annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
0 registrerede 505 gæster og 226 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 9 af 57 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 ... 56 57 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#20203 - 30/01/2016 08:25 Re: Velduft fra Hans ordsprog [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Hadith 36 - Berettet af Abu Hurairah:

Allahs Sendebud sagde:

"Enhver, som fjerner en verdslig sorg fra en troende, fra ham vil Allah fjerne en af dommedagens sorger. Enhver, som lindrer en nødlidende persons skæbne, hans skæbne vil Allah lindre i denne verden og den næste. Enhver, som beskytter en muslim, ham vil Allah beskytte i denne verden og den næste. Allah vil hjælpe Hans tjener, så længe tjeneren hjælper sin bror. Enhver, som følger en vej, for at søge viden derigennem, for ham gør Allah en vej til Paradis nem. Ingen folk, som samles i et af Allahs huse [1], reciterer Allahs bog [2] og studerer den med hinanden, uden at ro sænker sig over dem, barmhjertighed indhyller dem og engle omringer dem og Allah nævner dem blandt dem, som er hos Ham. Enhver, som forsinkes af sine gerninger vil ikke blive fremskyndet af sin slægt."

Kilde: Sahih Muslim
Noter:
[1] Moskeerne er Allahs huse
[2] Den Noble Koran er Allahs bog

________________________________________

Hadith 37 - Berettet af Ibn Abbas:

Om Allahs Sendebud , at blandt de udsagn, han beretter fra sin Herre (lovprist og ophøjet være Han) er at Han sagde:
"Allah har nedskrevet de gode gerninger og de dårlige. Derefter forklarede Han det; den, som havde en god gerning til hensigt, men ikke har udført den, skriver Allah den ned hos Sig, som en hel god gerning, men hvis man har tilsigtet den og har udført den, skriver Allah den ned hos Sig, som 10 gode gerninger til 700 eller mange flere [1]. Men hvis man har haft en dårlig gerning til hensigt og ikke har udført den, skriver Allah den ned hos Sig, som en hel god gerning, men hvis man har tilsigtet den og udført den, skriver Allah den ned hos Sig som én dårlig gerning.

Kilde: Sahih Bukhari og Sahih Muslim
Noter:
[1] Laver man en god gerning får man belønning, som man har udført den 10 gange. Men med Allahs barmhjertighed er der nogle som får den samme belønning 700 gange eller mere. Afhængig af ens oprigtighed, hvor godt man udføre den bestemte handling mm.
________________________________________

Hadith 38 - Berettet af Abu Hurairah:

Allahs Sendebud sagde:

"Allah, Den Almægtige, har sagt: "Enhver, som udviser fjendtlighed imod en af Mine nære venner, har Jeg erklæret krig imod! Min tjener kommer Mig ikke nærmere med noget, Jeg sætter højere end de religiøse pligter, Jeg har pålagt ham. Og Min tjener fortsætter med at komme Mig nærmere med gode gerninger udover de påkrævede, indtil Jeg elsker ham! Når Jeg elsker ham, er Jeg hans hørelse hvormed han hører, hans syn hvormed han ser, hans hånd hvormed han slår og hans fod hvormed han går.[1] Hvis han spørger Mig om noget, ville Jeg visselig give ham det, og hvis han søgte tilflugt hos Mig, ville Jeg visselig skænke ham det.""

Kilde: Sahih Bukhari
Noter:
[1] I betydning af: man vil kun høre det, som Allah tillader, man vil kun se det, som Allah tillader, man vil kun røre ved det, som Allah tillader og man vil kun gå derhen, hvor Allah tillader.





https://www.youtube.com/watch?v=-Wp0og-yYfs

https://www.youtube.com/watch?v=4MC04D7XKrA
Top Svar Citer
#20214 - 04/02/2016 10:44 Re: Velduft fra Hans ordsprog [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Hadith 39 - Berettet af Ibn Abbas:

Allahs Sendebud sagde:

"Allah har for mig tilgivet min nation for deres fejl, deres glemsomhed og for det, som de har gjort under tvang."

Kilde: Ibn Majah og Al-Baihaqi (hadith hasan)

________________________________________

Hadith 40 - Berettet af Abdullah ibn Umar:

Allahs Sendebud tog mig ved skuldrene og sagde:

"Vær i denne verden som en fremmed eller rejsende."

