annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15453733
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2365629
Et andet syn 1975461
Jesu ord 1515118
Åndelig Føde 1445516
Galleri
Svensk træhus
Hvem er online?
0 registrerede 265 gæster og 284 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 48 1 2 3 ... 47 48 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30305 - 09/07/2020 08:56 Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1436


Profeten Jesus fred være med ham,
kom for at fuldføre loven fra de gamle profeter
Uden reduktion eller stigning
Så Det Gamle Testamente kan ikke ophæves

Fordi Det Nye Testamente
Ingen af ​​de originale manuskripter overlevede den tidlige kristne periode. De ældste komplette manuskripter (Vatikanets MS. Nr. 1209 ) stammer fra det fjerde århundrede, tre hundrede år efter Jesus. Men originalerne? . Og kopierne af originaler? Også tabt. Vores ældste manuskripter er med andre ord kopier af kopier af kopier af ingen ved hvor mange kopier af originaler.
Ikke underligt, at de adskiller sig

, ville kopieringsfejl ikke være en overraskelse. Manuskripter i Det Nye Testamente var imidlertid ikke i gode hænder. I perioden med kristen oprindelse var de skriftlærde utrættede, upålidelige, inkompetente og i nogle tilfælde analfabeter. De, der var synshandicappede, kunne have begået fejl med lignende bogstaver og ord, mens dem, der var svære at høre, kunne have taget fejl i optagelsen af ​​skrifterne, da de blev læst højt. De skriftkloge var ofte overanstrengte og tilbøjelige derfor til de fejl, der følger med træthed

Problemer med hensyn til oversættelse er der masser af. Og så er der skrivefejl i de mange håndskrifter. Til tider kan vi ikke regne ud, hvad der oprindeligt har stået. Til andre tider er det meget let at se.
New Testament of the Bible regarding Jesus by Yusha ...

https://www.youtube.com/watch?v=2vv-CX516GI
Top Svar Citer
#30312 - 10/07/2020 20:39 Re: Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta [Re: somo]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5351
Sted: Vanløse
Hej Somo

Det er en meget "velbegavet" ung mand som du linker til tommelop

https://www.youtube.com/watch?v=2vv-CX516GI

Ham kunne jeg godt tænke mig at tale med...

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#30321 - 16/07/2020 08:06 Re: Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta [Re: ABC]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1436
Nogle læsere er måske overrasket over at se mig placere Mohammad i spidsen for de mest indflydelsesrige figurer i verden, og andre vil sandsynligvis bestride mit valg. Imidlertid er Mohammad den eneste mand i verden, der har lykkedes par excellence: religiøs og sekulær. "
Michael H. Hart, The 100: A Ranking of the Most Invloedful Persons in History, New-York: Hart Publishing Co. Inc. 1978 p. 33

”Jeg ville lære om de egenskaber, der gjorde det muligt for denne mand at vinde millioner af menneskers hjerter.
[…] Jeg er uomtvisteligt overbevist om, at islamens herredømme ikke skyldes sværdet, men profetens enkelthed, hans nøjagtighed, det faktum, at han hæder sine løfter, hans loyalitet. til hans ledsagere, til hans tapperhed og til hans store tro på hans gud og hans budskab. Det var hans egenskaber, der gjorde hans måde lettere og gjorde det muligt for ham at overvinde forhindringer, ikke hans sværd. Efter at have læst den anden del af profetens biografi beklagede jeg, at der ikke var mere at vide om hans bemærkelsesværdige liv. "
Mahatma Gandhi


"Jeg spekulerer på, om nogen mand nogensinde har ændret sig så lidt i lyset af så drastisk ændrede ydre forhold."
R.V.C. Bodley i "The Messenger", London, 1946, s. 9



”De (Muhammeds modstandere (sav)) ser ild og ikke lys, din grimhed og ikke skønhed. De fordrejer og præsenterer hver god kvalitet som en kapitaldefekt og giver således billedet af deres eget universitet ... Disse modstandere er blinde. De kan ikke engang se, at det "eneste sværd", som Mohammed brændede, var barmhjertighed, medfølelse, venskab og tilgivelse, sværdet, der besejrer fjender og renser hjerter. Hans sværd var skarpere end et sværd udskåret i stål. ”
Pandit Gyanandra Dev. Sharma Shastri på konferencen i Gorakhpur (Indien), 1928.



