annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15535776
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372279
Et andet syn 1980771
Jesu ord 1518378
Åndelig Føde 1465535
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
1 registreret somo 335 gæster og 305 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ABC
Emne: Re: Hvad skal vi med folkekirken?


Hej Simon

Indsendt af: Simon
Hej A..

Ja, de stakkels kvinder, hø hø; hvor har de ikke måttet lide for skønheden, eller, fordi de lignede slagtermester Barbarouxs kone (ref. : Erik Pouplier) alt for meget. Men før nogen tænkte på denne Jesus som andre sidenhen ikke kunne lade være med at tænkte på, så var der i Rom en prægtig Villa for særdeles jomfruelige skønheder udvalgt efter mærkelige regler, vestalinder kaldtes de. Jeg er nu ikke sikker på at et sådant hus ville finde opslutning i dagens Danmark, hvor det at være farmand til den vidunderligste datter i verden, ja jeg kan se at du også har sådan en, er en ret ubeskrivelig historie der så langt overgår historier om tandfeen; alene tanken om de nætter mand og kone har vendt og drejet sig med ørerne helt ude ved lågen, tror jeg de allerfleste smiler genkendende til. Heldigvis er det jo ikke sådan, at de, døtrene, hver gang de udskifter en nullermand, så også kommer hjem med en lille baby, men ens drømme ku sagtens ha taget sig nogenlunde således ud under udskiftningen. Det var på den tid jeg selv blev gråhåret og begyndte at få kaffen i den gale hals, og når mit grå hoved så lå dér på puden og stilheden fra lågen lød højere end lyden fra she who must be obeyed, da forsvandt jeg netop ofte ind i det tidligere Rom, og tænkte ofte, at et sådant hus ville jeg bygge tidligt næste morgen.
Det blev aldrig til noget, vestalindernes hus altså, men skønheder når jo også et tidspunkt hvor de pludselig opdager næromgivelserne, og så ånder alle jo som regel lettet op. Ja, det er ikke let at være kvinde i denne tid, ak og atter ak. Men nu kommer vi så til pointen, som er, at jeg nu ligger og tænker på at bygge et for mænd...

Spøg tilside, nåja, for mon ikke at netop mange troende homser/bøsser ville være henrykte over ideen med Jesusvennen født af farmand, og så er vi der igen, med tanke på de hovedbrud Zeus havde under fødsler – hvilket også kunne anses som et morsomt hint til dem der i samtiden ikke tænkte sig særlig godt om. Det var ellers ret populært på den tid, altså det at tænke sig godt om, og engang imellem ka man nu alligevel godt misunde dem der levede i på den tid, ak ja, tænk dig alle de opfindelser der manglede at blive opfundet, ja hvor meget lettere det ville ha været for visse græske hurtigløbere bare at ringe fra en mb? Men sådan er der så meget, og nu vil jeg sige godnat til jer begge…;)

mvh
Simon
P.s.: ”Naturlig tro” vil jeg stadig mene er noget som en af de hittepåsomme ”personligt troende” har frembragt…;)


Også godnat til dig herfra.

Kærlig hilsen

ABC

Ps. Lidt til mogenkaffen - har du læst Peter Kjærulff bog "Ringbærerens Dagbog"? Jeg begynder næsten at tro at der er noget om snakken griner

Han taler om den forbandede ring - meget interessant og så er han bevidsthedsforsker.
Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Er dette videnskab...
af Anonym
28/03/2024 17:32
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk