annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15866372
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2397782
Et andet syn 2002737
Åndelig Føde 1598436
Jesu ord 1533943
Galleri
Fra bjørnens familiealbum.
Hvem er online?
0 registrerede 291 gæster og 180 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker...

Hej HansKrist

Lad os samle nogle mennesker med forstand på tingene heart

https://vandrermodlyset.dk/kristi-tale/

Et lille citat derfra...

Citat:
Hvert Jordeliv bringer eder nogle Skridt frem ad Vejen, hvis I da ikke fare vild; thi da maa I gennemleve mange Jordeliv for at sone eders Vildfarelser og eders Synder, førend I atter kunne vandre videre mod større Fuldkommenhed. Dette siger jeg til de Mennesker, der uden Modstand falde for Mørkets mange Fristelser. Og jeg siger dette til alle, der lade sig lede af Magtbegær, Had og Avind, til alle, der glemme at styrke Villien til det gode, glemme at bede vor Fader om Hjælp. Thi stride I ikke mod det onde, men følge I eders egne Lyster og urene Begæringer, da kunne I visseligen ikke sejre.
Ja, hører mine Ord! Thi jeg siger eder: stride I ikke mod det onde, mod Mørkets Fristelser, da skabe I eder selv mange unødige Lidelser; thi hvad I synde, maa I hver især fuldtud sone; men nægte I at oprejse, hvad I have nedbrudt — thi ingen tvinger eder til at gøre det rette — da standse I eders Fremgang mod Lyset og Hjemmet, da blive I gennem mange Jordeliv staaende paa det samme Sted. Thi der er ingen Fremgang mulig for den, der af egen fri Villie vender sig bort fra Sandhed, Renhed og Retfærdighed. Dette siger jeg til de Mennesker, der i Hovmod og taabelig Stolthed ikke ville bøje sig og erkende, at de have fejlet og syndet.
Ja, sandelig: enhver af eder maa fuldtud sone det, som han har forbrudt; thi min Død paa Korset som Jesus af Nazareth forringer ingenlunde eders Syndeskyld; min Død var ingen Bod for eders Synder, og mine Lidelser kunne ikke frigøre, ej heller frelse eder fra Synd og Mørke; thi havde jeg som Jesus af Nazareth formaaet at bede om Hjælp for vor ældste Broder, da var Korsets Død ingenlunde bleven min Lod. Dette siger jeg til eder alle, for at I ikke skulle lytte til falske Udlægninger og ikke gribe efter falske Forhaabninger.
Ja, hører mine Ord og glemmer dem ingen Sinde! Thi jeg siger: enhver af eder skal selv høste den onde eller gode Sæd, han har saaet.
Men I skulle vide, at de Kundskaber og Erfaringer, eders Aand har tilegnet sig gennem de mange Jordeliv, ingenlunde skulle fratages eder, hvor ofte I end fare vild og hvor meget I end synde. Thi eders Vandrings Maal ligger foran eder, og ingen Vej fører tilbage. Ja, selv om de erhvervede Kundskaber og Erfaringer ikke naa frem til eders jordiske Bevidsthed, kunne I dog være forvissede om, at alt, hvad eders Aand har tilegnet sig, fuldtud ejes af den, naar den er befriet for sit jordiske Legeme.

Hvorledes tænker menneskene...

https://www.bbc.co.uk/religion/religions/christianity/beliefs/whydidjesusdie_1.shtml

Hvad er vi blevet sendt ned på jorden for...

http://aarsskriftet-critique.dk/2017/07/det-er-tid-til-en-ny-reformation/

Har vi et ansvar...

https://askrealjesus.com/

Måske der er noget at hente her...

Your friend forever

Jan
Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Anonym
13/05/2024 16:20
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
En FN-medarbejder er blevet dræbt i ang..
13/05/2024 21:32
Den Grammy-vindende saxofonist David San..
13/05/2024 21:03
GameStop-aktien stiger med mere end 70 p..
13/05/2024 20:25
71-årig kendes skyldig for drab i mosk..
13/05/2024 19:50
Bagmand i stor kokain-sag får 15 års f..
13/05/2024 19:29
Nyheder fra Religion.dk