annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Symbol
Hvem er online?
1 registreret ABC 323 gæster og 331 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 62 af 245 < 1 2 ... 60 61 62 63 64 ... 244 245 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#33271 - 13/09/2021 15:33 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, jeg ser ingen rimelig grund til at svare dig på dit spørgsmål.
Du har ikke fortalt, hvorfor du spørger.
At gøre Trosfrihed.dk til et forhørs - eller eksamens-lokale - det er jeg ikke med på blinker
Arne.
Top Svar Citer
#33272 - 13/09/2021 16:16 Re: Åndelig Føde [Re: Anonym]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Thomas.
Jeg skrev:
Citat:
Det er for mig særdeles interessant, at du er usikker på om verden er skabt eller evig.
Hvis verden er evig, er vurderinger af verden jo ikke længere uden videre en vurdering af dens "skaber" -
Og du svarer:
Citat:
Det kan jeg ikke følge dig i. Siger du, at vi er uafhængige af vores skaber? Eller siger du, at det, du kalder "det guddommelige", slet ikke er en skaberkraft?
Min replik:
Som jeg forstår evighed, er den uden begyndelse og uden ende.
Dermed kan der ikke være en skabelse - og forholdet mellem det guddommelige og den evige verden er - om muligt - endnu mere ufattelig for os mennesker.

Du skriver også:
Citat:
For mig ligner det, at din agenda er, at vi mennesker slet ikke må udtale os om Gud - selv ikke i de mest positive vendinger. Omvendt bruger du meget flatterende vendinger om dig selv, vil jeg mene, når du tilkendegiver, at du er ydmyg og alt-elskende. Det er udtalelser, som en religiøs ville være for ydmyg til overhovedet at sige eller tænke om sig selv - men kun prise Gud for.
Mit svar:
Jeg kunne ikke drømme om at ville bestemme, hvad mennesker må sige - og ikke må sige - om Gud. Skulle jeg kunne forstås sådan, vil jeg understrege, at min ærbødige holdning her alene gælder mig selv.
Det kalde du selvros, og i så fald giver du mig jo kun den mulighed at "holde kæft" - så dén "køber" jeg ikke blinker

I øvrigt er jeg tilhænger af den totale trosfrihed - altså at jeg respekterer andres tro - så længe den ikke direkte skader medmennesker - og tillige friheden til at ytre sig herom.

I den sammenhæng er det min tro, at total fordomsfri oplevelse af det guddommelige fører ethvert menneske til kærlighed - og at mere indviklet er det ikke.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, nøjsomhed, empati, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#33273 - 13/09/2021 16:17 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Du har ikke fortalt, hvorfor du spørger.



Jo det fremgår med al tydelighed her:

Citat:
Jeg kommer aldrig til at forstå det KRISTUS IKON i dit liv Arne.

Dig der konstant siger det stik modsatte af hvad JESUS KRISTUS siger om det spirituelle religiøse. Du benægter og afviser og gør tykt grin med alt det JESUS KRISTUS religionshistorisk er kendt for.

JESUS KRISTI SPIRITUALITET ÅND er stik modsat alt hvad du skriver Arne og jeg ved godt hvem af jer to der har fat i den lange ende og hvem der har sendt alting ud i noget langhåret dunkelt spekulativt noget.

Jeg kender ingen der med så bevidste anstrengelser har forsøgt at undergrave alt det JESUS KRISTUS bragte i spil i verden.



Altså derfor:


Prøv helt roligt uden at hidse dig op og uden at ville forsvare dig selv, den her øvelse - at meditere på følgende:

Hvad er det JESUS KRISTUS er kendt for?


Før du farer i blækhuset vil jeg anbefale dig at du uhildet og uden alle dine skøre ideer når frem til hvad er det nu JESUS KRISTUS er kendt for at have bragt i spil i verden.



-0-0-0-

Jeg kan da godt komme med et ledende tillægsspørgsmål:

Finder vi hos JESUS KRISTUS noget om menneskets relation til Gud og Guds relation til mennesket????

Er JESUS KRISTUS religionshistorisk verdenskendt for specifikt at sige noget her?

Tænk over det Arne.

Sønnens åbenbaring Faderen. - er der noget her du har overset?

Og hvad med bøns og kommunikations forholdet?
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#33274 - 13/09/2021 16:25 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Jeg respekterer din tro.
Du respekterer ikke min.
Arne.
Top Svar Citer
#33275 - 13/09/2021 16:37 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Du flygter Arne


Hvordan kan du bruge den JESUS KRISTUS IKON når du konstant hævder det modsatte af hvad JESUS KRISTUS er kendt for????

Ikke nok med det, du håner og latterliggør alt det JESUS KRISTUS stod for og bragte i spil.


For min skyld må du mene og "tro" som du vil.

Men jeg kan ikke forstå din brug af JESUS KRISTUS IKON når hvad JESUS KRISTUS religionshistorisk er verdenskendt for er hvad du bekæmper i hvert eneste indlæg og ikke nok med det, du latterliggør og håner det. Og vi har gloser nok på din latterliggørelse og hån.


Derfor prøv dog at giv mig et svar på mit spørgsmål.


Men måske nægter du at svare fordi du har opdaget at der er noget hos dig der slet slet ikke hænger godt sammen.


-0-0-0-0-


For min skyld må du gerne hævde det modsatte af hvad JESUS KRISTUS bragte i spil i verden. Hvilket der iøvrigt er en stor del af befolkningen, især nok akademikere fra din årgang, der gør.

Men nu når du bekæmper alt det JESUS KRISTUS står for og bragte i spil i verden, hvorfor flager du så med JESUS KRISTUS IKON'et? Synes du godt at du kan tillade dig selv det?


Men stadig ville du nok selv opdage misforholdet hvis du gav dig god tid til at tænke over mit spørgsmål til dig.


-0-0-0-

Men flygter du og glider af på spørgsmålet så er det sådan det er og vi stopper med det samme, for jeg vil ikke ind i en lang udkørende debat med dig nu jeg har stillet dig et så enkelt og klart spørgsmål.

Så du bestemmer, vil du ikke svare, vi stopper straks.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 62 af 245 < 1 2 ... 60 61 62 63 64 ... 244 245 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk