annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
18 september Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 516 gæster og 39 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 7 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#32590 - 27/06/2021 13:36 Et spørgsmål [Re: ]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1900
Citat:
du stiller igen en masse spørgsmål, hvorfor ikke bare stille et.


Du skrev: Gud er en ånd og kan være allesteds værende.

Det må du forklare

Jeg forstår på dig nu, du mener, gud er en ånd der har en ånd - hvilken af ånderne kan være allesteds værende

¨¨¨¨

Top Svar Citer
#32592 - 27/06/2021 14:20 Re: Er der selvmodsigelser i Bibelen? [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Hey Jørgen - go dag og gid du må erfare bare lidt af begivenheden KRISTUS den GUD Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus - og dermed nærme dig en forståelse af det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET.


Bibelen er alt alt for vigtig en bog forstået som Spirituel vigtig en bog (1 Kor 2 - 2 Kor 3 + mange andre steder hos Paulus (ja overalt hos Paulus får vi smidt i hovedet at vi skal forstå tingene gennem personlige erfaringer)) til at vi må prøve at læse den bogstaveligt fra a - z og tillægge hvert ord lige meget Guds Ord status.

Vi skal tilhøre og forstå Gud gennem det liv vi har med Gud - gennem som vi erfarer Guds Ånd - Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed i vores liv.

Erfaring erfaring erfaring - ja 1 Kor 2 - er grundlaget for det hele.

Derfor praksis praksis praksis - vi må tilbage til os selv og væk fra bibelkonkordantiske mentale trosforestillinger.

Vi dør og elsker ikke med hovedet fyldt med biwel og gør vi har vi været døde i hovedet og hjertet i årevis - altså levende døde og begravet.

Men ønsker alt det bedste for dig Jørgen og ja Tikka som du ligner eller hun ligner dig.

Nu går jeg tilbage til Gud og bøn - tilbage til mit liv med Gud - hvilket I andre også burde koncentrere jer om.

Og i den grad det er hvad I gør - så held og lykke på den mest vidunderlige rejse et menneske kan vælge for sig selv og sine omgivelser.

Kom nu folkens - drop jeres evindelige pjat og snik snak herfra og til evigheden uden at I får sagt noget der er SANDT (eksistentielt sandt) - I kører rundt i Bibelen uden at have fattet en meter af den bog. Så trist

Jeg vender tilbage til Paulus og Jesus og de første kristne nu og det kan jeg fordi jeg har iført og iklædt mig KRISTUS - gennem at jeg som millioner og milliarder andre har taget imod begivenheden KRISTUS den GUD Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.

💦❤️🔥 Jeg er dybt rørt over at være KIRKE i verden - en af disse levende stene - og bidrage med det jeg kan i forbindelse med mine aktiviteter ud fra evner (personligheds profil) og kald vækkelse set i det hele store KRISTUS LEGEME i verden - KIRKE i verden.

Gerth er også her et sted - men endnu tør han ikke tro at der har været millioner milliarder gennem en 2000 år lang historie der har forstået tingene som ham, men det ved jeg, så ydmyg er jeg dog, og en dag vil Gerth også forstå det, og fra da af vil også han ønske at blive KIRKE i verden sammen med alle os/vi andre. At stille sig i KRISTUS at ville være KIRKE i verden betyder at ville indrømme at alt det Gerth siger om HELLIGÅNDEN og uendeligt meget mere til oveni har en 2000 år historisk erfarings udvikling og forhistorie også været beskæftiget med, som vi ydmygt må stille os selv i, hvor vi bidrager med liv og sjæl med det vi kan og som Gud vil vi skal bidrage med. Gud har en helt unikt plan med hver eneste af os, også Gerth har en særlig mission.

Her var lidt KIRKE fra mig til jer allesammen.

Men særligt til Jørgen og Tikka, gid I ville nøjes med en og samme virkelighed og droppe ideen om at jeres bibellæsning har at gøre med en falsk overtroet overnaturlig fordobling af virkeligheden.

Der er kun en og samme virkelighed - ikke den bibelkonkordantiske mentale trosforestillings virkelighed eksisterer, men kun den virkelighed hvor jeg græder og er ked af det fordi jeg mister hvem og hvad jeg elsker eksisterer. Med den erkendelse opstod kristendommen og det var den forståelse og erkendelse Jesus gav sit liv for at vi måtte forstå - og vi er ret mange der har forstået alvoren i det her - og som sådan tilhører vi den flok af mennesker og er vi KIRKE i verden.


Vær modige folkens - vær ærlige og stop med at lyve sammen med Bibelen om virkeligheden. Bibelfundamentalisme har medført så mange løgne ind i verden der slår ihjel som Paulus siger det i 2 Kor 3.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#32594 - 27/06/2021 15:06 Re: Er der selvmodsigelser i Bibelen? [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:

Jeg synes ikke, at i fortjener mig her, men lidt endnu værsgo



Du ville intet være uden dit møde med trosfrihed og HansKrist - hvilket du også selv godt er klar over. Og derfor forlader du os aldrig, eller ihvertfald sålænge der er en aktiv HansKrist forlader du os ikke eller så længe nogle bibelfundamentalister er her bliver du her også, fordi din fascination af Bibelen desværre er begyndt at blive større end din hengivelse til Helligånden.

Og iøvrigt i alt du skriver skimtes at du stjæler ikke så lidt fra mig af, men du nævner det ikke med et ord. Du opfører dig stadig umoden fordi du tror du er den eneste - du nægter at du står i en 2000 år lang historisk bevægelse og at du er en blandt mange her, men du fremstiller tingene omvendt som om du er den første og eneste og at vi skal følge dig og ikke den 2000 år historisk bevægelse af mennesker før dig der allerede har haft taget imod KRISTUS - begivenheden KRISTUS den GUD Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus - og som derigennem har været KIRKE i verden før dig.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#32596 - 27/06/2021 17:04 Re: Er der selvmodsigelser i Bibelen? [Re: ]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Du skriver:
Citat:
Helligånden er kun alle steder, hvor mennesker er. Kun dets skaber af alt ´Det guddommelige´ (en guddom) er overalt.
Det er nyt for mig, at du mener dét, og så forstår jeg jo godt, at du om mig skriver:
Citat:
Arne forvekslede også Helligånden med en gud.
Min replik:
Jeg glæder mig over, at også du mener, at "Det guddommelige" er overalt.
Din oplevelse af Helligånden kender jeg jo ikke, kan jeg jo derfor ikke udtale mig om, men kan jeg respektere - samtidig med at jeg tænker over, hvad Helligånden mon egentlig er for dig.
Det eneste, jeg tror, jeg har forstået, er, at Helligånden er noget godt for mennesker.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#32600 - 27/06/2021 23:27 Re: Er der selvmodsigelser i Bibelen? [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Tilføjelse:
Jeg må indrømme, at jeg ikke troede, at Helligånden i kristendommen alene er for mennesker, men jeg ser nu her, at sådan er den kristne tro:
Citat:
I klassisk kristendom knyttes Helligånden tæt sammen med en formidlingsrolle mellem Gud og mennesker og er den, der giver mennesker troen på kristendommens sandhed.
Så du Gerth er her i overensstemmelse med kristendommen.
Og det er jeg så ikke.
For mig er dét, at vi alene sætter os selv i centrum, et svigt af alt andet værende blinker

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
annonce
Side 7 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
140 millioner kroner skal pumpe liv i d..
29/04/2024 09:06
Ørsted frasælger fransk energiforretni..
29/04/2024 09:03
I dag flager busserne for kongefamiliens..
29/04/2024 08:58
Cordsen: Mulig løsning på vej i højsp..
29/04/2024 08:13
Støjberg og Vanopslagh på vej til fors..
29/04/2024 08:09
Nyheder fra Religion.dk