annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15849598
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2396596
Et andet syn 2001748
Åndelig Føde 1592360
Jesu ord 1533265
Galleri
Sne, sne og atter sne
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 151 gæster og 186 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 86 af 97 < 1 2 ... 84 85 86 87 88 ... 96 97 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#31216 - 21/12/2020 21:34 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Vores horisont er ikke stærkt begrænset og deterministisk fastlåst til bibelen - nej for der hvor Ånden er (Guds Ånd råder) der er også Friheden.

Friheden.

Korrekt. Hvorfor? Fordi ånden kun er der hvor gud det vil, og fordi det er sandhedens ånd der frigør. Frigør for hvad? Falsk religion/afgudsdyrkelse og hedenskes skikke og adfærd. hvorfra ved vi hvad dette er – thjoee – Paulus kendte det fra skriften – Moseloven, så det vel ok at få vejledning i NT da den repræsentere den nye pagt med gud.

...
Top Svar Citer
#31218 - 21/12/2020 22:49 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3687
Sted: Nørresundby
"så det vel ok at få vejledning"

Vejledning og inspiration mm okay

Men du nøjes jo på ingen måder hermed, du sætter Bibelen og bogstavelige læsninger og tro på hvad du læser fra a til z over alt, også virkeligheden, over Gud over menneskets virkelige liv med Gud,,, så vores spiritualitet, Gudsliv må vige til fordel for dine og jeres tolkninger af tilfældige bøger nemlig Bibelen,,,

Kender ingen mennesker som Bibelfundamentalister der er så fløjtende ligeglad med menneskets Gudsliv SPIRITUALITET - Bibelkonkordantiske mentale trosforestillinger har erstattet alt ægte autentisk virkelig Gudsliv og SPIRITUALITET - har fuldstændig fjernet de personer Jesus og Paulus var, får slet ikke øje på deres hvidglødende entusiasme SPIRITUALITET

Påpeger nogen forholdet, så får man som svar at Gud ikke virker i menneskets liv som hos Jesus og Paulus, Gud har trukket sig og kommer farende løs på os og verden når tiden er inde,,,

Jamen dette er jo som Arne at skubbe Gud langt væk fra og ud af virkeligheden.

Vi, vi mennesker, kan da ikke bare pga vores evnesvage læsning Bibelen skubbe Gud væk, ekskludere Gud og påstå han ikke stadig er der for os,,,, sådan at fremhæve bibellæsninger til så højt et niveau at Gud fjernes og forsvinder er jo afsindighed,,,, og får jo folk til at flygte andre steder hen, nemlig der hvor Gud er.

Bibelfundamentalister behøver ikke Gud, de har Bibelen der fjerner og ekskluderer Gud fra vores liv

_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#31219 - 21/12/2020 23:06 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3687
Sted: Nørresundby
Hvis du fortsætter din narcissistisk provokatør sadisme metode imod mig, så ignorerer jeg tavst dig altid fremover. Citat Gerth


Det må du gerne Gerth,

Du har mere brug for mig end jeg for dig,,,, hvorfor du næppe nogensinde får gjort alvor af at ignorere mig

Du burde være taknemlig over at jeg har givet dig en vis anerkendelse

Men spørgsmålet er da om du ikke allerede har ignoreret mig, jeg føler da ikke at du reagerer på hvad jeg skriver
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#31222 - 22/12/2020 00:05 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7235
Sted: Sydsjælland
Som jeg mener at have forstået det, taler Gerth ikke om Gud, men om Helligånden, mens Anonym taler om Gud ud fra Bibelen - nok især evangelierne - mens Hanskrist taler om Gud, som en, han har forenet sig med - eller noget i den retning - i hvert fald[ som en, han oplever - igen og igen - samtidig med at han rakker ned på alle andre.
Det får mig til at tænke på, hvad Hanskrist kan sige om Gud.
Det hører vi aldrig noget om.

Jeg er med tiden blevet agnostisk panteist, fordi jeg fornemmer, at Alt er Gud, og at Gud er Alt - samt - formoder jeg - hvad der er over Alt.
Agnostisk fordi jeg oplever mig totalt uvidende, og panteist fordi jeg fornemmer Gud i Alt.
Jeg nærer ingen illusioner om at blive mere vidende - og føler heller ikke noget behov derfor blinker

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#31223 - 22/12/2020 00:07 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Kender ingen mennesker som Bibelfundamentalister der er så fløjtende ligeglad med menneskets Gudsliv SPIRITUALITET - Bibelkonkordantiske mentale trosforestillinger har erstattet alt ægte autentisk virkelig Gudsliv og SPIRITUALITET - har fuldstændig fjernet de personer Jesus og Paulus var, får slet ikke øje på deres hvidglødende entusiasme SPIRITUALITET


hvidglødende entusiasme SPIRITUALITET … hvad er det?

Mener du, det kendetegner dit skriv, når du gentager din fastlåste tanke om den rette spiritualitet?

...
Top Svar Citer
annonce
Side 86 af 97 < 1 2 ... 84 85 86 87 88 ... 96 97 >


Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
12/05/2024 17:59
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Mange døde på Sumatra, efter at kold l..
12/05/2024 16:55
Egypten vil slutte sig til Sydafrikas sa..
12/05/2024 16:54
FN-chef slår alarm over situationen i R..
12/05/2024 16:27
Knivstikkeri på møntvaskeri i Valby
12/05/2024 16:00
Over 35.000 palæstinensere meldes nu dr..
12/05/2024 13:38
Nyheder fra Religion.dk