Ibn Umar plejede at sige: "Om aftenen skal du ikke forvente (at leve til) morgenen, og om morgenen skal du ikke forvente (at leve til) aftenen. Tag (og udnyt) dit helbred før din sygdom, og (udnyt) dit liv før din død."

Kilde: Sahih Bukhari

________________________________________

Hadith 41 - Berettet af Abu Muhammad Abdullah ibn Amr ibn Al-'As:

Allahs Sendebud sagde:

Ingen af jer tror [1] førend hans tilbøjelighed er i overensstemmelse med det, jeg er kommet med.

Kilde: Kitab Al-Hujjah (hadith hasan, sahih)

Noter:
[1] … tror i sandhed…

________________________________________

Hadith 42 - Berettet af Anas ibn Malik:

Jeg hørte Allahs Sendebud sige:

"Allâh, Den Almægtige, har sagt: O søn af Adam, så længe du påkalder Mig og beder til Mig, vil Jeg tilgive dig for det, du har gjort og Jeg vil ikke have noget imod det. O søn af Adam, om dine synder skulle nå op til himlens skyer og du så bad og du så bad om tilgivelse, ville Jeg tilgive dig. O søn af Adam, om du kom til Mig med synder, der svarer til størrelsen af verdenen og du så vendte ansigtet imod mig, uden at have tilskrevet Mig nogen partner, ville jeg bringe dig tilgivelse, der svarer til størrelsen af dem[1]."

Kilde: Tirmidhi (hadith hasan, sahih)

Noter:
[1] dvs. Allâh vil give tilgivelse i samme udstrækning som personens synder


Ex-Priest: Reverend Anthony Swamy Accepted Islam - I Tried to Convert Muslims to Christianity
https://www.youtube.com/watch?v=ju0mEGTBNf0
I Converted To Islam - A Drug Dealer Got Caught , Decided To End His Own Life &Then Found Islam !!
https://www.youtube.com/watch?v=hxkfqOyw28Q
Top Svar Citer
#20228 - 09/02/2016 09:47 Re: Velduft fra Hans ordsprog [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Top Svar Citer
#20238 - 13/02/2016 10:12 Re: Velduft fra Hans ordsprog [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
I Allahs navn, Den Nådige, Den Barmhjertige.

"Mon de venter på andet end dommedagen, at den skal komme pludselig til dem, så (skal de forstå) at dens tegn allerede har vist sig." - [Dansk fortolkning af Koranen 47:18]

Berettet af Sahl bin Sad: Jeg så Profeten (fvmh) vise sin pegefinger og mellemfinger, hvor han sagde: "Min ankomst og dommedagen, er som disse to fingre." - [Sahih Bukhari - Bog 60 - Hadith 458]




Tegn som er sket i fortiden.

1. Månens splittelse.

Berettet af Anas bin Malik: Folkene fra Mekka spurgte Allahs Sendebud (fvmh) om et mirakel, så han splittede månen. - [Sahih Bukhari - Bog 56 - Hadith 831]

"Timen er kommet nær, og månen er spaltet." - [Dansk fortolkning af Koranen 54:1]

2. Profetens (fvmh) død.

Berettet af Auf bin Mali: Jeg gik hen til Profeten (fvmh) under Tabuk ekspeditionen (et slag mellem muslimerne og Det Østromerske Kejserdømme), mens han sad i et telt. Han sagde: "Tæl seks tegn, der angiver timens tegn: Min død. Erobringen af Jerusalem. En pest, som vil dræbe et stort antal af jer, som pesten der rammer får. Er stigningen af velstand til sådan et omfang, at selv hvis man fik 100 Dinar, ville man ikke være tilfreds. Så vil der komme en trængsel, som ingen arabiske hjem vil kunne undgå. Derefter en våbenhvile mellem jer og Bani Al-Asfar (dvs. Europæerne), der vil forråde jer og angribe jer under 80 flag. Under hvert flag vil der være tolv tusind soldater. [Sahih Bukhari - Bog 53 - Hadith 401]

3. Muslimerne overtager Jerusalem. (637 e.kr.)

Berettet af Auf bin Mali: Jeg gik hen til Profeten (fvmh) under Tabuk ekspeditionen (et slag mellem muslimerne og Det Østromerske Kejserdømme), mens han sad i et telt. Han sagde: "Tæl seks tegn, der angiver timens tegn: Min død. Erobringen af Jerusalem.
En pest, som vil dræbe et stort antal af jer, som pesten der rammer får. Er stigningen af velstand til sådan et omfang, at selv hvis man fik 100 Dinar, ville man ikke være tilfreds. Så vil der komme en lidelse, som ingen arabiske hjem vil kunne undgå. Derefter en våbenhvile mellem jer og Bani Al-Asfar (dvs. Europæerne), der vil forråde jer og angribe jer under 80 flag. Under hvert flag vil der være tolv tusind soldater.

[Sahih Bukhari - Bog 53 - Hadith 401]


https://www.youtube.com/watch?v=pY8QpeE3H2k

https://www.youtube.com/watch?v=BCkJ62jN2AI
Top Svar Citer
#20257 - 16/02/2016 11:15 Re: Velduft fra Hans ordsprog [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
4. Pesten.

Pesten som Profeten (fvmh) udtalte sig om, er muligvis Emmaus pesten som dræbte mange store muslimer. Encyklopædi vurdere at ca. 25.000 muslimer døde af årsag til pesten.

Berettet af Auf bin Mali: Jeg gik hen til Profeten (fvmh) under Tabuk ekspeditionen (et slag mellem muslimerne og Det Østromerske Kejserdømme), mens han sad i et telt. Han sagde: "Tæl seks tegn, der angiver timens tegn: Min død. Erobringen af Jerusalem. En pest, som vil dræbe et stort antal af jer, som pesten der rammer får. Er stigningen af velstand til sådan et omfang, at selv hvis man fik 100 Dinar, ville man ikke være tilfreds. Så vil der komme en lidelse, som ingen arabiske hjem vil kunne undgå. Derefter en våbenhvile mellem jer og Bani Al-Asfar (dvs. Europæerne), der vil forråde jer og angribe jer under 80 flag. Under hvert flag vil der være tolv tusind soldater. [Sahih Bukhari - Bog 53 - Hadith 401]

5. Trængsler

Trængsler (fitan) kan fx refererer til Al-Harrah slaget og Kamel slaget som skete kort efter Profetens (fvmh) død. Eller fx Uthmans (ra) død, som var årsag til mange trængsler. Det kan også refererer til andre trængsler, og der er uenighed omkring fortolkningen.

Berettet af Abu Hurairah: Profeten (fvmh) sagde: "Timen vil ikke blive etableret, (1) indtil to store grupper af muslimer bekæmper hinanden. Hvorefter der vil være et stort antal dræbte på begge sider, og de vil begge følge en og samme religion. (2) Indtil omkring 30 Dajjal (løgnere) ankommer, og hvert enkelte af dem vil hævde at han er Allahs Sendebud.

(3) Indtil den religiøse viden er mistet (ved at de islamiske lærde dør). (4) Antallet af jordskælv vil stige. (5) Tiden vil gå hurtigere. (6) Der vil komme trængsler. (7) Al-Harj (dvs. massemord) vil stige. (8) Indtil rigdom vil være så normalt, at en velhavende person vil bekymre sig om at ingen vil acceptere hans Zakaat (almisse til fattige). Og når han vil præsentere sin Zakaat til en person, vil denne person (som er blevet tilbudt almisse) sige; "Jeg har ikke behov for det".

(9) Indtil folk vil konkurrere med hinanden i at konstruere høje bygninger. (10) Indtil en mand som passerer en grav vil sige; "Bare jeg var i hans sted". (11) Og indtil solen står op fra vest. Så når solen vil stige og folk vil se den (at solen har skiftet retning), vil alle omfavne islam, men det vil være for sent. - [Sahih Bukhari - Bog 88, Hadith 237]

https://www.youtube.com/watch?v=Vc7NOwfU5-s

https://www.youtube.com/watch?v=tix2OySfKCE

https://www.youtube.com/watch?v=ql9m_FmX-W4
Top Svar Citer
annonce
Side 9 af 57 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 ... 56 57 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Ukrainske energianlæg ramt af russiske ..
29/03/2024 07:50
Japan genoptager støtten til palæstine..
29/03/2024 07:30
To teenagedrenge anholdt for at stikke 2..
29/03/2024 06:18
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Nyheder fra Religion.dk