annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15656649
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380018
Et andet syn 1989419
Jesu ord 1522387
Åndelig Føde 1513952
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
0 registrerede 348 gæster og 27 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: somo
Emne: Re: Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta

Nogle læsere er måske overrasket over at se mig placere Mohammad i spidsen for de mest indflydelsesrige figurer i verden, og andre vil sandsynligvis bestride mit valg. Imidlertid er Mohammad den eneste mand i verden, der har lykkedes par excellence: religiøs og sekulær. "
Michael H. Hart, The 100: A Ranking of the Most Invloedful Persons in History, New-York: Hart Publishing Co. Inc. 1978 p. 33

”Jeg ville lære om de egenskaber, der gjorde det muligt for denne mand at vinde millioner af menneskers hjerter.
[…] Jeg er uomtvisteligt overbevist om, at islamens herredømme ikke skyldes sværdet, men profetens enkelthed, hans nøjagtighed, det faktum, at han hæder sine løfter, hans loyalitet. til hans ledsagere, til hans tapperhed og til hans store tro på hans gud og hans budskab. Det var hans egenskaber, der gjorde hans måde lettere og gjorde det muligt for ham at overvinde forhindringer, ikke hans sværd. Efter at have læst den anden del af profetens biografi beklagede jeg, at der ikke var mere at vide om hans bemærkelsesværdige liv. "
Mahatma Gandhi


"Jeg spekulerer på, om nogen mand nogensinde har ændret sig så lidt i lyset af så drastisk ændrede ydre forhold."
R.V.C. Bodley i "The Messenger", London, 1946, s. 9



”De (Muhammeds modstandere (sav)) ser ild og ikke lys, din grimhed og ikke skønhed. De fordrejer og præsenterer hver god kvalitet som en kapitaldefekt og giver således billedet af deres eget universitet ... Disse modstandere er blinde. De kan ikke engang se, at det "eneste sværd", som Mohammed brændede, var barmhjertighed, medfølelse, venskab og tilgivelse, sværdet, der besejrer fjender og renser hjerter. Hans sværd var skarpere end et sværd udskåret i stål. ”
Pandit Gyanandra Dev. Sharma Shastri på konferencen i Gorakhpur (Indien), 1928.



”Han foretrækkede at forlade snarere end at bekæmpe sit eget folk, men da undertrykkelse knuste tolerance, bevæbnede han sig med sit sværd for at forsvare sig. De, der mener, at din religion kan pålægges med magt, er galere, der ikke ved noget om religion eller verden. De er stolte af denne tro, fordi de bor langt, langt fra sandheden. "
En sikh-journalist i "Nawan Hindustan", Delhi, 17/11/1947

Chris Hedges siger sandheden om USAs krige
https://www.youtube.com/watch?v=-dWL4Ur6Msw&t=13s

Hvorfor elsker vi profeten Muhammad?

https://www.youtube.com/watch?v=JwExF6gk9LU

Korte påmindelser: Salatul Fajr

https://www.youtube.com/watch?v=Kt7lIBurriE&t=10s
Seneste indlæg
Til papirkurven?
af ABC
19/04/2024 23:57
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Nyheder fra DR
Folkekirkens Nødhjælp: Rekordmange pen..
20/04/2024 01:18
Præsident Zelenskyj efterspørger igen ..
20/04/2024 00:03
Pogacar håber, at Vingegaard kører Tou..
19/04/2024 23:36
Randers og OB spiller uafgjort efter sen..
19/04/2024 21:07
Fængselsbetjentuddannelsen i Nykøbing ..
19/04/2024 21:05
Nyheder fra Religion.dk