidnede delvist sandt om at det kunne være Helligånden der var på spil.


Jeg har opfordret dig til at studere Paulus, faderen til begrebet Helligånden, fordi Paulus har en omfattende og dyb forståelse Helligånden.


Nå men jo mere vi lærte dig at kende Gerth jo mere blev jeg opmærksom på at noget var helt galt fat med din Helligånds forståelse. Og pludselig gik det da helt galt for dig - du mistede fuldstændig kontakten til dig selv (din forstand) og til kærlighed og mening. Nu var Helligånden ifølge dig blot en løsrevet seksuel energi der fungerede uafhængig af kærlighed og mening - alt det Hellige var forsvundet fra din Helligånd.

Gerth du er et uhelligt menneske.

Kroppens Gud Helligånds Energi bygger dig og dit liv op - giver dig et meningsfyldt liv - som det fører dig frem imod den modne seksuelle kærlighed og ikke bare løsagtig sex uden kærlighed og mening.


Du har i den grad skuffet de forventninger jeg/vi kunne nære til dig.

Og dine tekster er nærmest ulæselige - ja Tikka gider ligefrem ikke bruge tid på at læse dig så lidt mening giver hvad du skriver.

To forhold gør sig gældende:

Dine tekster er grammatisk set en katastrofe.

Og tankeindholdet roder og du blander alt muligt sammen uden at det fremgår hvilken meningsfuld forbindelse og relevans du mener der er mellem dine uklare udsvævende ideer. Du vil gerne snakke om alting (bruge store ord) men det fremgår bestemt ikke om du har en god dyb forståelse af hvad du snakker om.

Det virker for privat småpsykotisk hvor man skal være psykolog eller psykiater for med god vilje og stor tålmodighed at kunne forstå hvad du prøver at sige - der er meget privat småpsykotisk tankegang.

Derfor jeg siger til dig, ta HF fag i dansk og psykologi og religion, måske kristendom.

Her skal du kunne skrive opgaver med udgangspunkt i pensum. Du skal kunne godtgøre at du forstår et stofområde (psykologi, filosofi religion) og kan skrive forståeligt og klart herom som andre kan læse og forstå.

Du roder med dit liv Gerth - det flyder for dig. Du skal have struktur og disciplin ind over dit liv;

Studie og/eller arbejde.

Dyrke sport og have fritids interesser sammen med andre.

Hvad med naturen? Har naturen din interesse? Du kunne vandre og cykle eller løbe i naturen. Kom ud i naturen - ud i skoven.

Hvis du vil skrive og dette at skrive er så vigtigt for dig skal du blive bedre til at udtrykke dig. Du skal have forstand på hvad du snakker om - dvs hvis du snakker om Helligånden skal du studere hvad der er sagt om Helligånden siden Paulus pludselig indfører og kontekste begrebet for 2000 år siden.

Dine private ideer og erfaringer om Helligånden skal være i dialog samtale rapport med menneskers 2000 år lange erfaringer gennem tiderne med Helligånden.

Din private Helligånd der lider skibbrud og ender ud i blot at være uhellig forvirret seksuel energi uden forbindelse til kærlighed og mening er UINTERESSANT for os andre og udstiller dig som et fjols og en amatør.
Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
11/05/2024 19:32
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
To aktivister anholdt for angreb på Mag..
11/05/2024 21:12
Flere end 1.700 evakueret i det nordøst..
11/05/2024 20:24
Knivstikkeri på Brønshøj Torv
11/05/2024 20:03
Nødhospital indrettet i det centrale Ga..
11/05/2024 19:28
Spanske ferieøer strammer alkoholregler
11/05/2024 17:33
Nyheder fra Religion.dk