annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Tålmodighed belønnes.
Hvem er online?
1 registreret somo 363 gæster og 123 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 36 af 130 < 1 2 ... 34 35 36 37 38 ... 129 130 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#24620 - 24/01/2018 18:12 Re: Kristus-Ordet [Re: Arne Thomsen]
Pantago
Uregistreret



'... og Pantago.'

'Det ser ud til, at mine skriverier i denne tråd har provokeret jer, ...'


Jeg er IKKE provokeret! ― Jeg er FORVIRRET!

Din brug af emoji også kaldet smileys, er forvirrende, ofte er det et 'blink' (wink) der afslutter sætningen.

Jeg synes det er svært at forstå, hvad du mener, - mener du, det du skriver? ― Eller er du ironisk? ― Eller er det for at kunne trække dine udtalelser i land, hvis du kommer i modvind? ― Eller er der andre, for mig, uransagelige grunde til blinket? - Det bliver det rene gætteri!

Ofte skriver du en sætning med meget mindre skrift end det øvrige, ― er det fordi denne sætning ikke betyder noget? ― Betyder denne sætning mindre end det i øvrigt skrevne? ― Eller ...?

Da det er så uklart, bevirker det at jeg enten ikke læser indlægget, eller at jeg opgiver at forstå meningen med det.

Da jeg ikke kender din opfattelse, kan jeg hverken angribe eller billige den.

Det som jeg TROR, jeg har forstået om dig er:

Du mener/tror der findes perfekte mennesker ― ELLER at mennesket skal forsøge at blive perfekt ...

At du mener at meningen med livet er at mennesker skal leve i fred, harmoni og lykke - i kærlighed til alt omkring os - og du kalder denne tilstand "Guds Rige".

At du har haft en spirituel oplevelse, som du fortolkede som 'guddommelig kærlighed' og hvor du mener, du modtog et budskab ...

At du tillægger intuition større værdi end faktuel viden ...

Som sagt, det er hvad jeg TROR, jeg har forstået ... take it or leave it!

― Pantago
Top Svar Citer
#24621 - 24/01/2018 18:23 Re: Kristus-Ordet [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Du læser ikke hvad jeg skriver Arne (det første jeg skrev var ellers meget vigtigt om du fik fat i det, men som altid du glider af og snakker blot videre om noget nyt)

Nu noget andet:

Du må gerne skrive om din oplevelse, men det er ikke en KRISTUS oplevelse du har haft, i så fald du ville kunne læse og forstå Paulus

Det er fuldstændig ude i hampen du kalder din ikon oplevelse for en Kristus oplevelse med det du har skrevet her i tråden og igennem årene har skrevet. Du er ALDRIG kommet med et eneste genuin KRISTUS vidnesbyrd, tværtimod modsiger du enhver form for KRISTUS vidnesbyrd

Du har haft en religiøs oplevelse der når vi læser om den, den ikke er et Kristus vidnesbyrd ej heller når du selv redegøre for din oplevelse kontekster eller forklarer du den ind i en kristen sammenhæng, tværtimod må vi sige


Men fortæl da endelig om den din religiøse oplevelse du havde, det er dig vel frit for også selv om den har ført til at du har sagt fra overfor Kristus og begivenheden Kristus ind i verden ved Jesus
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#24622 - 24/01/2018 20:22 Re: Kristus-Ordet [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Pantago.

Tak for din replik.

Jeg kan bekræfte dine ord:
Citat:
At du mener at meningen med livet er at mennesker skal leve i fred, harmoni og lykke - i kærlighed til alt omkring os - og du kalder denne tilstand "Guds Rige".
i den forstand, at hvis vi først opdager "Guds Rige", så kommer resten af sig selv. (Her ville jeg have sat et blinker på - i betydningen: Forstår du mig? Er det ikke dejligt? - men nu tøver jeg, da det åbenbart også kan forstås på andre måder, som jeg ikke havde forestillet mig).

Når jeg sommetider skriver med mindre skrift, så er det, når der er noget, jeg også gerne vil skrive, men som ikke skal have lov et forstyrre den store sammenhæng.

Når du skriver:
Citat:
Du mener/tror der findes perfekte mennesker ― ELLER at mennesket skal forsøge at blive perfekt ...
så er det egentlig ikke det, jeg mener - snarere at når først vi får inspirationen, at vi faktisk befinder os i "Guds Rige", så giver det sig selv.

Og når du skriver:
Citat:
At du har haft en spirituel oplevelse, som du fortolkede som 'guddommelig kærlighed' og hvor du mener, du modtog et budskab ...
så er min kommentar, at det primært er den guddommelige kærlighed, der er budskabet, inspirationen, som er umulig for mig at ignorere.
Det andet budskab - om dogmerne - ja, det må jeg indrømme, er en stor overraskelse - og sikke en masse ballade det allerede har medført - nu får jeg lyst til at blinke - blinker - Ok?

Og når du skriver:
Citat:
At du tillægger intuition større værdi end faktuel viden ...
så er min opfattelse den, at faktuel viden jo som regel er pålidelig, men er der er store områder, hvor vi ikke har nogen viden - såsom: Hvor kom verden fra? og: Hvad er meningen med livet?
Det er her, jeg priser intuitionen - især hvis man er nogenlunde ren af hjertet - og nu får jeg lyst til at smile smiler - Ok?

Håber, du kan bruge mine svar.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#24623 - 24/01/2018 21:18 Re: Kristus-Ordet [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Det andet budskab - om dogmerne - ja, det må jeg indrømme, er en stor overraskelse - og sikke en masse ballade det allerede har medført -


Du vender alting på hovedet mand

Det er dig der stadig er syltet i forældet dogmatisk tænkning såvidt kristendommen (jeg råbte til dig at dogmatisk tænkning ingen steder hører hjemme i Ny Testamentlig evangelisk moderne kristendom)

Gå tilbage og se hvad du skrev om teodicé-problematikken, du var fuldstændig væk i denne problemstilling der bygger på forældet dogmatisk tænkning. Ja du påstod endda at teodicé-problematikken havde fået dig til at indse at vi havde forstået kristendommen forkert.

Jamen vor Herre bevaros du kløjs i det Arne, taler i øst og vest
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#24624 - 24/01/2018 21:35 Re: Kristus-Ordet [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.

Du har tydeligvis ikke forstået denne sætning, som jeg nylig skrev i denne tråd:
Citat:
Men jeg er også påvirket af buddhismens budskab om, at vi ser verden som en illusion pga. vores selvoptagethed.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 36 af 130 < 1 2 ... 34 35 36 37 38 ... 129 130 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af somo
28/03/2024 16:34
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Nyheder fra Religion.dk