annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532799
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372063
Et andet syn 1980567
Jesu ord 1518192
Åndelig Føde 1464805
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
1 registreret ABC 147 gæster og 285 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 25 af 38 < 1 2 ... 23 24 25 26 27 ... 37 38 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30102 - 24/05/2020 14:25 Re: Vi læser det Nye Testamente [Re: ABC]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5367
Sted: Vanløse
Hej Thomas

Du henviser til dette:

https://isha.sadhguru.org/in/en/yoga-meditation

Her er der noget med "beginner programs" og "advanced programs".

Når jeg klikker på "beginner programs" står der dette:

Citat:
Take a step towards your wellbeing with these yoga programs, designed by Sadhguru and suitable for beginners. With an array of options available, you can find a class located near you, attend at an Isha center, or even begin right now, wherever you are, with a free online program!

Hvad koster penge? Og hvorfor?

Jeg har endnu ikke brugt nogle penge på Sadhguru, men har bare modtaget en masse fra ham, som har gjort mig meget glad smiler

https://www.youtube.com/watch?v=tmcuXcuCmIc

https://www.youtube.com/watch?v=f4eWutr6-vo

https://www.youtube.com/watch?v=NqciwllHV9M

https://www.youtube.com/watch?v=IrGqd_fcI4k

Jeg vil gerne støtte "ham" med nogle hundrede kroner om måneden, men hvordan gør man sådan noget...så langt er jeg ikke nået endnu.

Your friend forever

Jan


Redigeret af ABC (24/05/2020 14:59)
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#30103 - 24/05/2020 15:17 Re: Vi læser det Nye Testamente [Re: ABC]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Det lader ikke til at være noget andre tager anstød af?

Her tager du meget fejl, prøv at google:

Sadhguru critic - critic of Sadhguru - osv.

Hvis man dernæst gennemgår hvad der fremkommer, bliver man oplyst om andre synspunkter.

Det er der dog, efter alt at dømme, ingen fare for at du gør...

Sadhguru er, som alle guruer, adapteret til godtroende individer, der ikke vil eller kan gennemskue den blanding af religiøs politik, blind tro og andre platituder som han serverer...

Det kræver dog ikke de store analytiske evner for at gennemskue ham. ― Han siger intet, som ikke allerede er sagt af andre, som f. eks. Deepak Chopra, der også inkasserer på andres naivitet...

Man siger den sidste dåre er ikke født endnu og at der fødes en hver minut, ― det lader til at have sin rigtighed.

LB

.
Top Svar Citer
#30105 - 24/05/2020 16:28 Re: Vi læser det Nye Testamente [Re: Anonym]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5367
Sted: Vanløse
Hej LB

Jeg læser gerne kritik, så bare kom med den ler

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#30107 - 24/05/2020 17:48 Re: Vi læser det Nye Testamente [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Thomas, du spørger mig i #30092 - 23/05/2020 09:17:
Citat:
Hvis jeg ser på religion fra den negative vinkel, kan jeg fornemme, hvor du kommer fra. Dog er jeg usikker. Hvad dækker "ophøjet" og "noget særligt" for dig?
Mit svar:
Ved ikke, hvad din fornemmelse af "hvor jeg kommer fra" går ud på. Hvad mener du?
Det eneste, jeg kalder "ophøjet", er hvad jeg nok lidt frækt tillader mig at kalde "det guddommelige" - intet andet - ej heller vi mennesker.
Vel, vi er noget særligt, men det er dyr, bier, blomster, sten, jord, vand og luft også foruden alt andet på denne klode samt i universet og universerne.

Jeg har nylig set, at sæler kan være empatiske mod hinanden samt at træer kommunikerer med hinanden med rødderne, og hvor meget mere, andre arter kan, som vi endnu ikke har opdaget, det vil vi måske/måske ikke finde ud af.

Det minder mig om inspiration fra:
Citat:
THOMAS EVANGELIET LOGION 113:
Hans disciple sagde til ham:
”Hvornår vil riget komme?”
”Det vil ikke komme efter forventning.
De skal ikke sige: ”Se her!” eller: ”Se der!”
Men faderens rige er spredt over jorden, og
mennesker ser det ikke.”
og:
Citat:
LUKASEVANGELIET KAPITEL 17, VERS 20 OG 21:
V20 Da farisæerne spurgte Jesus, hvornår Guds rige kommer, svarede han:
”Guds rige kommer ikke, så man kan iagttage
det; V21 man vil heller ikke kunne sige: Se, her
er det! Eller: Se dér! For Guds rige er midt
iblandt jer.”
Det er al den slags, der giver mig alvorlig mistanke om, at vi mennesker overvurderer os selv - og oplever verden egocentrisk.
Dertil kommer, at jeg pludselig dumpede ud i at opleve, hvor fantastisk, hvor vidunderligt, det er, at verden eksisterer - og det fødte min kærlighed til alt værende - ikke noget med min vilje - det skete bare - måske hjulpet af den kristne og symbolske inspiration (klik på et af billederne) til næstekærlighed, men nu udvidet til også at omfatte alt andet end alene mennesker - og dertil med en ydmyghed, som minder om den, man kan opleve i islams moskéer.

Og hvad er så resultatet af alt dét?
Det er for mig at elske så meget og så stærkt og så rent, jeg kan - mens jeg kan - og ikke spilde for megen tid på religiøse overvejelser, som jeg ikke tror, vi mennesker er begavet til at kunne magte blinker

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed heart
Top Svar Citer
#30109 - 24/05/2020 18:58 Re: Vi læser det Nye Testamente [Re: Arne Thomsen]
Thomas
Uregistreret

Hej Arne og Jan

Arne:

Citat:
Ved ikke, hvad din fornemmelse af "hvor jeg kommer fra" går ud på. Hvad mener du?


Jeg mener, at jeg tidligere har hørt dig tale om religionens negative dimensioner. Religionskrige, charlataner (inspireret af mig måske), osv.

I så fald er jeg enig med dig i, at religion kan se ud til at afføde noget negativt. Omvendt, når jeg analyserer det lidt dybere, så mener jeg ikke, at det egentligt er religionernes skyld. Det er et misbrug af dem. Men alt kan misbruges.

Citat:
Jeg har nylig set, at sæler kan være empatiske mod hinanden samt at træer kommunikerer med hinanden med rødderne, og hvor meget mere, andre arter kan, som vi endnu ikke har opdaget, det vil vi måske/måske ikke finde ud af.


Og det er jo dejligt. Tænk hvis alt er levende. Kommunikerende. Følende. Dejlig tanke. Jeg ser dog stadig, at mennesket har et langt større potentiale på dette område (men også et potentiale til at skade). Og det er dette potentiale, som jeg mener, at Kristendommen taler ind i og beder os om at udleve.

Citat:
Det er al den slags, der giver mig alvorlig mistanke om, at vi mennesker overvurderer os selv - og oplever verden egocentrisk.


Og det er så her igen, at jeg bliver i tvivl om, hvad du egentlig mener. Egocentrisk og overvurderende, siger du ... Er det virkelig egocentrisk og overvurderende af os selv, hvis vi mener, at vi er i stand til at handle kærligt, ydmygt og kreativt på en sådan måde, at selve verden vil respondere positivt på vores bestræbelser?

Jan:

Citat:
Hvad koster penge? Og hvorfor?


Ja, det er et godt spørgsmål, hvorfor det koster penge. Men hvis du googler "Sadhguru programs price", så vil du finde kurser til adskillige tusinder dollars.

Jeg siger bare, at mine alarmklokker ringer!! Og det ikke så lidt standhaftigt. Mon Buddha, Jesus eller Ramana gjorde den slags? "Hvis I skal komme og lære noget hos mig - og deltage i et meget fint kursus - så skal I lige betale godt og grundigt ved kasse ét".

Men det er bare MIN mening. Jeg tror på, at når sandheden slippes løs hos et menneske, som har realiseret den, så KAN HAN IKKE tage penge for det. Han kan kun give.

Blot min mening ... blot min ydmyge mening ... Jeg er meget, meget ydmyg lige nu ...

Men du er fandme en lækker knægt, Jan!! Hvordan tegner du det der ølkrus? Jeg vil gerne skåle. En dag så må vi skåle fjæs til fjæs. Du er et vidunderligt menneske. Det stråler så klart ud af skærmen. Så klart. De andre debattører må være enige!!!!!

Arne, du er også imponerende. Hvor gammel er du nu? Jeg har altid været fascineret af ældre mennesker. Deres ro og visdom. Deres levealder! Hvordan gør I? Altid har jeg haft ældre venner. De må gerne være mindst 50 år ældre - og det er du vist!

Og HansKrist. Har I set en mand med mere gejst? Mere POWER? Jeg har ikke set noget lignende før. Han løber, han taler, han tænker, han føler, han kommunikerer, han brager igennem. Giv mig power, giv mig HansKrist!!

Og Tikka. Hun er da fantastisk. Altid klar på en analyse. Altid et spadestik dybere. Altid en ærlig og herlig konfrontation af meninger.

Simon. Du er vidunderlig, Simon. Jeg læser de digte, som du præsenterer os for. Og jeg læser dine ord, som leder frem til dine citater. For også dine ord er der kælet om. Du er selv en digter.

RoseMarie. Mild og stærk på samme tid. En sommerfugl og et anker. Hvor ville det glæde mig at høre dine ord, din personlighed, din vind og gravitationskraft. Jeg tør godt love dig, at vi alle vil lytte.

Giv mig lige lidt mere af jer, Folkens!! Hvor er vi dog heldige at have hinanden heart

Kh Thomas
Top Svar Citer
annonce
Side 25 af 38 < 1 2 ... 23 24 25 26 27 ... 37 38 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 08:34
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Norge ramt af æggemangel - folk tager t..
28/03/2024 09:07
Lokale viser opbakning til at bevare bil..
28/03/2024 08:30
Rusland anklager Nato for at gøre lande..
28/03/2024 07:47
Efter 62 år: Slut med luftpost i Tyskla..
28/03/2024 06:50
Protester i Jordan mod Israel til støtt..
28/03/2024 04:04
Nyheder fra Religion.dk