annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15453733
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2365629
Et andet syn 1975461
Jesu ord 1515118
Åndelig Føde 1445516
Galleri
Trankebar år 1985
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 282 gæster og 296 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 20 af 34 < 1 2 ... 18 19 20 21 22 ... 33 34 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#29155 - 24/01/2020 00:44 Re: Lyser på vej [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7149
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist.
Dét her får da vist forskellen mellem os to meget tydelig frem.
Du taler om at Gud skal være der for dig/mig, og når du/jeg ikke er her mere, så er der - åbenbart for dig - ingen verden og ingen Gud.
Jeg tillader mig dog at have den tro, at både verden og, hvad vi kalder Gud, fortsat eksisterer - uafhængigt af din/min eksistens.

M.v.h. Arne smiler I kærlighed til denne klode og alt dens liv heart
Top Svar Citer
#29156 - 24/01/2020 00:55 Re: Lyser på vej [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Du taler om at Gud skal være der for dig/mig, og når du/jeg ikke er her mere, så er der - åbenbart for dig - ingen verden og ingen Gud.


Verden kan godt tåle at alle mennesker forsvandt (måske naturen ville få det sjovt igen) men Gud kan ikke tåle at alle mennesker dør (selv om der ikke er nogen til at vide verden er, hvorfor verden ikke er for nogen mere som den er for os og så gir det ikke mening at tale om verden, men naturen, biologi og zoologi tonser videre (Schopenhauers blind vilje boltre sig) og handyr har sex med hundyr på livet løs)

Gud og mennesket er højt spil, om vi kommer i land med Gud ved jeg ikke men vi står os ihvertfald bedre med Gud end uden Gud. Comte Bjørn og Simon troede det med Gud snart ville være et overstået kapitel på grund af naturvidenskab, men naturvidenskab kan hverken bevise eller modbevise begrebet og størrelsen Gud, men neurovidenskab der er en helt anden naturvidenskab, nemlig om mennesket, den tænker mennesket med, og har givet Gud en renæssance og Comte Bjørn og Simon er sådan lidt gammeldags og til grin.

Gud er i os, ikke som et epifænomen til det at vi har fantasi og bevidsthed, altså ikke hjernespind, men som værens grund (Ånd og tanke og ide MOTIV, MOTIVATION der holder os i live) og som den Ånd og Vilje der tager over når vores ånd og vilje gir op og vi falder i søvn.

Gud er faktisk nok kun muligt fordi vi har fået selvrefleksion, Gud er personen der er der som dog ikke er os, men står os nær og elsker os hvis vi ikke lever i selvhad og selvforkastelse, nemlig er Gud personen os selv eller det billede vi er skabte i, vores muligheder for ægte modig autencitet og at ændre verdens gang og tilføje videnskab og kulturlivet noget nyt, måske bare et komma eller en lille sjov tanke og ide, mem, der overlever os.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#29157 - 24/01/2020 01:04 Re: Lyser på vej [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7149
Sted: Sydsjælland
Ja, Hanskrist, så blev det da afklaret, hvor du står - i hvert fald hvis du fastholder, hvad du netop har skrevet.

M.v.h. Arne smiler I kærlighed til denne klode og alt dens liv heart
Top Svar Citer
#29160 - 24/01/2020 15:34 Re: Lyser på vej [Re: Hanskrist]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5351
Sted: Vanløse
Hej HansKrist

Kan du forklare tingene noget bedre:

Citat:
I naturvidenskab må vi gerne se bort fra mennesket, men netop kristendommen og det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET kunne aldrig finde på at fjerne mennesket eller svække mennesket, al tale om Gud er en tale om Gud og mennesket, de to kan aldrig adskilles, og således eksisterer Gud ikke uafhængig af mennesket, dette er en umulighed og Peter Dass: "Gud er Gud, om alle mand var døde" er simpelthen intetsigende vrøvl fra a - z som ihvertfald Bibelen ikke vil godkende, der er ikke en eneste side i bibelen noget om Gud der ikke også på samme tid er om mennesket, så en menneskeløs objektiv Gud er meningsløs snak og i samme omgang nogen antog som Peter Dass sådan noget nonsens snak er vi ude i ateisme, ja det er den værst tænkelige form for ateisme ("non - spiritualitet"). Således er Tikka og Peter Dass på den ene side og dig Arne på den anden side, lige tåbelige i jeres udmeldinger om at mennesket kan tænkes væk for der er noget andet i objektiv forstand vigtigere.


Hvorfor kan Gud og mennesket ikke adskilles? Jeg kan da godt forestille mig, at der skulle være en åndelig verden med åndelige væsner som eksisterer uafhængigt af mennesket. Skulle mennesket forsvinde, så ville de stadigvæk eksisterer. Jeg synes ikke kristendommen forklarer særligt meget...hvad laver vi her på jorden? Hvis jeg var Gud, så ville jeg skabe en gigantisk klode og en masse børn og så skulle vi glæde os over eksistensen og drikke øller sammen halvfuld ler blinker heart

https://www.youtube.com/watch?v=7gphiFVVtUI

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#29162 - 25/01/2020 13:37 Re: Lyser på vej [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hr. lægprædikant..

Vi gamle debattører - dvs. ikke dig, idet du som kreationist udelukkende har tapetseret også denne debatportal med dine trosbekendelser - har kun set dig hive små citater ud af kontekster du ikke engang kendte oprindelsen af.
Filosofi og fysik har derfor aldrig været dit værktøj til præcision af beskrivelser, da det jo aldrig har været verden, naturen, virkeligheden eller mennesket som existens, der havde din interesse. Derfor er det jo også omsonst at se en kreationist som dig formulere hvad en fysiker har tænkt og ment i sine korrespondancer, desuden ved vi jo, at du stadig tror højenergifysik drejer sig om at validere bibelske skrøner - og gider nogen glo i din indlægsbakke, vil de aldrig finde andet end netop dén slags.

M.a.o. var det jo ikke så mærkeligt at vi andre forholdt sig med morskab til dine ofte overfølsomme udgydelser, hvor dine vredesudbrud over at blive afkrævet forklaringer som oftest endte med at du kaldte folk for løgnere m.m. Man ka' jo ikke ligefrem sige du har udviklet dig - uanset er det da godt du har din gud, selv om det stadigvæk ikke går an at du gemmer den i fysik og filosofi! ;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
annonce
Side 20 af 34 < 1 2 ... 18 19 20 21 22 ... 33 34 >


Seneste indlæg
ABC-spam
af Arne Thomsen
19/03/2024 00:31
Snyder religionerne?
af Arne Thomsen
18/03/2024 22:20
Ramadan-måneden
af ABC
16/03/2024 12:02
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
11/03/2024 09:54
Er dette videnskab...
af Anonym
10/03/2024 00:49
Nyheder fra DR
Togbusser indsættes efter fejl på Sven..
19/03/2024 07:50
Sol først på dagen, men ellers bliver ..
19/03/2024 07:32
Kulturminister vil have russere smidt ud..
19/03/2024 07:19
Eksplosion i lejlighedskompleks i Sverig..
19/03/2024 06:16
Hongkong: Kontroversiel sikkerhedslov fo..
19/03/2024 03:48
Nyheder fra Religion.dk