annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 311 gæster og 51 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 21 af 48 < 1 2 ... 19 20 21 22 23 ... 47 48 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#31581 - 21/02/2021 12:47 Re: Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta [Re: ABC]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442


Det billede, som Torahen skildrede af Gud, er fuld af forvirring, modsigelse og misforståelse. Han er på de fleste sider i bogen en angergud, der gør handlingen, så indser han snart, at han har syndet, beklager det og vender tilbage fra det



De har lavet et meget foragteligt og forkasteligt billede af Gud, der er uacceptabelt for ejeren af sund fornuft, et billede, der er uacceptabelt for de mest foragtelige, forkælede og beskidte mennesker.


Gud er den stærke, der er i stand til alt og styrer alt .. så hvorfor fortryder han det? !!

"Jeg, HERREN, ændrer ikke .◄ Malaki 3: 6 ►




Gud ændrer sig ikke, men hans behandling af mennesket ændres i overensstemmelse med ændringen i menneskets position. Hvis en person bevæger sig fra ondt til godhed, fortjener han guddommelig barmhjertighed, og omvendt, hvis han bevæger sig fra godt til ondt, så har han ret til guddommelig straf, og dette er helt i tråd med guddommelig retfærdighed.

Bønnens (Du'ā) betydning i dit liv | Søndagsdars

https://www.youtube.com/watch?v=M220rXDyWKs
Top Svar Citer
#31592 - 23/02/2021 05:57 Re: Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442

Munke med våben: Opdag buddhistisk vold
Udgivelsen af ​​Buddhist Warfare, en bog, jeg redigerede sammen med Mark Juergensmeyer, er en bittersød oplevelse, da den markerer kulminationen på en rejse, der begyndte med en udforskning af de fredelige aspekter af buddhismen kun for at ende med at krønike dele af dens mørke side. Denne rejse, der indtog meget af de sidste seks år af mit liv, begyndte i 2003, da min kone og jeg tilbragte lidt over et år i Thailand. Det var dengang, jeg begyndte at undersøge buddhistisk social aktivisme, som skulle være emnet for min afhandling.

Buddhister kæmper ikke uden tro, og de grusomme massakrer, de udfører mod forsvarsløse muslimer i Østasien, stammer fra deres tro på, at ingen andre, der har nået oplysningsgraden og er mindre end en myre, og morderen ikke danner et mentalt billede af de myrdede (som deres studerende lærer os, hvem der fremmer loven om tiltrækning og kraften ved at være), fordi den ikke engang eksisterer, så der er ikke noget galt med at dræbe den for at bevare universets balance.

Overvej princippet om buddhistiske gejstlige til at dræbe modstandere! De hævder at dræbe dem, der ikke tror på deres tro, er en slags nådedrab for at rense sig selv i helvede og overføre deres sjæle til sandhedens rige, for det betragtes faktisk ikke som mord. Det er ikke anderledes end at udslette et dødeligt sygt dyr. Dette er en farlig undskyldning, som de gemmer sig bag for at høste menneskeliv, især muslimer, som de gjorde og gør i Thailand og Burma.

Der er et andet princip, hvorved buddhistiske munke retfærdiggør dræbning af deres modstandere, nemlig troen på buddhismen, at eksistens kun er en illusion, og at sandheden kun opfattes ved at opnå nirvana (dvs. tilintetgørelse i Gud). Derfor; For alle, der ikke tror på buddhismen og ikke er oplyst af dens lys, er det ikke et rigtigt drab at dræbe ham i dette liv. Fordi det er en ulykke inden for illusionen. Disse ofre, der blev slagtet af munke, omtales i buddhistisk teologi som "icchantika", hvilket betyder: tilsløret fra lyset
I bogen "Sostitamati Baribricha" - som beskrives som guide til "hvordan man dræber med visdoms sværd" - viser Buddhas oplyste "Manjushri", at de dræbte kun er et navn og en idé, og hvis morderen er i stand til at rydde sit sind for disse tanker og navne under drabet, så betragtes dette ikke som mord I stedet for er der ingen drab eller en morder på trods af sandheden, for ”der er ikke noget sværd, karma eller straf, ”Men snarere er det et spørgsmål om fantasi.



Siden min første erkendelse i 2004 begyndte jeg at se kritisk på mit tidligere perspektiv på buddhismen - en, der beskyttede en omfattende og historisk dimension til buddhistiske traditioner: vold. Bevæbnede buddhistiske munke i Thailand er ikke en undtagelse fra reglen; de er nutidige eksempler på en lang historisk forrang. I århundreder har munke været ved roret eller bevæbnet i rækken af ​​krige. Hvordan kunne dette være tilfældet? Men vigtigere, hvorfor var jeg (og mange andre) overbevist om, at buddhismen = fred)?

