annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 486 gæster og 48 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 87 af 97 < 1 2 ... 85 86 87 88 89 ... 96 97 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#31225 - 22/12/2020 06:04 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Det får mig til at tænke på, hvad Hanskrist kan sige om Gud.
Det hører vi aldrig noget om. Citat Arne

Jeg har som den eneste sagt noget om Gud i stort set hvert eneste indlæg der ikke kræver overtroiskhed

Jeg kan beskrive menneskets liv med Gud som ingen andre

Gå ind i maskinrummet hvor Guds Ånd arbejder i os og bygger os op, skaber helbredelser og Recovery og igangsætter en personlig udvikling præget af stor entusiasme begejstring og kreativitet

Ingen af jer andre kan dette (kun Gerth lidt) og det er også derfor jeg ved I ikke har fattet en hujende fis af noget som helst. I forstår simpelthen ikke tingene, hvad det religiøse spirituelle dækker over
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#31226 - 22/12/2020 06:19 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Tikka han skriver:


Citat:
hvidglødende entusiasme SPIRITUALITET … hvad er det?

Mener du, det kendetegner dit skriv, når du gentager din fastlåste tanke om den rette spiritualitet?


ENTUSIASME betyder: i Gud Væren

Og entusiasme SPIRITUALITET så tænker jeg på at være født af ÅNDEN og drevet af ÅNDEN (Gud Helligånden)

Tro er et guddommeligt værk i os, som forvandler og føder os på ny ud af Gud. Den døder den gamle Adam, og gør os af hjerte, sind, tanker og alle kræfter til helt andre mennesker.
Oh, troen er i sit væsen en så levende, skabende, virkende og mægtig ting,


At det ikke er en fastlåst tanke hos mig som det fx er hos andre og dig Tikka kan ses af at jeg kan tværvidenskabelig kontekste til psykologiens erkendelser fx Jung og moderne neurovidenskab og religionsfilosofi og moderne videnskab om kreativitet og til den medicinske videnskab om sundhed

Der findes ikke fastlåst tanke hos mig, kun en frugtbar levende brugbar praktisk forståelse tingene

Jeg river det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET (hvidglødende ENTUSIASME SPIRITUALITET) ud af hjernespind og overtroiskhed - ud af naive barnlige bogstavelige bibellæsning - ud af Bibelfundamentalisme, der har forvansket og ødelagt mere end nogen anden kætteri kristendommen

Ja Bibelfundamentalisme er meget meget værre end ateisme


Bibelfundamentalisme er LØGNEN, DJÆVLENS VÆRK, fordi når der kommer en oprigtig søgende sjæl der gerne vil have hjælp hos de kristne så fylder de vedkommende med løgn og overtroiskhed

De ødelægger:

Tro der er et guddommeligt værk i os, som forvandler og føder os på ny ud af Gud. Den døder den gamle Adam, og gør os af hjerte, sind, tanker og alle kræfter til helt andre mennesker.
Oh, troen er i sit væsen en så levende, skabende, virkende og mægtig ting.


Folk mister fuldstændig hvad det drejer sig om (nemlig at komme til Gud gennem Kristus), nemlig at blive iklædt Kristus (døbt gennem vores gamle menneske dør) og erfare de nye skabninger vi er i Kristus

Det er ikke noget der foregår over i bibelen men i virkeligheden - i vores eksistens og liv - det er konkret

Vi er i og med begivenheden Kristus i vores liv, den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke/Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus der aldrig gik død i bibelen eller gik død i Jesus men er idag lige så kraftigt virkende som hos Jesus og Paulus

Gud virker ikke mindre stærk idag - de samme helbredelser og omvendelser finder sted også idag og her og nu og ofte får jeg en tilkendegivelse om at folk der læser hvad jeg skriver føler sig opløftet og forklaret fordi de igennem mine ord får direkte adgang til det underfulde Guds Mægtige Ånds Værk vi er

Jeg skriver så klart og præcist om tingene og åbner op for folks vej til Gud hvad det vil sige at være født af ÅNDEN - GUD HELLIGÅNDEN gå i proces og udvikling gennem hvad Guds Ånd har til os

Var det en fastlåst tanke blot ville jeg ikke kunne forstå det og redegøre herfor, så ville jeg ikke tværvidenskabelig kunne forstå hvad pokker er det der er på tale

Hvordan kan vi forstå det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET videnskabeligt

Hvordan kaster den medicinske videnskab et forklarelsens lys ind over

Hvordan psykologien

Hvordan neurovidenskab

Det har aldrig været en fastlåst tanke hos mig, men en levende virkelighed ved menneskers eksistens og liv der kan efterprøves gennem eksperimenter og forsøg fx

Alle mennesker kan gå igang da det er en dynamisk levende eksistentiel VIRKELIGHED vi deltager i som de åndelige væsner vi er

1 Kor 2 kan enhver afprøve


Citat:
Hvad intet øje har set og intet øre hørt,

og hvad der ikke er opstået i noget menneskes hjerte,

det, som Gud har beredt for dem, der elsker ham,

det har Gud åbenbaret for os ved Ånden. Thi Ånden ransager alt, selv Guds dybder. For hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os.


