annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15775428
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2391687
Et andet syn 1998015
Åndelig Føde 1554150
Jesu ord 1529775
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 54 gæster og 185 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Hellig dem i sandheden; dit ord er sandhed.

Arne:

Citat:
Hvad mon han fejler, ham der kalder sig Hanskrist, siden han i dén grad løber løbsk - blot fordi jeg ikke "falder til patten"?


"blot fordi jeg ikke "falder til patten"

jeg er fuldstændig ligeglad med din position,,, det der har min interesse og bevågenhed er at vi er fair overfor hinandens tekster, hvad hinanden skriver,,, og her traver du urent,,,

og at du gang på gang nu igennem mere end femten år forpurrer og forvirrer, enhver samtale fordi du ikke gider forstå hvad jeg skriver, sætter indimellem min tålmodighed på prøve,,,

og at du konstant snyder på vægten og kalder hvad jeg skriver for svulstig intetsigende vrøvl, og så når du finder nøjagtig det samme hos andre, og selv præsenterer det for os mange år senere, så er det pludselig go latin og ikke svulstig intetsigende,,,

og så at du smykker dig med en ikon oplevelse og ortodoks kristendom som du fremstiller dig selv som værende på linje med, er skræmmende falsk varebetegnelse for hvad du står for,,,

ortodoks kristendom og ikon'er står og falder med Paulus, og Jesus Gudsforståelse, som du purre afviser, endda på det 'bestemteste' -

-og jeg er fuldstændig ligeglad at du har valgt at stille dig der i den isolerede marginaliserede position, jeg ønsker ikke du falder til patten,,, du må frit afgøre med dig selv hvor du vælger at positionere dig,,

men jeg mister min tålmodighed når du skaber forvirring, og fører os alle bag lyset med din pseudoreligiøse rendyrkede ateisme, ja hvad pokker skal ikon oplevelsen og ortodoks kristendom gøre godt for???? Når du afviser alt, ja fandeme ALT det bygger på, er bygget op på,,, "gud og mennesket i et direkte samspil hvor både gud og mennesket har et indspil" og det ikke gud som en fjern ukendt gud, men som Jesus og ja Paulus demonstrerer det entydigt, Gud er os nærmere end vi er os selv nær og vi lever i en ongoing communion og kommunikation (bøn) Gud. Vi overgiver og hengiver os dagligt til Gud, vi bygger vores liv op på Gud. Det er kristendommens essens, og det kan ikke omgøres til abstrakt astrofysisk spekulation om Sandheden bag - og i - verdens væren (såvel som det ikke kan funderes på bibelen men suverænt kun på Gud og os (gud og mennesket)), i samme øjeblik dette sker, har vi forrådt kristendommens spiritualitet, alt hvad Jesus og Paulus står for.

Men bliv du stående der i din new age buddhisme pseudoreligiøse ateisme, men din ide om at du sørme også er på linje med ortodoks kristendom og ikoners symbolik, er så søgt og pivfalsk varebetegnelse, hvor du gør vold på kristendommen med din pseudoreligiøse ateisme,,

den spiritualitet (Jesus og Paulus) vi finder så intenst i det kristne trosliv, bønsliv og gudstjenesteliv har du intet af, men ikke nok med det, du benægter det som en mulighed og ser ned på det, erklærer dig selv at være højt hævet herover, fordi du som Gerth har bemærket selv mener at du er beskæftiget med noget ufatteligt meget højere:

"jeg er ikke kristent troende. Min tro er rettet mod noget meget højere".

fint for mig, men så drop dog konstant at smykke dig selv med ortodoks kristendom og den der ikon du aldrig nogensinde har tolket i overensstemmelse med dens kristne symbolik,

min tålmodighed brister når vi tillader os selv at vrøvle om tingene år efter år, uden at komme videre,,

Og vi kommer fandeme aldrig, ALDRIG, videre, hvis sådan en pseudoreligiøs new age buddhistisk astrofysisk tågehorn fremstiller sig selv som sørme også på linje med ortodoks kristendom

skal vi gøre fremskridt, må vi magte at forstå tingene korrekt og klart, vi må sætte grænser for sludder, altså at vi forvirrer og sammenblander tingene, roder tingene sammen

KristusMystikken og/eller Kristusparticipation, menneskets intense nære gudsliv, som far søn, eller i form af Gud Helligånden i vores liv, er kristendommens dna og essens,,, vælger vi det fra har vi også valgt kristendommen, kristendommens spiritualitet, gudsliv, og gudstjeneste og bønsliv fra
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
04/05/2024 13:32
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Hilsner
af Tikka
03/05/2024 09:21
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Borgere hoppede i vandet for at redde am..
04/05/2024 13:27
Vej spærret på grund af brændende bus
04/05/2024 12:52
89 værelser på kollegie evakueret: Bra..
04/05/2024 11:53
Over 100 varmerekorder slået i Vietnam ..
04/05/2024 11:09
Italien forbyder hvalpe-yoga
04/05/2024 08:58
Nyheder fra Religion.dk