annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
Rødhus december
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 493 gæster og 30 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 31 af 245 < 1 2 ... 29 30 31 32 33 ... 244 245 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#32413 - 04/06/2021 17:49 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7210
Sted: Sydsjælland
Hanskrist ytrer sig #32412 - 04/06/2021 13:52 helt som - af mig - forventet - og dét er jo hans gode ret - lige så vel som det er min gode ret at ignorere blinker

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#32414 - 04/06/2021 18:20 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Ja ja

Men hvorfor stiller du mig spørgsmål og slynger om dig med påstande om Paulus som gør at du intet kan have fælles med Ortodoks Ikon Teologi - og ja slynger om dig med usandheder om Paulus - hvor du bliver korrigeret - men fandeme om du gider debat - du nægter debat

Du vil have svar på spørgsmål, jeg svarer og svarer men du læser ikke

Det gir ingen som helst menig

At du sidder her på trosfrihed internettet og missionerende spreder fake news, usandheder om Paulus og den første kristendom

Og pynter dig med den Ortodoks Ikon Teologi og kristendom der er bygget op på Paulus, ja ville være utænkelig uden Paulus og med det du konstant siger om Paulus, ortodoks kristendom vil ihvertfald intet have med dine missionerende fake news konstante løgne kampagner om Paulus at gøre. Og nu har vi set det ske igen og igen

Og alligevel pynter du dig med at Ortodoks kristendom og Ikon Teologi der står dit hjerte nær -- DU TALER I VILDELSE MAND og havde du lyttet til mig havde du aldrig sagt alt det sludder -

Og du går ind for Trosfrihed = at man må missionere med usandheder lige så tosset man vil - det kalder du trosfrihed - DET ER SÅ GAK SOM NOGET KAN VÆRE OG EN GLIDEBANE - der et af vor tids største problemer overhovedet


Træk du bare i arbejdstøjet og få gjort det arbejde du har forsømt, nemlig at ville debatten som et voksent menneske og derigennem blive klogere - indtil videre har du blot siddet og missioneret i årevis dine usandheder - og selv om du bliver korrigeret gang på gang nægter du at ta hensyn til fakta


Jeg er jo ikke dummere end jeg godt ved hvor du har dit sludder fra - din bibelfundamentalisme (Gud er død kulturradikalisme humanisme) kommer fra årevis af information avis læsning - hvor avisen har forbedret sig de sidste mange år, men Arne er ikke fulgt med.

Et godt råd - læs mit forrige indlæg om Ortodoks Ikon Teologi - og bliv med det i mente interesseret i at læse Paulus 7 ægte breve og Efeserbrevet og Kolossenserbrevet - pludselig ville du være på rette spor

Pludselig ville du forstå hvorfra du har stjålet de fjer du har pyntet dig med på skrømt igennem al den tid jeg har kendt dig -

Ingen mennesker kan seriøst være interesseret i Ortodoks Ikon Teologi og så nægte at ville læse et ord af Paulus - det er søgt, det er falsk varebetegnelse når du på skrømt trækker din Ikon ud af ærmet og fortæller at den Ortodokse kristendom står dig særligt nær --- NEJ for så siger du ikke de ting du gør om Paulus. Igen læs mit forrige indlæg og bliv motiveret til at læse Paulus


-0-0-0-0-

Alt det her har en simpel løsning:

Du stopper med at bruge Trosfrihed til din private missionerende misinformation om Paulus og kristendommen

I stedet for begynder du at debattere (som kræver man læse andres indlæg (de der gir dig svar på tiltale, og besvarer dine spørgsmål))
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#32415 - 04/06/2021 19:26 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7210
Sted: Sydsjælland
Det er tydeligvis ikke gået op for ham, der kalder sig Hanskrist - selvom jeg jo har meddelt det - at jeg - i hvert fald foreløbig - er færdig med Paulus - og med Hanskrist blinker
Der er sider af den græsk-ortodokse kristendom, jeg holder meget af, men hvad deres dogmer angår, er jeg ikke troende.

Dette blot til hvem, der måtte tro på, hvad Hanskrist påstår om mig blinker

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#32416 - 05/06/2021 12:49 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1900
Citat:
Der er sider af den græsk-ortodokse kristendom, jeg holder meget af, men hvad deres dogmer angår, er jeg ikke troende.


holder meget af - og - dogmer


- jeg vil gerne vide hvilke sider af den græsk ortodokse kristendom, du holder meget af.?

Er der her tale om åndelig føde?

Uden dogmer skriver du. Hvilke tænker du på?

***
Top Svar Citer
#32417 - 05/06/2021 14:23 Re: Åndelig Føde [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7210
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
Du skriver:
Citat:
- jeg vil gerne vide hvilke sider af den græsk ortodokse kristendom, du holder meget af.?
Mit svar:
Det korte svar er: Det meget direkte forhold til det guddommelige.

Det viser sig tydeligt i brugen af byzantinske ikoner - "vinduer til det guddommelige", som det også er udtrykt.
For at kunne opleve en ikon, er det nødvendigt at kende til "symbolsproget" bl.a. betydningen af de enkelte farver.
Det er helt naturligt at kysse ikoner, at have dem i hjemmet, på kontorer og i biler blinker
Også under, hvad vi kalder "gudstjeneste" er man ikke fastlåst til en stol, men kan godt går rundt og tænde vokslys og kysse ikoner.
Ligeså hyppigt at slå kors for sig: Fra panden til maven og derpå fra højre side af brystet til hjertet, mens man i sit sind lydløst siger: Kyrie eleison (Herre forbarm dig).

Næsten hele tiden er der et kor, der synger. Der er ikke musikinstrumenter og præsten prædiken er ikke særlig lang.

Korsangen, de brændende vokslys, ikonerne og røgelse giver tilsammen en særlig stemning der peger i retning af det guddommeliges nærvær.

Der er også talrigt mange helt små kirker overalt, hvor man kan gå ind, tænde et vokslys - eventuelt lægge lidt penge - og falde til ro - sammen med ikonerne smiler

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
annonce
Side 31 af 245 < 1 2 ... 29 30 31 32 33 ... 244 245 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
45 mennesker dræbt i oversvømmelser i ..
27/04/2024 23:17
31-årig fængslet og sigtet for drabsfo..
27/04/2024 23:12
Ny lov giver op til 15 års fængsel for..
27/04/2024 22:05
Knivstikkeri i Nordvest: 27-årig mand r..
27/04/2024 21:37
Harvey Weinstein indlagt fra fængslet
27/04/2024 21:27
Nyheder fra Religion.dk