annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15684581
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381967
Et andet syn 1991582
Åndelig Føde 1524493
Jesu ord 1523346
Galleri
Barfodsløb i bølgeskvulp
Hvem er online?
3 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 187 gæster og 180 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 14 af 21 < 1 2 ... 12 13 14 15 16 ... 20 21 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#29582 - 15/04/2020 23:22 Re: Hellig dem i sandheden; dit ord er sandhed. [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3667
Sted: Nørresundby
Citat:
Jeg holder meget af mange sider af kristendommen, men jeg er ikke kristent troende.


det er 100% rigtig at du ikke er kristent troende

og mange gange når du har påstået at mine ord er svulstige og intetsigende er de skrevet 100% i overensstemmelse med Paulus og ja Tillich og et hav af andre teologer og hvis du så mine 2 - 3 mails hver dag af teologiske videnskabelige afhandlinger fra overalt i hele verden, du ville kalde hvad der her står for endnu mere svulstige og intetsigende, for de er mindst lige så langhårede som mine skriverier,,,

nu er der ikke noget i vejen med mine skriverier, ej heller Paulus (som du også fandt svulstig og intetsigende, så der røg din ortodokse kristendom og ikon, disse siger intet uden Paulus, spør den ortodokse kirke om de overhovedet kunne se sig selv eksistere uden Paulus og du fik et rungende NEJ) --- det er ikke mig der er noget galt med, for så er der også noget galt med stort set samtlige moderne teologer, det kan jeg sige dig, og ja med Paulus.

Citat:
Jeg holder meget af mange sider af kristendommen, men jeg er ikke kristent troende.
Min tro er rettet mod noget ufatteligt meget højere.


"Min tro er rettet mod noget ufatteligt meget højere" - min kommentar, du er bare endt som et vrøvlehoved af de største,,,det gir ingen mening hvad du der skriver,,, det er din egen forskruede ide om dig selv,,,

Arne: jeg er ikke kristent troende. Min tro er rettet mod noget ufatteligt meget højere

ha ha, kan du med den udtalelse være på linje med ortodoks kristendom???? nej,, de vil ikke vide af dig med den udtalelse

og din ikon oplevelse hører ej heller nogen steder hjemme med den udtalelse,,,,

du smykker dig med pivfalsk varebetegnelse,
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#29583 - 16/04/2020 01:13 Re: Hellig dem i sandheden; dit ord er sandhed. [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7202
Sted: Sydsjælland
Hvad mon han fejler, ham der kalder sig Hanskrist, siden han i dén grad løber løbsk - blot fordi jeg ikke "falder til patten"? blinker

Arne smiler Harmoni og kærlighed til denne klode - og alt dens liv heart
Top Svar Citer
#29588 - 16/04/2020 13:15 Re: Hellig dem i sandheden; dit ord er sandhed. [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3667
Sted: Nørresundby
Arne:

Citat:
Hvad mon han fejler, ham der kalder sig Hanskrist, siden han i dén grad løber løbsk - blot fordi jeg ikke "falder til patten"?


"blot fordi jeg ikke "falder til patten"

jeg er fuldstændig ligeglad med din position,,, det der har min interesse og bevågenhed er at vi er fair overfor hinandens tekster, hvad hinanden skriver,,, og her traver du urent,,,

og at du gang på gang nu igennem mere end femten år forpurrer og forvirrer, enhver samtale fordi du ikke gider forstå hvad jeg skriver, sætter indimellem min tålmodighed på prøve,,,

og at du konstant snyder på vægten og kalder hvad jeg skriver for svulstig intetsigende vrøvl, og så når du finder nøjagtig det samme hos andre, og selv præsenterer det for os mange år senere, så er det pludselig go latin og ikke svulstig intetsigende,,,

og så at du smykker dig med en ikon oplevelse og ortodoks kristendom som du fremstiller dig selv som værende på linje med, er skræmmende falsk varebetegnelse for hvad du står for,,,

ortodoks kristendom og ikon'er står og falder med Paulus, og Jesus Gudsforståelse, som du purre afviser, endda på det 'bestemteste' -

-og jeg er fuldstændig ligeglad at du har valgt at stille dig der i den isolerede marginaliserede position, jeg ønsker ikke du falder til patten,,, du må frit afgøre med dig selv hvor du vælger at positionere dig,,

men jeg mister min tålmodighed når du skaber forvirring, og fører os alle bag lyset med din pseudoreligiøse rendyrkede ateisme, ja hvad pokker skal ikon oplevelsen og ortodoks kristendom gøre godt for???? Når du afviser alt, ja fandeme ALT det bygger på, er bygget op på,,, "gud og mennesket i et direkte samspil hvor både gud og mennesket har et indspil" og det ikke gud som en fjern ukendt gud, men som Jesus og ja Paulus demonstrerer det entydigt, Gud er os nærmere end vi er os selv nær og vi lever i en ongoing communion og kommunikation (bøn) Gud. Vi overgiver og hengiver os dagligt til Gud, vi bygger vores liv op på Gud. Det er kristendommens essens, og det kan ikke omgøres til abstrakt astrofysisk spekulation om Sandheden bag - og i - verdens væren (såvel som det ikke kan funderes på bibelen men suverænt kun på Gud og os (gud og mennesket)), i samme øjeblik dette sker, har vi forrådt kristendommens spiritualitet, alt hvad Jesus og Paulus står for.

Men bliv du stående der i din new age buddhisme pseudoreligiøse ateisme, men din ide om at du sørme også er på linje med ortodoks kristendom og ikoners symbolik, er så søgt og pivfalsk varebetegnelse, hvor du gør vold på kristendommen med din pseudoreligiøse ateisme,,

den spiritualitet (Jesus og Paulus) vi finder så intenst i det kristne trosliv, bønsliv og gudstjenesteliv har du intet af, men ikke nok med det, du benægter det som en mulighed og ser ned på det, erklærer dig selv at være højt hævet herover, fordi du som Gerth har bemærket selv mener at du er beskæftiget med noget ufatteligt meget højere:

"jeg er ikke kristent troende. Min tro er rettet mod noget meget højere".

fint for mig, men så drop dog konstant at smykke dig selv med ortodoks kristendom og den der ikon du aldrig nogensinde har tolket i overensstemmelse med dens kristne symbolik,

min tålmodighed brister når vi tillader os selv at vrøvle om tingene år efter år, uden at komme videre,,

Og vi kommer fandeme aldrig, ALDRIG, videre, hvis sådan en pseudoreligiøs new age buddhistisk astrofysisk tågehorn fremstiller sig selv som sørme også på linje med ortodoks kristendom

skal vi gøre fremskridt, må vi magte at forstå tingene korrekt og klart, vi må sætte grænser for sludder, altså at vi forvirrer og sammenblander tingene, roder tingene sammen

KristusMystikken og/eller Kristusparticipation, menneskets intense nære gudsliv, som far søn, eller i form af Gud Helligånden i vores liv, er kristendommens dna og essens,,, vælger vi det fra har vi også valgt kristendommen, kristendommens spiritualitet, gudsliv, og gudstjeneste og bønsliv fra
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#29590 - 16/04/2020 13:43 Re: Hellig dem i sandheden; dit ord er sandhed. [Re: ]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3667
Sted: Nørresundby
stærkt Gerth,,, go tur,,,
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#29592 - 16/04/2020 15:15 Re: Hellig dem i sandheden; dit ord er sandhed. [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret


HK:
Citat:
Jeg ved godt du nægter og siger at troen kommer af det som høres, der står skrevet, i bibelen, men det er ikke i overensstemmelse med Jesus og Paulus og Johannes hvor det er Gud der åbenbarer os hvordan det forholder sig. Vi kan ikke sætte Gud ud af spillet og påstå bibelen er en større autoritet end Gud i vores liv. 1 Kor 2 og ja 2 Kor 3, siger de kloge har for al fremtid sikret at kristendommen ikke nogensinde bliver en bogreligion, bibelfundamentalististisk funderet, men alene på den levende Gud der åbenbarer sig for os og gennem sin Ånd sender os.


*
»Ordet er dig nær, i din mund og i dit hjerte,« og det ord er troens ord, som vi prædiker. For hvis du med din mund bekender, at Jesus er Herre, og i dit hjerte tror, at Gud har oprejst ham fra de døde, skal du frelses. For med hjertet tror man til retfærdighed, med munden bekender man til frelse, for Skriften siger: »Ingen, som tror på ham, skal blive til skamme.« Der er ingen forskel på jøder og grækere; alle har den samme Herre, rig nok for alle, som påkalder ham, for »enhver, som påkalder Herrens navn, skal frelses«.
Men hvordan skal de påkalde ham, som de ikke er kommet til tro på? Hvordan skal de tro på ham, som de ikke har hørt om? Hvordan skal de høre, uden at nogen prædiker? Og hvordan skal nogen prædike uden at være udsendt? – som der står skrevet: »Hvor herligt lyder fodtrinene af dem, der bringer godt budskab!« Dog var det ikke alle, der adlød budskabet; for Esajas siger: »Herre, hvem troede på det, de hørte af os?« Troen kommer altså af det, der høres, og det, der høres, kommer i kraft af Kristi ord.
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Rom/10

===O===O===O===

Guds udvalgte folk havde Moseloven og siden kom Jesu ord og missionsbefalingen - og i begge tilfælde er der tale om ord - guds ord til mennesket

Når bibelen forstås som guds ord til mennesket sættes den ikke over gud - men ånden - hvis man tror på den - er derved i ordene.


2 Kor 3 … fortæller, at Moseloven – (som skulle samle og opdrage guds udvalgte folk) – ikke giver evigt liv ved at efterleve ordet i loven, dét gør derimod det at tro på Jesu Kristus – hvis der handles på denne tro.

Så det er ikke bogstavet i Moseloven der døder men dét, at det ikke giver evigt liv ved efterfølgelse af den.

Iøvrigt var Paulus taknemlig for, at han kendte loven, da han ellers ikke ville vide hvad synd var, og vi ved jo fra skrifterne at Paulus både var farisæer og skriftkyndig, så også her en ballast af mange ord og trosforståelse der var overleveret af fædrene.

Tilmed siger Jesus ifølge skrifterne: Matthæus 5:17
Citat:
Tro ikke, at jeg er kommet for at nedbryde loven eller profeterne. Jeg er ikke kommet for at nedbryde, men for at opfylde
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Matt/5

Så han må jo også ha kendt skrifter godt for at kunne opfylde dem.

Tilmed var han - siges der - et spejlbillede af gud og havde haft et liv i himmelen før sit jordiske, så man må gå ud fra han var blevet oplært af henholdsvis sin himmelske far og jordiske forældre – han var og er jo et guds barn ...

… og grundet Jesus offerdød blev vejen til himlen åbnet for de kaldede, som Paulus regnede sig med til, hvor den hellige ånd - som en fri gave kom Jesu disciple/apostle til hjælp til at fuldføre tjenesten for gud ved at prædike ordet, som Paulus sagde.

Citat:
Jeg indskærper dig for Guds ansigt og for Kristus Jesus, der skal dømme levende og døde, så sandt som han kommer synligt og opretter sit rige: Prædik ordet, stå frem i tide og utide, overbevis, irettesæt, forman, tålmodigt og med stadig undervisning! For der vil komme en tid, da folk ikke vil finde sig i den sunde lære, men skaffe sig lærere i massevis efter deres eget hoved, fordi det kildrer deres ører. De vil vende det døve øre til sandheden og slå sig på myter. Men du, hold altid hovedet koldt, bær dine lidelser, gør din gerning som evangelist og fuldfør din tjeneste!
Mit blod skal snart udgydes, og tiden er inde, da jeg skal bryde op. Jeg har stridt den gode strid, fuldført løbet og bevaret troen. Nu har jeg retfærdighedens sejrskrans i vente, som Herren, den retfærdige dommer, på den dag vil give mig – og ikke mig alene, men alle dem, som har glædet sig til hans tilsynekomst.
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/2_Tim/4

Så ...
Citat:
« Troen kommer altså af det, der høres, og det, der høres, kommer i kraft af Kristi ord.
… i hvis ord ånden jo er.

Nu kunne man jo så spørge om det med ånden er virkelighed, og til dette er svaret vel ja for den som tror ... og en ændring i gudsforholdet for guds udvalgte folk fra at følge moseloven - som ikke giver evigt liv - til at tilbede gud i ånd og sandhed.

Citat:
Kvinden sagde til ham: »Herre, jeg ser, at du er en profet. Vore fædre har tilbedt Gud på dette bjerg, men I siger, at stedet, hvor man skal tilbede ham, er i Jerusalem.« Jesus sagde til hende: »Tro mig, kvinde, der kommer en time, da det hverken er på dette bjerg eller i Jerusalem, I skal tilbede Faderen. I tilbeder det, I ikke kender; vi tilbeder det, vi kender, for frelsen kommer fra jøderne. Men der kommer en time, ja, den er nu, da de sande tilbedere skal tilbede Faderen i ånd og sandhed. For det er sådanne tilbedere, Faderen vil have. Gud er ånd, og de, som tilbeder ham, skal tilbede i ånd og sandhed.« Kvinden sagde til ham: »Jeg ved, at Messias skal komme« – det vil sige Kristus; »når han kommer, vil han fortælle os alt.« Jesus sagde til hende: »Det er mig, den, der taler til dig.«
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Joh/4
.
Top Svar Citer
annonce
Side 14 af 21 < 1 2 ... 12 13 14 15 16 ... 20 21 >


Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Min ”religion”
af Hanskrist
24/04/2024 22:39
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Senatsudvalg skal undersøge Novos prise..
24/04/2024 22:04
USA har i hemmelighed sendt langtrækken..
24/04/2024 21:08
Seks fly fra København aflyses på grun..
24/04/2024 20:56
SF: Smidt ud af forhandlinger om handica..
24/04/2024 20:43
Spaniens premierminister overvejer sin f..
24/04/2024 20:06
Nyheder fra Religion.dk