annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Symbol
Hvem er online?
1 registreret ABC 323 gæster og 331 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 10 af 14 < 1 2 ... 8 9 10 11 12 13 14 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#20539 - 29/04/2016 09:30 Re: Hvad skal vi med folkekirken? [Re: ABC]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej ABC.

Du skriver:
Citat:
Den store kuppel har vi vist allerede...himmelkuplen.
Mit svar:
Ok - så har vi den arkitektonisk foretrukne model. Det betyder dog ikke, vil jeg mene, at vi skal rive de tusindvis af landsbykirker ned (Dér må man vel så indrette sig, som man bedst kan) smiler

Du skriver også:
Citat:
Ateisterne er selvfølgelig altid velkomne i Guds hus.
Mit svar:
Jeg ville ikke kalde "Folkets kirke" "Guds hus". Det opfatter jeg som en urimelig begrænsning af folkets vilje blinker

Og du skriver:
Citat:
Mht. ritualerne, så kom jeg bare til at tænke på dyreofringer, og sådan noget.
Skulle der så også være et blodalter?
Mit svar:
Min indstilling er, at de forskellige religiøse holdninger (og andre livsindstillinger - også ateisme) skal være demokratisk repræsenteret - også fordi vi jo alle skal betale kirkeskat blinker

Det må betyde, at religiøse retninger/livsindstillinger, der kun har meget svag tilslutning ikke kommer med (på samme måde som det er med de politiske partier og folketinget).

Den nuværende situation er jo en arv fra enevældens tid, hvor et præsteskab har tilkæmpet sig magten over folket og undertrykker/ignorerer den folkelige religiøsitet/livsindstilling (Mig bekendt er der f.eks. blandt medlemmerne af den danske folkekirke flertal for reinkarnation - men det ignorerer præsterne - biskopperne - kirkeministeren) blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#20540 - 29/04/2016 10:10 Re: Hvad skal vi med folkekirken? [Re: Arne Thomsen]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse

Hej Arne

Indsendt af: Arne Thomsen
Hej ABC.

Du skriver:
Citat:
Den store kuppel har vi vist allerede...himmelkuplen.
Mit svar:
Ok - så har vi den arkitektonisk foretrukne model. Det betyder dog ikke, vil jeg mene, at vi skal rive de tusindvis af landsbykirker ned (Dér må man vel så indrette sig, som man bedst kan) smiler

Du skriver også:
Citat:
Ateisterne er selvfølgelig altid velkomne i Guds hus.
Mit svar:
Jeg ville ikke kalde "Folkets kirke" "Guds hus". Det opfatter jeg som en urimelig begrænsning af folkets vilje blinker

Og du skriver:
Citat:
Mht. ritualerne, så kom jeg bare til at tænke på dyreofringer, og sådan noget.
Skulle der så også være et blodalter?
Mit svar:
Min indstilling er, at de forskellige religiøse holdninger (og andre livsindstillinger - også ateisme) skal være demokratisk repræsenteret - også fordi vi jo alle skal betale kirkeskat blinker

Det må betyde, at religiøse retninger/livsindstillinger, der kun har meget svag tilslutning ikke kommer med (på samme måde som det er med de politiske partier og folketinget).

Den nuværende situation er jo en arv fra enevældens tid, hvor et præsteskab har tilkæmpet sig magten over folket og undertrykker/ignorerer den folkelige religiøsitet/livsindstilling (Mig bekendt er der f.eks. blandt medlemmerne af den danske folkekirke flertal for reinkarnation - men det ignorerer præsterne - biskopperne - kirkeministeren) blinker

M.v.h. Arne smiler


Mangler vi ikke arbejdspladser griner

Folkets kirke eller Guds hus - kan du forklare forskellen? Hvorfor er det en urimelig begrænsning af folkets vilje?

Umiddelbart går jeg ind for at alle får sig et forsamlingshus - staten (folket) betaler for alle huse.

Huset størrelse kunne så afhænge af antal medlemmer/deltagere blinker

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#20541 - 29/04/2016 10:21 Re: Hvad skal vi med folkekirken? [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Min indstilling er, at de forskellige religiøse holdninger (og andre livsindstillinger - også ateisme) skal være demokratisk repræsenteret - også fordi vi jo alle skal betale kirkeskat

*

Kun medlemmer af folkekirken betaler kirkeskat.
Det vi alle betaler til over skatten der gives til folkekirken er statsstøtte.

*

I et demokrati hører den ”kristne” folkekirke og monarkiet ikke hjemme, derfor bør stat og kirke adskilles og monarkiet afskaffes.


Top Svar Citer
#20542 - 29/04/2016 10:51 Re: Hvad skal vi med folkekirken? [Re: Anonym]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse

Hej Anonym

Indsendt af: Anonym
Min indstilling er, at de forskellige religiøse holdninger (og andre livsindstillinger - også ateisme) skal være demokratisk repræsenteret - også fordi vi jo alle skal betale kirkeskat

*

Kun medlemmer af folkekirken betaler kirkeskat.
Det vi alle betaler til over skatten der gives til folkekirken er statsstøtte.

*

I et demokrati hører den ”kristne” folkekirke og monarkiet ikke hjemme, derfor bør stat og kirke adskilles og monarkiet afskaffes.




Jeg synes da det er meget interessant med et kongehus/dronningehus. Ser du ingen værdi i sådan et hus bestående? De virker da som flinke mennesker, så...

Kærlig hilsen

ABC


Redigeret af ABC (29/04/2016 10:52)
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#20544 - 29/04/2016 12:41 Re: Hvad skal vi med folkekirken? [Re: ABC]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej A..
”Hvad er vi kommet for?”

- Du synes ikke spm. dér minder lidt for meget om: livet er en julegave, som du og jeg ihændehave – juhuu…og hvem har så foræret os dén? Anselm vender sig misundeligt i graven! ;)

Naturen har intet formål, men er en ramme for biologisk liv. Dyrearters adfærd ligner med få undtagelser hinanden; vi opfører os ikke engang særlig forskelligt fra bakterierne, der ligeledes bekriger hinanden for overlevelsen.
Det var turen ned fra træerne og ud på stepperne der gjorde udslaget, hvilket nødvendiggjorde en helt særlig udvikling af potentialet - der sandsynligvis skyldtes en mutation, som en pæn sjat af steppefolket nu fører tilbage på naturen som den store kommunikationsrådgiver. Nåja, lige med undtagelse af en enkelt, der overfører den på Wikipedia…;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (29/04/2016 12:59)
Top Svar Citer
annonce
Side 10 af 14 < 1 2 ... 8 9 10 11 12 13 14 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk