annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Limfjorden, Strandparken Nørresundby
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 606 gæster og 266 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 21 af 24 < 1 2 ... 19 20 21 22 23 24 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#29817 - 02/05/2020 16:58 Re: Hvad vi lærer hos Paulus [Re: Anonym]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Indsendt af: Anonym

Citat:
Min hjemmeside anså jeg iøvrigt for færdig:

http://thebeginning.one/


Færdig?

Der står jo ikke noget! Kun en række link ...


Jeg er ikke din ven! Du klistermærke!

"


Underlig kommentar halvfuld Mon du kan uddybe den heart Måske du samtidig kunne fortælle os lidt om begyndelsen blinker

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#29818 - 02/05/2020 17:14 Re: Hvad vi lærer hos Paulus [Re: Anonym]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Hej Thomas

Hjemmesiden startede med en interesse for Krishna bevægelsen og et ønske om at inspirerer andre osv.

Måske jeg laver den helt om på et tidspunkt???

Citat:
Jeg har oprettet en tråd om det Nye Testamente. Og jeg vil spørge i en fb-gruppe, om de vil være med.

Det er bare super - læser tråden om lidt heart

Citat:
Der er en fræk fyr, som har skrevet noget ikke så pænt til dig. Han er anonym. Det er IKKE mig. Jeg vil gerne være din ven, også forever!!

Vi må se hvad han har at sige ler Det er desuden dejligt at være på bølgelængde med dig yeah

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#29819 - 02/05/2020 17:17 Re: Hvad vi lærer hos Paulus [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875
Indsendt af: Arne Thomsen
For nu at få det helt klart, så mener du, at der lige så vel kunne stå:
"ligesom jeg selv er kendt fuldt ud af Gud."
Er det rigtigt forstået?

Er det rigtigt forstået?

Hvad tror du selv stortchock

Paulus levede jo ikke for sig selv – han var en træl – en tjener

Citat:
Fra Paulus, Kristi Jesu tjener, kaldet til apostel, udset til at forkynde det evangelium, som Gud forud har lovet ved sine profeter i De hellige Skrifter, evangeliet om hans søn, Jesus Kristus, vor Herre, som menneske kommet af Davids slægt, i kraft af helligheds ånd stadfæstet som Guds søn med magt og vælde, da han opstod fra de døde. Af ham har vi fået nåde og apostelkald til at føre mennesker i alle folkeslag til troslydighed, hans navn til ære. Blandt dem er også I, som er kaldet til at tilhøre Jesus Kristus.
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Rom/1
Top Svar Citer
#29821 - 02/05/2020 18:01 Re: Hvad vi lærer hos Paulus [Re: Arne Thomsen]
Thomas
Uregistreret

Hej Arne

Citat:
Ja, du har ret i at det er svært for mig at finde det rigtigt at "række ud efter Gud".
Her ville jeg sige: Fingrene væk!
Men ok, i længsel kan man jo godt andægtigt søge at komme nærmere


Andægtighed, ja! Herligt ord! smiler

Citat:
At Paulus kendte og kunne kommunikere med Gud, og at Gud skulle have ord, tanker og vilje, det er jo noget, kristne tror


Du må undskylde, at jeg i det følgende bruger ordet "han" om Gud.

Der er kolossal forskel på kristne, har jeg opdaget. Kolossal! Jeg læser netop en kristen filosof ved navn David Bentley Hart. Han gør meget ud af at sige, at Gud ikke er et væsen, men Væren. Gud er uendelig. Faktisk knytter han denne Væren til det østlige udtryk Sat-Chit-Ananda, Eksistens-Bevidsthed-Lykke. For Gud er der ikke noget "stykkevist". Han er ikke nødt til at tænke en tanke-bane færdig, før han kan nå en konklusion. Han rummer alt allerede i sin uendelighed, ubegrænsethed. På den måde stopper han ikke op og klør sig i håret for at tale eller tænke en tanke til ende.

Det kan måske se sådan ud, når han "går rundt" i Edens Have, eller når man "hører ham tale" til sine profeter. Men jeg vil påstå, at der her er tale om, at "Guds virke" gøres anskueligt via det menneskelige medie - sprog og forfattere til Bibelens tekster.

Men jeg må understrege, at kristne er en broget størrelse. Nogle tror på et evigt helvede, andre gør ikke. Nogle tror på, at Jesus gik på vandet, andre gør ikke. Nogle ser Gud som et magtfuldt væsen; i det mindste antager de det i deres argumentation. Andre gør ikke, men ser snarere Gud som Aldous Huxley i Den Evige Filosofi.

Citat:
Det er som om kristendommens Gud primært er Gud for mennesker, mens alt andet er underordnet: Andre levende væsener, kloden, solsystemet, galaksen, de andre galakser, universet - måske endda universerne.


Det er en af grundene til, at jeg føler mig inspireret af buddhismen, netop fordi den anerkender dyrenes liv og velvære.

Men jeg tror dog godt, at man kan finde en del godt om dyrene og kloden i Bibelen, selv om det synes mindre eksplicit. Fx har jeg en bog på hylden, som handler om Creation Care.

https://www.amazon.com/Creation-Care-Biblical-Theology-Natural/dp/031029374X

Herfra:
From Genesis to Revelation, the Bible reveals a God whose creative power and loving care embrace all that exists, from earth and sky and sea to every creeping, crawling, swimming, and flying creature. Yet the significance of the Bible’s extensive teaching about the natural world is easily overlooked by Christians accustomed to focusing only on what the Bible says about God’s interaction with human beings.

Det er på sin vis logisk nok. Gud er Skaberen med stort S. Gud elsker sin skabelse og vil i sidste ende øse sig selv ind i den totalt for at blive alt i alle, alt i alt. 1 Kor. 15:28.

Verden gik af led i Syndefaldet, men Gud vil frelse den. Kærlighed.

Citat:
Nogen har udtrykt - vist buddhister - at verden er en illusion.
Måske var det dét, der fik mig til at forsøge at forestille mig, at verden ikke eksisterede.
At gå helt ind i denne forestilling var for mig så uhyggeligt svimlende, at jeg måtte opgive.


Men dit eget citat bruger faktisk heller ikke ordet illusion, men at verden er "relativ".

Buddhister beskæftiger sig med et ikke-selv, anatta, hvis jeg husker ret. Men dette skal ses fra et vist "virkeligheds-niveau". Det er jo ikke sådan, at buddhister kaster vrag på medfølelse i overbevisningen om, at andre væsener alligevel ikke eksisterer. Medfølelse er jo helt centralt! De ser altså ikke andre væsener som værende ikke-eksisterende. Men på et vist plan er vi dog noget andet, end det vi går og tror.

Faktisk, når jeg mediterer, så kan jeg godt opleve noget af det samme. Det, som jeg normalt har en fornemmelse af - MIG SELV - og som "føles" som en objektiv sandhed, se den bliver faktisk løsnet en hel del under meditation. Og det føles BEFRIENDE!! Jeg tror, at vi har en tanke og en følelse af MIG, som i meditation viser sig at være mere en konstruktion af en art frem for en objektiv, bastant enhed. Jo, jeg er her, men den følelse af MIG ... er faktisk ikke det egentlige mig. Det er svært at forklare, opdager jeg pludselig rødmer

Citat:
Så nu vil jeg være "mirakuløs" blinker - opgive de håbløse spirituelle spekulationer - og i stedet ydmygst elske så vidt mine givne evner rækker.
Og er det rigtigt at bruge så megen tid på spekulationer over det spirituelle. Er det meneingen, at vi mennesker skal være kloge på dét.
Er det ikke mere rigtigt at bruge de givne evner kærligt og bedst muligt? Jo, det tror jeg


Her må jeg nok krybe til korset (se bare hvordan kristendommen er dybt indlejret i vores sprog!) og give dig ret. Kærligheden må være i centrum. Vi hører heller ikke de vilde spekulationer fra Jesus. Vi oplever kærlighed og atter kærlighed. For børn og gamle, kloge og enfoldige. For alle.

Af natur er jeg dog meget filosofisk anlagt. Heldigvis føler jeg, at jeg priser Gud med min filosoferen. Men det kan aldrig erstatte den simple kærlighed til denne klode - og alt dens liv heart

Kh Thomas
Top Svar Citer
#29825 - 02/05/2020 20:22 Re: Hvad vi lærer hos Paulus [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
😱😱😱


Citat:
Hej Thomas
Jeg kender til noget om menneskets konkurrencementalitet i samfundet. Mit råd til dig er: Sammenlign mig ikke med dig selv sådan, fordi som personer er vi forskellige, hvad angår intelligens, vilkår, et kald og så videre.


Hvad IQ angår Thomas har du mødt din overmand 😉



Citat:
Test dermed også den, jeg er, selv om dette gør tilværelsen for mig mere besværlig som en udfordring. Min opfattelse af trosfrihed forummet behandler jeg ligesådan i min bedømmelse af jer og den. I har haft en årevis lang uenighed med mange gentagelser om de samme ting. Fortsætter dette helt uden det, som Biblen kalder for de gode frugter, stopper jeg i en nær fremtid, fordi idag kaldes folk i verden til et fællesskab med Helligåndens kraft.


Hvor mange uger har du nu ikke truet eller lovet os at du forlader trosfrihed Gerth?

Hvorfor gør du det?

Og hvorfor ser du konstant splinten i din brors øjne og ikke bjælken i dit eget?

🏊🚴🌲🚵🌳🏃

Nå Gerth, du er go nok - og Gerth er Gerth der er Gerth, og du er ikke udenfor pædagogisk rækkevidde, det er lykkedes at opdrage lidt på dig og især din aldersdiskriminering og foragt for folk der er ældre end dig selv.

Du forlader ikke trosfrihed, dertil har du fået for meget opmærksomhed, og jeg er godt klar over, ud fra hvad du skriver, at social arbejdere fra kommunen også gir dig en masse god opmærksomhed, men de er vel betalt for det, og den opmærksomhed du får her og den sociale kontakt du får her er du jo selv lykkedes med, så hvorfor kaste vrag på hvad du selv er lykkedes med. Jeg tror de klapper i deres hænder hvis de hører at du har fundet legekammerater på de sociale medier som respekterer dig og ikke smider dig ud som selvet.dk gjorde.

😉❤️

Er jeg for hård ved dig Gerth?

Men var du kommet her på trosfrihed for nogle år siden havde du ikke fået et ben til jorden

Jeg ved ikke om du er klar over det, men du har fået særbehandling, især når vi påtænker hvor grænseoverskridende nedladende du har været overfor de få mennesker der har behandlet dig med respekt og givet dig ret stor opmærksomhed selv om dine skriverier i kvalitet var nærmest ulæseligt.

Vi har folk på stedet der skriver fantastisk og af høj høj endda international standard der ingen opmærksomhed overhovedet får,,,

Nå jeg har altid haft en vis fidus til dig og givet dig en masse anerkendelse, og Arne har sludret med dig og dermed givet dig opmærksomhed.

Men med den din selvhøjtidelige selvopfattelse og selvforståelse og meget specielle identitet du forsøger at spænde dig selv for her i livet, du havde ikke overlevet i mange minutter her på stedet for fx 10 år siden

Vi er blevet meget mere rummelige og gud ske tak og lov for det, og her trækker Arne og nu Thomas et stort læs mht rummelighed

-0-0-0-0-0-

Ja trosfrihed har en historie, fortid, og den er blodig og trækker stadig sine spor op til nutiden.

Så du er kommet til en sted med en historie, og dyrt betalt verdenskrig, og vi er først ved at bygge på ruinerne af denne blodige, alt for blodige krig.

Jeg kan sige dig der er blevet begået forfærdelige snigmord og sammensværgelser imod folk man mente var undermennesker
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 21 af 24 < 1 2 ... 19 20 21 22 23 24 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel: Hizbollah-leder dræbt i Libanon
29/03/2024 13:22
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er genåbnet
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Nyheder fra Religion.dk