”Han foretrækkede at forlade snarere end at bekæmpe sit eget folk, men da undertrykkelse knuste tolerance, bevæbnede han sig med sit sværd for at forsvare sig. De, der mener, at din religion kan pålægges med magt, er galere, der ikke ved noget om religion eller verden. De er stolte af denne tro, fordi de bor langt, langt fra sandheden. "
En sikh-journalist i "Nawan Hindustan", Delhi, 17/11/1947

Chris Hedges siger sandheden om USAs krige
https://www.youtube.com/watch?v=-dWL4Ur6Msw&t=13s

Hvorfor elsker vi profeten Muhammad?

https://www.youtube.com/watch?v=JwExF6gk9LU

Korte påmindelser: Salatul Fajr

https://www.youtube.com/watch?v=Kt7lIBurriE&t=10s
Top Svar Citer
#30345 - 22/07/2020 07:40 Re: Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1436
Bibelske absurditeter om profeterne

de absurditeter, der tilskrives profeterne og fromme mænd, der findes i den "hellige" bibel. Som muslim anerkender vi ikke denne vrøvl. Profeterne, fred være med dem, er uskyldige af denne sladder.

Når vi læser Bibelen, som muslimer, støder vi på visse absurditeter såsom profeten Lot (as), der angiveligt sov med sine to døtre under påvirkning af alkohol , eller David (som) der ville har begået utroskab med Uri's kone

Aaron (som), som ville have lavet idolet fra den gyldne kalv, der forvandler Israels sønner, Salomo (som), der ville have afsluttet hans polyteistisk liv på grund af hans hustruer osv. Må Gud bevare os fra at sige sådan vrøvl om de bedste mænd, der vandrede denne jord.

Lad os nu se en anden absurditet tilskrevet profeten Noah (as).

Den tragiske episode af Noahs nøgenhed

Vi læser i 1. Mosebog kapitel 9, 22-23 dette:

”Noah, først plantede en landmand en vinmark. Han drak af sin vin og blev fuld og lå nøgd midt i sit telt.
, Kanaans så sin far nøgen og fortalte hans to brødre udenfor. Men Sem og Jafeth tog et tøj og ; så gik de bagud og dækkede deres fars nøgne krop. Deres ansigter blev vendt den anden vej, så de ikke ville se deres far nøgen.

Den første ting, der chokkerer her, er at se profeten Noah (som) blive beruset til det punkt at klæde sig ud mens han forbliver nøgen "midt i sit telt". Udover denne absurditet, der tilskrives denne ædle profet, er der en anden ...

Hvad skal man sige efter alt dette?Kristne, der forsøger at tilbagevise de jødiske kommentarer, skal være meget forsigtige, fordi Jesus (som) angiveligt sagde: “2” Lærerne i loven og farisæerne sidder i Moses sæde. 3 Så du skal være omhyggelig med at gøre alt, hvad de fortæller dig. Men gør ikke, hvad de gør, for de praktiserer ikke, hvad de prædiker.
Matt 23, 2-3).

Det vil sige, at jøderne er bedst i stand til at forstå deres skrifter. For ikke at nævne, at de overvejer, at Talmud indeholder en del af den mundtlige Torah, der blev åbenbaret for Moses (som) på Sinai-bjerget ... Det er derfor en åbenbaring for dem.
At påbyde det gode og forbyde det onde - af Abu Ubaydillah
https://www.youtube.com/watch?v=aHj8QGk8P0I
Top Svar Citer
#30351 - 22/07/2020 21:22 Re: Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta [Re: somo]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5351
Sted: Vanløse
Hej Somo

Kan du fortælle mig lidt om profeterne i islam? Taler I også om Noas ark:

https://bibleinterp.arizona.edu/articles/flood357903

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 48 1 2 3 ... 47 48 >


Seneste indlæg
ABC-spam
af Arne Thomsen
19/03/2024 00:31
Snyder religionerne?
af Arne Thomsen
18/03/2024 22:20
Ramadan-måneden
af ABC
16/03/2024 12:02
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
11/03/2024 09:54
Er dette videnskab...
af Anonym
10/03/2024 00:49
Nyheder fra DR
Er det din kænguru? Politiet efterlyser..
19/03/2024 10:24
Københavns Politi lukker Pusher Street ..
19/03/2024 09:56
Kæmpesommerhuse på Lolland skaber beky..
19/03/2024 09:41
Skraldemænd i Hvidovre har fortsat nedl..
19/03/2024 09:39
Lamin skal åbne Orange Scene i år
19/03/2024 09:36
Nyheder fra Religion.dk