annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Løve i egen hule nu.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 518 gæster og 62 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 8 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#32603 - 28/06/2021 07:45 Re: Er der selvmodsigelser i Bibelen? [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:

Selv en ikke-troende kvinde, som interesserer sig for kommunikation, hun siger til mig om en sætning fra mig til hende: "Det er stort, fordi dine ord har så meget dybde."


"Det er stort, fordi dine ord har så meget dybde."


Først Gerth, bliv ved med at tro på dig selv, men vær også kritisk overfor dig selv, hvilket iøvrigt er en egenskab alle mennesker der driver det til noget er i besiddelse af.

Godt være hun synes dine ord har så meget dybde, men ofte skriver du ganske uforståeligt vrøvlet for andre mennesker, som her fx:

Citat:
Idag sker den nye tærskel selvvalgt for folket som en udvalgt.

ABC´s undren og Hans K´s kritik lyder om det på en anderledes måde ligesom en samtalepersons ros om projekt OPLYSTHED.

Uhhh, også tænker jeg om det på ordene vand, port, dør, hvælving, forhøjning eller forbjerg og vendepunkt, hvor jeg opdager, at noget der faktisk handler om det samme som ´tærskel´ og i profeten Ezekiels Bog om arveloddet. Hans bog nævner altså åbenbart også noget ligesom mit indlægs overskrift ´det hellige sted i....?!´ om Keruber, der omtales i Det gamle testamente som en art himmelske væsener (ligesom engle) og vogtere over hellige steder.


Ikke et eneste menneske aner hvad du snakker om, ikke engang Arne der slikker dig i røven konstant, aner hvad du vil sige med det du skriver.

-0-0-0-

Men igen vi her på trosfrihed har lært dig rigtig meget, fordi vi opdrager på dig, du får feedback på det vi dog kan forstå af hvad du skriver, og du får at vide når det er ganske ulæseligt og et vrøvle sprog (af Tikka og en anonym og undertegnede).


Forsæt med at tro på dig selv Gerth, men sæt farten ned, hav mindre travlt med fx at ville forstå Bibelen, men brug mere tid på at skrive og formulere dig ordentligt.

Vh HansKrist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#32605 - 28/06/2021 14:17 Re: Er der selvmodsigelser i Bibelen? [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Hanskrist skriver #32603 - 28/06/2021 07:45:
Citat:
Ikke et eneste menneske aner hvad du snakker om, ikke engang Arne der slikker dig i røven konstant, aner hvad du vil sige med det du skriver.
Jeg gør opmærksom på injurielovgivningen:
Citat:
Injurier er en betegnelse for æreskrænkelser og dækker bl.a. over nedsættende og fornærmende udtalelser eller handlinger mod andre personer.

Det er ulovligt at fremsætte eller udbrede injurierende eller ærekrænkende udsagn om andre offentligt. Det betyder, at du hverken må krænke andres navn eller rygte, eller hænge folk ud på de sociale medier og beskylde dem for handlinger, som de ikke har begået.

Straffen for injurier blev sat op pr. 1 januar 2019. I dag kan krænkeren straffes med bøde op til 5.000 kr., betaling af godtgørelse til den forurettede på det tredobbelte beløb eller med fængsel i op til fire måneder.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#32606 - 29/06/2021 11:35 Re: Er der selvmodsigelser i Bibelen? [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Et fuldstændig genialt indlæg der viser hvor INSPIRERET du er Arne

💕🔥❤️


Måske nok ikke den INSPIRATION du HansKrist og Gerth er så optaget af.

Nej det må siges, nej lad de verdslige rive og flå i hinanden med retssager - men det passer sig ikke for os siger Paulus

Kunne da også opfordre Arne til at feje for egen dør først - tænk hvordan han har æreskrænket mig fra 2003 og til idag - konstant overfald og når Gerth så kommer og siger det samme så vimser han behagesyg slesk rundt omkring Gerth

Hvad fanden er det for en ulogisk meningsløs adfærd

Hvor ofte er jeg ikke blevet beskyldt for at have genindført korstog og dogmatisme, og trostvang og inkvisitions rettergang imod folk -



Konstant har jeg måttet stå for skud for disse påstande der overhovedet ikke stemmer med hvad man finder udtrykkes i mine indlæg

Ligeledes er Paulus blevet beskyldt for det samme og han er religionshistorisk verdensberømt for at have stået for det stik modsatte - hvilket han af selv ateisterne bliver rost og anerkendt til skyerne for.

Men Arne siger at trosfrihed betyder at vi må sige og tro og mene som vi lyster - og hvis dette er trosfrihed at vi må omgås sandheden lemfældigt og fuldstændig efter luner og aggressioner så står jeg af - så er trosfrihed ikke noget for mig

Så er det blot evindelig ævl og kævl og bævl hvor vi aldrig når frem til et brugbart nyttigt resultat, hvor vi aldrig gør fremskridt, kommer en sag nærmere i opklaring af hvad der er op og ned - fx omkring Paulus. Sandhedens og sanddruhedens vej hvor svært den end kan være til tide at finde ind på er eneste vej hvorpå vi kan gøre fremskridt

Paulus forlangte at vi skulle tale forstandigt med hinanden om tingene og ja hvad med at have respekt for sandhedens ånd, vores samvittighed, hvorved vi forsøger at undgå at sprede løgn og usandheder - her var virkelig noget for Arne at få kigget på, fejet for egen dør først. Go arbejdslyst Arne
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#32607 - 29/06/2021 14:27 Re: Er der selvmodsigelser i Bibelen? [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Er du mon villig til med din sande identitet at stå ved denne din udtalelse:
Citat:
Ikke et eneste menneske aner hvad du snakker om, ikke engang Arne der slikker dig i røven konstant, aner hvad du vil sige med det du skriver.
I så fald tænker jeg på at samle lignende offentlige udtalelser fra dig om mig (bl.a.: "idiot") for derpå at overveje et civilt søgsmål mod dig med påstand om ærekrænkende injurier.

Så spørgsmålet her og nu er:
Er du villig til at oplyse din sande identitet?

Arne.
Top Svar Citer
#32608 - 29/06/2021 16:35 Re: Er der selvmodsigelser i Bibelen? [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
😱

🙃

🤔


Det her overgår alt hvad jeg har oplevet

Punkt 1:

det er simpelthen noget pjat - ufatteligt du ikke forholder dig til hvad jeg skriver.

Hvis Gerth siger det samme som jeg har sagt i årevis vimser du behagesyg rundt omkring ham. Hvordan tror du det er for mig at se på, hvor ydmygende, når jeg tænker på alle dine underfundige avancerede gennem nu 18 år ydmygende æreskrænkelser og latterliggørelse mig for de samme udtalelser og standpunkter som Gerth - såvel som dine utallige forsøg på at vende folk imod mig.

Altså det er så hyklerisk dobbeltmoralsk det her.


Derfor har jeg sagt at dine aversioner imod mig løber af med dig Arne. Jeg har spurgt i årevis hvorfor du konstant opfør dig sådan overfor mig.

Hvordan pokker tror du det har været at se den forskelsbehandling???

Hvis det jeg siger som du offentligt har gjort tykt grin med nu i 18 år, at hvis du selv finder de samme synspunkter hos Wikipedia eller læser om det hos Gerth, ja så er det pludselig go latin og har din store respekt og ligner meget hvad du også selv mener.

Du ved godt hvor mange gange jeg har spurgt dig om hvad det er du har gang i overfor mig. Om du godt gider forklare. Og nu igen, hvad er det du har kørende? Læs dog hvad der skrives i den rigtige kontekst.

Punkt 2:

Du går simpelthen over stregen her

Punkt 3:

Hvad har du ikke sagt om mig igennem årene af usandheder (og usandheder om Paulus), utallige gange har du påstået at min form for kristendom var udtryk for en inkvisitions korstog og heksejagt imod anderledes tænkende og at dette stammer fra Paulus. VRØVL har jeg sagt og forklaret dig den rigtige sammenhæng, men du nægter simpelthen at drøfte dine egne fake news usande påstande på internettet (Trosfrihed er vel Internettet).

HVAD er det der gør at du nægter at vi opklarer en sag (fx Paulus) og når frem til en bedre og bedre forståelse hvad der er op og ned mht Paulus og at det du fejlagtigt skyder ham i skoene, dogmatisme, trostvang og opfordring til korstog er det modsatte af hvad han religionshistorisk er kendt for.

Jeg bliver så træt af hvis du mener trosfrihed betyder at vi må sige og skrive hvad vi har lyst til, omgås sandheden lemfældigt og fuldstændig samvittighedsløs. ER DET HVAD DU MENER? HVIS IKKE - da må du være interesseret i at vi kommer en sag nærmere og ikke forsætter i årevis med at sige det samme vrøvl.

Tilsyneladende løber dine aversioner af med dig Arne.

4:

Hvis du ikke længere forstår en tekst, dens mening i den kontekst (sammenhæng) den skal forstås i, jamen så står verden jo ikke længere.

Enhver kan se du anstrenger dig til det yderste for at behage Gerth og det modsatte overfor mig, her er du endda så avanceret underfundig ondskabsfuld drilagtig som en voksen mand kan være der vil æres mere end han vil samtalen (hvilket du iøvrigt også selv flere gange har indrømmet sort på hvidt).

5:

Hvad pokker jeg repræsenterer for dig af en jungiansk skyggeproblematik vil være yderst interessant at finde ud af.

Du har noget i dig af ting du tar voldsom afstand fra (som du finder afskyelig og mindreværdigt) det kan du så projicere ud på kristendommen, Paulus og HansKrist. Her kan du få afløb for alle dine aversioner.

Dine aversioner, som du da deler med andre der har haft abonnement på Information i en menneskealder, er bare et overstået kapitel i vor moderne tid, selv information har opgivet denne militante enøjede aggressive stil også fordi de klogeste intellektuelle og kunstneriske kreative skabende selvaktualiserende sjæle har sagt fra overfor den linje.

Dine aversioner og aggressioner overfor kristendommen og Paulus og en type som HansKrist er gammeldags, selv mange ateister har opgivet denne fremfærd.

Men du ligner Simon og Bjørn, de var også børn af den diskurs fra midten af forrige århundrede.

Se nu at komme videre.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 8 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Nyheder fra Religion.dk