Buddhistisk propaganda

Det var da, jeg indså, at jeg var forbruger af en meget vellykket form for propaganda. Siden begyndelsen af ​​1900'erne har buddhistiske monastiske intellektuelle som Walpola Rahula, D. T. Suzuki og Tenzin Gyatso, den fjortende Dalai Lama, arbejdet for at øge vestlig bevidsthed om deres kulturer og traditioner. Dermed præsenterede de specifikke aspekter af deres buddhistiske traditioner, mens de udelader andre. Disse buddhistiske munke var ikke alene om denne skildring af buddhismen. Som Donald S. Lopez Jr. og andre har vist gribende, fulgte akademikere hurtigt trop, således at den amerikanske populærkultur i 1960'erne ikke længere skildrede buddhistiske traditioner som primitive, men som mystiske.

Alligevel fjernede disse mystiske skildringer ikke den to-dimensionelle karakter af vestlig forståelse. Og mens det bidrog til buddhismens historie, fratog denne præsentation af en anden verdenskrig buddhisme i sidste ende buddhisterne deres menneskelighed.



Thupten Tsering, meddirektør for "Windhorse", indkapsler virkningerne af todimensionel skildring i et 1999-interview med New York Times. ”De ser tibetanere som søde, søde, varmhjertede. Jeg fortæller folk, at når du klipper mig, bløder jeg ligesom dig. ”

I et forsøg på at bekæmpe denne opfattelse og humanisere buddhister sammensatte Mark Juergensmeyer og jeg en samling kritiske essays, der illustrerer buddhismens voldelige historie i hele Mongoliet, Tibet, Japan, Kina, Korea, Thailand, Sri Lanka og Indien .

Vores hensigt er ikke at argumentere for, at buddhister er vrede, voldelige mennesker - men snarere at buddhister er mennesker og dermed deler det samme menneskelige spektrum af følelser, som inkluderer en forkærlighed for vold.

nye Japansk konvertere til islam

https://www.youtube.com/watch?v=2G18j2Oz9XA

Why a Former Buddhist then Christian accepted Islam? TheDeen
https://www.youtube.com/watch?v=IvCU-4TE-ecShow
Top Svar Citer
#31630 - 01/03/2021 12:31 Re: Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442

Kristne hævder ofte, at islam blev spredt med magt, mens kristendommen blev spredt ved tro. Denne myte, som disse kristne forplantede, er blevet tilbagevist tilstrækkeligt på denne blog. I virkeligheden spredte kristendommen sig bestemt ikke ved tro og i fred, det var sandt fra starten, men meget hurtigt var det de kristne, der skulle påtvinge deres tro under tvang, dette med hjælp fra kejserne. og de store biskopper.

I den tidlige kristendom, da kristne ikke var magtfulde, blev de tvunget til at begrænse sig til enkle omvendelser, da romerne forfulgte dem. Men når først kristendommen er blevet erklæret en statsreligion, vil det modsatte ske:

Fra det fjerde århundrede ændrede holdningsændringen af ​​den politiske magt radikalt betingelserne for kristen ekspansion: Kristendommen gik fra en situation, hvor den blev forbudt og undertiden forfulgt til en situation med frihed. derefter gunstigt, indtil dens vigtigste rival, hedenskab - eller rettere det, vi sætter under dette udtryk: de traditionelle religioner, der modtages i det romerske imperium -, selv er forbudt. Kristendommen bliver statsreligion, imperiet bliver officielt kristen.
Konstantinens kristendom ved den arabiske erobring, Pierre Maraval, kapitel 1, Kejsernes religiøse politik fra Konstantin til Heraclius og de barbariske kongers side 5.

vi kan sige, at kristendommen, bortset fra de tidlige dage, hvor den ikke havde mange tilhængere, derefter spredtesig ikke ved tro , men ved sværd
at ødelægge hedningernes templer, at forbyde udøvelse af en anden tro end katolikkerne, at tvinge folk til at blive døbt, at straffe frafaldne med døden osv., Når bedraget fra en tolerant kristendom er tilbagevist. .


Flertallet af kristne og ikke-kristne mener, at kristendommen er en religion med kærlighed og ro, der forbyder vold, at kristne skal være tålmodige i lyset af de lidelser, de udholder, og at en kristen aldrig kan bruge vold til at konvertere nogen til Jesus.

Og alligevel er dette bare ubegrundede ord. Hvem kunne tro, at en Gud, der beordrede så meget slagtning i Det Gamle Testamente, ville ændre sin opførsel for at ændre komplement? Hvis Gud vil, vil vi demonstrere, at kristendommen, det NYE TESTAMENT, befaler kristne at konvertere med magt og gengældelse dem, der ikke ønsker at blive kristne.

