annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15691955
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382570
Et andet syn 1992127
Åndelig Føde 1526430
Jesu ord 1523759
Galleri
Fra bjørnens familiealbum.
Hvem er online?
4 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen, ABC, somo 583 gæster og 370 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: somo
Emne: Re: Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta


Kristne hævder ofte, at islam blev spredt med magt, mens kristendommen blev spredt ved tro. Denne myte, som disse kristne forplantede, er blevet tilbagevist tilstrækkeligt på denne blog. I virkeligheden spredte kristendommen sig bestemt ikke ved tro og i fred, det var sandt fra starten, men meget hurtigt var det de kristne, der skulle påtvinge deres tro under tvang, dette med hjælp fra kejserne. og de store biskopper.

I den tidlige kristendom, da kristne ikke var magtfulde, blev de tvunget til at begrænse sig til enkle omvendelser, da romerne forfulgte dem. Men når først kristendommen er blevet erklæret en statsreligion, vil det modsatte ske:

Fra det fjerde århundrede ændrede holdningsændringen af ​​den politiske magt radikalt betingelserne for kristen ekspansion: Kristendommen gik fra en situation, hvor den blev forbudt og undertiden forfulgt til en situation med frihed. derefter gunstigt, indtil dens vigtigste rival, hedenskab - eller rettere det, vi sætter under dette udtryk: de traditionelle religioner, der modtages i det romerske imperium -, selv er forbudt. Kristendommen bliver statsreligion, imperiet bliver officielt kristen.
Konstantinens kristendom ved den arabiske erobring, Pierre Maraval, kapitel 1, Kejsernes religiøse politik fra Konstantin til Heraclius og de barbariske kongers side 5.

vi kan sige, at kristendommen, bortset fra de tidlige dage, hvor den ikke havde mange tilhængere, derefter spredtesig ikke ved tro , men ved sværd
at ødelægge hedningernes templer, at forbyde udøvelse af en anden tro end katolikkerne, at tvinge folk til at blive døbt, at straffe frafaldne med døden osv., Når bedraget fra en tolerant kristendom er tilbagevist. .


Flertallet af kristne og ikke-kristne mener, at kristendommen er en religion med kærlighed og ro, der forbyder vold, at kristne skal være tålmodige i lyset af de lidelser, de udholder, og at en kristen aldrig kan bruge vold til at konvertere nogen til Jesus.

Og alligevel er dette bare ubegrundede ord. Hvem kunne tro, at en Gud, der beordrede så meget slagtning i Det Gamle Testamente, ville ændre sin opførsel for at ændre komplement? Hvis Gud vil, vil vi demonstrere, at kristendommen, det NYE TESTAMENT, befaler kristne at konvertere med magt og gengældelse dem, der ikke ønsker at blive kristne.

Her er en lignelse, hvor Jesus befaler folk at blive tvunget til at omvende sig til kristendommen

Vi kan derfor se, at verset Lukas 14,23 beordrer kristne til at konvertere ikke-kristne med magt.
Her er en lignelse, hvor Jesus befaler folk at blive tvunget til at omvende sig til kristendommen:

Lukas 14
16 Da sagde han til ham: En mand lavede en stor aftensmad og bad mange;

17 Og han sendte sin tjener ved aftensmaden for at sige til de indbudte: Kom! for alle ting er nu klar.

18 Og de begyndte alle med et samtykke at undskylde. Den første sagde til ham: Jeg har købt et stykke jord, og jeg må gå og se det: jeg beder dig undskylde.

19 Og en anden sagde: Jeg har købt fem åre okser, og jeg går hen for at prøve dem; jeg beder dig undskylde.

20 Og en anden sagde: Jeg har giftet mig med en hustru, og derfor kan jeg ikke komme.

21 Så kom den Tjener og fortalte dette for sin Herre. Da husmesteren blev vred, sagde han til sin tjener: Gå hurtigt ud på byens gader og baner, og før de fattige og de lemlæstede og de blinde og de blinde ind.

22 Og tjeneren sagde: Herre, det sker, som du har befalet, og alligevel er der plads.

23 Og Herren sagde til tjeneren: Gå ud på motorveje og hegn og tving dem til at komme ind, så mit hus kan blive fyldt.

. Også ordet tvang, der er anagkazo, blev brugt i Mattæus 14.22, da Jesus tvang disciplene til at gå i en båd.

Tvinger nogen til at gøre noget imod deres vilje, #Ex 3:19. Evolving Biblical Dictionary (vers 2).


Faktisk er ordet anagkazo også blevet brugt i betydningen at tvinge nogen fysisk, lad os for eksempel se på, hvordan Paulus tvang kristne

Apostelgerninger 26.11
11 Mange gange gik jeg fra en synagoge til en anden for at få dem straffet,
at tvinge dem Jeg var så besat af at forfølge dem,

at jeg endog jagede dem i fremmede byer.

Til dette er det spørgsmål, vi stiller os selv: er dette virkelig en fredelig og vidunderlig religion? Vi tror under alle omstændigheder håb, at det åbenlyse svar fra alle med deres rette sind er nej.

Vores konklusion er, at kristendommen ikke er en fredelig religion, snarere denne opfattelse er en myte


Der Koran

https://www.youtube.com/watch?v=baGF8DPvQZw
Special session med Shaykh Abdurraheem Green - Qur'ān Konference 2013 - HD
https://www.youtube.com/watch?v=IsUvqu6bG98


Anden tale ved Shaykh Abdurraheem Green - Qur'ān Konference 2013 - HD

https://www.youtube.com/watch?v=6mgYKQqNNRs

Spørgsmål og svar - Qur'ān Konference 2013 - HD
https://www.youtube.com/watch?v=qh06Dneb-_I
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 22:54
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af ABC
25/04/2024 22:30
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ekstremt vejr skyld i dårligste vinprod..
25/04/2024 22:14
Zelenskyj retter direkte tak til Danmark
25/04/2024 21:10
Norsk politi afslutter efterforskning i ..
25/04/2024 20:35
Dansk forskning viser sammenhæng mellem..
25/04/2024 20:17
Putin planlægger besøg i Kina
25/04/2024 18:46
Nyheder fra Religion.dk