annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15881791
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2399018
Et andet syn 2003686
Åndelig Føde 1604019
Jesu ord 1534505
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 580 gæster og 108 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Er der selvmodsigelser i Bibelen?

😱

🙃

🤔


Det her overgår alt hvad jeg har oplevet

Punkt 1:

det er simpelthen noget pjat - ufatteligt du ikke forholder dig til hvad jeg skriver.

Hvis Gerth siger det samme som jeg har sagt i årevis vimser du behagesyg rundt omkring ham. Hvordan tror du det er for mig at se på, hvor ydmygende, når jeg tænker på alle dine underfundige avancerede gennem nu 18 år ydmygende æreskrænkelser og latterliggørelse mig for de samme udtalelser og standpunkter som Gerth - såvel som dine utallige forsøg på at vende folk imod mig.

Altså det er så hyklerisk dobbeltmoralsk det her.


Derfor har jeg sagt at dine aversioner imod mig løber af med dig Arne. Jeg har spurgt i årevis hvorfor du konstant opfør dig sådan overfor mig.

Hvordan pokker tror du det har været at se den forskelsbehandling???

Hvis det jeg siger som du offentligt har gjort tykt grin med nu i 18 år, at hvis du selv finder de samme synspunkter hos Wikipedia eller læser om det hos Gerth, ja så er det pludselig go latin og har din store respekt og ligner meget hvad du også selv mener.

Du ved godt hvor mange gange jeg har spurgt dig om hvad det er du har gang i overfor mig. Om du godt gider forklare. Og nu igen, hvad er det du har kørende? Læs dog hvad der skrives i den rigtige kontekst.

Punkt 2:

Du går simpelthen over stregen her

Punkt 3:

Hvad har du ikke sagt om mig igennem årene af usandheder (og usandheder om Paulus), utallige gange har du påstået at min form for kristendom var udtryk for en inkvisitions korstog og heksejagt imod anderledes tænkende og at dette stammer fra Paulus. VRØVL har jeg sagt og forklaret dig den rigtige sammenhæng, men du nægter simpelthen at drøfte dine egne fake news usande påstande på internettet (Trosfrihed er vel Internettet).

HVAD er det der gør at du nægter at vi opklarer en sag (fx Paulus) og når frem til en bedre og bedre forståelse hvad der er op og ned mht Paulus og at det du fejlagtigt skyder ham i skoene, dogmatisme, trostvang og opfordring til korstog er det modsatte af hvad han religionshistorisk er kendt for.

Jeg bliver så træt af hvis du mener trosfrihed betyder at vi må sige og skrive hvad vi har lyst til, omgås sandheden lemfældigt og fuldstændig samvittighedsløs. ER DET HVAD DU MENER? HVIS IKKE - da må du være interesseret i at vi kommer en sag nærmere og ikke forsætter i årevis med at sige det samme vrøvl.

Tilsyneladende løber dine aversioner af med dig Arne.

4:

Hvis du ikke længere forstår en tekst, dens mening i den kontekst (sammenhæng) den skal forstås i, jamen så står verden jo ikke længere.

Enhver kan se du anstrenger dig til det yderste for at behage Gerth og det modsatte overfor mig, her er du endda så avanceret underfundig ondskabsfuld drilagtig som en voksen mand kan være der vil æres mere end han vil samtalen (hvilket du iøvrigt også selv flere gange har indrømmet sort på hvidt).

5:

Hvad pokker jeg repræsenterer for dig af en jungiansk skyggeproblematik vil være yderst interessant at finde ud af.

Du har noget i dig af ting du tar voldsom afstand fra (som du finder afskyelig og mindreværdigt) det kan du så projicere ud på kristendommen, Paulus og HansKrist. Her kan du få afløb for alle dine aversioner.

Dine aversioner, som du da deler med andre der har haft abonnement på Information i en menneskealder, er bare et overstået kapitel i vor moderne tid, selv information har opgivet denne militante enøjede aggressive stil også fordi de klogeste intellektuelle og kunstneriske kreative skabende selvaktualiserende sjæle har sagt fra overfor den linje.

Dine aversioner og aggressioner overfor kristendommen og Paulus og en type som HansKrist er gammeldags, selv mange ateister har opgivet denne fremfærd.

Men du ligner Simon og Bjørn, de var også børn af den diskurs fra midten af forrige århundrede.

Se nu at komme videre.
Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
For tredje gang ligger der en haj på fo..
15/05/2024 00:41
Tidligere advokat for Trump grillet unde..
14/05/2024 23:47
Heftige kampe tvinger Ukraine til at fly..
14/05/2024 23:38
Manchester City besejrer Tottenham og sp..
14/05/2024 23:20
Kong Frederik peger på ny teknologi som..
14/05/2024 21:32
Nyheder fra Religion.dk