Gud er ikke afhængig eller betinget af bibelen - var det tilfældet var det ikke GUD

Det er en VEJ vi skal erfare gennem at vi går VEJEN - det er en udviklings proces med Gud vi gennem Guds Ånd har så let ved at komme i

Det er bare noget man skal gå igang med at eksperimentere med da det er en konkret virkelighed tilhørende menneskers liv og eksistens

Mennesket har neurobiologisk hvad vi kunne kalde for en ekstatisk begejstrings struktur - nemlig tilhørende vores neo paleo limbic brain struktur

Her findes vores passioner lidenskaber, vores ENTUSIASME og MOTIVATIONER (ARKETYPERNE)

På det neurobiologiske grundlag kan vi forstå vores ENTUSIASME SPIRITUALITET — vores KREATIVE EKSTATISKE BEGEJSTRINGS struktur hvor vi mennesker overgår (transcenderer) os selv

Uden denne hvælving i hjernen: neo paleo limbic brain struktur hvor dopamin blandt andet spiller en afgørende rolle, ville de højere former for menneskelig religiøsitet og SPIRITUALITET være utænkeligt
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#31228 - 22/12/2020 12:32 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, det eneste, du har sagt om Gud, er, at du har kontakt - vi andre ikke.
Sandelig guddommeligt næstekærligt blinker

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#31229 - 22/12/2020 13:47 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
ABC
Uregistreret

Hej HansKrist

Lad os samle nogle mennesker med forstand på tingene heart

https://vandrermodlyset.dk/kristi-tale/

Et lille citat derfra...

Citat:
Hvert Jordeliv bringer eder nogle Skridt frem ad Vejen, hvis I da ikke fare vild; thi da maa I gennemleve mange Jordeliv for at sone eders Vildfarelser og eders Synder, førend I atter kunne vandre videre mod større Fuldkommenhed. Dette siger jeg til de Mennesker, der uden Modstand falde for Mørkets mange Fristelser. Og jeg siger dette til alle, der lade sig lede af Magtbegær, Had og Avind, til alle, der glemme at styrke Villien til det gode, glemme at bede vor Fader om Hjælp. Thi stride I ikke mod det onde, men følge I eders egne Lyster og urene Begæringer, da kunne I visseligen ikke sejre.
Ja, hører mine Ord! Thi jeg siger eder: stride I ikke mod det onde, mod Mørkets Fristelser, da skabe I eder selv mange unødige Lidelser; thi hvad I synde, maa I hver især fuldtud sone; men nægte I at oprejse, hvad I have nedbrudt — thi ingen tvinger eder til at gøre det rette — da standse I eders Fremgang mod Lyset og Hjemmet, da blive I gennem mange Jordeliv staaende paa det samme Sted. Thi der er ingen Fremgang mulig for den, der af egen fri Villie vender sig bort fra Sandhed, Renhed og Retfærdighed. Dette siger jeg til de Mennesker, der i Hovmod og taabelig Stolthed ikke ville bøje sig og erkende, at de have fejlet og syndet.
Ja, sandelig: enhver af eder maa fuldtud sone det, som han har forbrudt; thi min Død paa Korset som Jesus af Nazareth forringer ingenlunde eders Syndeskyld; min Død var ingen Bod for eders Synder, og mine Lidelser kunne ikke frigøre, ej heller frelse eder fra Synd og Mørke; thi havde jeg som Jesus af Nazareth formaaet at bede om Hjælp for vor ældste Broder, da var Korsets Død ingenlunde bleven min Lod. Dette siger jeg til eder alle, for at I ikke skulle lytte til falske Udlægninger og ikke gribe efter falske Forhaabninger.
Ja, hører mine Ord og glemmer dem ingen Sinde! Thi jeg siger: enhver af eder skal selv høste den onde eller gode Sæd, han har saaet.
Men I skulle vide, at de Kundskaber og Erfaringer, eders Aand har tilegnet sig gennem de mange Jordeliv, ingenlunde skulle fratages eder, hvor ofte I end fare vild og hvor meget I end synde. Thi eders Vandrings Maal ligger foran eder, og ingen Vej fører tilbage. Ja, selv om de erhvervede Kundskaber og Erfaringer ikke naa frem til eders jordiske Bevidsthed, kunne I dog være forvissede om, at alt, hvad eders Aand har tilegnet sig, fuldtud ejes af den, naar den er befriet for sit jordiske Legeme.

Hvorledes tænker menneskene...

https://www.bbc.co.uk/religion/religions/christianity/beliefs/whydidjesusdie_1.shtml

Hvad er vi blevet sendt ned på jorden for...

http://aarsskriftet-critique.dk/2017/07/det-er-tid-til-en-ny-reformation/

Har vi et ansvar...

https://askrealjesus.com/

Måske der er noget at hente her...

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#31230 - 23/12/2020 15:53 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Gætter jeg rigtigt, får du ikke noget svar fra Hanskrist på din henvendelse.
Og situationen er vel den, at:
Du igen og igen søger at introducere Vandrer mod Lyset, men ikke bliver godtaget.

Hanskrist søger at introducere sin paulinske spirituelle ekstase (eller hvordan det nu bedst kan betegnes) og ej heller vinder tilslutning.

Gerth udtaler sig på baggrund af hans Helligånds-åbenbaringer, men ingen formår rigtig at følge ham.

Anonym fortrinsvis støtter sig til forståelse af Bibelens skrevne ord, men står alene.

Det samme gælder min tro på dogmefri panteisme.

Det er vel situationen - og hvad gør vi så?
Religionskrig?
Ignorerer hinanden?
Accepterer hinandens trosfrihed?
Forsøger at forstå hinanden?

Jeg er tilhænger af de to sidste, men må erkende, at jeg ikke er lykkedes hverken med tilliden eller forståelsen trist

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
annonce
Side 87 af 97 < 1 2 ... 85 86 87 88 89 ... 96 97 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Den irske regering vil sende asylansøge..
28/04/2024 17:02
Ukrainske tropper falder tilbage flere s..
28/04/2024 17:00
Talsmand for Det Hvide Hus: Israel vil ..
28/04/2024 16:36
MitID er oppe og køre igen
28/04/2024 16:28
Nyheder fra Religion.dk