Her er en lignelse, hvor Jesus befaler folk at blive tvunget til at omvende sig til kristendommen

Vi kan derfor se, at verset Lukas 14,23 beordrer kristne til at konvertere ikke-kristne med magt.
Her er en lignelse, hvor Jesus befaler folk at blive tvunget til at omvende sig til kristendommen:

Lukas 14
16 Da sagde han til ham: En mand lavede en stor aftensmad og bad mange;

17 Og han sendte sin tjener ved aftensmaden for at sige til de indbudte: Kom! for alle ting er nu klar.

18 Og de begyndte alle med et samtykke at undskylde. Den første sagde til ham: Jeg har købt et stykke jord, og jeg må gå og se det: jeg beder dig undskylde.

19 Og en anden sagde: Jeg har købt fem åre okser, og jeg går hen for at prøve dem; jeg beder dig undskylde.

20 Og en anden sagde: Jeg har giftet mig med en hustru, og derfor kan jeg ikke komme.

21 Så kom den Tjener og fortalte dette for sin Herre. Da husmesteren blev vred, sagde han til sin tjener: Gå hurtigt ud på byens gader og baner, og før de fattige og de lemlæstede og de blinde og de blinde ind.

22 Og tjeneren sagde: Herre, det sker, som du har befalet, og alligevel er der plads.

23 Og Herren sagde til tjeneren: Gå ud på motorveje og hegn og tving dem til at komme ind, så mit hus kan blive fyldt.

. Også ordet tvang, der er anagkazo, blev brugt i Mattæus 14.22, da Jesus tvang disciplene til at gå i en båd.

Tvinger nogen til at gøre noget imod deres vilje, #Ex 3:19. Evolving Biblical Dictionary (vers 2).


Faktisk er ordet anagkazo også blevet brugt i betydningen at tvinge nogen fysisk, lad os for eksempel se på, hvordan Paulus tvang kristne

Apostelgerninger 26.11
11 Mange gange gik jeg fra en synagoge til en anden for at få dem straffet,
at tvinge dem Jeg var så besat af at forfølge dem,

at jeg endog jagede dem i fremmede byer.

Til dette er det spørgsmål, vi stiller os selv: er dette virkelig en fredelig og vidunderlig religion? Vi tror under alle omstændigheder håb, at det åbenlyse svar fra alle med deres rette sind er nej.

Vores konklusion er, at kristendommen ikke er en fredelig religion, snarere denne opfattelse er en myte


Der Koran

https://www.youtube.com/watch?v=baGF8DPvQZw
Special session med Shaykh Abdurraheem Green - Qur'ān Konference 2013 - HD
https://www.youtube.com/watch?v=IsUvqu6bG98


Anden tale ved Shaykh Abdurraheem Green - Qur'ān Konference 2013 - HD

https://www.youtube.com/watch?v=6mgYKQqNNRs

Spørgsmål og svar - Qur'ān Konference 2013 - HD
https://www.youtube.com/watch?v=qh06Dneb-_I
Top Svar Citer
#31666 - 08/03/2021 11:30 Re: Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta [Re: ABC]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442

Den 27. dag i den Rajab ihukommer muslimer verden over en særlig begivenhed, kaldet isra og miraj. , rejste Profeten Muhammed fra Mekka til Jerusalem og videre til de syv himle.

Muhammed Ibn Abdallah (ca. 570-632) blev født i år 570 e.v.t. i Mekka i det nuværende Saudi-Arabien. Da han var i en alder af 40 år, begyndte han at modtage en række guddommelige åbenbaringer. Det var Guds engel, Jibril (Gabriel) der viste sig for ham.


Omkring 10 år efter den første åbenbaring, og midt i den blomstrende forkyndelsesvirksomhed, blev Muhammed opsøgt af englen Jibril (Gabriel) og rejste med englen fra Mekka til Jerusalem, hvorfra han foretog en himmelfart.

Flere historier fortæller, at Profeten Muhammed red på et vinget dyr, en Buraq, som er et lille ridedyr, lidt større end et æsel, men med vinger.

På sin færd igennem syv himle mødte han en række profeter, blandt andet: Adam, Noah, Jesus og Abraham. Og da Muhammed endelig nåede frem til Gud, fik han besked på, at alle muslimer skal bede 50 gange om dagen. Det havde Muhammed naturligvis i sinde at overholde, men han blev på vejen tilbage til Jorden mødt af Moses, som opfordrede ham til at spørge Gud om et mindre antal.


Han vendte derefter tilbage til Gud for at gøre det nemmere for sin menighed at overholde antallet af bønner. Men på vejen tilbage mødte han igen Moses, der bad ham reducere antallet af bønner. Sådan gentog forløbet sig, indtil der kun var fem bønner tilbage om dagen:

"Da jeg så igen kom forbi Moses, og han rådede mig til igen at bede om en formindskelse, sagde jeg til ham: Jeg er så mange gange vendt tilbage til min Herre, at jeg nu skammer mig og ikke vil gøre det igen."

Sine tilhørende lovede han imidlertid: "For enhver af jer, der trofast og hengivent udfører disse 5 bønner, vil de gælde for 50 bønner"

Sådan lyder det fra den muslimske historiker Ibn Ishaqs (704-767) samling af de mundtlige fortællinger, der beretter om Profeten Muhammeds himmelfærd.

Det var i forbindelse med himmelfarten, at bønner blev en fast del i den islamiske trospraksis. Derfor beder de fleste muslimer mindst 5 gange dagligt.


I Klippemoskeen i Jerusalem står den sten, som Profeten Muhammed efter sigende stod på, da han rejste til himmels. Klippemoskeen er af samme grund et af Islams vigtigste helligdomme - den tredje største efter Mekka og Medina. Og himmelfarten er blevet ikonisk, også som en spirituel rejse, hvor mennesker kan lære at åbne deres hjerter for verdens dimensioner.


For verdens muslimer har dagen en særlig betydning som et minde om profeten Muhammeds himmelfærd fra kabaen i Mekka til klippemoskeen i Jerusalem og videre igennem de syv himle.
Profetens Natlige Rejse

https://www.youtube.com/watch?v=hhk3mLsvec8
Top Svar Citer
#31696 - 16/03/2021 17:12 Re: Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442

Varan-bjergene - bortset fra at de var et sted, hvor Ismaels sønner boede. ”Gud var med drengen og boede i ørkenen,
og han boede i ørkenen i Varan (1. Mosebog 21: 18-21), da det gamle testamente nævnte, at Ismaels sønner boede fra Havilah (Yemen) til Shur, som ligger overfor Egypten (1 Mos 25).

Derfor erklærer Jesuit (katolsk) oversættelse af Bibelen til en overraskelse, der har chokeret de kristne, at bedstefar til profeten Muhammed, fred være med ham, var
'Ismail


: "Ismails efterkommere er araberne i ørkenen, og deres liv er et liv med rejser og uafhængighed. Dette er det, der minder os om den præ-islamiske æra og dens poesi" (Margener, s. 91 - sjette udgave)!


Og med det er sagen løst, og et vidne fra hans familie var vidne til det!
Banu Ismail er araberne, der boede i Mekka
Af deres efterkommere, profeten, er fred og velsignelser med ham.
Så fortæl os, o Bogens folk, hvor er Varan-bjergene ?!

Ja, det er bjergene i regionen, hvor Ismail, fred være med ham, og hans efterkommere, som den katolske oversættelse fortæller os, voksede op og opdragede. Det er bjergkæden, der findes ved grænserne til Det Røde Hav, der strækker sig til at omfatte Mekka på den ene side og Medina på den anden side, og så skinner lyset en tredje gang med Muhammeds komme. , må fred være med ham

I Esajas 13/21 fortryller Bibelens lærde os med denne titel (en åbenbaring fra den arabiske side) af disse passager: ”Et distrikt i de arabiske lande, i skoven i de arabiske lande, I karavaner fra Dadaen. Bring vand for at møde de tørstige. O indbyggere i landet Taima, fyld flygtningen med sit brød. Før sværdet flygtede de foran sværdet og trukket "... og de lever i de arabiske lande og i dens ørken! Og er der noget andet på den arabiske halvø end 'islam og andet end Muhammed og hans budskab? !


Hvad angår resten af ​​teksten, er det en præcis beskrivelse af budbringeren og hans ledsager, venen Abu Bakr, da de flygtede fra Mekka, mens Qurayshs sværd omgav Profetens hus. , fred og velsignelser være med ham for at ødelægge ham, efter at Abu Talib døde, og de afsatte tusind kameler til den, der bragte profeten Muhammed efter hans flugt og Tayma, hvilket betyder Medina!

Det er for araberne og befolkningen i Tayma (Medina) at forsyne flygtningen med hans brød og vand, efter at folket i Mekka har drevet ham ud, og vi har ret til at spørge, hvorfor jøderne -
de var de første til at vente på profeten, fred og velsignelse være med ham ved Taimas porte, jeg mener Medina? !


Konvertering Til Islam

https://www.youtube.com/watch?v=lEGxwSJ4jco
Top Svar Citer
annonce
Side 21 af 48 < 1 2 ... 19 20 21 22 23 ... 47 48 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk