annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
10 oktober Rødhus strand
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 331 gæster og 283 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 14 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 13 14 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#20513 - 25/04/2016 22:56 Re: Hvad skal vi med folkekirken? [Re: ABC]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej A..

Ja, de stakkels kvinder, hø hø; hvor har de ikke måttet lide for skønheden, eller, fordi de lignede slagtermester Barbarouxs kone (ref. : Erik Pouplier) alt for meget. Men før nogen tænkte på denne Jesus som andre sidenhen ikke kunne lade være med at tænkte på, så var der i Rom en prægtig Villa for særdeles jomfruelige skønheder udvalgt efter mærkelige regler, vestalinder kaldtes de. Jeg er nu ikke sikker på at et sådant hus ville finde opslutning i dagens Danmark, hvor det at være farmand til den vidunderligste datter i verden, ja jeg kan se at du også har sådan en, er en ret ubeskrivelig historie der så langt overgår historier om tandfeen; alene tanken om de nætter mand og kone har vendt og drejet sig med ørerne helt ude ved lågen, tror jeg de allerfleste smiler genkendende til. Heldigvis er det jo ikke sådan, at de, døtrene, hver gang de udskifter en nullermand, så også kommer hjem med en lille baby, men ens drømme ku sagtens ha taget sig nogenlunde således ud under udskiftningen. Det var på den tid jeg selv blev gråhåret og begyndte at få kaffen i den gale hals, og når mit grå hoved så lå dér på puden og stilheden fra lågen lød højere end lyden fra she who must be obeyed, da forsvandt jeg netop ofte ind i det tidligere Rom, og tænkte ofte, at et sådant hus ville jeg bygge tidligt næste morgen.
Det blev aldrig til noget, vestalindernes hus altså, men skønheder når jo også et tidspunkt hvor de pludselig opdager næromgivelserne, og så ånder alle jo som regel lettet op. Ja, det er ikke let at være kvinde i denne tid, ak og atter ak. Men nu kommer vi så til pointen, som er, at jeg nu ligger og tænker på at bygge et for mænd...

Spøg tilside, nåja, for mon ikke at netop mange troende homser/bøsser ville være henrykte over ideen med Jesusvennen født af farmand, og så er vi der igen, med tanke på de hovedbrud Zeus havde under fødsler – hvilket også kunne anses som et morsomt hint til dem der i samtiden ikke tænkte sig særlig godt om. Det var ellers ret populært på den tid, altså det at tænke sig godt om, og engang imellem ka man nu alligevel godt misunde dem der levede i på den tid, ak ja, tænk dig alle de opfindelser der manglede at blive opfundet, ja hvor meget lettere det ville ha været for visse græske hurtigløbere bare at ringe fra en mb? Men sådan er der så meget, og nu vil jeg sige godnat til jer begge…;)

mvh
Simon
P.s.: ”Naturlig tro” vil jeg stadig mene er noget som en af de hittepåsomme ”personligt troende” har frembragt…;)


Redigeret af Simon (25/04/2016 22:59)
Top Svar Citer
#20514 - 25/04/2016 23:49 Re: Hvad skal vi med folkekirken? [Re: Simon]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse

Hej Simon

Indsendt af: Simon
Hej A..

Ja, de stakkels kvinder, hø hø; hvor har de ikke måttet lide for skønheden, eller, fordi de lignede slagtermester Barbarouxs kone (ref. : Erik Pouplier) alt for meget. Men før nogen tænkte på denne Jesus som andre sidenhen ikke kunne lade være med at tænkte på, så var der i Rom en prægtig Villa for særdeles jomfruelige skønheder udvalgt efter mærkelige regler, vestalinder kaldtes de. Jeg er nu ikke sikker på at et sådant hus ville finde opslutning i dagens Danmark, hvor det at være farmand til den vidunderligste datter i verden, ja jeg kan se at du også har sådan en, er en ret ubeskrivelig historie der så langt overgår historier om tandfeen; alene tanken om de nætter mand og kone har vendt og drejet sig med ørerne helt ude ved lågen, tror jeg de allerfleste smiler genkendende til. Heldigvis er det jo ikke sådan, at de, døtrene, hver gang de udskifter en nullermand, så også kommer hjem med en lille baby, men ens drømme ku sagtens ha taget sig nogenlunde således ud under udskiftningen. Det var på den tid jeg selv blev gråhåret og begyndte at få kaffen i den gale hals, og når mit grå hoved så lå dér på puden og stilheden fra lågen lød højere end lyden fra she who must be obeyed, da forsvandt jeg netop ofte ind i det tidligere Rom, og tænkte ofte, at et sådant hus ville jeg bygge tidligt næste morgen.
Det blev aldrig til noget, vestalindernes hus altså, men skønheder når jo også et tidspunkt hvor de pludselig opdager næromgivelserne, og så ånder alle jo som regel lettet op. Ja, det er ikke let at være kvinde i denne tid, ak og atter ak. Men nu kommer vi så til pointen, som er, at jeg nu ligger og tænker på at bygge et for mænd...

Spøg tilside, nåja, for mon ikke at netop mange troende homser/bøsser ville være henrykte over ideen med Jesusvennen født af farmand, og så er vi der igen, med tanke på de hovedbrud Zeus havde under fødsler – hvilket også kunne anses som et morsomt hint til dem der i samtiden ikke tænkte sig særlig godt om. Det var ellers ret populært på den tid, altså det at tænke sig godt om, og engang imellem ka man nu alligevel godt misunde dem der levede i på den tid, ak ja, tænk dig alle de opfindelser der manglede at blive opfundet, ja hvor meget lettere det ville ha været for visse græske hurtigløbere bare at ringe fra en mb? Men sådan er der så meget, og nu vil jeg sige godnat til jer begge…;)

mvh
Simon
P.s.: ”Naturlig tro” vil jeg stadig mene er noget som en af de hittepåsomme ”personligt troende” har frembragt…;)


Også godnat til dig herfra.

Kærlig hilsen

ABC

Ps. Lidt til mogenkaffen - har du læst Peter Kjærulff bog "Ringbærerens Dagbog"? Jeg begynder næsten at tro at der er noget om snakken griner

Han taler om den forbandede ring - meget interessant og så er han bevidsthedsforsker.
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#20515 - 26/04/2016 10:07 Re: Hvad skal vi med folkekirken? [Re: Simon]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Simon skrev:
Citat:
”Naturlig tro” vil jeg stadig mene er noget som en af de hittepåsomme ”personligt troende” har frembragt…;)

Nu er det jo nærmest uendeligt meget, vi ikke ved om "den overordnede altomfattende baggrund for verdens væren".

På uopklarede områder anvender naturvidenskaben sædvanligvis hypoteser.

Så langt er man dog - endnu? blinker - ikke kommet, i spørgsmålet om "den første årsag til verdens væren".

Så kan jeg ikke se, det skulle være så forfærdelig forkert, når mennesker danner sig "en foreløbig, ikke-bevist antagelse" om det uopklarede emne - som Wikipedia beskriver hypoteser blinker

Arne blinker
Top Svar Citer
#20517 - 26/04/2016 13:31 Re: Hvad skal vi med folkekirken? [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hr. lægprædikant…

Hvad har fysikeres arbejde at gøre med din trang til at fumle rundt i kreationisme du finder på wikipedia?
Fysikere leder ikke efter guddommelig mystik noget sted, de observerer og beregner sandsynlige forklaringer ind i arbejdsmodeller for at forstå naturens virkeområder, så vidt forskellig fra din lille habitus som man overhovedet ka komme det. Jeg ka muligt forklare det for dig på en bedre måde: det ville ingen forskel gøre, om man fandt noget af din ”åndelige mystik” et sted i naturen, den ville blot indgå i forklaringsmodeller. Men man ka ikke frit proppe den slags ind i videnshuller, for dermed at tilfredsstille ideer uden naturlig forankring.
Viden er blot en langsom arbejdsproces, der kræves meget mere end at sidde og fumle rundt i kreationistiske påhit. M.a.o. viser din mystik intet ukendt, vi ser den overalt i kulturer, men det har sin grund i menneskers opfindsomhed, i særlig grad menneskers trang til opmærksomhed i sociale lag.

Hvor du derimod finder mening med din søgen, er i folkekirken, hvis fremtid det måske ville være bedre du brugte tid på at forbedre, særlig fordi den mystik du tillægger din eksistensevne har reference til den mystik kristendommen har tillagt sig. Der er stadig en væsensforskel mellem et åbent sind og et hul i hovedet, Arne – som der er det mellem en forklaring og en fordunkling! ;)


mvh
Simon
Top Svar Citer
#20518 - 26/04/2016 14:29 Re: Hvad skal vi med folkekirken? [Re: ABC]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej A..

Nej, end ikke hørt om manden, men slog lidt op vedr. litteraturen, der ikke overhovedet lyder uspændende. Af det jeg der læste, var min første mindelse Foucaults Ordene & Tingene, altså en vandring over tid i menneskets indre landskaber, og det er jo ikke det ringeste man ka udsætte sin nattesøvn for. Så tak for hints, der altid er en stor fornøjelse, og som vel egentlig er noget af det der optager rigtig mange mennesker, når de i små pauser mellem dagens gøremål vandrer i hinanden…;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
annonce
Side 6 af 14 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 13 14 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk